A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

djaxx

Citaat van: twani op augustus 25, 2014, 22:52:49
Voor de "Flex Chill Kippen" onder ons.....

"DJ Azibi"!  hou je van Chill? beter wordt het niet ;)


No. 8 :inlove:

Added to playlist :)

WickedGame

Citaat van: twani op augustus 25, 2014, 22:52:49
Voor de "Flex Chill Kippen" onder ons.....

"DJ Azibi"!  hou je van Chill? beter wordt het niet ;)


No. 8 :inlove:

Die ga ik eens checken!

twani

Citaat van: WickedGame op augustus 26, 2014, 10:03:30
Die ga ik eens checken!

Als je nummer 8 van dit album fijn vindt vergeet dan vooral niet de Ambiënt Collection (series) van Lenny Ibizarre te checken ;)

Hemels!



twani

Wahnsinn heute Abend mit "Schiller" :pompom:

twani

Goed! ;)



café mambo – 20 years of ibiza chillout

twani

Meer en meer is Spotify Premium de énige bron bij mij in de set..

FLACS van de NAS blijven onaangeroerd, internetradio via iTunes wordt zelden nog gebruikt.

Ik vraag me serieus af of ik de enige lummel ben die hier kwalitatief voldoende aan heeft.

Herkennen we dit? Zijn er nog meer lieden die "Spotify Only" doen?

De ontdekkingsreis naar nieuwe muziek is oneindig en de kwaliteit van het geluid is geweldig.

Het zijn maandelijks werkelijk welhaast de best besteedde 10 euro's die ik uitgeef.


Xander32

Herkenbaar de kwaliteit en het gemak van Spotify.

Echter werd mij gisteren ook wel weer duidelijk dat je aangaande de detaillering en de ruimtelijkheid wel een stap(je) terug doet t.o.v. een fysiek schijfje en/of een lossless cd-ripp.



Citaat van: twani op augustus 29, 2014, 20:54:59
Meer en meer is Spotify Premium de énige bron bij mij in de set..

FLACS van de NAS blijven onaangeroerd, internetradio via iTunes wordt zelden nog gebruikt.

Ik vraag me serieus af of ik de enige lummel ben die hier kwalitatief voldoende aan heeft.

Herkennen we dit? Zijn er nog meer lieden die "Spotify Only" doen?

De ontdekkingsreis naar nieuwe muziek is oneindig en de kwaliteit van het geluid is geweldig.

Het zijn maandelijks werkelijk welhaast de best besteedde 10 euro's die ik uitgeef.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op augustus 29, 2014, 21:28:12
Herkenbaar de kwaliteit en het gemak van Spotify.

Echter werd mij gisteren ook wel weer duidelijk dat je aangaande de detaillering en de ruimtelijkheid wel een stap(je) terug doet t.o.v. een fysiek schijfje en/of een lossless cd-ripp.
Jij hebt Tannoys, ik Harbeth en hoor dat dus niet :D

Xander32

Geloof daar geen snars van 8).
Het zal de degeneratie van jouw gehoor zijn, gezien jouw leeftijd :P


Citaat van: twani op augustus 29, 2014, 21:29:03
Jij hebt Tannoys, ik Harbeth en hoor dat dus niet :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op augustus 29, 2014, 21:32:05
Geloof daar geen snars van 8).
Het zal de degeneratie van jouw gehoor zijn, gezien jouw leeftijd :P

Ik scoorde inderdaad niet beter dan een "vaag gemiddelde waarde" tijdens de gehoortest die een tijdje terug in dit topic stond :tounge2:


Ach scheelt weer een Qobuz abonnement dat met 20 euro per maand toch flink duurder is dan Spotify. :D


twani

#10336
Citaat van: Xander32 op augustus 29, 2014, 21:28:12
Herkenbaar de kwaliteit en het gemak van Spotify.

