A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

tompj

#12000
Update over hoe zeklinken Theo?

En over de Cayin op de Harbeths na een paar dagen..?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

#12001
Citaat van: tompj op mei 24, 2015, 21:33:15
Update over hoe zeklinken Theo?

En over de Cayin op de Harbeths na een paar dagen..?

De mening over Cayin 300B "op Harbeth" blijft ongewijzigd.

Fenomenaal Tom, geen enkele behoefte ook aan méér pk's, dit dan wel gerelateerd aan mijn luistergewoontes. Vooral fijn is dat de 300B al bij "entry level listening volumes" een fantastisch oplossingsvermogen en spelplezier aan de dag legt, precies wat ík nodig heb.


Morgen sleep ik de Klipschen de huiskamer in.  65kg per speaker, pfffffffff

tompj

Citaat van: twani op mei 24, 2015, 21:41:26
De mening over Cayin 300B "op Harbeth" blijft ongewijzigd.

Fenomenaal Tom, geen enkele behoefte ook aan méér pk's, dit dan wel gerelateerd aan mijn luistergewoontes. Vooral fijn is dat de 300B al bij "entry level listening volumes" een fantastisch oplossingsvermogen en spelplezier aan de dag legt.precies wat ík nodig heb.


Morgen sleep ik de Klipschen de huiskamer in.  65kg per speaker, pfffffffff
:thumbs-up:
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Robiwan

#12003
Citaat van: twani op mei 24, 2015, 21:41:26
De mening over Cayin 300B "op Harbeth" blijft ongewijzigd.

Fenomenaal Tom, geen enkele behoefte ook aan méér pk's, dit dan wel gerelateerd aan mijn luistergewoontes. Vooral fijn is dat de 300B al bij "entry level listening volumes" een fantastisch oplossingsvermogen en spelplezier aan de dag legt, precies wat ík nodig heb.


Morgen sleep ik de Klipschen de huiskamer in.  65kg per speaker, pfffffffff

dat zal een heeeeeeel ander geluid zijn, minder muurbloempje dan de Harbeths, meer rock zeg maar :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

#12004
Harbeth muurbloempje. Het blijft lachen met je LPLover. :hmmm: ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

#12005
Citaat van: Bas Akkerman op mei 24, 2015, 22:22:28
Harbeth muurbloempje. Het blijft lachen met je LPLover. :hmmm: ;D

ik begeef me in twani z'n doorsnee bewoordingen ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: twani op januari 27, 2015, 19:51:16
...edit door admin; onnodige aanvallen stellen we niet op prijs...de Marantz is een timide muurbloem in direct vergelijk met de Leben en de Crofts.

Geen partij derhalve, en ík kan het inmiddels weten.

Of heb je deze drie versterkers wellicht zélf ook naast elkaar kunnen beluisteren? In dát geval kunnen we wat ervaringen naast elkaar leggen.

De Marantz heeft wél méér "vlees" in de laagste regionen, dat is een sterk punt.....

Ik doe 'm ook zeker niet wég, vind het verder wel een fijne versterker namelijk.
Deze bedoelde je waarschijnlijk.

Jij verbond dat even met de Harbeths. Foei! :police:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: LPlover op mei 24, 2015, 22:27:12
ik begeef me in twani z'n doorsnee bewoordingen ;)

En dat is niet eens heel moeilijk. Gewoon rechtuit roepen wat je vindt! :D

martin778

Nou, dan heb ik nog een set serieuze woofers voor je, geen monacor zooi  ;D ;D ;D

Geintje, ik geloof gelijk dat het perfect klinkt. Hoogrendement hoorns blijven een verhaal apart.

twani

Citaat van: martin778 op mei 24, 2015, 23:35:16
Nou, dan heb ik nog een set serieuze woofers voor je, geen monacor zooi  ;D ;D ;D

Geintje, ik geloof gelijk dat het perfect klinkt. Hoogrendement hoorns blijven een verhaal apart.

Misschien schroef ik er nog wel eens een keer "Byma zooi" in Martin :D

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op mei 24, 2015, 22:53:31
Deze bedoelde je waarschijnlijk.

Jij verbond dat even met de Harbeths. Foei! :police:

nee, de vergelijking klipsch met de harbeths!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op mei 25, 2015, 08:13:40
nee, de vergelijking klipsch met de harbeths!
Weet ik. Never mind.

Succes met sjouwen Theo!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

 :music: zoals het wérkelijk wás...  Fantastische opnames...




twani


twani


twani

#12015
 :music:

Wonderboy "Richard D James" alias Aphex Twin.   Geniaal voor liefhebbers van dit genre.

