A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 35 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Gaan we het hier hebben over wat dan een "goede installatie" is? Of blijft het bij het brute stukje muziek ::).

8)

Citaat van: twani op oktober 19, 2016, 22:48:43
Voor nu met de artiest Biosphere wat toegankelijker Dark Ambient werk met zelfs wat Tranceachtige trekjes...


Met een goede installatie een bruut stukje muziek   :pompom:


Biosphere met Landscape...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: twani op oktober 18, 2016, 20:20:17
Smaken verschillen zeker en dat is natuurlijk prima :).

Intrigerend echter vind ik je laatste opmerking over het "unheimische gevoel" dat zich van jou meester maakt tijdens het beluisteren van deze (inderdaad) zeer donkere muziek.

Intrigerend omdat ik er juist enorm rustig en kalm van word, er zelfs vertrouwen in het hiernamaals door bijtank.

Als de sfeer eenmaal dáár aangekomen gelijkluidend is aan hetgeen ik hier ervaar ben ik een gelukkig man :tounge2:

Het klinkt misschien vreemd maar dat ben ik zelf ook, dus klopt wel weer dan :D
^^
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Het weer een keer geprobeerd. Ieder zijn ding laten we maar zeggen. Maar ken jij al die nummers nu uit je hoofd mee euhhhh....brommen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op oktober 20, 2016, 13:27:32
Het weer een keer geprobeerd. Ieder zijn ding laten we maar zeggen. Maar ken jij al die nummers nu uit je hoofd mee euhhhh....brommen.

Gr. Hans

Dat heb ik nou met Jazz... Al dat drukke onsamenhangende geschetter en getoeter :D

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Staaled

Jazz is zo breed dat druk en onsamenhangend net zo goed vertegenwoordigd is als rustig en lyrisch................bijna ambient. ;D

Zie het als ambient onder elektronisch vangen terwijl techno dat ook is. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Ik ben ook niet zo van de beebop en drukke jazz. Maar acid jazz als bijvoorbeeld Miles Davis' Kind Of Blue of Paolo Fresu's Italiano Live zou ik niet willen missen.
Dark Ambient kan ik op electronisch gebied waarderen, maar hardcore of techno vind ik dan weer niets.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Bas, je kan Kind of Blue onmogelijk acid jazz noemen want die stroming is er pas gekomen in de jaren 80. KoB wordt gezien als speerpunt van de modal en cool jazz.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

#14759
Ik wist dat het anders lag en dat jij me wel zou rectificeren. ;) Modal en cool jazz it is! Tips meer dan welkom!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Sirius666

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 21, 2016, 09:27:06
Ik ben ook niet zo van de beebop en drukke jazz. Maar acid jazz als bijvoorbeeld Miles Davis' Kind Of Blue of Paolo Fresu's Italiano Live zou ik niet willen missen.
Dark Ambient kan ik op electronisch gebied waarderen, maar hardcore of techno vind ik dan weer niets.

Wat hebben deze appel en peer met elkaar te maken?

Xander32

Mooi dat dit genre jou zo weet te raken, dat is optimaal genieten van muziek, daar is muziek toch voor bedoelt! Welke een genre het dan betreft, in welk hokje men het stopt, is niet relevant.

Citaat van: twani op oktober 18, 2016, 20:20:17
Smaken verschillen zeker en dat is natuurlijk prima :).

Intrigerend echter vind ik je laatste opmerking over het "unheimische gevoel" dat zich van jou meester maakt tijdens het beluisteren van deze (inderdaad) zeer donkere muziek.

Intrigerend omdat ik er juist enorm rustig en kalm van word, er zelfs vertrouwen in het hiernamaals door bijtank.

Als de sfeer eenmaal dáár aangekomen gelijkluidend is aan hetgeen ik hier ervaar ben ik een gelukkig man :tounge2:

Het klinkt misschien vreemd maar dat ben ik zelf ook, dus klopt wel weer dan :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Sirius666 op oktober 21, 2016, 10:28:53
Wat hebben deze appel en peer met elkaar te maken?
Het was naar aanleiding van Theo die alle jazzappelen en -peren op een fruitschaal legde. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MechanicalAnimal

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 21, 2016, 10:55:27
Het was naar aanleiding van Theo die alle jazzappelen en -peren op een fruitschaal legde. ;)

:D :D :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

twani

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 21, 2016, 10:55:27
Het was naar aanleiding van Theo die alle jazzappelen en -peren op een fruitschaal legde. ;)

Ik weet het, er is mij geregeld een gebrek aan nuance te verwijten....... :)

Staaled

#14765
Heerlijk, dat houdt de zaak levendig.  :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Citaat van: twani op oktober 21, 2016, 14:31:38
Ik weet het, er is mij geregeld een gebrek aan nuance te verwijten....... :)
Niks mis mee, ik vind een fruitschaal veel leuker om naar te kijken dan een enkele peer. Ja, ik heb vreemde hobby's, ik weet het. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

... enkel die verrekte fruitvliegen ...

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 21, 2016, 15:10:24
Niks mis mee, ik vind een fruitschaal veel leuker om naar te kijken dan een enkele peer. Ja, ik heb vreemde hobby's, ik weet het. ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

twani

#14769
Voor hen met Dark Ambient vrees is dit een goed nummer om erin te geraken.

Dus Hans en Robert, give it a try :)

Is behoorlijk melodieus namelijk ;) ;)

Het nummer Escape van Carbon Based Lifeforms  :music:    (Is overigens filmmuziek gemaakt door deze Dark Ambient artiest in dit geval)

Gaat écht vét op de Penta's. (En op andere goede sets :D)





twani

Dit zijn ze, die gasten van Carbon Based Lifeforms.


twani


Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

chansig

Citaat van: twani op oktober 21, 2016, 23:12:44
Voor hen met Dark Ambient vrees is dit een goed nummer om erin te geraken.

Dus Hans en Robert, give it a try :)

Is behoorlijk melodieus namelijk ;) ;)

Het nummer Escape van Carbon Based Lifeforms  :music:    (Is overigens filmmuziek gemaakt door deze Dark Ambient artiest in dit geval)

Gaat écht vét op de Penta's. (En op andere goede sets :D)






Ik zal het vanavond/morgen eens beluisteren. Gelukkig heb ik een goede set en een goede koptelefoon. Die drone muziek van van de week deed me een beetje denken aan:



Kunst en schijnbaar raakt bovenstaand mensen ook op een manier.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

De kunst van de slechtste foto...

Wat vind jij van Burial, Volor Goed en Trampique, Twani? Ook erg sferische maar dan vaak wel met een drummerje.