A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 32 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: maz op mei 30, 2015, 13:36:04
dat was ook mijn beleving met harbeth theo, met de audionote (buize)had muziek  een bepaald ambiance , magie,die met transistor of solidstate gewoon niet aanwezig was.
daarna ben ik meer naar buizen toe geleund. zoals jullie hebben gezien, lamm, airtight, , audionote,audio reasearch en nu audion.

En zo is het MAZ ;)   Kan inmiddels niet meer zónder buizenamplificatie :inlove:

Robiwan

#12026
Citaat van: twani op mei 30, 2015, 15:31:04
En zo is het MAZ ;)   Kan inmiddels niet meer zónder buizenamplificatie :inlove:

buizenbakken klinken vaak wel lekker met een heerlijk en aangenaam sausje over de klank, soort kleuring, maak dat uit, ach als het maar fijn klinkt :) een draaitafel kleurt helemaal als de ziekte :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Staaled

Citaat van: LPlover op mei 30, 2015, 16:40:48
buizenbakken klinken vaak wel lekker met een heerlijk en aangenaam sausje over de klank, soort kleuring, maak dat uit, ach als het maar fijn klinkt :) een draaitafel kleurt helemaal als de ziekte :D

Sausje  :D

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: LPlover op mei 30, 2015, 16:40:48
buizenbakken klinken vaak wel lekker met een heerlijk en aangenaam sausje over de klank, soort kleuring, maak dat uit, ach als het maar fijn klinkt :) een draaitafel kleurt helemaal als de ziekte :D


De krachttermen "Live" en "waarheidsgetrouw" zeggen mij helemaal niets.

De meeste Live-concerten klinken volstrekt "Ruk" :D

Ik heb liever dat het lekker klinkt ipv Live ;)

Robiwan

Citaat van: twani op mei 30, 2015, 18:08:49

De krachttermen "Live" en "waarheidsgetrouw" zeggen mij helemaal niets.

De meeste Live-concerten klinken volstrekt "Ruk" :D

Ik heb liever dat het lekker klinkt ipv Live ;)

:) :) Je moet doen wat je fijn vindt!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Staaled

 :thumbs-up:
Ik heb eens eerder iets in die trant gepost , je komt er toch nooit uit.
Dus loslaten en lekker spelen. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Staaled op mei 30, 2015, 18:36:16
:thumbs-up:
Ik heb eens eerder iets in die trant gepost , je komt er toch nooit uit.
Dus loslaten en lekker spelen. :music:

Zo is het ;).   bovendien speelt er bij mij helemaal niets "waar ik uit wil komen" :)

twani

#12033
Zo! Afgelopen week de B&O 1900 receiver opgehaald bij André Vijlbrief. Het ding heeft daar een algehele revisie ondergaan, zoveel verteld ons het aantal "ouwe" onderdelen dat ik in een zakje mee terug kreeg duidelijk wel :tounge2:


André is op en top B&O liefhebber en een begenadigd electronicus bovendien.  Eerder heeft hij al - naar volle tevredenheid - mijn B&O Century aan de gang geholpen.

Alle "lampkes" branden weer, nieuwe ruststroom potmeters, afgesteld ook.  De Touch sliders allemaal open gehad, gereviseerd en afgesteld. Is k*twerk!

Alles doet het weer als een nieuwe, erg blij mee.

Momenteel hangt de iPad eraan en bestookt hij de Klipschen.  Net 115 dB op de meter gezien, huisje afgebroken :D

twani


twani

.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani


djoeri

#12038
Hehe b&o heeft ooit nog een buizenbak gebouwd misschien iets voor jou?


twani

Citaat van: djoeri op mei 31, 2015, 19:16:19
Hehe b&o heeft ooit nog een buizenbak gebouwd misschien iets voor jou?

Wná, misschien voor erbij :tounge2:


De souterrain setup ziet er nu zo uit:  knalluh :pompom:


Te zien zijn een Beomaster RG900 muziekmeubel uit de vroege seventies
Een Beomaster 1900 receiver compleet gereviseerd
2 diy Klipsch Cornwall klonen met allerhande verbeteringen tov het origineel.

Diy speakerkabels gemaakt van koper spanningsdraad vanaf de rol, oorspronkelijk bedoeld om in auto's te gebruiken.

Een Diy iPad 3,5 Jack to 5pin din kabel die de iPad mini tot volwaardige bron weet om te toveren.

Het geluid?  Zo zeg........ :pompom:

Staaled

Ziet er goed uit zo.
Ben je verrast door hoe  het "pakt"? :D
Voor mij is er namelijk geen weg terug meer van het hoogrendements fun spul. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

BuSpu

Citaat van: twani op mei 31, 2015, 19:53:39
De souterrain setup ziet er nu zo uit:  knalluh :pompom:
Treble staat wel flink in de plus he?

twani

#12042
Citaat van: BuSpu op mei 31, 2015, 21:05:44
Treble staat wel flink in de plus he?

Staat inderdaad wat omhoog. Is natuurlijk toch een oud beestje met wat mínder resolutie dan hedendaags normaal die B&O .

Geen last van geschetter en getetter en weinig (geen?) hoornkleuring overigens. Gewoon lekker beuken. De bass overigens, is abnormaal voluptueus en zou ik nooit van z'n leven in mijn huiskamer setup willen hebben.

eddy135

Citaat van: twani op mei 31, 2015, 19:53:39
Wná, misschien voor erbij :tounge2:


De souterrain setup ziet er nu zo uit:  knalluh :pompom:


Te zien zijn een Beomaster RG900 muziekmeubel uit de vroege seventies
Een Beomaster 1900 receiver compleet gereviseerd
2 diy Klipsch Cornwall klonen met allerhande verbeteringen tov het origineel.

Diy speakerkabels gemaakt van koper spanningsdraad vanaf de rol, oorspronkelijk bedoeld om in auto's te gebruiken.

Een Diy iPad 3,5 Jack to 5pin din kabel die de iPad mini tot volwaardige bron weet om te toveren.

Het geluid?  Zo zeg........ :pompom:
Ik mis een platenspeler...?  :dozingoff:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: eddy135 op juni  1, 2015, 17:04:20
Ik mis een platenspeler...?  :dozingoff:


Scherp😉. Die staat in de andere hoek, en inderdaad...plaatjes draaien doen we niet.

Veels té vintage joh :D

Robiwan

Citaat van: twani op juni  1, 2015, 18:45:55

Scherp😉. Die staat in de andere hoek, en inderdaad...plaatjes draaien doen we niet.

Veels té vintage joh :D

snap ik niet want zo'n speler kleurt net zo lekker als een buizenbak :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: LPlover op juni  1, 2015, 18:49:44
snap ik niet want zo'n speler kleurt net zo lekker als een buizenbak :D

Ohw, dan moet ik het welhaast eens héroverwegen :D

Staaled

Jack blijft nog ff in de box dan. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Briljante televisie, briljante scène ook, ik mis het nog steeds :nopompom:


Stift, dubbel stift, nóg een potje? :D