A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

Robiwan

#11675
Citaat van: twani op februari 22, 2015, 16:29:49
De Crofts zijn definitief verkocht en het grote wachten op de nieuwe Croft set is begonnen.

Hedenmiddag meldde zich een zeer aimabel heerschap bij mij als aspirant koper van mijn huidige Croft-set.

Ik heb meneer op de sweatspot gepositioneerd met een lekkere bak koffie en vervolgens (zónder dat meneer de bron kende) een moppie Spotify Premium opgezet.

Terwijl de eerste klanken door de kamer heen zongen vroeg ik meneer naar de samenstelling van zijn éigen set. Hierop liet hij een foto van z'n (duidelijk audiofiel bedachte) set zien.

Deze bestond uit een heel duur type Elac luidspreker, een Nottingham draaitafel en een set flinke Pre/Powers.

Vervolgens heeft meneer een kwartier lang ademloos zitten luisteren naar de Croft/Harbeth combi, kwam daarop met de opmerking dat hij nog nooit een set zó coherent, indrukwekkend en tranentrekkende had horen spelen......

Toen ik hem vervolgens vertelde dat hij naar Spotify Premium had geluisterd vielen de schellen van z'n ogen.

Hierop heb ik Anouar Brahem met the Astounding Eyes of Rita in HD resolutie via Mac/Mini/PureMusic opgezet...

De nóg grotere verbazing was van zijn gezicht af te lezen.

Of ik maar even snel de Crofts wilde inpakken want die gingen zéker met hem mee, aldus geschiedde...

Ik heb 'm nog geholpen de Croftset naar zijn Lexus te dragen en weg was ie.....  Vast en zeker compleet vertwijfeld over wat hij zojuist met de aanwezigheid van betrekkelijk weinig apparatuur had gehoord :tounge2:

Dus hij was niet afgeleid door het afzichtelijke appelkistjes uiterlijk van de Harbeths?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

twani

#11676
Citaat van: LPlover op februari 22, 2015, 16:37:13
Dus hij was niet afgeleid door het afzichtelijke appelkistjes uiterlijk van de Harbeths?
Integendeel, vroeg welk type het was, vond ze "outstanding mooi"

Meneer was dan ook Engelsman, hetgeen zijn smaak zal hebben doen kleuren daar waar het Harbeth betreft.......


En god man.... veel is ie toch ook al niet gewend met die plastiekerig aandoende hoogglans zwarte Elacs.

Dat is toch ook niet bepaald een smaakvolle vertoning op speakergebied.


scrutinizer

Leuk om te lezen en voor jou om te horen, Theo.
Zegt verders niets over apparatuur, maar meer over de manier hij het bij en voor elkaar had. Toch?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Citaat van: scrutinizer op februari 22, 2015, 16:59:50
Leuk om te lezen en voor jou om te horen, Theo.
Zegt verders niets over apparatuur, maar meer over de manier hij het bij en voor elkaar had. Toch?
Helemaal ráák Scrut ;).  Het is het geheel waarnaar je luisterd, daar heb je 100% gelijk in......


chansig

Citaat van: scrutinizer op februari 22, 2015, 16:59:50
Leuk om te lezen en voor jou om te horen, Theo.
Zegt verders niets over apparatuur, maar meer over de manier hij het bij en voor elkaar had. Toch?


Ervan uitgaande dat de meneer eerlijk was.. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op februari 22, 2015, 17:01:38
Ervan uitgaande dat de meneer eerlijk was.. :D

Gr Hans
Daar ga ik bij iedereen vanuit Hans. Zo zit ik in elkaar...... :)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Citaat van: twani op februari 22, 2015, 16:56:03


En god man.... veel is ie toch ook al niet gewend met die plastiekerig aandoende hoogglans zwarte Elacs.

Dat is toch ook niet bepaald een smaakvolle vertoning op speakergebied.

Erg subtiele opmerking voor forummers die Elac hebben en daar erg blij mee zijn. :devil: :devil:

nb: er zijn nog meer speakers op de wereld die en mooier zijn en beter klinken dan Harbeth.  Dat jij erg tevreden bent over Harbeth prima.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: frank2 op februari 22, 2015, 18:47:18
Erg subtiele opmerking voor forummers die Elac hebben en daar erg blij mee zijn. :devil: :devil:

nb: er zijn nog meer speakers op de wereld die en mooier zijn en beter klinken dan Harbeth.  Dat jij erg tevreden bent over Harbeth prima.....
Ach beste Frankie.....diezelfde mensen tonen zich op eenzelfde manier weinig terughoudend afkeurend, als het om hun uitlatingen over Harbeth gaat.

