A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Oud lid

Dat van die bracing vroeg ik me ook al af. Vrij summier. Maar goed, als dat het ontwerp is.

Erwin B

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

dre73

Nu is bracing bij een gesloten systeem wel een heel stuk belangrijker.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

Citaat van: dre73 op januari 12, 2015, 19:45:03
Nu is bracing bij een gesloten systeem wel een heel stuk belangrijker.

En een Cornwall is een verre van gesloten ontwerp.....


Mega basspoort in het vóórónder......

dre73

Daarom meld ik het ook. ;)

Kijk:ik heb ze al eens beluisterd,dus ik weet genoeg. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

Citaat van: dre73 op januari 12, 2015, 21:28:41
Daarom meld ik het ook. ;)

Kijk:ik heb ze al eens beluisterd,dus ik weet genoeg. :D

Maar als ik de apparatuur in jouw signatuur zo eens bekijk Dré, hangen we beiden in ieder geval een compleet andere klank aan :)


Heb je Klonwall of Cornwall beluisterd trouwens?

twani

Wat "Driver-Zooi" ligt klaar voor inbouw :)

Martin!!!

Heeeej Theo die linker is nog niet helemaal af???
mainly British stuff

twani

#11409
Citaat van: Martin!!! op januari 13, 2015, 20:10:06
Heeeej Theo die linker is nog niet helemaal af???

Klopt, randje nog fineren. Weekend maar weer, tijd tijd tijd.......     Ik snap soms niet dat mensen zich kunnen vervelen, kom 24 uur in een dag tekort :sneaky2:

6 dagen per week werken, 4 dagen per week  x 2 uur (dus ook zo maar 8 uur per week) sportschool, muziek luisteren en dan nog de zélfbouwhobby.....

Ik noem - gerekend buiten het normale gezinsleven dan nog - zo maar eens een paar dingen die me als eerste te binnen schieten.....

Martin!!!

Tsja tijd te kort , breek me de bek niet open..........  :crazy:

Ik vind het een heel mooi project Theo, ben benieuwd naar het eindresultaat en hoe deze giganten zich verhouden tegen de SHL5's
mainly British stuff

Joris1971

Snap dat ook niet, mensen die zich vervelen.
Ben nu binnen alle deuren etc aan het afschuren, schilderen..kost ook een hoop tijd.

martin778

#11412
Weleens een oude Tannoy kast van binnen gezien? Dingen zijn gammel als een deur!
Misschien gaat het bij Klipsch om met de kast resonanties een bepaalde kleuring aan het geluid te geven.

Ik ben juist gek op een retestrakke laagweergave, een korte 'tok' zonder dat irritante nagalm  :ph34r:

twani

Citaat van: Joris1971 op januari 13, 2015, 21:00:12
Snap dat ook niet, mensen die zich vervelen.
Ben nu binnen alle deuren etc aan het afschuren, schilderen..kost ook een hoop tijd.
Al was het maar omdat je daarná ook nog een héle dag nodig hebt om je huis "stofvrij" te maken :sneaky2:


Pff, wat een bende geeft dat schuren ín huis toch altijd :sneaky:

twani

Citaat van: martin778 op januari 13, 2015, 21:12:44
Weleens een oude Tannoy kast van binnen gezien? Dingen zijn gammel als een deur!
Misschien gaat het bij Klipsch om met de kast resonanties een bepaalde kleuring aan het geluid te geven.



Kan heel goed zijn hoor, de Klipsch Heritage ontwerpen worden reeds erg zeer lang in vrijwel ongewijzigde vorm zo gebouwd.

Als iets simpels als een bracing het geluid erg zou doen laten opknappen zou dit waarschijnlijk al lang zijn gerealiseerd.

martin778


twani

Citaat van: martin778 op januari 13, 2015, 22:15:47
0.0 stof in huis met deze  :D



En die heb jij Martin?    Zo ja, dan jaloers :alien:

martin778

Papa Martin heeft er eentje, een iets ouder model met een DTS400EQ erbij ;)
Gewoon een oude stofzuiger gebruiken moet ook kunnen lijkt mij.

