A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

twani

#9975
Citaat van: Jumping Jack op juni 17, 2014, 06:55:57
Ik was je natuurlijk maar wat aan het plagen Twani  ;).

Dat heb je dan weer prima voor elkaar JJ :tounge2:

twani

#9976
De nieuwe dempervoetjes voor de Croft componenten zijn ook binnen.

Versloeg in een grote recente Duitse test met twee vingers in de neus alle mogelijke soorten dempers/kegels/spike achtige oplossingen, waaronder peperdure Harmonix producten.

Enige nadeel voor sommigen zal zijn de prijs....  Want inderdaad, die is belachelijk laag en dus niet "Highend"

Nahpets

Citaat van: twani op juni 17, 2014, 13:19:42
Versloeg in een grote recente Duitse test met twee vingers in de neus alle mogelijke soorten dempers/kegels/spike achtige oplossingen, waaronder peperdure Harmonix producten.

Weet je toevallig nog in welk blad/website dat geweest is?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Pjotr27

Hoeveel zitten er in een verpakking en hoeveel heb je er nodig voor een stereo apparaat?
Ik wil dat weleens uit gaan proberen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Nahpets

4 of 6.

1 of 2 (kruislings gestapeld) per 'pootje'.

Zover was ik al.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

raindog

Citaat van: twani op juni 17, 2014, 13:19:42
De nieuwe dempervoetjes voor de Croft componenten zijn ook binnen.

Versloeg in een grote recente Duitse test met twee vingers in de neus alle mogelijke soorten dempers/kegels/spike achtige oplossingen, waaronder peperdure Harmonix producten.

Blijven toch rare jongen die Duitsers, wie test er nu met twee vingers in zijn neus? Kijk maar uit dat die weldadige audiofiele rust van je niet verstoord wordt door die maan flubbers...  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

Hierbij een aantal frases uit het zeer lijvige artikel.

Hoofdconclusie moet zijn dat dempende constructies immer superieur zijn aan spikeachtige oplossingen.

twani

.

twani


Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

erik s.

dempen bij luidsprekers is in mijn beleving niet altijd de beste optie.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ

#9986
Hangt af van 1 wat je wil bereiken, 2 ondergrond, 3 gewicht vd spullen die erop staan.
Test roept dus enige vragen op:
- hoe lag dat voor bovengenoemde drie dingen in de test?
- hoe werd het resultaat bepaald?
- hoe denkt men vanuit deze resultaten naar andere situaties te generaliseren?

Aan nummer 1 gaat naturlijk nog de vraag vooraf, wat het probleem is (if anything).

Nahpets

Citaat van: twani op juni 17, 2014, 13:19:42
De nieuwe dempervoetjes voor de Croft componenten zijn ook binnen.

Versloeg in een grote recente Duitse test met twee vingers in de neus alle mogelijke soorten dempers/kegels/spike achtige oplossingen, waaronder peperdure Harmonix producten.

Enige nadeel voor sommigen zal zijn de prijs....  Want inderdaad, die is belachelijk laag en dus niet "Highend"

Test inmiddels online gevonden. 2 opmerkingen:
- de test is gedaan met luidsprekers, niet met apparatuur
- Harmonix komt als merk in de test niet voor

Neemt niet weg dat de Moongels heel erg positief uit de test komen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nahpets

Citaat van: AbZ op juni 17, 2014, 17:00:29
Hangt af van 1 wat je wil bereiken, 2 ondergrond, 3 gewicht vd spullen die erop staan.
Test roept dus enige vragen op:
- hoe lag dat voor bovengenoemde drie dingen in de test?
- hoe werd het resultaat bepaald?
- hoe denkt men vanuit deze resultaten naar andere situaties te generaliseren?

Aan nummer 1 gaat naturlijk nog de vraag vooraf, wat het probleem is (if anything).

De test lijkt in zoverre goed onderbouwd dat er in ieder geval genoemd wordt wat het resultaat is zonder de getestte dempers en op welke ondergrond getest is.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

frank2

Citaat van: twani op juni 17, 2014, 13:19:42
De nieuwe dempervoetjes voor de Croft componenten zijn ook binnen.

Versloeg in een grote recente Duitse test met twee vingers in de neus alle mogelijke soorten dempers/kegels/spike achtige oplossingen, waaronder peperdure Harmonix producten.

Enige nadeel voor sommigen zal zijn de prijs....  Want inderdaad, die is belachelijk laag en dus niet "Highend"

heeft croft demping voetjes nodig?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani


AbZ

Citaat van: Nahpets op juni 17, 2014, 17:20:21
De test lijkt in zoverre goed onderbouwd dat er in ieder geval genoemd wordt wat het resultaat is zonder de getestte dempers en op welke ondergrond getest is.
Ok  :thumbs-up:  Gewicht vd speakers zal ook bekend zijn.

twani

#9992
Gistermiddag een fraai pakketje met "power materiaal" van het postkantoor opgehaald.

Keurig retour gezonden door Erik S van Jouw Hifi.

Een drietal jaar geleden heb ik eens drie door Erik geconfectioneerde powercables bij hem gekocht, deze bleken dermate "bombenfest" en hoogwaardig te zijn vervaardigt, dat ze er na drie jaar intensief gebruik nog net zo uitzagen als toen ze nieuw waren.

Dít gegeven, samen met het feit dat ik optische eenheid wil creëren, deed mij besluiten om Erik wederom in te schakelen en hem op te schepen met een lekker rommelige opdracht. :tounge2:

Want ik wilde de twee bestaande Jouwhifi kabels aan de schuko kant laten voorzien van Bals/Siltech exemplaren en twee nieuwe Lapp CY 796 kabels (tbv dac) eveneens laten voorzien van deze Schuko's.

Tevens verzocht ik Erik een tweetal extra Bals/Siltech Schuko's  met bijbehorend afwerkingsmateriaal bij te voegen, voor het geval ik straks nog extra componenten wil aansluiten.

Óók meteen het beroemde "Jouwhifi' Stekkerblok mee laten komen.

Alles bij alles ziet het nu zó uit ;)







Staaled

Netjes en puik werk.
Die Bals pluggen zijn niet het fijnst om te monteren.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Ze zijn eergisteren binnen gekomen :pompom:  nu nog een momentje vinden om naar Tilburg te scheuren (Audiomaat zit daar)

Momenteel erg druk op het werk met de introductie van de nieuwe Citroen Cactus en de nieuwe C1 :pompom:

Zal aankomende maandag zijn op mijn reguliere vrije dag.....

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op juni 26, 2014, 23:33:50
Spannend! met de bmw ben je er zo ;)
Ik combineer het met een bezoek aan een potentiële 911 die ik op het oog heb.

Enfin, dat zijn auto's en heel wat anders dus :)

twani

#9999
Zo! Zojuist de laatste hand aan de DDDAC gelegd.  Best nog een pruts (lees K*T) werk om de dikke oranje Lapp kabel op de juiste manier ín de DAC verwerkt te krijgen.

Stúg en moeilijk te verwerken.  Tóch maar gedaan omdat hieraan de  door mij mooi gevonden Siltech/Bals stekkers zijn gemonteerd door Erik.

Zo heb ik 6 gelijke stekkers in het JouwHifi blok zitten, belangrijk want ik wil deze prominent ín het zicht ónder het nieuwe dressoir monteren.

Puur voor de looks dus, eventuele minieme klankverschillen onstaan door stekkers veeg ik de welbekende bips mee af. Lekker klinken doet het hier toch altijd wel.

Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een soort van RFi tunneltje óm de Cinemag uitgangstrafo's te maken. Dit onder het mom "baad het niet dan schaad het niet"