A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

Jumping Jack

Dat artikel in de tweede link vind ik prachtig. Ik laat me ook veel minder meeslepen in al dat (duur) gedoe van kabels en stroom etc...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

tompj

Citaat van: Cyreg op mei  6, 2014, 12:41:58
Maar of A.S. ook naar de muziek(setup) luistert zoals de meeste van ons, hobbyisten.....?  :D
Ik denk dat hij meer dan velen onbevooroordeeld kan luisteren en minder last heeft van zaken als autosuggestie inderdaad.  ;)
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Cyreg

#9777
Citaat van: Jumping Jack op mei  6, 2014, 12:44:01
Dat artikel in de tweede link vind ik prachtig. Ik laat me ook veel minder meeslepen in al dat (duur) gedoe van kabels en stroom etc...

Nou daarin wordt toch echt behoorlijk negatief/simpel gedaan, maar is wel anno 2000  :D
Denk dat er nu +14 jr, toch wat subtielere mening(en) over diverse beweringen zullen zijn  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Cyreg

Citaat van: tompj op mei  6, 2014, 12:45:48
Ik denk dat hij meer dan velen onbevooroordeeld kan luisteren en minder last heeft van zaken als autosuggestie inderdaad.  ;)

....meer objectief door de (heilige) techniek en minder subjectief voor de muziekbeleving  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

tompj

#9779
Citaat van: Cyreg op mei  6, 2014, 12:49:10
....meer objectief door de (heilige) techniek en minder subjectief voor de muziekbeleving  ;)
Ah, muziekbeleving... :clapping:
Je kunt feitelijkheden altijd bestrijden met het ongrijpbare....het geloof eigenlijk, als de feiten op zijn.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

twani

We kunnen natuurlijk een keer een "bamboe-grasplank" naar 'm opsturen. Kan ie lekker testen ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  3, 2014, 21:41:25
Nou Jan, als jij de 781 probeert doe ik de Desina FD796 CP.  :tounge2:

Net 3 metertjes besteld ;)

En de bestelde meters Lapp 781 zitten er tussen...... Donders, wat een heerlijk klinkende kabel blijkt dit achter de Naim componenten te zijn zeg  :wub:
De 781 is duidelijk van een geheel andere orde dan de andere Lapp varianten die ik in huis heb gehad; heerlijk open en ruimtelijk klinkend, erg strak in het laag en een mooi uitgewogen hoog zonder enig spoortje van scherpte. Ten opzichte van de prijzige Furutech Alpha 3 vooral sneller en veel meer open klinkend.
De eindversterker liet in eerste instantie al een redelijk verbeterde weergave horen t.o.v. de Alpha 3, maar de impact bij de dac/pre is nog een stuk indrukwekkender.
Erg opvallend is dat de 781 beter de melodielijnen en lagen in de muziek benadrukt en de stage beduidend breder laat horen dan de Alpha 3
Zojuist weer eens even Fever Ray ''Keep the streets empty'' gedraaid en wat een genot om de div. lijnen en lagen in het nummer zo duidelijk naar voren te horen komen.  Verder Brian Bromberg ''My bass'' afgespeeld; de weergave hiervan klonk snel, dynamisch, precies zoals het hoort  ::)

Gisteren ook nog bezig geweest met het experimenteren met de Vertere D-Fi usb kabel op verschillende usb uitgangen van de MM, met daarbij toch weer verrassende resultaten.
Ook vannacht heeft de combi van V1 dac/pre en NAP 250 eindversterker de nodige inspeeluurtjes weggewerkt en begin van deze avond leek er zich wel een complete klankmatige metamorfose te hebben voorgedaan.
Na bijna twee weken continu gespeeld te hebben lijkt de nieuwe combi uit een soort van diepe winterslaap ontwaakt te zijn en is klankmatig gezien in niets meer te vergelijken met de agiele en terughoudende sound die de eerste 1,5 week hoorbaar was.
De blijkbaar erg goede match van Lapp 781 met de Naim componenten maakt het voor de belevenis tot ''de kers op de taart'' en het plaatje lijkt helemaal te kloppen nu.

