A Woman’s Nightmare

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

Vorige topic - Volgende topic

Mitch--

Citaat van: twani op december  6, 2015, 14:58:20
Dat is de Asus router.  Om 2 redenen Mitch... Ten eerste komt dat lekker uit met alle apparatuur die ín het meubel ligt en aan de LAN moet zuigen. Apple TV, tv decoder, Nassen enz enz.  Ten tweede kan de Asus flink héét worden indien met de achterzijde tegen een (de) wand gemonteerd hetgeen bijna niet anders kan, behalve als je 'm zwevend monteert zoals hier...

Ik heb inmiddels meerdere mensen melding zien doen van een overleden Asus, waarvan ik vermoed dat dat komt door de grote warmteontwikkeling van het ding, zodra normaal staand of hangend gemonteerd.

De mijne blijft op deze manier opgehangen significant koeler dan regulier gepositioneerd.  Persoonlijk vind ik de koelopeningen van het ding totaal ontoereikend én verkeerd geplaatst ...

Het is overigens maar een vermoeden van mij aangaande de doodsoorzaak van deze routers.

Is jammer want ze zijn verder erg goed...

Beter voorkomen dan :) ! Prima oplossing, wel bizar dat het zo heet word :S
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

twani

In de tussentijd (verbouwing) zijn inmiddels alle gereviseerde onderdelen van de Beolab Penta's MK3 ook weer terug van de "tuner".

Versterkerblokken grote beurt gehad, onderdelen vernieuwd, opnieuw gebiased.  Alle 8 de Mids zijn van nieuwe wooferranden voorzien en de scheidingsfilters zijn compleet "ge-Mundorft"

Nu alles weer in elkaar schroeven :tounge2:

twani

"In de verbouwing meegenomen" is overigens ook aan de wens van Monique voldaan om een eenvoudig te bedienen set te plaatsen waarnaar ze lekker kan luisteren als ze thuis is...

Aan de "rugkant" van de huiskamer dus een vintage B&O set bestaande uit een 2300 controle center met daaraan een setje actieve Beolabs 6000. Op de AUX zit aangesloten een iPad met Spotify Premium en dat klinkt heerlijk moet ik zeggen..

twani

Inmiddels zitten de actieve Beolab Penta's weer in elkaar. Op de foto's is goed te zien hoe hóóg die dingen wel zijn.

Voor de beeldvorming. Ernaast staan de forse Harbeth SHL5 speaker op stands...

Jumping Jack

Goed bezig Twani! En weer een ban op stereoforum zie ik?  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op december  7, 2015, 11:25:39

:D

Maar inderdaad goed bezig Twani, ziet er netjes uit  :thumbs-up:

BuSpu

En hoe klinken ze in vergelijk met de Harbeth's ?

twani

chansig

Twanbani.. :D

Volgens mij heb ik die Penta´s ooit een keer gehoord. Is erg lang geleden dus ik kan er niets zinnigs meer over zeggen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op december  7, 2015, 11:25:39

;D  De ''banmakelaar'' was weer actief, ach weer eens wat anders als spiegeleieren bakken voor Marcus.... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Citaat van: YamahaRXV op december  7, 2015, 11:30:38
;D  De ''banmakelaar'' was weer actief, ach weer eens wat anders als spiegeleieren bakken voor Marcus.... :D

Ach, ik vroeg mij al af wie achter het alias schuilde... Wel erg belachelijk hoe daar gereageerd wordt, maar soit, dat hoeft hier niet uitgesmeerd  ;).

Bij vrienden staat ook zo'n set Penta's, imposant om te zien en ze klinken best goed ook.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: BuSpu op december  7, 2015, 11:27:39
En hoe klinken ze in vergelijk met de Harbeth's ?
Ah, leuke vraag en kan ik wel beantwoorden ook :)

De B&O Penta's geven met hun (in totaal) 18 drivers en 600watt versterking vooral véél geluid :D

Muziek en beleving komen toch echt uit de Harbeths...

Op de keeper beschouwd zijn de Penta's eigenlijk best heel geschikte AV luidsprekers, trekken enorm te keer en ik kan me zo voorstellen dat als je er 7.0 mee draait (7stuks maal 1,85 meter dus :blink:) je een hele vette homecinema opstelling hebt :clapping:

twani

Citaat van: Jumping Jack op december  7, 2015, 11:33:04
Ach, ik vroeg mij al af wie achter het alias schuilde... Wel erg belachelijk hoe daar gereageerd wordt, maar soit, dat hoeft hier niet uitgesmeerd  ;).

Heel goed Nick, is de moeite verre van waard :)

twani

Citaat van: YamahaRXV op december  7, 2015, 11:30:38

Ik zag trouwens dat ze jou óók niet meer "lusten" Jan.  Stuk schorem dat je er bent :D

twani

Citaat van: Jumping Jack op december  7, 2015, 11:33:04
Ach, ik vroeg mij al af wie achter het alias schuilde...

Aan de ban "herkenne men" de man  :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op december  7, 2015, 11:39:42

Ik zag trouwens dat ze jou óók niet meer "lusten" Jan.  Stuk schorem dat je er bent :D

Nóg minder als jou Theo, en dat is al langere tijd zo  :D
Het mooie is dat ik er eerder om kan lachen als huilen; bepaalde personen hebben blijkbaar geheel niet door hoe ze zich compleet voor joker zetten door het krampachtige gedrag wat ze vertonen, echt hilarisch gewoon  :clapping:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op december  7, 2015, 11:45:08
Nóg minder als jou Theo, en dat is al langere tijd zo  :D
Het mooie is dat ik er eerder om kan lachen als huilen; bepaalde personen hebben blijkbaar geheel niet door hoe ze zich compleet voor joker zetten door het krampachtige gedrag wat ze vertonen, echt hilarisch gewoon  :clapping:

Krampachtig is wel het juiste woord.  Het tekent de persoon in kwestie dat hij zich als mod niet wat meer neutraal kan opstellen.  Een ban geef je pas als er echt iets aan de hand is hetgeen verre van het geval is.

Ach, het zal je maar dwars zitten :)