A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

vanzomereng

Ik heb n.a.v. jouw Spotify-screenshots , wat van deze Dark Ambient muziek geluisterd
maar heb wat twijfels achteraf, of het wel de bedoeling was er zo "natural" naar te luisteren,
Wat slik jij trouwens  :bigsmile:

Ik houd het liever voorlopig liever op onderstaande (zeer fraaie cover van Blackmore's Rainbow)

https://www.youtube.com/watch?v=KsKbtvGF4IY

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Citaat van: VANZOMERENG op oktober 12, 2016, 10:31:51
Ik heb n.a.v. jouw Spotify-screenshots , wat van deze Dark Ambient muziek geluisterd
maar heb wat twijfels achteraf, of het wel de bedoeling was er zo "natural" naar te luisteren,
Wat slik jij trouwens  :bigsmile:

Ik houd het liever voorlopig liever op onderstaande (zeer fraaie cover van Blackmore's Rainbow)

https://www.youtube.com/watch?v=KsKbtvGF4IY

De betovering komt geheel en al uit de muziek en zeker niet door allerhande geestverruimende middelen.

Sterker nog, ik drink niet eens alcohol :alien:

twani

#14702
Penta's are home :pompom:

Vanavond zijn de Beolab Penta's teruggekomen na een periode van 6 weken bij André Vijlbrief, dé Pentagoeroe worldwide, om daar hun allerlaatste tuningsstage te ondergaan.

Dit paartje betreft de laatste (en qua gebruikte componenten de slechtste) MK3 versie die op serienummer nagetrokken zo'n 20 jaar oud zal zijn.

Inmiddels zit er geen origineel onderdeel meer in. Caps, weerstanden, potmeters van zowel cross-overs als versterkerblokken zijn allemaal vernieuwd en waar mogelijk vervangen met moderner materiaal.

Is dit hoorbaar?   No problemo....  De Penta's waren al enorme mannetjesputters die een immens beeld konden projecteren, dit gecombineerd met een enorme bottom end power.

Nu echter heb ik inmiddels te maken met een luidspreker die echt heel veel beter is dan alles wat ik hier thuis binnen heb gehad.

Von Schweikert, Harbeth, Heco Statement. Alles wordt met het grootste gemak ge-outperformed.

Klankverbetering was niet het ultieme doel van deze excersitie, daarover was ik immers al erg tevreden.

Zó tevreden dat ik al geruime tijd terug heb besloten dat deze reuzen mij tot het levenseinde gaan vergezellen, hetgeen meteen de verklaring weggeeft waarom ik ze technisch compleet heb laten conserveren.....

Ze staan alvast in mijn testament opgenomen voor mijn kinders :D


Erik

Leuk, als 14 jarige toen ik binnenliep bij Beolab op de Spui meteen droom geweest was enorm on der de indruk toen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Dura

Ziet er indrukwekkend uit Twani, en jouw beschrijving klinkt top. Lekker om klaar te zijn. Ik houd het bij mij piepkleine P3ESR, vooral als ik ze naar voren haal en nearfield luister is het smullen.

Zit trouwens momenteel te luisteren naar Electric Orange, Misophonia.
Ken je dat?
Lijkt me best wat voor jou, klinkt vast super op die B&O's.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

twani

Citaat van: Dura op oktober 13, 2016, 10:52:22
Ziet er indrukwekkend uit Twani, en jouw beschrijving klinkt top. Lekker om klaar te zijn. Ik houd het bij mij piepkleine P3ESR, vooral als ik ze naar voren haal en nearfield luister is het smullen.

Zit trouwens momenteel te luisteren naar Electric Orange, Misophonia.
Ken je dat?
Lijkt me best wat voor jou, klinkt vast super op die B&O's.

De P3 ESR heb ik er inmiddels ook bij voor de 2e set.  Magische luidsprekers ook :inlove:

eddy135

Citaat van: twani op oktober 12, 2016, 22:59:57
Penta's are home :pompom:

...
Is dit hoorbaar?   No problemo....  De Penta's waren al enorme mannetjesputters die een immens beeld konden projecteren, dit gecombineerd met een enorme bottom end power.

Nu echter heb ik inmiddels te maken met een luidspreker die echt heel veel beter is dan alles wat ik hier thuis binnen heb gehad.

Von Schweikert, Harbeth, Heco Statement. Alles wordt met het grootste gemak ge-outperformed.

Klankverbetering was niet het ultieme doel van deze excersitie, daarover was ik immers al erg tevreden.

Zó tevreden dat ik al geruime tijd terug heb besloten dat deze reuzen mij tot het levenseinde gaan vergezellen, hetgeen meteen de verklaring weggeeft waarom ik ze technisch compleet heb laten conserveren.....


Da's me nogal een statement; ik ben nieuwsgierig geworden...

Vond de Penta's altijd al schitterend om te zien, en als ze dan ook nog zo klinken.... :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: eddy135 op oktober 13, 2016, 16:59:42
Da's me nogal een statement; ik ben nieuwsgierig geworden...

Vond de Penta's altijd al schitterend om te zien, en als ze dan ook nog zo klinken.... :worship:

Jij bent ALTIJD welkom :)

twani

#14708
Citaat van: eddy135 op oktober 13, 2016, 16:59:42
Da's me nogal een statement; ik ben nieuwsgierig geworden...

Vond de Penta's altijd al schitterend om te zien, en als ze dan ook nog zo klinken.... :worship:


Bijkomend voordeel is dat de huidige set welhaast kinderlijk eenvoudig is qua bekabeling, kastjes ed...

