A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 35 gasten bekijken dit topic.

Xander32

#8975
Citaat van: twani op maart 16, 2014, 21:20:46
Van "welk een nederig" voertuig bedien jij jezelf dan wel niet? :unsure:
... een 18 jarige "youngtimer" Volvo 855 tdi  8).

Anderzijds, als ik een x goed het rechter pedaal in trap staat de hele straat zwart en kan ik ook ongezien wegkomen :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op maart 16, 2014, 21:44:51
... een 18 jarige "youngtimer" Volvo 855 tdi  8).

Anderzijds, als ik een x goed het gas in trap staat de hele straat zwart en kan ik ook ongezien wegkomen
Is volgens mij nog met de VW diesel erin ;)

Xander32

Citaat van: twani op maart 16, 2014, 21:47:08
Is volgens mij nog met de VW diesel erin ;)
Hoho, een 5 cilinder van het edele merk met de ringen ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op maart 16, 2014, 21:44:51
... een 18 jarige "youngtimer" Volvo 855 tdi  8).

Anderzijds, als ik een x goed het rechter pedaal in trap staat de hele straat zwart en kan ik ook ongezien wegkomen :D.

Betreft het de Volvo waar je mee was toen je hier op bezoek was Xander ?  ;)

Dat verklaart waarom mijn ramen en die van de buren nauwelijks meer schoon te krijgen waren na jouw bezoek  :withstupid: :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op maart 16, 2014, 21:59:58
Betreft het de Volvo waar je mee was toen je hier op bezoek was Xander ?  ;)

Dat verklaart waarom mijn ramen en die van de buren nauwelijks meer schoon te krijgen waren na jouw bezoek  :withstupid: :D
Volvo wist hét, kijk maar eens naar de vorm van de uitlaat van de dieselversie  :D

twani

Zeg Jan, heb jij ons niks te vertellen? :)

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 16, 2014, 22:19:59
Zeg Jan, heb jij ons niks te vertellen? :)

Wie, ik ?? Verklaar je nader Theo...  :withstupid:;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#8982
Citaat van: YamahaRXV op maart 16, 2014, 23:00:07
Wie, ik ?? Verklaar je nader Theo...  :withstupid:;D
Ik keek in de markt en ik zag..... ;D

Is een plagerijtje hoor, je mag 'm ook nog even "onder de pet houden"...

AbZ

Pass Labs  8)    maar waarom geen Pass DIY?  :dontgetit:

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 16, 2014, 23:03:40
Ik keek in de markt en ik zag..... ;D

Is een plagerijtje hoor, je mag 'm ook nog even "onder de pet houden"...

Klopt ja, goed gezien  ;D  Je kent mijn al aardig lange ''verliefdheid'' voor het merk Pass Theo en daar heeft het mee te maken  ;)
AbZ voelde het al aardig aan gezien zijn recente post zojuist...

Het merk spreekt mij ontzettend aan vanwege de muzikale, gloedvolle en ietwat warme en vooral uiterst krachtige sound.
Verder vind ik de hele filosofie/bouwwijze van Pass en de persoon achter Pass (Nelson) schitterend. Is persoonlijk natuurlijk, maar draagt wel aardig bij aan een ''proud ownership'' factor  :P
Afgelopen zaterdag heb ik nog met een Naim en Pass dealer uitgebreid gesproken en hij gaf aan dat Naim en Pass toch wel aardig wat overeenkomsten hebben, en dat is voor mij fijn om te horen.
Een Pass versterker die dan nog een beetje te plaatsen zou zijn hier zou dan een geïntegreerde Int. 150 of een 30 A kunnen zijn, maar ook sluit ik niet uit dat het een X150.5 zou kunnen worden. In het geval van de laatste moet ik nog even kijken waar deze mee aangestuurd zou kunnen worden.
Mogelijkheden zat natuurlijk, maar vooralsnog zou ik het eerst met een hoogwaardige dac met goede volumeregeling willen proberen.
En ja, ik weet dat er bij vele personen weinig vertrouwen zou zijn in de (digitale) volume regeling van een dac, maar als ik de verhalen van onder andere Paul Mc Gowan (PS Audio) mag geloven dan schijnt dat met de betere dac,s van vandaag de dag al aardig achterhaald te zijn... :angel:

We zien wel hoe het loopt, de Supernait + HiCap moet niet persé weg want daarvoor klinkt het gewoon nog té lekker hoor... :headbanging:
Is het zo dat bovengenoemde combi verkocht wordt dan zal zeer waarschijnlijk ook de erg fijne Ndac verkocht gaan worden en dat valt mij denk ik wel zwaar.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

#8985
Jij hebt je belangstelling voor Pass hier wel vaker laten doorschemeren  :)
(en DIY hebben we het ook wel eens over gehad).