Echter werd mij gisteren ook wel weer duidelijk dat je aangaande de detaillering en de ruimtelijkheid wel een stap(je) terug doet t.o.v. een fysiek schijfje en/of een lossless cd-ripp.

Zónder gekheid, dat kan ik beamen. Ik hoor het verschil ook wél maar vind het niet persé fijner luisteren, daagt je wellicht zelfs uit méér "technisch" te luisteren.

Dat wil ik juist niet!

Ik wil juist dícht bij de muziek zijn en vér van de techniek blijven.

thebest106

Citaat van: twani op augustus 29, 2014, 21:40:15
Zónder gekheid, dat kan ik beamen. Ik hoor het verschil ook wél maar vind het niet persé fijner luisteren, daagt je wellicht zelfs uit méér "technisch" te luisteren.

Dat wil ik juist niet!

Ik wil juist dícht bij de muziek zijn en vér van de techniek blijven.

^^ Precies wat ik ook ervaar, Als ik een flac bestand draai dan besteed ik teveel aandacht aan het onderscheiden van de geluidskwaliteit. Hierdoor heb ik na een half uurtje muziek genoeg gehoord, maar bij spotify valt dit helemaal weg en verbaas ik me zo nu en dan over de geluidskwaliteit die het teweeg brengt. Daarbij komt de oneindige keuze aan muziek, wat het maakt tot mijn primaire muziekbron.

MVG

Citaat van: twani op augustus 29, 2014, 20:54:59
Meer en meer is Spotify Premium de énige bron bij mij in de set..

FLACS van de NAS blijven onaangeroerd, internetradio via iTunes wordt zelden nog gebruikt.

Ik vraag me serieus af of ik de enige lummel ben die hier kwalitatief voldoende aan heeft.

Herkennen we dit? Zijn er nog meer lieden die "Spotify Only" doen?

De ontdekkingsreis naar nieuwe muziek is oneindig en de kwaliteit van het geluid is geweldig.

Het zijn maandelijks werkelijk welhaast de best besteedde 10 euro's die ik uitgeef.

Hier ook nog zo een lummel  :blush: Nu heb ik ook een redelijk basic set, dus of het verschil uberhaupt te horen is..

Al moet ik zeggen, dezelfde nummers via spotify en cd speler heb ik wel eens vergeleken. Meestal zit er verschil in, positief voor de cd speler, soms ook niet. Intussen is het zeker al een half jaar geleden dat de cd speler is aan geweest. Nu ben ik dit moment ook aan het verbouwen dus veel tijd heb ik niet. Maar als ik dan een plaatje op zet dan ben ik erg blij dat ik dat via spotify kan doen en het zal me een worst wezen of dit wel ''audiofiel'' verantwoord zou zijn  :-X :D  Ik volg jouw topic met een schuin oog af en toe en kan me erg vinden in jouw zienswijzen over een set en wat deze moet doen  ;)

Wat dat betreft zou ik wel eens wat nieuws willen, ik draai al 10 jaar met hetzelfde spul. Zo een linn lijkt me wel wat met een stel mooie speakers, maar ja verbouwen kost geld, en HT vind ik ook reuze leuk. Best kans dat er over 10 jaar nog steeds hetzelfde staat en ik nog steeds tevreden  ;D


djaxx

Wat me enorm stoort aan spotify is de update van de ipad app die ze al maanden beloven.
Ook vind ik het ontdekken van nieuwe artiesten niet makkelijk via deze app.
ok de radiozenders zijn dan wel weer leuk.

Xander32

... die detaillering en ruimtelijkheid dragen bij mij juist bij aan een stukje beleving. Ik word er nog meer door in de muziek getrokken.


Citaat van: twani op augustus 29, 2014, 21:40:15
Zónder gekheid, dat kan ik beamen. Ik hoor het verschil ook wél maar vind het niet persé fijner luisteren, daagt je wellicht zelfs uit méér "technisch" te luisteren.

Dat wil ik juist niet!

Ik wil juist dícht bij de muziek zijn en vér van de techniek blijven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: MVG op augustus 29, 2014, 22:42:24
Hier ook nog zo een lummel  :blush: Nu heb ik ook een redelijk basic set, dus of het verschil uberhaupt te horen is..

Al moet ik zeggen, dezelfde nummers via spotify en cd speler heb ik wel eens vergeleken. Meestal zit er verschil in, positief voor de cd speler, soms ook niet. Intussen is het zeker al een half jaar geleden dat de cd speler is aan geweest. Nu ben ik dit moment ook aan het verbouwen dus veel tijd heb ik niet. Maar als ik dan een plaatje op zet dan ben ik erg blij dat ik dat via spotify kan doen en het zal me een worst wezen of dit wel ''audiofiel'' verantwoord zou zijn  :-X :D  Ik volg jouw topic met een schuin oog af en toe en kan me erg vinden in jouw zienswijzen over een set en wat deze moet doen  ;)

Wat dat betreft zou ik wel eens wat nieuws willen, ik draai al 10 jaar met hetzelfde spul. Zo een linn lijkt me wel wat met een stel mooie speakers, maar ja verbouwen kost geld, en HT vind ik ook reuze leuk. Best kans dat er over 10 jaar nog steeds hetzelfde staat en ik nog steeds tevreden  ;D

Ik vind de term "basis" nogal meevallen ;). Zijn toch best mooie spullen in je sig. 

Misschien raken we wat gedeformeerd door het forum en denken we dat je alleen nog maar een goeie set hebt als deze bestaat uit de "gekende forum hits" zoals Naim, Harbeth, Devialet, Metrum enz....

Nou echt niet! Er is meer tussen hemel en aarde op audiogebied en van bijv. de Kef coaxen die jij nu hebt staan heb ik destijds ook zeer genoten.

Mijn Kefs iq70van een aantal jaren terug waren misschien wel iets ánders dan mijn huidige set, maar mínder?  Mwah denk ik niet hoor.


MVG

Citaat van: twani op augustus 29, 2014, 23:14:19
Ik vind de term "basis" nogal meevallen ;). Zijn toch best mooie spullen in je sig. 

Misschien raken we wat gedeformeerd door het forum en denken we dat je alleen nog maar een goeie set hebt als deze bestaat uit de "gekende forum hits" zoals Naim, Harbeth, Devialet, Metrum enz....

Nou echt niet! Er is meer tussen hemel en aarde op audiogebied en van bijv. de Kef coaxen die jij nu hebt staan heb ik destijds ook zeer genoten.

Mijn Kefs iq70van een aantal jaren terug waren misschien wel iets ánders dan mijn huidige set, maar mínder?  Mwah denk ik niet hoor.

Thanks Twani  :thumbs-up:

Je hebt wel gelijk, rondhangen op dit forum zorgt er wel voor dat je de zaken soms wat anders gaat zien. Al blijf ik gelukkig redelijk down to earth. Het is dat ik gewoon een keer wat anders wil, ik ken het nu wel na zoveel jaar. Desalnietemin ben ik nog steeds blij met mijn spullen, en na het huis krijgt HT voorrang. Dus upgrade geld is er nog lange niet, doe ik wel als ik later groot ben  :D

Daarnaast mag/moet stereo van mij simpel zijn, ik moet er niet aan denken om zoals sommigen zo bezig te zijn met gepriegel. Aan het eind van de dag wil ik gewoon het spul aanzwieren en muziek draaien. Hoe meer high end t zou klinken zou ik alleen maar zenuwen van krijgen. Daarom zei ik ook, een linn en een stel mooie speakers zou ik nog wel eens willen ;-)

Leuk dat je ook met KEF uni Q gespeeld heb! En dat je er goede herinneringen aan hebt!  :thumbs-up: Ik kan er soms, juist via spotify enorm van genieten!