Doordat onze duitse vrienden op het www nogal erg aanbevelen om de Lapp 781 ruimschoots in te spelen heb ik vandaag beide lengte kabels meegenomen om deze op een nogal ''typische'' manier alvast wat in te laten spelen.
In mijn kantoor op het werk heb ik twee stroomslurpende (2200 watt) convectorpanelen als verwarming hangen en heb vanaf vanmorgen 07.00 u tot vanmiddag 18.00 u beide convectorpanelen op standje ''sambal'' gezet. De Lapp netkabels zijn met connectoren en verloopstekkers tussen de voedingskabels van de convectorpanelen gezet om zo de nodige watts door de kabels heen te jagen  ;D
Twee collega,s die ook in hetzelfde kantoor gehuisvest zijn en s'ochtends op pad waren klaagden bij terugkomst in het kantoor over een enorm aanwezige en voelbare warmte....  :angel:

Toen zij hoorden wat de reden was van de verzengende hitte keken ze mij een aantal seconden aan en konden niets anders zeggen dan: ''die audiofielen zijn echt knettergek'''  :crazy:
Misschien kunnen ze daar nog wel eens gelijk in hebben.... :D


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

 ;D stoken maar. Wat kost die kabel, Jan? En met iego connectoren?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

#9784
Citaat van: YamahaRXV op mei  7, 2014, 21:05:00
En de bestelde meters Lapp 781 zitten er tussen...... Donders, wat een heerlijk klinkende kabel blijkt dit achter de Naim componenten te zijn zeg  :wub:
De 781 is duidelijk van een geheel andere orde dan de andere Lapp varianten die ik in huis heb gehad; heerlijk open en ruimtelijk klinkend, erg strak in het laag en een mooi uitgewogen hoog zonder enig spoortje van scherpte. Ten opzichte van de prijzige Furutech Alpha 3 vooral sneller en veel meer open klinkend.
De eindversterker liet in eerste instantie al een redelijk verbeterde weergave horen t.o.v. de Alpha 3, maar de impact bij de dac/pre is nog een stuk indrukwekkender.
Erg opvallend is dat de 781 beter de melodielijnen en lagen in de muziek benadrukt en de stage beduidend breder laat horen dan de Alpha 3
Zojuist weer eens even Fever Ray ''Keep the streets empty'' gedraaid en wat een genot om de div. lijnen en lagen in het nummer zo duidelijk naar voren te horen komen.  Verder Brian Bromberg ''My bass'' afgespeeld; de weergave hiervan klonk snel, dynamisch, precies zoals het hoort  ::)

Gisteren ook nog bezig geweest met het experimenteren met de Vertere D-Fi usb kabel op verschillende usb uitgangen van de MM, met daarbij toch weer verrassende resultaten.
Ook vannacht heeft de combi van V1 dac/pre en NAP 250 eindversterker de nodige inspeeluurtjes weggewerkt en begin van deze avond leek er zich wel een complete klankmatige metamorfose te hebben voorgedaan.
Na bijna twee weken continu gespeeld te hebben lijkt de nieuwe combi uit een soort van diepe winterslaap ontwaakt te zijn en is klankmatig gezien in niets meer te vergelijken met de agiele en terughoudende sound die de eerste 1,5 week hoorbaar was.
De blijkbaar erg goede match van Lapp 781 met de Naim componenten maakt het voor de belevenis tot ''de kers op de taart'' en het plaatje lijkt helemaal te kloppen nu.

Doordat onze duitse vrienden op het www nogal erg aanbevelen om de Lapp 781 ruimschoots in te spelen heb ik vandaag beide lengte kabels meegenomen om deze op een nogal ''typische'' manier alvast wat in te laten spelen.
In mijn kantoor op het werk heb ik twee stroomslurpende (2200 watt) convectorpanelen als verwarming hangen en heb vanaf vanmorgen 07.00 u tot vanmiddag 18.00 u beide convectorpanelen op standje ''sambal'' gezet. De Lapp netkabels zijn met connectoren en verloopstekkers tussen de voedingskabels van de convectorpanelen gezet om zo de nodige watts door de kabels heen te jagen  ;D
Twee collega,s die ook in hetzelfde kantoor gehuisvest zijn en s'ochtends op pad waren klaagden bij terugkomst in het kantoor over een enorm aanwezige en voelbare warmte....  :angel:

Toen zij hoorden wat de reden was van de verzengende hitte keken ze mij een aantal seconden aan en konden niets anders zeggen dan: ''die audiofielen zijn echt knettergek'''  :crazy:
Misschien kunnen ze daar nog wel eens gelijk in hebben.... :D



Mooi nieuws Jan !!!!  Ben benieuwd, volgens de buurman :D zijn mijn oranje 796 meters vandaag ook binnengekomen. Zondag meteen maar freubelen ;)


Ik zal een klein stuk afsnijden en deze naar je opsturen Jan, kun jij vergelijken waarin deze 2 nu écht verschillen.

Volgens Lapp is de 796 de opvolger van oa. jouw kabel, zónder hieraan overigens een kwaliteitsoordeel te willen hangen.

Deleted Member 2

Jan,
Gefeliciteerd met de Neptune Trophy for Feadship mega yacht Madame Gu.

Prachtige erkenning voor prachtig werk

Gr
Henk


YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op mei  7, 2014, 21:15:23
;D stoken maar. Wat kost die kabel, Jan? En met iego connectoren?

Ik heb vandaag twee vliegen in één klap gevangen.....twee zeurderige medewerkers mijn kantoor uitgejaagd met als bonus twee redelijk ingespeelde netkabels  ;D

De betreffende Lapp kabel kost ca. € 12,00 p/m Nick, i.m.o. echt een koopje en gezien de toch wel overtuigende ervaringen tot nu toe zeker aan te bevelen achter Naim. Ik heb er de IeGo 8055 (koper versie) connectoren aan zitten en die kosten zo,n € 40,00 p/st.
Kom je op zo,n € 98,00 voor 1,5 m. netkabel met goede connectoren, voor mij in ieder geval een ''no brainer'' ten opzichte van de Alpha 3 met IeGo,s (totaal € 275,00 voor 1,5 m. lengte  ;))
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  7, 2014, 21:15:38
Mooi nieuws Jan !!!!  Ben benieuwd, volgens de buurman :D zijn mijn oranje 796 meters vandaag ook binnengekomen. Zondag meteen maar freubelen ;)


Ik zal een klein stuk afsnijden en deze naar je opsturen Jan, kun jij vergelijken waarin deze 2 nu écht verschillen.

Volgens Lapp is de 796 de opvolger van oa. jouw kabel, zónder hieraan overigens een kwaliteitsoordeel te willen hangen.

Kijk, ben benieuwd naar jouw komende ervaringen met de 796 versie Theo  ;)
Stuur maar eens een stukje op van die 796, kan ik even kijken.  Volgens mij is de 796 toch 5 aderig ?

Het kan zijn dat hij beter (of anders) klinkt, maar ik ben zo aangenaam verrast met de 781 dat ik voorlopig niet meer ga switchen  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

#9788
Citaat van: Onder013 op mei  7, 2014, 21:17:37
Jan,
Gefeliciteerd met de Neptune Trophy for Feadship mega yacht Madame Gu.

Prachtige erkenning voor prachtig werk

Gr
Henk



Dank je Henk,

De gewonnen award is in de jachtbouwwereld een zeer gewilde, en uiteraard erg representatief voor het merk  8)
Wij zijn er dan ook erg blij mee en zien het als een echte bekroning op ons werk.
Ook de Feadship ''Sea Owl'' heeft een award gewonnen, dus Feadship is erg lekker bezig  :inlove:

With pride:

  ;)




Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei  7, 2014, 21:39:24
Kijk, ben benieuwd naar jouw komende ervaringen met de 796 versie Theo  ;)
Stuur maar eens een stukje op van die 796, kan ik even kijken.  Volgens mij is de 796 toch 5 aderig ?

Het kan zijn dat hij beter (of anders) klinkt, maar ik ben zo aangenaam verrast met de 781 dat ik voorlopig niet meer ga switchen  8)

Aantal   Bestnr.   Omschrijving   Stukspr.   Totaal
3 meter   608123   ÖLFLEX servokabel FD 796 CP 4 x 2,5 mm² Oranje LappKabel   € 12,79   € 38,37
Op voorraad      
Subtotaal   € 38,37
Verzendkosten   € 0,00
Handlingskosten   € 0,00
BTW   € 6,66
Totaal (incl. BTW)   € 38,37
Factuuradres:


Die variant is er ook, dit is een kopie van mijn bestelling bij de Conrad ;)

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei  7, 2014, 21:50:21
Dank je Henk,

De gewonnen award is in de jachtbouwwereld een zeer gewilde, en uiteraard erg representatief voor het merk  8)
Wij zijn er dan ook erg blij mee en zien het als een echte bekroning op ons werk.
Ook de Feadship ''Sea Owl'' heeft een award gewonnen, dus Feadship is erg lekker bezig  :inlove:

