A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

eddy135

Citaat van: twani op februari 10, 2014, 14:58:11
Oh ja, die had ik nog nooit laten zien, mijn 1e oefenprojectje was dat op basis van een retro Fostex 103 breedbander.

Verre van perfect maar heel veel lol gehad aan het bouwen en ze klinken ook nog eens prima.

Dat vind ik dan wel weer erg mooi!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

tompj

Mooi hoor Theo. Je zit steeds in de hoek die mij geluidsmatig ook interesseert. Ben benieuwd naar de vorderingen.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op februari 10, 2014, 18:46:22
Mooi hoor Theo. Je zit steeds in de hoek die mij geluidsmatig ook interesseert. Ben benieuwd naar de vorderingen.
Je bent immer welkom voor een "luistersessie" Tom, er is nogal wat veranderd sinds de laatste keer dat je hier was. Vooral de Leben en de DAC met Cinemag uitgangstrafo's hebben nogal wat "beweging" veroorzaakt.  Denk dat je de set nu niet zo één twéé drie terug herkent ;)


Ik wil de Cornwalls overigens rustig x2 bouwen hoor, hoeft je Mastersound ook niet meer weg, die gaat het allerbeste uit de Klonewalls halen.

twani

#8729
Vanmiddag zoals eerder geroepen de breedbander Fostex 103 afgemaakt en aangesloten op......"..............


Het computer 2.1 setje (€49,00) van mijn dochter Demi.   De bestaande satelietjes eraf geknipt en de hoornspeaker eraan vast gesoldeerd.
Tevens de bestaande sub (precies nog zichtbaar links onder het bed) behouden, daarin zit immers ook de versterking van de speakers.

IPad mini erop en gaan. Het resultaat? Zéér verrassend........verrassend goed dan ook nog....

Audiofiel gezien wel mét wat (behoorlijke) fouten maar eigenlijk verdomd lekker klinkend.

De 2.1 set van Philips kostte zoals gezegd €49,95, het hout van de speakers kostte €65,00 en de vintage 103 units had ik volgens mij voor een paar tientjes op de Ebaiert.....


Hieronder een fotootje van Demi in haar eigen Souterrain compleet met eigen bubbelbad en toilet een kinderkamer anno 2014 :blink:  in mijn kamertje vroeger kon precies een bed staan, míjn bed, dát dan nog wel....

Er is veel veranderd

tompj

Citaat van: twani op februari 10, 2014, 19:40:58
Je bent immer welkom voor een "luistersessie" Tom, er is nogal wat veranderd sinds de laatste keer dat je hier was. Vooral de Leben en de DAC met Cinemag uitgangstrafo's hebben nogal wat "beweging" veroorzaakt.  Denk dat je de set nu niet zo één twéé drie terug herkent ;)


Ik wil de Cornwalls overigens rustig x2 bouwen hoor, hoeft je Mastersound ook niet meer weg, die gaat het allerbeste uit de Klonewalls halen.
Ik ga het volgen en wil graag een keer van je aanbod gebruik maken als ze klaar zijn. Neem ik mijn Mastersound mee. Die gaat toch niet weg heb ik besloten. Kunnen we meteen de Mastersound eens vergelijken met dat buizenbarreltje van jou  ;)
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Is helemaal goed Tom. Heel goed dat je de Mastersound behoudt, topding die het dat "Bling Bling Roy Donders" buizenbakkie van mij het nog best heel moeilijk zal maken.

tompj

Citaat van: twani op februari 10, 2014, 20:50:21
Is helemaal goed Tom. Heel goed dat je de Mastersound behoudt, topding die het dat "Bling Bling Roy Donders" buizenbakkie van mij het nog best heel moeilijk zal maken.
Is serieus een interessant vergelijk denk ik. Ben ik best nieuwsgierig naar. Ik heb de Harbeth voordat ik ze kocht bij BB&G in de geijkte Linn, Naim en Leben combinatie gehoord en ik had toen een ovduidelijke voorkeur voor de Leben. Ben toen begonnen met een Accuphase te combineren met de Harbeths thuis zoals je weet, maar de herinnering aan de Leben heeft me naar buizen doen overstappen. En dat heeft heel goed uitgepakt. Dus best boeiend om dan die Leben weer eens te horen naast mijn uiteindelijke buizenoplossing.......en een DAC vergelijk is meteen interessant. Ik vraag me al een tijdje af of ik die moet upgraden namelijk.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

#8733
Citaat van: tompj op februari 10, 2014, 22:41:08
Is serieus een interessant vergelijk denk ik. Ben ik best nieuwsgierig naar. Ik heb de Harbeth voordat ik ze kocht bij BB&G in de geijkte Linn, Naim en Leben combinatie gehoord en ik had toen een ovduidelijke voorkeur voor de Leben. Ben toen begonnen met een Accuphase te combineren met de Harbeths thuis zoals je weet, maar de herinnering aan de Leben heeft me naar buizen doen overstappen. En dat heeft heel goed uitgepakt. Dus best boeiend om dan die Leben weer eens te horen naast mijn uiteindelijke buizenoplossing.......en een DAC vergelijk is meteen interessant. Ik vraag me al een tijdje af of ik die moet upgraden namelijk.
Dáár zit het allergrootste verschil met de eerdere luistersessie Tom, deze DAC heeft zoveel muziek méér weg te geven dan vele commerciele dacs.

Heeft als bij elkaar nog geen €700 gekost, maar als je alleen al de hardware ziet die erin zit en dan een commerciele DAC openschroeft en deze ernaast houdt, begint er wel iets te dagen.

Kom je in weinig commerciele dacs tegen alhoewel (en niet omdat Jan 'm ook heeft) ik ook onder de indruk was van het "binnenleven" van de Naim Ndac......

Enfin, ik bouw de Klonwalls even :tounge2: kunnen wij mooi weer eens luisteren waarbij we de Harbeths mooi tegen de Klipschen aan kunnen houden, alsmede de Leben tegen de Mastersound...

Gezellig ook, moeten we wel iets meer tijd vrijmaken dan vorige keer ;)

chansig

Mooie speakers en dan doel ik op de speakers die je al eerder gebouwd heb. Succes met je nieuwe project.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

thebest106

Citaat van: twani op februari 10, 2014, 22:51:28
Dáár zit het allergrootste verschil met de eerdere luistersessie Tom, deze DAC heeft zoveel muziek méér weg te geven dan vele commerciele dacs.

Heeft als bij elkaar nog geen €700 gekost, maar als je alleen al de hardware ziet die erin zit en dan een commerciele DAC openschroeft en deze ernaast houdt, begint er wel iets te dagen.

Kom je in weinig commerciele dacs tegen alhoewel (en niet omdat Jan 'm ook heeft) ik ook onder de indruk was van het "binnenleven" van de Naim Ndac......

Doede is druk bezig geweest om de behuizing (plankje) van zijn dddac1794 nog verder te vullen, hij zit tegenwoordig op 8decks (Octopus) en gaat in de toekomst naar 16. En heeft daarnaast een nieuwe mainboard ontwikkeld waardoor de mogelijkheid tot het aansluiten van spdif erbij is gekomen.



Hier een uitgebreid verslag van de nieuwe vordering en testen
http://www.diyaudio.com/forums/digital-line-level/224108-nos-192-24-dac-pcm1794-waveio-usb-input-88.html#post3768707

twani

#8736
Volgens mij kan ik met de huidige voedingen dóór tot max 4 Dac etages.

Ik moet eerlijk zeggen dat er bij mij geen enkele "aanzet" bestaat om de huidige DAC met meer etages uit te breiden want nu al zó goed ;)

De Cinemag uitgangstrafo's deden de dac eigenlijk nog het meest "Up-Levelen", die zijn echt fantastisch.

twani

Heb je zelf eigenlijk al iets van Doede gebouwd?

thebest106

Citaat van: twani op februari 12, 2014, 20:35:30
Volgens mij kan ik met de huidige voedingen dóór tot max 4 Dac etages.

Ik moet eerlijk zeggen dat er bij mij geen enkele "aanzet" bestaat om de huidige DAC met meer etages uit te breiden want nu al zó goed ;)

De Cinemag uitgangstrafo's deden de dac eigenlijk nog het meest "Up-Levelen", die zijn echt fantastisch.

Idd tot 4 decks daarna moet de voeding onder handen worden genomen, ik vraag me idd ook af wat meerdere decks nog kunnen toevoegen aan kwaliteit. Toch zijn er op diyaudio een aantal 4 en 8 decks te vinden dus de kwaliteit zal nog wel toenemen maar of het de prijs waard is :dozingoff:, dat kun je dan beter besteden aan een setje klonwall :headbanging:, leuk project volgmodus aan :clapping:

Citaat van: twani op februari 12, 2014, 20:37:07
Heb je zelf eigenlijk al iets van Doede gebouwd?

Ik heb hier dezelfde samenstelling als jou draaien
1x 12volt voeding
1x 5 volt voeding
1x mainboard + 1x dac board
Dit geheel aangevuld met de cinemag 15b/b:music: en tot op heden nog steeds gemonteerd op een plankje  ;D

Zit er wel sterk aan te denken om het mainboard te vervangen voor het nieuwe mainboard met spdif maar dit is helaas nog in de afrondingsfase en verschijnt pas volgende maand voor de verkoop.

twani

De Klonwalls komen eerst, de DAC voldoet helemaal dus laten we voorlopig zo

twani

Wauw, wat een sfeervolle luisterplek...

twani

Als je hier niet in de juiste stemming geraakt :worship:

MVG


twani

Inderdaad supercool.. Waar zou het zijn?

twani

#8744
Denk je het zélf een klein beetje voor elkaar te hebben :nopompom:

Check die vrouw, check die ruimte :inlove:

Maar vooral, wat een gave foto :worship:

Xander32

Mwah, een fors geluidslek ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#8746
Ik denk eerlijk gezegd dat ze, gezien haar zitpositie, "de boel" een beetje laat doorwaaien ná een hete nacht :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op februari 13, 2014, 19:39:36
Denk je het zélf een klein beetje voor elkaar te hebben :nopompom:

Check die vrouw, check die ruimte :inlove:

Maar vooral, wat een gave foto :worship:

Dat ziet er heerlijk en relaxed uit zo.... :headbanging:

Zijn dat Garmt zijn oude Living Voice speakers die daar gepositioneerd staan ?  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

VlisChris

Citaat van: twani op februari 10, 2014, 14:55:37
Een Cornwall op buizen is één van de "arbeitsgeräte" van een groot Duits audioblad, niet voor niks.

Als je replica's klaar zijn kom ik het graag eens beluisteren. Kan ik er over meepraten ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

Citaat van: Christiaan S op februari 14, 2014, 02:06:41
Als je replica's klaar zijn kom ik het graag eens beluisteren. Kan ik er over meepraten ;)
De deur staat nú al open ;)