Maro

Ik speel nog het meeste Flacjes van mijn HD, gewoon omdat daar al mijn favoriete muziek op staan en ik alles binnen een paar klikken weet te vinden. Gebruik Spotify ook heel vaak. Geluidskwaliteit is gewoon erg goed tenzij je misschien 1:1 gaat zitten vergelijken met Flac maar zo'n type ben ik niet. Kan mijn vrije tijd wel nuttiger besteden  :-X... Denk dat het trouwens nog slechts een kwestie van tijd is en dan ga ik ook 100% over op real streaming (Spotify). 320 kbps is mij goed genoeg.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

advr

hmm :coffee:. Kan me nog steeds niet zetten om echt naar Spotify te luisteren.
Af en toe doe ik het maar toch is er ergens die onbalans in het geluid. Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk en leuk dat er veel mensen met plezier naar luisteren Echter met 2800 cd's op de harde schijf mis ik Spotify niet echt :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

eddy135

Citaat van: advr op augustus 30, 2014, 12:45:28
hmm :coffee:. Kan me nog steeds niet zetten om echt naar Spotify te luisteren.
Af en toe doe ik het maar toch is er ergens die onbalans in het geluid. Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk en leuk dat er veel mensen met plezier naar luisteren Echter met 2800 cd's op de harde schijf mis ik Spotify niet echt :-)

Zal wel aan je set liggen!  ;D
Ik luister ook voornamelijk 'eigen' muziek, is m.i ook niets mis met 'oude' muziek...
Lijkt hier soms wel het beeld te ontstaan dat er continu iets nieuws gevonden en aanbeden dient te worden..
Maar wat is er mis met Miles Davis, U2, Dire Straits etc etc??
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

advr

Citaat van: eddy135 op augustus 30, 2014, 12:55:15
Zal wel aan je set liggen!  ;D
Ik luister ook voornamelijk 'eigen' muziek, is m.i ook niets mis met 'oude' muziek...
Lijkt hier soms wel het beeld te ontstaan dat er continu iets nieuws gevonden en aanbeden dient te worden..
Maar wat is er mis met Miles Davis, U2, Dire Straits etc etc??

Weet niet of het aan min set ligt. Maar inderdaad Miles Davis, Ray Brown c.s. zijn moeilijk tot niet te vinden. Dat zal het ook zijn en hou graag van hoog oplossend zonder daar nu op te letten.. :xmas:
Ach, er gaat eigenlijk weinig boven een buizenversterker en een LP  :P :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Citaat van: advr op augustus 30, 2014, 12:59:49
Weet niet of het aan min set ligt. Maar inderdaad Miles Davis, Ray Brown c.s. zijn moeilijk tot niet te vinden. Dat zal het ook zijn en hou graag van hoog oplossend zonder daar nu op te letten.. :xmas:
Ach, er gaat eigenlijk weinig boven een buizenversterker en een LP  :P :P

Waarom heb jij eigenlijk een Majik DSi én een Sneaky?   DAn heb je twee streamers toch?

Joris1971

Citaat van: twani op augustus 30, 2014, 15:25:57
Waarom heb jij eigenlijk een Majik DSi én een Sneaky?   DAn heb je twee streamers toch?

Ja inderdaad, staat de sneaky in de badkamer?  ;)

twani

Citaat van: eddy135 op augustus 30, 2014, 12:55:15
Zal wel aan je set liggen!  ;D
Ik luister ook voornamelijk 'eigen' muziek, is m.i ook niets mis met 'oude' muziek...
Lijkt hier soms wel het beeld te ontstaan dat er continu iets nieuws gevonden en aanbeden dient te worden..
Maar wat is er mis met Miles Davis, U2, Dire Straits etc etc??
Helemaal niets. ;) Spotify sluit het draaien van je eigen favoriete "krasse knarren" niet uít toch?