With pride:

  ;)





Zo, dat lijkt wel hier in de baai bij mij in Sardinië... ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  7, 2014, 21:53:52
Aantal   Bestnr.   Omschrijving   Stukspr.   Totaal
3 meter   608123   ÖLFLEX servokabel FD 796 CP 4 x 2,5 mm² Oranje LappKabel   € 12,79   € 38,37
Op voorraad      
Subtotaal   € 38,37
Verzendkosten   € 0,00
Handlingskosten   € 0,00
BTW   € 6,66
Totaal (incl. BTW)   € 38,37
Factuuradres:


Die variant is er ook, dit is een kopie van mijn bestelling bij de Conrad ;)

Ah, bij Conrad besteld dus ;)  Kan je mooie dingen bestellen en ze hebben ook erg veel in het assortiment, zelfs de ''originele'' Naim 4 en 5 pins DIN connectoren.
De FD 781 hadden ze niet meer (per meter), maar de FD 796 dus wel  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Is gewoon serieus hier om de hoek :blink:   De Madalena eilanden ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  7, 2014, 22:22:53
Is gewoon serieus hier om de hoek :blink:   De Madalena eilanden ;)

Prachtig landschap hoor  :worship:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei  7, 2014, 22:25:08
Prachtig landschap hoor  :worship:
Hoe bedien jij de boel nu eigenlijk Jan? "Mocha" voor de MM, en de V1? Hoe doe je die?

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  8, 2014, 09:01:47
Hoe bedien jij de boel nu eigenlijk Jan? "Mocha" voor de MM, en de V1? Hoe doe je die?

De Apple ''Remote'' en de ''Mocha''  app staan standaard geinstalleerd op iPhone, iPad en komen ook op de nieuw bestelde iPad mini (handzamer en lichter dan de iPad) die ik enkel en alleen voor de bediening van het streamen met de MM ga inzetten.
Mocha wordt puur gebruikt voor het uitzetten van de MM, daar ik geen zin heb om dit telkens via het scherm te doen. Bij het opstarten van de MM starten Pure Music en iTunes meteen al op en kunnen zonder het scherm bediend worden met de Remote app  ;)

De Naim V1 dac/pre beschikt over een aantal functies/mogelijkheden die ik steeds meer begin te waarderen. Deze heeft sowieso een kleine en zeer handzame afstandsbediening waar buiten de functie van volume ook nog geswitcht kan worden tussen de dig. ingangen. Verder nog de functie om (als de MM via usb gelinkt is aan de V1) via dezelfde afstandsbediening te kunnen skippen naar het volgende of vorige nummer van het album wat speelt. Dit was voor mij een ''verborgen'' maar erg fijne functie waar zelfs de dealer niet van op de hoogte was.
Ook de o.a. ingebouwde bit-perfect testmogelijkheid die in de V1 zit is een mooie en nuttige functie. Al met al is het een dac/pre die compact is van formaat maar vol zit met een verrassend groot aantal functies en mogelijkheden.  Nu die klankmatig het (eindelijk) ook erg goed blijkt te doen neemt mijn waardering voor deze kleine maar fijne ''rakker'' met de dag toe  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#9797
Ah oké, dan loop ik iig nog niet áchter :)

Aan mijn DAC valt niets te bedienen, kan alléén USB en gaat méé áán als de "hoofdstekker" van de audioset in de meterkast erin word gestoken :D

Mitch--

Citaat van: twani op mei  8, 2014, 12:35:37
Ah oké, dan loop ik iig nog niet áchter :)

Aan mijn DAC valt niets te bedienen, kan alléén USB en gaat méé áán als de "hoofdstekker" van de audioset in de meterkast erin word gestoken :D

Moet je dan iedere keer de stekker in de meterkast erin steken?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op mei  8, 2014, 13:35:09
Moet je dan iedere keer de stekker in de meterkast erin steken?
Ja :D.  Tevéél ellende met blikseminslag meegemaakt hier ;). Bovendien is één stekker erin steken minder werk dan een stuk of 5 componenten áánzetten.

De meterkast zit bij mij in de gang en is erg makkelijk bereikbaar middels een fraai deurtje, kost eigenlijk niet eens méér tijd dan een lamp in de slaapkamer aandoen bijvoorbeeld....