A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

twani


twani


twani



daffy

Hoi Theo,

Toen je de deksel van de pm-11 gelicht hebt ben je toen nog ergens een zekering tegen gekomen ?
Ik kan zo snel geen zekering ontdekken maar misschien heb jij beter gekeken dan ik.

Je  vind het geluid van de marantz wat tegenvallen begrijp ik ? Hij bevalt mij i.i.g stukken beter dan de symphonicline rg 14 edition die je ooit van me overgenomen hebt.

Daffy ;D
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

twani

#11655
Citaat van: daffy op februari 15, 2015, 12:37:31
Hoi Theo,

Toen je de deksel van de pm-11 gelicht hebt ben je toen nog ergens een zekering tegen gekomen ?
Ik kan zo snel geen zekering ontdekken maar misschien heb jij beter gekeken dan ik.

Je  vind het geluid van de marantz wat tegenvallen begrijp ik ? Hij bevalt mij i.i.g stukken beter dan de symphonicline rg 14 edition die je ooit van me overgenomen hebt.

Daffy ;D

Hey, leuk je weer eens te spreken. Tja de SL RG14 is op een vreemde manier aan z'n einde gekomen (blikseminslag) maar deed het hier prima.

De PM11 is een goede versterker, daar niet van hoor. Hij laat echter een flink stuk "muziek" liggen tov mijn Croft combo.  Het is zelfs dé reden dat ik juist een "R" set laat maken bij Glenn Croft momenteel......  Kan even duren, de man is druk en alles wordt met de hand gemaakt....

De PM11 blijft overigens gewoon in huis, gaat voorlopig mijn Klipsch Cornwalls aansturen.

Ik ben niet actief op zoek geweest naar de zekeringen overigens.  Is er een bij jouw stuk dan?

twani

Zoals even hiervoor al geroepen.  Een paar eerste foto's van een zeer zeldzaam Blaupunkt Stereo/Pick-Up meubel uit 1956.

Ligt hier op z'n kop vanwege het herstel van een gebroken been :tounge2:


Verder nog in "Roh Zustand", nog te schuren en nog te lakken dus....

daffy

#11657
Nee er is geen zekering stuk, maar i.t.t. jouw mening over kabels,zekeringen en stroom zijn mijn ervaringen anders
Met andere woorden als er een standaard glaszekering aanwezig is dan gaat deze direct vervangen worden door een andere, in dit geval gewoon van een bekend degelijk niet audiofiel merk zonder de daarmee gepaard gaande fantasieprijs.

Ik heb de zekering nog niet zien zitten en heb op dit moment zo weinig tijd dat ik niet de moeite neem om alles uit het rack te halen, een pointer in de juiste richting was dus makkelijk geweest, vandaar mijn vraag.

Mooi project trouwens die Cornwalls  :headbanging:

Daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

twani

Mijn huidige Croft versterkers zijn inmiddels verkocht.  Nu maar weer wachten op Sir Glenn Croft op de nieuwe R-en.....

twani

#11659
Meer buizen, meer voeding tov de níet R versies

Zie hier de Micro 25 pré R

twani


twani

Citaat van: daffy op februari 15, 2015, 17:22:17
Nee er is geen zekering stuk, maar i.t.t. jouw mening over kabels,zekeringen en stroom zijn mijn ervaringen anders
Met andere woorden als er een standaard glaszekering aanwezig is dan gaat deze direct vervangen worden door een andere, in dit geval gewoon van een bekend degelijk niet audiofiel merk zonder de daarmee gepaard gaande fantasieprijs.

Ik heb de zekering nog zien zitten en heb op dit moment zo weinig tijd dat ik niet de moeite neem om alles uit het racktete halen, een pointer in de juiste richting was dus makkelijk geweest, vandaar mijn vraag.

Mooi project trouwens die Cornwalls  :headbanging:

Daffy ;)

Ah zo......   Nou nee, niet naar gezocht en ook niet zien zitten :nopompom:


De Cornwalls zijn onwijs :)

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

dre73

klinken zal het wel,maar de bouwwijze ziet er niet uit eigenlijk.......
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

Citaat van: dre73 op februari 15, 2015, 17:35:28
klinken zal het wel,maar de bouwwijze ziet er niet uit eigenlijk.......

Dat gaat echt wel goed hoor Dré ;)

dre73

Dat geloof ik wel,allen vind ik het er niet verzorgd uit zien.

Dit zie ik wel liever als een printplaat trouwens. ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

Zo! inmiddels staat dit "56'-er" Blaupunkt stereodressoir weer keurig op z'n pootjes, gelakt en al mooi te wezen.....

BuSpu

Haal je die meubels via marktplaats of heb je je eigen kanalen? Wel erg fraaie exemplaren allemaal  :clapping:.

twani

Citaat van: BuSpu op februari 16, 2015, 19:50:21
Haal je die meubels via marktplaats of heb je je eigen kanalen? Wel erg fraaie exemplaren allemaal  :clapping:.

THX.   Nou beide eigenlijk inmiddels :)

twani


twani

Solar Fields is hier inmiddels uitgegroeid tot "the main thing" .

Waanzinnig!

De Harbeths trekken met deze muziek alle registers open tot in de allerlaagste octaven.

De kopjes rammelen in de keukenkastjes, subwoofer totaal overbodig hier.

twani


twani


BuSpu


twani

#11674
De Crofts zijn definitief verkocht en het grote wachten op de nieuwe Croft set is begonnen.

Hedenmiddag meldde zich een zeer aimabel heerschap bij mij als aspirant koper van mijn huidige Croft-set.

Ik heb meneer op de sweatspot gepositioneerd met een lekkere bak koffie en vervolgens (zónder dat meneer de bron kende) een moppie Spotify Premium opgezet.

Terwijl de eerste klanken door de kamer heen zongen vroeg ik meneer naar de samenstelling van zijn éigen set. Hierop liet hij een foto van z'n (duidelijk audiofiel bedachte) set zien.

Deze bestond uit een heel duur type Elac luidspreker, een Nottingham Audio draaitafel en een set flinke Pre/Powers.

Vervolgens heeft meneer een kwartier lang ademloos zitten luisteren naar de Croft/Harbeth combi, kwam daarop met de opmerking dat hij nog nooit een set zó coherent, indrukwekkend en tranentrekkende had horen spelen......

Toen ik hem vervolgens vertelde dat hij naar Spotify Premium had geluisterd vielen de schellen van z'n ogen.

Hierop heb ik Anouar Brahem met the Astounding Eyes of Rita in HD resolutie via Mac/Mini/PureMusic opgezet...

De nóg grotere verbazing was van zijn gezicht af te lezen.

Of ik maar even snel de Crofts wilde inpakken want die gingen zéker met hem mee, aldus geschiedde...

Ik heb 'm nog geholpen de Croftset naar zijn Lexus te dragen en weg was ie.....  Vast en zeker compleet vertwijfeld over wat hij zojuist met de aanwezigheid van betrekkelijk weinig apparatuur had gehoord :tounge2: