A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

rovinggecko

:) Ben ook nog lekker aan het prutsen met de DDDAC.
Heb in de behuizing een gewone C14 connector ingebouwd zodat er een normale netkabel aan kan.

Lang niet zo puristisch als jouw oplossing natuurlijk met 2 directe netsnoeren.

Vwb het RFI tunneltje, werkt dat zo van hout?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

bij mijn weten heeft hout (en dus ook dit MDF "tunneltje"  ;)) weinig of geen elektromagnetisch afschermende eigenschappen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Citaat van: Dynky op juni 29, 2014, 16:14:08
bij mijn weten heeft hout (en dus ook dit MDF "tunneltje"  ;)) weinig of geen elektromagnetisch afschermende eigenschappen
Het tunneltje is dan ook bedoeld om bekleed te worden met dit tape. Ligt al klaar, even tunneltje laten drogen ;)

Dirk

Citaat van: twani op juni 29, 2014, 16:18:01
Het tunneltje is dan ook bedoeld om bekleed te worden met dit tape. Ligt al klaar, even tunneltje laten drogen ;)
het betere knip- en plakwerk...dat lijkt er idd al wat meer op   :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Citaat van: rovinggecko op juni 29, 2014, 16:05:58
:) Ben ook nog lekker aan het prutsen met de DDDAC.
Heb in de behuizing een gewone C14 connector ingebouwd zodat er een normale netkabel aan kan.

Lang niet zo puristisch als jouw oplossing natuurlijk met 2 directe netsnoeren.

Vwb het RFI tunneltje, werkt dat zo van hout?
Heb ik van jouw dac al eens een foto gezien eigenlijk ?

rovinggecko

Denk het niet, want nog niet helemaal klaar voor een foto shoot. Maar even snel zoals ie er nu bij staat....

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

Citaat van: rovinggecko op juni 29, 2014, 16:35:58
Denk het niet, want nog niet helemaal klaar voor een foto shoot. Maar even snel zoals ie er nu bij staat....
Ohw jij hebt de nieuwere versie met optical en coaxial erbij..heb ik dat goed?


En de Cinemags heb jij op "de pet" gelegd :tounge2:

twani

DDD is nu dicht en gaat voorlopig niet meer open :tounge2:

twani

.

rovinggecko

Zo, da's strak geworden! Die tunnel ziet er ook wel imposant uit. Wilde ook al eens kijken naar wat kabel afscherming, dit is best een aardig idee. Eenvoudiger dan kabeltjes omwikkelen met tape. Kan wel wat afscherming gebruiken denk ik met m'n extra putsels.

Heb inderdaad het nieuwe moederboard. Die heeft ook coax, geen optisch of ik moet wat gemist hebben.

Verder nog wat extra knutsel werk:
- Heb ook een Raspberry Pi in de dac ingebouwd via I2S. De rpi doet het heel aardig zo direct aangesloten (en is dus leuk voor de spotify enzo).
- De WaveIO & de Raspberry Pi gaan via een I2S switch (twisted pear otto-II).
- Een Arduino boardje moet een lcd display-tje aansturen, kan ik zien welke uitgang aan staat en voor de waveio\usb, wat voor stream (ipv de ledjes).
- Volume control met een Alps potje.

Ben d'r bijna. Maar ondertussen klinkt het al prima, zoals het bij jou ongetwijfeld ook doet :).
Voorlopig zit eea in een zelfbouw kistje. Wellicht dat ik dat nog eens een keer in een mooie alu kast doe, maar dan moet eea wel uitgeknutseld zijn.

Anyway, geniet er van, zowel van het geluid als het uitzicht op je mooie eigen werk!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thebest106

Kijk weer een mooie upgrade voor de dddac, ook mooi dat ddd1794 in de behuizing heb je dat ingefreesd?
Heb je de aders in het koornsteentje op elkaar gelegd of is het kroonsteentje de verbinder?


twani

Citaat van: thebest106 op juni 29, 2014, 20:08:59
Kijk weer een mooie upgrade voor de dddac, ook mooi dat ddd1794 in de behuizing heb je dat ingefreesd?
Heb je de aders in het koornsteentje op elkaar gelegd of is het kroonsteentje de verbinder?
Scherp!   Helaas een compromis moeten sluiten en de kroonsteen als verbinder laten fungeren.

De oranje Lapp is zó stug dat deze niet fatsoenlijk in één keer op het voedingsboard kon worden gemonteerd :nopompom:

twani

DDD1794 zijn gouden plaklettertjes die daarna onder de blanke toplaag zijn meegespoten ;)

thebest106

Citaat van: twani op juni 29, 2014, 21:49:22
Scherp!   Helaas een compromis moeten sluiten en de kroonsteen als verbinder laten fungeren.

De oranje Lapp is zó stug dat deze niet fatsoenlijk in één keer op het voedingsboard kon worden gemonteerd :nopompom:

Dat de kabel niet rechtstreeks naar het board loopt snap ik volkomen hier had ik zelf bij mijn dddac ook problemen mee. Maar heb je de aders van beide kabels laten overlappen zodat er een direct contact ontstaat? of was de diameter van de kroonsteen hier niet toereikend toe?

Mijn voorkeur ging uit naar het op elkaar klemmen van de kabels, want het messing buisje van een kroonsteentje als bruggetje zie ik toch als de zwakke schakel in het geheel. 

Citaat van: twani op juni 29, 2014, 21:51:07
DDD1794 zijn gouden plaklettertjes die daarna onder de blanke toplaag zijn meegespoten ;)

ziet er prima uit, doede mag een trots man zijn ::)

twani

Citaat van: rovinggecko op juni 29, 2014, 17:24:23
Zo, da's strak geworden! Die tunnel ziet er ook wel imposant uit. Wilde ook al eens kijken naar wat kabel afscherming, dit is best een aardig idee. Eenvoudiger dan kabeltjes omwikkelen met tape. Kan wel wat afscherming gebruiken denk ik met m'n extra putsels.

Heb inderdaad het nieuwe moederboard. Die heeft ook coax, geen optisch of ik moet wat gemist hebben.

Verder nog wat extra knutsel werk:
- Heb ook een Raspberry Pi in de dac ingebouwd via I2S. De rpi doet het heel aardig zo direct aangesloten (en is dus leuk voor de spotify enzo).
- De WaveIO & de Raspberry Pi gaan via een I2S switch (twisted pear otto-II).
- Een Arduino boardje moet een lcd display-tje aansturen, kan ik zien welke uitgang aan staat en voor de waveio\usb, wat voor stream (ipv de ledjes).
- Volume control met een Alps potje.

Ben d'r bijna. Maar ondertussen klinkt het al prima, zoals het bij jou ongetwijfeld ook doet :).
Voorlopig zit eea in een zelfbouw kistje. Wellicht dat ik dat nog eens een keer in een mooie alu kast doe, maar dan moet eea wel uitgeknutseld zijn.

Anyway, geniet er van, zowel van het geluid als het uitzicht op je mooie eigen werk!

Ik zie bij jou de witte draadjes van de Cinemags ook aangesloten, waarvoor zijn die? :blink:

Bas Akkerman

Het is maar de vraag hoe je een compliment van één van de meest onhandige forumleden van dit forum op waarde moet schatten, maar :worship: voor je DIY-projecten Theo!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op juni 30, 2014, 09:58:17
Het is maar de vraag hoe je een compliment van één van de meest onhandige forumleden van dit forum op waarde moet schatten, maar :worship: voor je DIY-projecten Theo!
👍 Bas :pompom:

Bas Akkerman

Ja, ik vind dat gewoon knap hoe mensen zelf hun dingen bouwen. Net als Martijn of rovinggecko bijvoorbeeld.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

VlisChris

Die letters zijn verdraaide netjes gelukt.
op de foto zie het eruit als een gravure. Dan is dit een veel praktischere, betaalbaardere oplissing die ook nog eens erg goed staat.
je komt zeker niet ooit toevallig met je DDAC in Vlissingen :angel:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

#10019
Citaat van: Christiaan S op juni 30, 2014, 12:26:52
Die letters zijn verdraaide netjes gelukt.
op de foto zie het eruit als een gravure. Dan is dit een veel praktischere, betaalbaardere oplissing die ook nog eens erg goed staat.
je komt zeker niet ooit toevallig met je DDAC in Vlissingen :angel:

Uhhhh, Vlissingen?  Dat ligt in Nederland? :tounge2:    Grappig dat je dat vraagt, Wim van de firma Audiomaat vroeg ook of ik mijn DAC mee wilde nemen als ik de Croft versterkers bij hem kom halen.

Wilde 'm ook graag horen...

Als ik in de buurt zou zijn, geen probleem maar ja...........


Dank voor de complimenten allen trouwens.

Het zelfbouwen is in dit geval goed te doen door de duidelijk beschrijving op de website van Dick van Merwe en Marko Brouwer. (Zal de naam niet noemen, weet niet of dat mag)

Verder blijft Doede de Dac verder ontwikkelen en upgraden, je kunt er heel ver mee gaan.

Deze is bijv nog maar enkeldeks, die van Rovinggecko is al quattro uitgevoerd....  Ook een 8 deks exemplaar is al mogelijk.


rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer


VlisChris

Citaat van: twani op juni 30, 2014, 12:36:00
Uhhhh, Vlissingen?  Dat ligt in Nederland? :tounge2:   
Dat denken we wel graag ja :devil:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

Citaat van: Christiaan S op juni 30, 2014, 14:02:46
Dat denken we wel graag ja :devil:
Je mag altijd bij me komen luisteren als je in Zandvoort "uit wandelen" gaat

VlisChris

 ^^

Enige is, ik kan niet zeggen dat ik "dagelijks" in Zandvoort ben ;) Laatste (en enige) keer is zo'n 10/15 jaar geleden geloof ik  :crazy:
Maar het staat in gedachten genoteerd ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.