Hij draait hier een draait hier en draait hier........






twani

#12016
Één van de 300B SE eindbuizen van de Cayin "op volle toeren" :inlove: :inlove:


De klank is fabuleus, weergaloos 3 Dimensionaal, compleet lós van de speakers......



twani

#12017
Aansluitend daarop het volgende.

De Cayin voldoet eigenlijk uitmuntend op alle fronten. Hij is mechanisch muisstil, heeft een vlekkeloze bediening, waarmee bedoeld een zeer overzichtelijke volledig aluminium AB mét een "positie lampje" in de volumeknop. Handig s'avonds !

Het werkgebied van deze "pot" is ook ideaal. Niet te agressief én niet té traag werkend (Marantz PM11!)

En jawel, 8watt SE op een SHL5 is ruim voldoende! Een aanrader voor fijnproevers, minder voor hén die doorgaans "zware rock" op flink volume draaien.

Mijn fijnste versterker tot nog toe, blij mee! ( zeker voor het bedrag waarvoor ik 'm heb mogen aanschaffen)

Mitch--

Citaat van: twani op mei 28, 2015, 23:04:13
Aansluitend daarop het volgende.

De Cayin voldoet eigenlijk uitmuntend op alle fronten. Hij is mechanisch muisstil, heeft een vlekkeloze bediening, waarmee bedoeld een zeer overzichtelijke volledig aluminium AB mét een "positie lampje" in de volumeknop. Handig s'avonds !

Het werkgebied van deze "pot" is ook ideaal. Niet te agressief én niet té traag werkend (Marantz PM11!)

En jawel, 8watt SE op een SHL5 is ruim voldoende! Een aanrader voor fijnproevers, minder voor hén die doorgaans "zware rock" op flink volume draaien.

Mijn fijnste versterker tot nog toe, blij mee! ( zeker voor het bedrag waarvoor ik 'm heb mogen aanschaffen)

Dit klinkt wel erg interessant Theo! Ik heb werkelijk nog nooit buizen gehoord op de SHL5  :-X word eens tijd als ik het zo lees ;)

Je hebt nu drie sets in huis, Leben Croft en Cayin, wat zijn de sterke punten voor jouw per set? En is de Cayin nu het meeste naar jouw 'smaak'?

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

De Leben is het "schatje" van de drie. Een voluptueuze klank met een mooie "ronde" en diepe bass en veel resolutie, rijke mids, maar altijd lief en nóóit scherp, hard of aggresief.

De Crofts zijn de expressieve "Rockers"  Waanzinnig veel  "boogie" en zeer energetisch, daardoor ook wel eens iets minder rustgevend.  Wel heel veel "insight"  en "air"in de muziek. Kortom, die gaan echt tekeer als een malle.

De Marantz PM11 is een versterker die - in ieder geval aan een Harbeth luidspreker - helemaal niets in mijn set te zoeken heeft. Een kleurloos ding en - zeker gerelateerd aan de enthousiaste gebruikerservaringen - de grootste versterker teleurstelling ooit hier bij mij thuis.

De Cayin 300B SE tenslotte. Deze heeft de meest charismatische klank van alles wat ik tot nog toe hier heb gehad. er is "iets" aan 300B SE wat weinig andere versterkerconcepten voor elkaar krijgen maar......... belangrijk is het soort muziek waarnaar je luistert (ambient,  electro, blaas, strijk en vocalen gaan waanzinnig) zware beats en rock "op volume" is niet zijn ding. Logisch ook met slechts 8 watt.

Gezien mijn luistervoorkeuren is dit míjn ideale versterker. 

Tot slot kan ik je - als medebezitter van Harbeth SHL 5 - niet mínder dan sommeren iig buizen te probéren op deze speakers. Dán pas start de muziek namelijk :) 

Mitch--

Citaat van: twani op mei 29, 2015, 08:26:02
De Leben is het "schatje" van de drie. Een voluptueuze klank met een mooie "ronde" en diepe bass en veel resolutie, rijke mids, maar altijd lief en nóóit scherp, hard of aggresief.

De Crofts zijn de expressieve "Rockers"  Waanzinnig veel  "boogie" en zeer energetisch, daardoor ook wel eens iets minder rustgevend.  Wel heel veel "insight"  en "air"in de muziek. Kortom, die gaan echt tekeer als een malle.

De Marantz PM11 is een versterker die - in ieder geval aan een Harbeth luidspreker - helemaal niets in mijn set te zoeken heeft. Een kleurloos ding en - zeker gerelateerd aan de enthousiaste gebruikerservaringen - de grootste versterker teleurstelling ooit hier bij mij thuis.

De Cayin 300B SE tenslotte. Deze heeft de meest charismatische klank van alles wat ik tot nog toe hier heb gehad. er is "iets" aan 300B SE wat weinig andere versterkerconcepten voor elkaar krijgen maar......... belangrijk is het soort muziek waarnaar je luistert (ambient,  electro, blaas, strijk en vocalen gaan waanzinnig) zware beats en rock "op volume" is niet zijn ding. Logisch ook met slechts 8 watt.

Gezien mijn luistervoorkeuren is dit míjn ideale versterker. 

Tot slot kan ik je - als medebezitter van Harbeth SHL 5 - niet mínder dan sommeren iig buizen te probéren op deze speakers. Dán pas start de muziek namelijk :)

Je kan toch maar naar een set tegelijk kan luisteren, dus heb je niks uit te lenen aan een mede SHL5 liefhebber  :angel:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Robiwan

Citaat van: twani op mei 29, 2015, 08:26:02
De Leben is het "schatje" van de drie. Een voluptueuze klank met een mooie "ronde" en diepe bass en veel resolutie, rijke mids, maar altijd lief en nóóit scherp, hard of aggresief.

De Crofts zijn de expressieve "Rockers"  Waanzinnig veel  "boogie" en zeer energetisch, daardoor ook wel eens iets minder rustgevend.  Wel heel veel "insight"  en "air"in de muziek. Kortom, die gaan echt tekeer als een malle.

De Marantz PM11 is een versterker die - in ieder geval aan een Harbeth luidspreker - helemaal niets in mijn set te zoeken heeft. Een kleurloos ding en - zeker gerelateerd aan de enthousiaste gebruikerservaringen - de grootste versterker teleurstelling ooit hier bij mij thuis.

De Cayin 300B SE tenslotte. Deze heeft de meest charismatische klank van alles wat ik tot nog toe hier heb gehad. er is "iets" aan 300B SE wat weinig andere versterkerconcepten voor elkaar krijgen maar......... belangrijk is het soort muziek waarnaar je luistert (ambient,  electro, blaas, strijk en vocalen gaan waanzinnig) zware beats en rock "op volume" is niet zijn ding. Logisch ook met slechts 8 watt.

Gezien mijn luistervoorkeuren is dit míjn ideale versterker. 

Tot slot kan ik je - als medebezitter van Harbeth SHL 5 - niet mínder dan sommeren iig buizen te probéren op deze speakers. Dán pas start de muziek namelijk :)

Mijn voorkeur zou naar de Crofts uitgaan want dat lijken me allesetters!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

DofN

Eerst: leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent. Daar gaat het om! Al weet ik niet waarom dit het gevolg is van specifiek een buizenversterker. Had denk ik ook gekund met een andere versterker die mooi samengaat met je LS. Loskomen van geluid heeft toch vooral te maken met timing van de LS, plaatsing, akoestiek, plaatsing van de LS, akoestiek en omvang van de LS?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: doorofnight op mei 29, 2015, 10:31:24
Eerst: leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent. Daar gaat het om! Al weet ik niet waarom dit het gevolg is van specifiek een buizenversterker. Had denk ik ook gekund met een andere versterker die mooi samengaat met je LS. Loskomen van geluid heeft toch vooral te maken met timing van de LS, plaatsing, akoestiek, plaatsing van de LS, akoestiek en omvang van de LS?
Mee eens dat niet alleen - specifiek - buizenversterkers ervoor zorgen dat het geluid perfect "los van de speakers" komt.  Dat konden ál mijn andere amps namelijk ook al, een direct gevolg van een kennelijk aardige akoestiek/plaatsing.

Véél is waarschijnlijk terug te voeren op de specifieke kleuring/vervorming van een buizenamp welke mijn gehoor kennelijk nogal weet te plezieren. Puur persoonlijk dus, ik realiseer `t me :)

Mr.M

dat was ook mijn beleving met harbeth theo, met de audionote (buize)had muziek  een bepaald ambiance , magie,die met transistor of solidstate gewoon niet aanwezig was.
daarna ben ik meer naar buizen toe geleund. zoals jullie hebben gezien, lamm, airtight, , audionote,audio reasearch en nu audion.
**UNDER CONSTRUCTION**