In theore kan analogie volumeregeling beter maar in de praktijk heeft Gowan gelijk  :unsure:  denk ik.
De logica is dat je boven de ruisvloer toch geen detail verliest en wel meer precisie hebt.


YamahaRXV

Citaat van: AbZ op maart 16, 2014, 23:43:04
Jij hebt je belangstelling voor Pass hier wel vaker laten doorschemeren  :)
(en DIY hebben we het ook wel eens over gehad).

In theore kan analogie volumeregeling beter maar in de praktijk heeft Gowan gelijk  :unsure:  denk ik.
De logica is dat je boven de ruisvloer toch geen detail verliest en wel meer precisie hebt.

;) Pass DIY lijkt mij ook erg gaaf om te doen, en ik zou er zeker niet mijn handen voor omdraaien, maar het onbreekt mij de komende maanden gewoon aan voldoende tijd om zoiets op te gaan bouwen.

Jouw redenering m.b.t. de digitale volume regeling van een goede dac sluit precies aan op de mening van Paul Mc Gowan  ;)
Zijn visie hier op gaat redelijk dwars in op die van een aantal anderen uit het audio wereldje, maar krijgt wel steeds meer geloofwaardigheid de laatste tijd.
Als ik op de internationale audio fora lees hoeveel personen er zijn die bv. met een PS Audio Perfect Wave Dac hun eindversterker naar volle tevredenheid aansturen moet het toch niet zo,n probleem vormen ?
Hmm, ik denk dat ik het toch gewoon gaat proberen als het zover is... Beetje experimenteren hou ik wel van  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

#8987
Tja, voortschrijdend inzicht...
Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat analoog 'de belofte niet waarmaakt', maar met de cijfers valt niet te spotten.

Feit is dat je echt een gigantisch dynamisch bereik moet hebben, voordat je digitaal meer detail zou verliezen.
Dat is normaal helemaal niet aan de hand, en gaat ook niet meer over wat je nodig hebt voor muziek.

Kan nog een kwestie van smaak zijn, of je dan toch een pre amp wil hebben.
Er zijn ook mensen die er weer van terugkomen, dat directe dac-to-amp verhaal.

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op maart 17, 2014, 00:23:31
Tja, voortschrijdend inzicht...
Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat analoog 'de belofte niet waarmaakt', maar met de cijfers valt niet te spotten.

Feit is dat je een echt een gigantisch dynamisch bereik moet hebben, voordat je digitaal detail zou verliezen.
Dat is normaal helemaal niet aan de hand, en gaat ook niet meer over wat je nodig hebt voor muziek.

Kan nog een kwestie van smaak zijn, of je dan toch nog een pre amp wil hebben.

Hmm, ik vind het een zeer interessant onderwerp en vraag mij echt af in hoeverre mate ik de door velen geclaimde nadelen van digtale volme regeling in de praktijk zal gaan ondervinden...

Binnenkort maar eens wat gaan experimenteren om te kijken hoe e.e.a. uitpakt  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op maart 16, 2014, 21:59:58
Betreft het de Volvo waar je mee was toen je hier op bezoek was Xander ?  ;)

Dat verklaart waarom mijn ramen en die van de buren nauwelijks meer schoon te krijgen waren na jouw bezoek  :withstupid: :D

:angel:


Mooie plannen Jan betreft versterking. Ben heel benieuwd wat deze gaat brengen t.o.v. jouw huidige Naim gear.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: YamahaRXV op maart 16, 2014, 23:34:28
Klopt ja, goed gezien  ;D  Je kent mijn al aardig lange ''verliefdheid'' voor het merk Pass Theo en daar heeft het mee te maken  ;)
AbZ voelde het al aardig aan gezien zijn recente post zojuist...

Het merk spreekt mij ontzettend aan vanwege de muzikale, gloedvolle en ietwat warme en vooral uiterst krachtige sound.
Verder vind ik de hele filosofie/bouwwijze van Pass en de persoon achter Pass (Nelson) schitterend. Is persoonlijk natuurlijk, maar draagt wel aardig bij aan een ''proud ownership'' factor  :P
Afgelopen zaterdag heb ik nog met een Naim en Pass dealer uitgebreid gesproken en hij gaf aan dat Naim en Pass toch wel aardig wat overeenkomsten hebben, en dat is voor mij fijn om te horen.
Een Pass versterker die dan nog een beetje te plaatsen zou zijn hier zou dan een geïntegreerde Int. 150 of een 30 A kunnen zijn, maar ook sluit ik niet uit dat het een X150.5 zou kunnen worden. In het geval van de laatste moet ik nog even kijken waar deze mee aangestuurd zou kunnen worden.
Mogelijkheden zat natuurlijk, maar vooralsnog zou ik het eerst met een hoogwaardige dac met goede volumeregeling willen proberen.
En ja, ik weet dat er bij vele personen weinig vertrouwen zou zijn in de (digitale) volume regeling van een dac, maar als ik de verhalen van onder andere Paul Mc Gowan (PS Audio) mag geloven dan schijnt dat met de betere dac,s van vandaag de dag al aardig achterhaald te zijn... :angel:

We zien wel hoe het loopt, de Supernait + HiCap moet niet persé weg want daarvoor klinkt het gewoon nog té lekker hoor... :headbanging:
Is het zo dat bovengenoemde combi verkocht wordt dan zal zeer waarschijnlijk ook de erg fijne Ndac verkocht gaan worden en dat valt mij denk ik wel zwaar.

De liefde voor het merk Pass delen we Jan ;). De man staat ook aan de wieg van vele goede ontwerpen voor andere merken dan Pass.....

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op maart 17, 2014, 06:42:34
:angel:


Mooie plannen Jan betreft versterking. Ben heel benieuwd wat deze gaat brengen t.o.v. jouw huidige Naim gear.

Thanks !  Ben zelf ook wel nieuwsgierig wat het gaat brengen  ;)  Heb er overigens geen haast mee, de huidige set staat ''as we speak'' te spelen nu en het klinkt toch wel erg lekker hoor... :inlove:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Een regelbare DAC direct op een eindversterker is een prima idee! Wij doen dat met een aantal producten ook al een tijdje... Je moet je er wel van vergewissen dat de volumeregeling vele malen nauwkeuriger is dan het aangeboden signaal, want op lagere niveaus hou je al snel minder dan 20 bits of slechter over. Is nog steeds trouwens een s/r verhouding ver bovende gemiddelde set... ;)  Toch is dat niet het hele verhaal, want veel van die regelbare DACs klinken op lagere volumes toch suffer dan op max volume met een pre-amp.

Ik vind de DACs van Bel Canto (3.5, 2.5) en Wadia (121) bijzonder fraai direct op een eindbak. En ze zijn niet heel duur.

twani

Citaat van: garmtz op maart 17, 2014, 17:55:31
Een regelbare DAC direct op een eindversterker is een prima idee! Wij doen dat met een aantal producten ook al een tijdje... Je moet je er wel van vergewissen dat de volumeregeling vele malen nauwkeuriger is dan het aangeboden signaal, want op lagere niveaus hou je al snel minder dan 20 bits of slechter over. Is nog steeds trouwens een s/r verhouding ver bovende gemiddelde set... ;)  Toch is dat niet het hele verhaal, want veel van die regelbare DACs klinken op lagere volumes toch suffer dan op max volume met een pre-amp.

Ik vind de DACs van Bel Canto (3.5, 2.5) en Wadia (121) bijzonder fraai direct op een eindbak. En ze zijn niet heel duur.
Maar lees ik dan (behept met té weinig technische kennis) dat deze opstelling vooral níet geschikt is voor záchtluisteraars Garmt?

YamahaRXV

#8994
Citaat van: garmtz op maart 17, 2014, 17:55:31
Een regelbare DAC direct op een eindversterker is een prima idee! Wij doen dat met een aantal producten ook al een tijdje... Je moet je er wel van vergewissen dat de volumeregeling vele malen nauwkeuriger is dan het aangeboden signaal, want op lagere niveaus hou je al snel minder dan 20 bits of slechter over. Is nog steeds trouwens een s/r verhouding ver bovende gemiddelde set... ;)  Toch is dat niet het hele verhaal, want veel van die regelbare DACs klinken op lagere volumes toch suffer dan op max volume met een pre-amp.

Ik vind de DACs van Bel Canto (3.5, 2.5) en Wadia (121) bijzonder fraai direct op een eindbak. En ze zijn niet heel duur.

Kijk, dit soort reacties zijn een welkome info  ;)  Interessant om over jullie ervaringen met volume regelbare dac,s te kunnen lezen Garmt...
Ik vermelde het hier al eerder, maar Paul Mc Gowan van PS Audio roept dit ook al langere tijd, maar krijgt op zijn tijd nogal felle weerstand over zijn ''statement''   ???

Waarvan akte:

Paul Mc Gowan

Mathew, first I am delighted you are enjoying your PWD so much and that it works so well for you in your system. Makes me feel good!Secondly, no one is trying to mislead anyone. It's illogical for us to do so even if we had bad intent. Honestly, I don't care if you run the PWD through a preamp. What possible difference would it be to me if you did? All I can assume is that you believe we're trying to sell more PWD's by convincing people they don't need a preamp. That too doesn't make a whole lot of sense since 99.999% of everyone we sell a PWD to has one already! Seriously, there's no conspiracy going on here. Really. :hmmm: I could have sold just as many PWD's by saying you need a preamp and eliminating the engineering time designing the volume control.Anyway, if you truly believe that placing a second piece of equipment in the signal path is superior to going direct, then by all means, do so. It certainly doesn't hurt my feelings and besides, maybe in your system that's exactly right. Bravo for standing up to and stating your beliefs of what you hear. We're all after the same thing, better sound in OUR systems, not mine, nor anyone else's.A lot of people, including myself, use the PWD direct into the power amp. In my case I have a 35 foot pair of XLR's I am using out of the PWD feeding into a homemade passive crossover, then onwards to my triamped system. So I am feeding three power amplifiers off of a 35 foot balanced run directly off the PWD and there's no noise and it sounds a heck of a lot better than going through any preamp I have tried. But then, that's just my experience.I do appreciate and thank you for the dialog - it's what keeps this forum interesting and lively! - See more at: http://www.psaudio.com/vanilla/discussion/1658/comparisons-of-pwd-as-a-preamp/p1#sthash.QgftXcNJ.dpuf
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op maart 17, 2014, 18:27:46
Kijk, dit soort reacties zijn een welkome info  ;)  Interessant om over jullie ervaringen met volume regelbare dac,s te kunnen lezen Garmt...
Ik vermelde het hier al eerder, maar Paul Mc Gowan van PS Audio roept dit ook al langere tijd, maar krijgt op zijn tijd nogal felle weerstand over zijn ''statement''   ???
Alhoewel er voorzichtig "enige consensus" lijkt te ontstaan dat volume regeling "in het digitale domein" wel degelijk goed kan klinken mits goed gedaan (what ever thát may be)

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 17, 2014, 18:32:54
Alhoewel er voorzichtig "enige consensus" lijkt te ontstaan dat volume regeling "in het digitale domein" wel degelijk goed kan klinken mits goed gedaan (what ever thát may be)

Zie het toegevoegde citaat van Paul Mc Gowan in mijn laatste post  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz


Citaat van: twani op maart 17, 2014, 18:11:28
Maar lees ik dan (behept met té weinig technische kennis) dat deze opstelling vooral níet geschikt is voor záchtluisteraars Garmt?

Mwah, het werkt gewoon vooral goed bij DACs die met veel bits het volume regelen. Zowel bij Wadia als bij Bel Canto gaat dat dan naar mijn ervaringen zonder nare bijeffecten en ze klinken bovendien muzikaal. De Wadia zelfs bijna Naims... ;)  Er zijn vast meer mogelijke keuzes, maar deze ken ik persoonlijk goed.

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op maart 17, 2014, 18:40:22
Mwah, het werkt gewoon vooral goed bij DACs die met veel bits het volume regelen. Zowel bij Wadia als bij Bel Canto gaat dat dan naar mijn ervaringen zonder nare bijeffecten en ze klinken bovendien muzikaal. De Wadia zelfs bijna Naims... ;)  Er zijn vast meer mogelijke keuzes, maar deze ken ik persoonlijk goed.

;)  Wadia 121

Variable Level Outputs

One of my favorite features of the Wadia 121 is its volume control. The 121 user manual states emphatically that this device was design to drive a power amplifier directly. To drive a wide array of amps with varying interconnect lengths Wadia implemented a volume control similar to the Weiss DAC202's coarse analog / fine digital control. The 121 output stage is adjustable to either 4Vrms, 2Vrms, or 1Vrms (the user manual states 0.5Vrms as a fourth level of attenuation). Wadia accomplished this attenuation with a single metal film resistor as opposed to multiple resistor arrays with complex signal paths. Adjusting the output voltage of a DAC can increase resolution of a playback system greatly. Most DAC only allow digital volume attenuation thus reducing bits and eventually resolution. Operating a digital volume control at its highest levels decreases the number of bits reduced. An unadjustable output voltage may require the user to use massive amounts of digital attenuation to reduce volume to a comfortable listening level. This reduces resolution and sound quality. By setting the output voltage lower this same user can keep the digital volume control near its maximum output and not reduce bits in an audible way. The 121 can attenuate a 24-bit signal from a computer by 48dB without losing any of the original information according to Wadia. After setting the output voltage of the 121 all subsequent volume adjustments are done in the digital domain at 0.5 dB increments.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Even voor het begrip:  je hebt 48dB per 8 bits. 
CD heeft er 16 en dat is voor de meeste muziek allang genoeg.
20 bits is dus ook zo beroerd nog niet. 

Welke spullen halen de theoretische 144dB van 24 bits nou echt? 
Heel weinig, omdat de analoge ruisvloer (SNR) dit zelden toelaat.