A Woman’s Nightmare

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Twani, nu naim eindelijk spotify heeft omarmd, ben ik voor het eerst aan het luisteren met spotify connect. Ik moet eerlijk zeggen dat het tegenvalt: ik vind het echt niet goed klinken. Mijn flacjes en oude lp's spelen dit met de vingers in de neus naar huis  ;D.

Maar mijn speakers zijn niet echt (totaal niet) vergevingsgezind...  :D.

Het is een proef-abonnement maar na een aantal nummers kan ik al zeggen dat dit het niet wordt voor mij.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

twani

Citaat van: Jumping Jack op december 15, 2014, 21:53:45
Twani, nu naim eindelijk spotify heeft omarmd, ben ik voor het eerst aan het luisteren met spotify connect. Ik moet eerlijk zeggen dat het tegenvalt: ik vind het echt niet goed klinken. Mijn flacjes en oude lp's spelen dit met de vingers in de neus naar huis  ;D.

Het is een proef-abonnement maar na een aantal nummers kan ik al zeggen dat dit het niet wordt voor mij.

Mijn Harbeths zijn inderdaad niet of nauwelijks in staat om te laten horen hoe slecht Spotify Premium is :D

Welke route volgt de stream eigenlijk igv "Connect" Nick?  Is dat net zoiets als Airplay ofzo? :unsure:

En PMC, tja erg goed maar (mede) daardoor ook weer niet de makkelijkste met wat minder bronmateriaal.

Studiospul van origine toch?

Jumping Jack

Connect zorgt ervoor dat de ndx zelf de muziek van de spotifyserver haalt zodat de batterij van de iPad (bv) niet leeggezogen wordt (dat is toch wat ik er van begrijp). De iPad dient dan enkel als remote.

Wat wél leuk is, is het enorme aanbod. Ik ben nu mijn vrouw aan het ergeren met drum 'n' bass, mijn oude liefde  :smile:
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op december 15, 2014, 22:02:14

Ik ben nu mijn vrouw aan het ergeren met drum 'n' bass, mijn oude liefde  :smile:

Ook mooi werk :tounge2:

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

twani

twani

twani

twani

MVG

:coffee: :popcorn: mooi zeg. Bij t lezen van het bouwverslag en review kriebelt t. Benieuwd hoe t klinkt! Lijkt me ook wel iets voor mijn komende nieuwe cinema project, al duurt dat nog wel een jaartje  :blush:

Bas Akkerman

Citaat van: twani op december 15, 2014, 21:51:39
:D :D :D

THX Bas ;)
:laugh:

Voor serieus luisteren is het ook niks, maar voor het ontdekken van muziek juist wel tof. Van Qobuz had ik een proefabonnement, maar dat ga ik niet verlengen. Wel vraag ik me af of je nog steeds muziek kan kopen van de website als je geen abonnement meer hebt. Weet jij dat Nick?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Hier toch geen klagen met een Naim set, zal wel aan de Naim streamer liggen ben daar niet zo'n fan van ;)
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Citaat van: Bas Akkerman op december 16, 2014, 08:14:30
:laugh:
Voor serieus luisteren is het ook niks, maar voor het ontdekken van muziek juist wel tof. Van Qobuz had ik een proefabonnement, maar dat ga ik niet verlengen. Wel vraag ik me af of je nog steeds muziek kan kopen van de website als je geen abonnement meer hebt. Weet jij dat Nick?

Ja hoor, ik heb geen abonnement maar koop er regelmatig muziek.
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Ben benieuwd naar Tidal:

twani

advr

Ik ook maar duurt nog even voor het in Nederland is...
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

twani

Kast 2 is ook "RAW' klaar.

Voor wie het nog niet wist..... Klipsch Cornwalls zijn GROOT!  HEEL GROOT :D

advr

Citaat van: twani op december 16, 2014, 21:14:41
Kast 2 is ook "RAW' klaar.

Voor wie het nog niet wist..... Klipsch Cornwalls zijn GROOT!  HEEL GROOT :D

dat klopt ja, GROOT.. 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

twani

:music:   Solar Fields :inlove:

twani

Natuurlijk vertrouw ik op jouw waarneming Nick, zolang lees ik al wel jouw posts om te weten dat dit inderdaad het geval is bij jou.

Wat ik me nu toch afvraag is of Spotify "toégespeelt" via de Apple software van de MacMini wellicht ánders omgaat met de stream als dat jouw Naim setup dat doet.

Want alhoewel hier zeer wel hoorbaar of er een FLAC-file danwel een Spotify OGG 320 staat te spelen, klinkt Spotify desondanks verre van inferieur aan FLAC.

Ánders, dat zeker. Audiofiel gezien en puur (en alléén)  "op waarden" ook minder, maar verder verdomd lekker zoals ook door LP-Lover en een aantal anderen wordt aangegeven.

Verder weet ik dat Marcel van H&C ook zeer gecharmeerd is van Spotify, púúr op klank dan ook.

twani

En hier werken we zo'n beetje naar toe....

twani