Alles zit digitaal op de Qute waarvan in het menu de eindversterking is uitgezet.

Ik doel dan oa. op de ATV3 (optisch) de Humax (optisch)


De voeding hoeft zich slechts nog om de pré/DAC sectie te bekommeren, de Penta's zêlf doen het zware werk.

Die zijn daar (zeker na de laatste modificaties) méér dan uitstekend op toegerust....

Er zelfs een extra circuitje ingebouwd om de (bij Penta's beruchte) inschakelplop te elimineren.

Bovendien zijn ze volkomen party fähig, ménnnnn wat kunnen die krengen onvervormd hard.

(Clipping detectie is eveneens standaard uitrusting op Penta's)

Óók zijn ze van huis uit reeds voorzien van een soort préhistorische DSP voor de bass sectie waarbij middels een schakelaar op het front gekozen kan worden voor "vrijstaand", "corner positioned" of "near wall" opstelling. Met een andere (3 standen) schakelaar kun je de ingangsgevoeligheid regelen.

Erg handig en functioneel allemaal.

Het betaald zich uit, ze klinken hemels én, nog belangrijker, spreken op geen enkele wijze de akoestiek van de kamer op een verkeerde wijze aan.

Uniek spul!


Jumping Jack

#14709
Citaat van: twani op oktober 13, 2016, 20:36:28

Het betaald zich uit, ze klinken hemels én, nog belangrijker, spreken op geen enkele wijze de akoestiek van de kamer op een verkeerde wijze aan.

Dat is eerder te wijten aan geluk met de ruimte dan aan de speakers  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op oktober 13, 2016, 21:11:38
Dat is eerder te wijten aan geluk met de ruimte dan aan de speakers  ;).

Dat ben ik compleet niet met je eens Nick :)

De ruimte is een zeer (belangrijkste) bepalende factor, echter deze Penta's bezitten wel degelijk de juiste hardware om eventuele op de loer liggende akoestische problemen niet uit te dagen...

Zo zie ik het in ieder geval.....

Former member 78

Als je dat zo ziet, moet je snel naar Pearl of Hans Anders :D

Jumping Jack

Mijn speakers hebben ook schakelaars waarmee je het hoog en het laag kan aanpassen, maar dat betekent niet dat ze de akoestiek van de kamer niet verkeerd kunnen aanspreken. Het geeft je enkel de mogelijkheid om eventuele problemen in een beperkte mate te omzeilen dmv het laag of het hoog wat te temperen. Net zoals je dat ook kan middels plaatsing. Ze spreken de akoestiek van de kamer echter op net dezelfde wijze aan als andere speakers.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani


twani

Citaat van: ArjanR1 op oktober 13, 2016, 21:39:59
Als je dat zo ziet, moet je snel naar Pearl of Hans Anders :D

Zo zie ik het :D

Former member 78

Als je tevreden bent met het zicht, vooral blijven kijken!

Jumping Jack

Laat Maz het maar niet horen  ;D.


Dikke kever Twani!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Former member 78


twani

#14718
Citaat van: ArjanR1 op oktober 13, 2016, 21:52:29
Als je tevreden bent met het zicht, vooral blijven kijken!
Zeker! 

Het gaat er niet om wát je ziet maar méér om hóe blij bent met wat je ziet :D

twani

Citaat van: Jumping Jack op oktober 13, 2016, 21:58:38
Laat Maz het maar niet horen  ;D.


Dikke kever Twani!

De enige échte  :inlove:

Jumping Jack

Met rolkooi zo te zien. Lekker hardcore  :headbanging:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

eddy135

Mag je daar zo mee rondrijden?? :omg:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Huub-13

#14722
Citaat van: twani op oktober 13, 2016, 21:30:02
Dat ben ik compleet niet met je eens Nick :)

De ruimte is een zeer (belangrijkste) bepalende factor, echter deze Penta's bezitten wel degelijk de juiste hardware om eventuele op de loer liggende akoestische problemen niet uit te dagen...

Zo zie ik het in ieder geval.....

Door de grote bouwhoogte van deze speakers vormen ze wellicht een zogenaamde "lijnbron".
Het geluid straalt hierbij rechter naar voren en hierdoor worden vloer en plafond veel minder aangesproken.
Ook vermindert het volume minder snel bij toenemende luisterafstand.
Hetzelfde effect krijg je ook bij de hoge panels van Martin Logan en Magnepan.

Dat zou een verklaring kunnen zijn voor jouw constatering dat de akoestiek minder parten speelt.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Staaled

Citaat van: Jumping Jack op oktober 13, 2016, 21:41:51
Mijn speakers hebben ook schakelaars waarmee je het hoog en het laag kan aanpassen, maar dat betekent niet dat ze de akoestiek van de kamer niet verkeerd kunnen aanspreken. Het geeft je enkel de mogelijkheid om eventuele problemen in een beperkte mate te omzeilen dmv het laag of het hoog wat te temperen. Net zoals je dat ook kan middels plaatsing. Ze spreken de akoestiek van de kamer echter op net dezelfde wijze aan als andere speakers.
Dat valt te bezien.
Voor het diepste laag zal er idd geen verschil zijn.
Daarboven lijken ze mij wel degelijk een zeer gunstig afstraalgedrag te kunnen vertonen.

Een gevolg van driverpositionering , kastvorm en ongetwijfeld ook filtering (zie bijvoorbeeld ook Dynaudio's DDC).
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

op eigen verzoek verwijderd.