Ik heb ooit een setje Tannoy Arden kasten in mijn slaapkamertje opgeknapt, potverdikkie wat een bende was het hier  :laugh:

twani

#11418
Citaat van: Martin!!! op januari 13, 2015, 20:51:27
Tsja tijd te kort , breek me de bek niet open..........  :crazy:

Ik vind het een heel mooi project Theo, ben benieuwd naar het eindresultaat en hoe deze giganten zich verhouden tegen de SHL5's


Alhoewel ik niets met dubbeltesten heb, zal ik ze bij gelegenheid tóch een keer in de "hoofdset" hangen.

Eens kijken hoe de papieren liggen.

Een SHL5 overigens, laat zich niet zo maar "outperformen" door de eerste de beste speaker.

Ik bedoel dan vooral de in de klank aanwezige 'Feelgood" factor. 

Als ik alleen al hier op het forum kijk hoeveel mensen er als een dolle blijven wisselen met speakers, louter en alleen omdat er op de - méér of mínder - lange duur kennelijk toch iets in de (highend?) klank zit verscholen, waarmee men op de lange duur klaarblijkelijk géén vaste relatie kan opbouwen.

Een Harbeth speaker imponeert zelden ineens, maar slaagt er daarentegen in je gedurende vele jaren op onderhoudende wijze te "pleasen" en te behagen.

Dussss, hoe voortvarend de Klipsch ook van start gaat, hij zal in huize Waning slechts verworden tot een vette partyluidspeker voor de benedenverdieping.


Xander32

#11419
Inschatting van de Klipsch; een heel direct en dynamisch live geluid. Met een volle, vloeiende bass en een redelijk pittig hoor. Een beetje net zoals (old school) amerikaanse auto's; karaktervol, met grote, zware motoren, met het nodige geweld, een hoge funfactor, maar t.o.v. moderne concurrenten een gemis aan verfijning. En daar zijn legio mensen die daar heel gelukkig van worden. Wellicht niet als dagelijkse ride, maar juist voor die momenten dat men even lekker los wil gaan.


En alleen al om hun looks is het jammer om ze slechts in de bijkamer weg te zetten; wat een fraai fineer :wub:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

dre73

Citaat van: twani op januari 12, 2015, 22:59:47
Maar als ik de apparatuur in jouw signatuur zo eens bekijk Dré, hangen we beiden in ieder geval een compleet andere klank aan :)


Heb je Klonwall of Cornwall beluisterd trouwens?

Hoe zal ik het beschrijven.....
Open,gedetailleerd en gecontroleerd zonder de muzikaliteit te verliezen.

De Klonwall heb ik gehoord en ik was niet onder de indruk eigenlijk.....
Maar een betere opstelling zal het geheel goed doen. ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

#11421
Citaat van: dre73 op januari 14, 2015, 18:41:17
Hoe zal ik het beschrijven.....
Open,gedetailleerd en gecontroleerd zonder de muzikaliteit te verliezen.

De Klonwall heb ik gehoord en ik was niet onder de indruk eigenlijk.....
Maar een betere opstelling zal het geheel goed doen. ;)

Ik ben nu de filters aan het solderen.  Dat is niet lachen :nowink:  Ik vind het k*twerk :devil:

Ik soldeer met púúr zilverdraad overigens, had ik nog zát van liggen.

Daarna geheel ín de teflon tubing.....


Kun je ze ná de assemblage - maar vóór montage - eigenlijk ook eerst meten Dré?

Soort van "gemoedsrust test" voordat je ze ín de speaker schroeft en áán drivers hangt...

dre73

Het zal wel kunnen,maar als je het schema goed na kijkt,dan kun je weinig mollen.
Zolang je de tweeters niet op de wooferuitgang plaatst...... :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

advr



Mag best even in dit topic[emoji41]

Sinds gisteren ook een 8000....
Heerlijk ding.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

eddy135

Citaat van: advr op januari 15, 2015, 20:40:00


Mag best even in dit topic[emoji41]

Sinds gisteren ook een 8000....
Heerlijk ding.
OK, van harte. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN