A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: Leeuwarden op mei 10, 2015, 20:29:05
Heb je de voedingen nog gemodificeerd?

Daar had ik toch over jouw vraag hééngelezen.....

Néé, nog niet.  Wat heb jíj gemod als ik zo vrij mag zijn?

Robiwan

#11926
Citaat van: twani op mei 12, 2015, 18:12:38
De baai zélf gezien vanaf terras...

wat een vervelend uitzicht zeg jakkes :-X :D

Graag het adres van het appartement! :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

tompj

Citaat van: twani op mei 12, 2015, 18:12:38
De baai zélf gezien vanaf terras...
Jij moet nu echt ophouden jij... :devil:  ;)

Mazzelaar. Geniet ervan!
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Leeuwarden

Citaat van: twani op mei 12, 2015, 18:13:59
Daar had ik toch over jouw vraag hééngelezen.....

Néé, nog niet.  Wat heb jíj gemod als ik zo vrij mag zijn?

Ik heb de DDDAC gehad en weer verkocht omdat ik mijn Buffalo IIISE beter vond klinken in mijn set. Eigenlijk viel de DDDAC me erg tegen toen ik hem voor het eerst aan de praat had. Ik had het moederbord met WavIO voor USB en coaxiaal ingang , twee decks, CineMags en de DDDAC voedingen. Op die voedingen zitten drie grote grijze weerstanden, de twee weerstanden naast elkaar vervang je door een draadbrug (gewoon over de weerstand heen, kan ie er makkelijker weer uit als het niet bevalt), dan maak je een grote stap in SQ. Na de mod was het een beetje om het even welke dac beter was, de Buffalo of de DDDAC. De mod met de draadbrug wordt ook in het topic op Diyaudio beschreven. Ik

Quootje van de bedenker van deze mod:

Posted by leifchristensen
I then bypassed R1, R2 and the fuse and the impact was dramatic and suddenly the dac was up in league with my BIII in terms of basscontrol and dynamics

best
Leif

Hij (en ik ook) heeft de zekering ook nog kortgesloten. Dan moet je echter wel zorgen dat je de zaak zekert daar waar de netspanning binnenkomt. Maar dat had je natuurlijk sowieso al gedaan.

Eigenlijk verbaas ik me erover dat de voedingen nog steeds met die weerstanden geleverd worden. Het zal wel een reden hebben.

twani

Citaat van: Leeuwarden op mei 12, 2015, 19:03:13
Ik heb de DDDAC gehad en weer verkocht omdat ik mijn Buffalo IIISE beter vond klinken in mijn set. Eigenlijk viel de DDDAC me erg tegen toen ik hem voor het eerst aan de praat had. Ik had het moederbord met WavIO voor USB en coaxiaal ingang , twee decks, CineMags en de DDDAC voedingen. Op die voedingen zitten drie grote grijze weerstanden, de twee weerstanden naast elkaar vervang je door een draadbrug (gewoon over de weerstand heen, kan ie er makkelijker weer uit als het niet bevalt), dan maak je een grote stap in SQ. Na de mod was het een beetje om het even welke dac beter was, de Buffalo of de DDDAC. De mod met de draadbrug wordt ook in het topic op Diyaudio beschreven. Ik

Quootje van de bedenker van deze mod:

Posted by leifchristensen
I then bypassed R1, R2 and the fuse and the impact was dramatic and suddenly the dac was up in league with my BIII in terms of basscontrol and dynamics

best
Leif

Hij (en ik ook) heeft de zekering ook nog kortgesloten. Dan moet je echter wel zorgen dat je de zaak zekert daar waar de netspanning binnenkomt. Maar dat had je natuurlijk sowieso al gedaan.

Eigenlijk verbaas ik me erover dat de voedingen nog steeds met die weerstanden geleverd worden. Het zal wel een reden hebben.

Oké dank je wel.  Heb je de DDD destijds wel eens laten meten? Was de gekozen  Rload wel de juiste in relatie met de impedantie van de versterker bijv?

Het is namelijk geen algemene berichtgeving over de klank van deze DAC mét de Cinemags...

De mijne speelt namelijk alle commerciele DACs (die ik in mijn set heb kunnen beluisteren) tót plusminus zo'n 2K compleet de gordijnen in...

Ik zal zeker de weerstanden eens bridgen om te bezien of er nog meer inzit.... ;)

Leeuwarden

Als ik me goed herinner heb ik de Rload samen met Doede bepaald. Heb je wel eens een Buffalo gehoord? Ook niet de eerste de beste DAC. Degene die mijn DDDAC heeft gekocht ben ik een tijd na de verkoop nog eens tegen gekomen. Hij was er nog steeds vreselijk blij mee.

Probeer die twee weerstanden maar eens te tweaken. Je kan het tenslotte zo weer ongedaan maken. Ik vond het verschil echt groot...

Leeuwarden

Die quote van Leif in mijn eerdere post ben ik het helemaal mee eens!

twani

Citaat van: Leeuwarden op mei 12, 2015, 22:11:02
Die quote van Leif in mijn eerdere post ben ik het helemaal mee eens!
Oké, ik ga ermee aan de gang.  THX.


Leeuwarden

Ben benieuwd, veel werk is het in ieder geval niet  ;D

twani

Citaat van: Leeuwarden op mei 16, 2015, 11:23:10
Ben benieuwd, veel werk is het in ieder geval niet  ;D
Als je de voedingsboards centraal "afzekerd" (bijv bij de IEC inlet) kun je de 2 zekeringen laten vervallen?

twani

Het verblijf in Moneglia is prima vol te houden (zegt Monique :))

Leeuwarden

Ik zeg het met een slag om de arm: volgens mij wel. Ik heb het wel gedaan in ieder geval. Maarrrrr... Ik zou hem eerst even laten zitten en de twee grijze weerstanden met een draadje overbruggen. Vond zelf dat de zekering bypasses niet echt verschil maakte. Overigens moet je m.i. ook altijd voor de trafo zekeren...

Robiwan

Citaat van: twani op mei 16, 2015, 11:28:25
Het verblijf in Moneglia is prima vol te houden (zegt Monique :))

ik hoop niet dat je elke dag naar beneden en weer naar boven moet lopen voor een paar boodschappen :( :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

sultankat

Citaat van: twani op mei 16, 2015, 11:28:25
Het verblijf in Moneglia is prima vol te houden (zegt Monique :))

Wel even die bloembakken (laten, Monique?!) aanpakken!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

twani

#11939
Nog een dikke drie én een halve maand tot de fotoshoot precies op mijn 50e verjaardag.

De massa is oké, het zal vooral diëten zijn nu nog. Dat wordt afzien de komende tijd :nopompom:

De doelstelling overigens was om tot een kleine 120kg "aan te groeien" vóór ik met diëten zou beginnen.

Is niet gelukt, ben bij 111kg blijven steken.  Is toch de leeftijd denk ik :devil:

Vlak vóór de shoot zal daar nog zo'n 93kg van over zijn...

Robiwan

Citaat van: twani op mei 18, 2015, 19:40:43
Nog een dikke drie én een halve maand tot de fotoshoot precies op mijn 50e verjaardag.

De massa is oké, het zal vooral diëten zijn nu nog. Dat wordt afzien de komende tijd :nopompom:

De doelstelling overigens was om tot een kleine 120kg "aan te groeien" vóór ik met diëten zou beginnen.

Is niet gelukt, ben bij 111kg blijven steken.  Is toch de leeftijd denk ik :devil:

Vlak vóór de shoot zal daar nog zo'n 93kg van over zijn...

mag deze foto worden verwijderd, is aanstootgevend.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Oud lid

Je kunt er boven de 50 lichamelijk zeker nog representatief uitzien. Het wordt wel steeds moeilijker. Ik wordt over 2 weken 55. Ik moet zeggen vanaf de 53 werd het voor mij moeilijker om me zelf te motiveren. Gelukkig alles nog onder controle.

Erwin B

twani

Citaat van: Erwin B op mei 18, 2015, 20:41:05
Je kunt er boven de 50 lichamelijk zeker nog representatief uitzien. Het wordt wel steeds moeilijker. Ik wordt over 2 weken 55. Ik moet zeggen vanaf de 53 werd het voor mij moeilijker om me zelf te motiveren. Gelukkig alles nog onder controle.

Erwin B

Tóp Erwin :worship:  juist nu wordt het belangrijk niet te verslappen ;)

twani

Citaat van: LPlover op mei 18, 2015, 20:01:41
mag deze foto worden verwijderd, is aanstootgevend.

Achter een spoiler dan? :D

tompj

#11944
Citaat van: twani op mei 18, 2015, 20:53:25
Achter een spoiler dan? :D
Uh Theo, ik lees je topic graag, maar heb persoonlijk weinig interesse in je blote lijf of je midlife crisis hoor.. ;D ;)
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op mei 18, 2015, 21:09:01
Uh Theo, ik lees je topic graag, maar heb persoonlijk weinig interesse in je blote lijf of je midlife crisis hoor.. ;D ;)

Haha dat snap ik Tom ;D.  Het is voor mij dé ultimatieve test of het oude lichaam nog één keer tot het uiterste gedwongen kan worden, een persoonlijk dingetje zeg maar....


Dat van die midlife crisis klopt natuurlijk helemaal Tom :D


Om het nog eens over belangrijke dingen te hebben: morgenochtend staat míjn Cayin hier óók :pompom:

tompj

Citaat van: twani op mei 18, 2015, 21:21:49
Haha dat snap ik Tom ;D.  Het is voor mij dé ultimatieve test of het oude lichaam nog één keer tot het uiterste gedwongen kan worden, een persoonlijk dingetje zeg maar....


Dat van die midlife crisis klopt natuurlijk helemaal Tom :D


Om het nog eens over belangrijke dingen te hebben: morgenochtend staat míjn Cayin hier óók :pompom:
Ik ben heel benieuwd Theo!

Ik ben het even kwijt. Speel je nu met de Leben of met Croft op de Harbeths Theo?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Robiwan

Wordt bijna 42 en als ik m'n baard laat staan wordt deze al ernstig grijs :( :( :( :( :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: tompj op mei 18, 2015, 21:36:03
Ik ben heel benieuwd Theo!

Ik ben het even kwijt. Speel je nu met de Leben of met Croft op de Harbeths Theo?
De Crofts "R" hangen er nu aan. De Leben staat te rusten. De Marantz wordt vrijdagavond as door Daan opgehaald want is verkocht.

En morgen haal ik dus precies dezelfde "bak" op als jij hebt, de 300B SE uitvoering dan welliswaar.

Zal morgen een fotooke schieten :)

twani

Citaat van: LPlover op mei 18, 2015, 22:21:18
Wordt bijna 42 en als ik m'n baard laat staan wordt deze al ernstig grijs :( :( :( :( :D

Ik ben al redelijk gevorderd "kaal" en Monique zegt "heel lief" dat ze dat helemaal niet erg vindt. :D


Ach we hebben allemaal wel wát LP, maakt niet uit toch :)