A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 34 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: rovinggecko op januari 11, 2015, 18:01:06
Heb je ook overwogen om 1 vast pootje te gebruiken? Daar til je hem dan. Staat ie iets steviger.

Nee :blush:

twani

Ga eerstwel even kijken hoe de "Hold" op de vloer is met drie "flexpoten"

Jumping Jack

En mocht het dan toch niet klinken, heb je toch twee vette zeepkisten  :headbanging:. Ik zie je al de schans afgaan bij 'ter land ter zee...' met die blaffers  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

#11378
Citaat van: Jumping Jack op januari 11, 2015, 18:31:49
En mocht het dan toch niet klinken, heb je toch twee vette zeepkisten  :headbanging:. Ik zie je al de schans afgaan bij 'ter land ter zee...' met die blaffers  :D

Ben ik waarschijnlijk wel de enige met een gefineerde badkuip :D


PS: het is overigens een bewezen concept.  Dezelfde speaker staat sinds de bouw nog immer in de hoofdset van Marco Brouwer van Audio Creative, is nog niets beters tegengekomen.....

rovinggecko

Geloof wel dat het wel wil klinken, conus oppervlak doet een hoop. Maar blijft altijd spannend, na al die effort, om hem voor het eerst te horen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

eddy135

Citaat van: rovinggecko op januari 11, 2015, 19:35:09
Geloof wel dat het wel wil klinken, conus oppervlak doet een hoop. Maar blijft altijd spannend, na al die effort, om hem voor het eerst te horen.
Ik ook wel, hoewel ik plaatsing op wielen 'vaag' vind... :dry:

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: eddy135 op januari 11, 2015, 21:09:01
Ik ook wel, hoewel ik plaatsing op wielen 'vaag' vind... :dry:


Misschien wel, nochtans in de "Klipsch Cornwall Scene" niet ongebruikelijk :)

twani

We gaan ons met het interieur van de speakers bemoeien.

twani

Een "Remaster" met goede recensies en inderdaad......... :music:

Sailor Jan


Citaat van: twani op januari 11, 2015, 18:43:59

PS: het is overigens een bewezen concept.  Dezelfde speaker staat sinds de bouw nog immer in de hoofdset van Marco Brouwer van Audio Creative, is nog niets beters tegengekomen.....

Ik geloof heel erg graag dat dit hele goede speakers zijn(ik heb er misschien zelf ook interesse in dergelijke speakers). Zeker de looks van jouw versie zijn heel erg gaaf! Goed vakmanschap!

Maar de mannen van Audio Creative zijn wel heel erg zelfingenomen en houden er een stevige eigen mening op na(Het is overigens altijd makkelijk om kritiek te geven en heel erg moeilijk om het zelf beter te doen). In het begin had ik de hoop dat deze website echt anders zou zijn dan de meeste andere, maar helaas is dat niet echt het geval. Mogelijk weten ze Audo-creative nog te verbeteren, dat zou mooi zijn!
Wees lief voor jezelf

twani

#11385
Citaat van: Sailor Jan op januari 11, 2015, 22:17:45
Ik geloof heel erg graag dat dit hele goede speakers zijn(ik heb er misschien zelf ook interesse in dergelijke speakers). Zeker de looks van jouw versie zijn heel erg gaaf! Goed vakmanschap!

Maar de mannen van Audio Creative zijn wel heel erg zelfingenomen en houden er een stevige eigen mening op na(Het is overigens altijd makkelijk om kritiek te geven en heel erg moeilijk om het zelf beter te doen). In het begin had ik de hoop dat deze website echt anders zou zijn dan de meeste andere, maar helaas is dat niet echt het geval. Mogelijk weten ze Audo-creative nog te verbeteren, dat zou mooi zijn!

Ik ben het eigenlijk wel met je eens Sailor........   

Enige gekleurheid kan ze (inmiddels?) niet worden ontzegd, worden ook al best wat gestuurd/geleid door méér of mínder "vage" commerciele belangen inmiddels...

De leuke projecten, alsmede de "verdiepte inzage" hierin maken deze site voor mij tóch interessant, geef de mannen hierdoor wat extra krediet.

Maar nogmaals, ik kan je opmerking prima plaatsen ;)



twani

Om een idee te geven over de enorme hoeveelheid materiaal die er in een dergelijk project gaat zitten.

Dit is de 4e pot houtlijm á 750 gram die ik openmaak.........

3 kilo houtlijm dus alleen al :wacko:

lynch1979

Citaat van: twani op januari 12, 2015, 09:44:21
Om een idee te geven over de enorme hoeveelheid materiaal die er in een dergelijk project gaat zitten.

Dit is de 4e pot houtlijm á 750 gram die ik openmaak.........

3 kilo houtlijm dus alleen al :wacko:

Je moet het ook niet snuiven he  :D

twani


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Staaled

Citaat van: twani op januari 12, 2015, 09:44:21
Om een idee te geven over de enorme hoeveelheid materiaal die er in een dergelijk project gaat zitten.

Dit is de 4e pot houtlijm á 750 gram die ik openmaak.........

3 kilo houtlijm dus alleen al :wacko:
Deze bouw is wat mij betreft dan ook wel een sticky waard. 8) :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

scrutinizer

Citaat van: twani op januari 12, 2015, 09:44:21
Om een idee te geven over de enorme hoeveelheid materiaal die er in een dergelijk project gaat zitten.

Dit is de 4e pot houtlijm á 750 gram die ik openmaak.........

3 kilo houtlijm dus alleen al :wacko:

Je moet het ook niet gebruiken als 'vulmiddel'...... :tounge2:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Jumping Jack

Hopelijk blijft de klank straks niet aan de speakers plakken...


:nopompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

martin778

Ba dum tssssss!  :D

Komt er nog bracing in de kast, nee toch?

twani

Citaat van: martin778 op januari 12, 2015, 11:35:14
Ba dum tssssss!  :D

Komt er nog bracing in de kast, nee toch?

Cornwall heeft één stuks bracing. Deze doet tevens dienst als "drager" van de - zware - Mid Driver/Hoorn...

Já dus.


twani

#11395
Citaat van: Jumping Jack op januari 12, 2015, 10:54:55
Hopelijk blijft de klank straks niet aan de speakers plakken...


:nopompom:

Staat dit ontwerp nu niet bepaald bekent om. :)

Hét probleem is dat bijna niemand de ruimte heeft om ze "vrij" te plaatsen.

Ík wél :pompom:

twani

Beide heren warm aangekleed...

dre73

Ik maak me wel een beetje zorgen over de laagweergave.......
Weinig bracing en demping.....
Dit strookt wel met wat ik gehoord heb......
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

#11398
Citaat van: dre73 op januari 12, 2015, 12:53:02
Ik maak me wel een beetje zorgen over de laagweergave.......
Weinig bracing en demping.....
Dit strookt wel met wat ik gehoord heb......

We zien wel.  Een paar extra bracings kunnen er altijd nog in, maar strookt totaal niet met het origineel.

Bovendien hou ik wel van een "Retro Zwabber Bass"  :tounge2:

Ben zelfs een beetje allergisch voor de "kneiterstrakke" Bass-soort, zoals men die tegenwoordig vooral High End durft te noemen.

Zal niet voor iedereen zijn denk ik dan maar....

Ik ben een rare gast, ik weet het.....



Foto origineel....

twani