Dus ach, waar maak jij je druk om......


Ik kreeg vanmiddag maar weer eens de bevestiging over hoe hóóg Harbeth op de muzikale ladder staat.

Dat het jou kennelijk pijn doet is op geen enkele wijze mijn probleem.

Wel eens van de "ignore knop' gehoord Frankie?   

Raphie

Citaat van: twani op februari 22, 2015, 18:59:19
Ach beste Frankie.....diezelfde mensen tonen zich op eenzelfde manier weinig terughoudend afkeurend, als het om hun uitlatingen over Harbeth gaat.

Dus ach, waar maak jij je druk om......


Ik kreeg vanmiddag maar weer eens de bevestiging over hoe hóóg Harbeth op de muzikale ladder staat.

Dat het jou kennelijk pijn doet is op geen enkele wijze mijn probleem.

Wel eens van de "ignore knop' gehoord Frankie?
ach straks is die weg, lekker modderen op z'n eigen forum.
JBL PRX Power!

twani

Citaat van: Raphie op februari 22, 2015, 19:06:27
ach straks is die weg, lekker modderen op z'n eigen forum.

Het zal een verrijking van het HTforum blijken te zijn, no doubt Raphie....

Raphie

Wat heb je trouwens een gruwelijk mooie speakers gebouwd zeg!! Verschrikkelijk mooi!
JBL PRX Power!

chansig

Citaat van: frank2 op februari 22, 2015, 18:47:18
Erg subtiele opmerking voor forummers die Elac hebben en daar erg blij mee zijn. :devil: :devil:

nb: er zijn nog meer speakers op de wereld die en mooier zijn en beter klinken dan Harbeth.  Dat jij erg tevreden bent over Harbeth prima.....

:D :D :D :D :D :D :D :D

Scherp hoor..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Iets van een pot en een ketel komt bij mij op.  ;D

Spelen de kloonwalls eigenlijk al Twani?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op februari 22, 2015, 19:34:33
Iets van een pot en een ketel komt bij mij op.  ;D

Spelen de kloonwalls eigenlijk al Twani?

Morgen ga ik de Fostex tweeters monteren Nick ;).  Daarna aansluiten op de Leben CS300, een paar daagjes "op volume"  gaar koken.

We zullen eens zien of "PartyCentrum" Twani dan open kan :pompom:

twani

Citaat van: Raphie op februari 22, 2015, 19:09:01
Wat heb je trouwens een gruwelijk mooie speakers gebouwd zeg!! Verschrikkelijk mooi!

THX Raph, morgen ga ik ze voor het eerst "aanslingeren" :pompom:

remco320


Citaat van: twani op februari 22, 2015, 20:00:59
THX Raph, morgen ga ik ze voor het eerst "aanslingeren" :pompom:
Top! Dan wordt het tijd de blu ray op te halen:) vrijdagavond?

twani


twani

Eindelijk op Ebay USA 2 "repro" Klipsch "PWK badges" op de kop kunnen tikken voor normaal geld...

Joris1971


scrutinizer

Citaat van: twani op februari 22, 2015, 22:51:25
Eindelijk op Ebay USA 2 "repro" Klipsch "PWK badges" op de kop kunnen tikken voor normaal geld...
Ik vind deze retro bespanning ook wel wat hebben, Theo. Hoort er eigenlijk bij  :yinyang:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Citaat van: scrutinizer op februari 22, 2015, 23:00:32
Ik vind deze retro bespanning ook wel wat hebben, Theo. Hoort er eigenlijk bij  :yinyang:

Die is daadwerkelijk ook los te verkrijgen......

twani


twani

#11698
Zelfs een medewerker van het merk zelf vindt de Auralic Aries níet béter klinken dan een standaard MacMini.

Zullen ze leuk vinden daar, dat soort opmerkingen van je eigen personeel.....


Benieuwd of de beste man er ná deze uitspraak nog steeds werkt :D

twani

Hoe simpel kan het leven zijn :music: