A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

twani

#10375
Citaat van: mark235 op september  4, 2014, 10:46:24
Naar aanleiding van je enthousiasme over Spotify, en een avondje muziek luisteren met Maz via deze tool, heb ik hem wat uitgebreider getest. Tot nu toe geen aanleiding voor gehad, omdat Jriver bijzonder goed beviel.

Het gemak waarmee je alle muziek direct aan je vingertoppen hebt is zeer prettig. + Geen geneuzel meer met het verplaatsen van mapjes op je pc, tags editen, library onderhouden etc. Je focussed meer op de muziek, niet op het onderhoud ervan.

Maar.. allround vind ik de geluidskwaliteit toch wel een stuk minder dan lossless via een lokale library. Soms is het verschil klein, bij commerciële muziek waar de kwaliteit toch al niet geweldig was merk je het niet zo. Maar bij goede opnames vind ik het duidelijk hoorbaar.

Je kan je wel afvragen hoe lang het nog duurt voordat er een lossloss / HD audio optie komt, al dan niet tegen extra betaling. Er is al wat jaren discussie over op het spotify forum. Via dit draadje kunnen Spotify gebruikers ook support kenbaar maken voor deze feature.

Ik hoor ook verschil tussen Spotify en mijn FLACS, zónder daaruit overigens te concluderen dat ik het één fijner vind luisteren dan het ander.

De Spotify kwaliteit is voor mij uitstekend voldoende en zorgt er wellicht zelfs voor dat er niets meer over is van het eerder pregnant aanwezige Upgrade Virus.

Ik ben ervan overtuigd dat de "Spotify Huis-sound" er mede voor verantwoordelijk is dat je je meer focussed op muziek en minder op techniek.

Mooi rond , rijk en vól zo ervaar ik de "afmixing" van de Spotify sound. Precies zo ik het wil.

Alleen al de wetenschap dat ik een FLAC file "aanzwengel" doet mijn brein automatisch tenderen naar méér "technisch luisteren"

Het feit ook dat er geen enkele drang aanwezig is om eens wat met kabels en andere - audiofiel gezien marginale zaken - te experimenteren zegt veel over het "gemakkelijke" van de Spotify sound en niet te vergeten natuurlijk de hiertoe obligate "rust in de kop" .

Kortom, als Spotify vandaag nog Highres gaat doe ik niet eens mee.



  :ph34r: Schuilbunker modus áán :ph34r:

   



cardas49

Lol, snijd ik een beladen onderwerp aan?  :). Ik ga niet met artillerie schieten hoor, dus je kan de bunker weer verlaten. Hoe jij het ervaart is jouw zaak en goed recht, ga ik niet aan toornen.

Ik kan me voorstellen dat als je muziek voor achtergrond luisteren zoekt, de "spotify" sound erg prettig is. Je wilt dan niet continue in de muziek gezogen worden, en uitgenodigd worden tot technisch luisteren.

Maar hoe is als je er echt voor gaat zitten om te luisteren? Dan wil je toch liever niet iets missen?

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

twani

#10377
Citaat van: mark235 op september  4, 2014, 12:43:45
Lol, snijd ik een beladen onderwerp aan?  :). Ik ga niet met artillerie schieten hoor, dus je kan de bunker weer verlaten. Hoe jij het ervaart is jouw zaak en goed recht, ga ik niet aan toornen.

Ik kan me voorstellen dat als je muziek voor achtergrond luisteren zoekt, de "spotify" sound erg prettig is. Je wilt dan niet continue in de muziek gezogen worden, en uitgenodigd worden tot technisch luisteren.

Maar hoe is als je er echt voor gaat zitten om te luisteren? Dan wil je toch liever niet iets missen?

Voor velen beladen inderdaad :)

Ik mis niets met Spotify. Ik heb gelukkig ook géén set die álles laat horen  :D

Álles betekent dan ook zaken die je níet wilt horen.    Slechte opnames zijn dan niet te genieten, hier nooit last van.

eddy135

Ik vind dat op een goede set slechte opnames nog steeds wel te pruimen zijn...niet te genieten vind ik echt zwaar overdreven, terwijl de goede opnames er enorm kunnen uitspringen!

Terwijl ik juist bij het aanzwengelen van een MP3 technisch ga zitten luisteren om de gebreken te ontdekken, de flac's geven juist dan de rust dat het met de kwaliteit wel snor zit... :satisfied:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: eddy135 op september  4, 2014, 19:29:19
Ik vind dat op een goede set slechte opnames nog steeds wel te pruimen zijn...niet te genieten vind ik echt zwaar overdreven, terwijl de goede opnames er enorm kunnen uitspringen!

Terwijl ik juist bij het aanzwengelen van een MP3 technisch ga zitten luisteren om de gebreken te ontdekken, de flac's geven juist dan de rust dat het met de kwaliteit wel snor zit... :satisfied:

Wij hebben dezelfde afwijking, alleen precíes andersom :tounge2:

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Citaat van: twani op september  4, 2014, 13:02:35
Voor velen beladen inderdaad :)

Ik mis niets met Spotify. Ik heb gelukkig ook géén set die álles laat horen  :D

Álles betekent dan ook zaken die je níet wilt horen.    Slechte opnames zijn dan niet te genieten, hier nooit last van.
Ik had daar ook geen last van met de harbiesss nu ineens wel met de thielsss....

Blijft een mooi en ls die shl5...
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Citaat van: maz op september  5, 2014, 10:57:50
Ik had daar ook geen last van met de harbiesss nu ineens wel met de thielsss....

Blijft een mooi en ls die shl5...

Eenmaal Harbeth hoef je nooit meer te rommelen met stekkers, kabels, outlets, inlets, zekeringen, voetjes, blokken, spiegeltjes, voedingen, kraaltjes, Schuko`s, Ikea snijplanken, Suzy Wong, enz enz enz.

ALLEMAAL lapmiddelen waarmee men een niet goed spelende set probeert te redden.

Béter begin je bij de basis en koop je jezelf een setje van die lelijke Harbeths. ;)   :D



Mitch--

Citaat van: maz op september  5, 2014, 10:57:50
Ik had daar ook geen last van met de harbiesss nu ineens wel met de thielsss....

Blijft een mooi en ls die shl5...

Thiel?! Je heb toch Avalons gekocht ? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op september  5, 2014, 11:14:03
Thiel?! Je heb toch Avalons gekocht ? ;)

DAcht ik ook :unsure:   Nu is MAZ wel sneller dan het licht, dus je weet het nooit helemaal zeker :D   Volgens mij kent hij zelfs een paar Hifiwinkels die s`nachts ópen zijn :)

Mitch--

Citaat van: twani op september  5, 2014, 11:20:42
DAcht ik ook :unsure:   Nu is MAZ wel sneller dan het licht, dus je weet het nooit helemaal zeker :D   Volgens mij kent hij zelfs een paar Hifiwinkels die s`nachts ópen zijn :)

Hehe, voor Maz doen ze altijd de deur open hehe
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

De Thiels waren tijdelijk in afwachting van zijn nieuwe set dacht ik...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mitch--

Citaat van: Jumping Jack op september  5, 2014, 12:31:36
De Thiels waren tijdelijk in afwachting van zijn nieuwe set dacht ik...

oooo ik dacht ie daar de Quad set voor had hehe ;) maar dus ook 'een setje Thiel's in de hoek'  :D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

chansig

Citaat van: twani op september  5, 2014, 11:07:09
ALLEMAAL lapmiddelen waarmee men een niet goed spelende set probeert te redden.

Ik begrijp dat dit bij de Harbeths geen zin heeft... :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#10389
Citaat van: chansig op september  5, 2014, 14:30:02
Ik begrijp dat dit bij de Harbeths geen zin heeft... :D

Gr Hans

Daar valt niets meer aan te redden inderdaad :D   Staan sinds kort bij mij in de tuin zo was eerder in mijn topic te lezen :hehe:

Ach Hans, ik chargeer een beetje, dat weet jij ook wel :)  Feit blijft dat de Harbeths qua weergave een nogal "flegmatieke" inslag hebben, die er dan voor zorgt dat eigenlijk alles wel aardig gaat.

Niet voor iedereen begrijp ik ook wel, zijn zat mensen die qua weergave wat meer de grenzen (willen) aftasten/ambiëren.

Ook niks mis mee maar je haalt je wel wat meer werk/ongemak op je hals. 

Bama

Citaat van: twani op september  5, 2014, 14:54:18

Niet voor iedereen begrijp ik ook wel, zijn zat mensen die qua weergave wat meer de grenzen (willen) aftasten/ambiëren.

Ook niks mis mee maar je haalt je wel wat meer werk/ongemak op je hals. 

Of een hoger niveau willen of een andere smaak qua sound hebben of niet over het uiterlijk heen kunnen stappen, etc etc.

twani


Mr.M

Citaat van: Mitch-- op september  5, 2014, 12:45:00
oooo ik dacht ie daar de Quad set voor had hehe ;) maar dus ook 'een setje Thiel's in de hoek'  :Dd

De quads zijn naar slaapkamer verhuisd als ht, gister een ht versterker aangeschafd en morgen ga ik een 3m scherm plus projector halen voor slaapkamer dus woonkamer was leeg.De thiels  lagen daar toch te stoffen dus heb ik maar meegenomen als tijdelijk ls tot de avalons komen.
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

#10393
Boards of Canada.   Vooral het laatste nummer 'Semena Mertvykh" maakt diepe diepe indruk.

Zó zal de aarde zijn nadat iemand op de "rode knop" heeft gedrukt en je er in je ééntje nog op rondloopt.


Van dit laatste nummer wordt je welhaast "bang" ;)

De Croft/Harbeth set is in staat de angstaanjagende ambiance in dit nummer daadwerkelijk tot op het bot op je over te brengen

Subliem en indrukwekkend al bij al.......

twani


twani

#10395
 :music:





twani


twani


twani

#10398
Wie is er op de hoogte van de eventuele klankverschillen tussen een aantal 12AX7 buizen?

Ik wil perse geen NOS buizen.


Voorrang hebben buizen met een warme "ondergrond" , NO GO zijn de analytisch opspelende buizen.

Een gortdroog láág staat eveneens NIET op de wensenlijst.  Eigenlijk moet de buis alle eigenschappen hebben van een ouderwetse buizenbak.

Warm, rond, diep en rijk van klank.


Lijkt me leuk om eens wat mee te rommelen (in de marge misschien zelfs :tounge2:)

In het vizier de volgende merken:

TJ Full Music 12AX7
Mullard re issue 12AX7
Tungsol 12 AX7
Gold Lion 12 AX7

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack