A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 34 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

#7575
Citaat van: YamahaRXV op november 23, 2013, 21:04:31
''Symmetrie en Synergie''...?  :angel: ;D

Hij is binnen!

Vertel Jan. Is de Burson al vergeten? :angel:

Gr

Henk

twani

Kijk ik hier nu naar een Naim DAC Jan?  Je brengt het nogal "schimmig" dit keer :laugh:



Zo ja vind ik het weer een heerlijk Coole toevoeging. Wel anders dan de Burson denk ik?

Deleted Member 2

Citaat van: twani op november 23, 2013, 22:03:10
Kijk ik hier nu naar een Naim DAC Jan?  Je brengt het nogal "schimmig" dit keer :laugh:



Zo ja vind ik het weer een heerlijk Coole toevoeging. Wel anders dan de Burson denk ik?

Ik vrees dat het antwoord op vragen vannacht zo rond 03:00 uur te verwachten zijn ;D
Jan is even druk...

twani

Citaat van: Onder013 op november 23, 2013, 22:08:12
Ik vrees dat het antwoord op vragen vannacht zo rond 03:00 uur te verwachten zijn ;D
Jan is even druk...
Een ouwe nachtbraker is het :P


Deze DAC heeft ook zo'n gevaarlijke (lees dure) aansluitmogelijkheid  :D

Deleted Member 2

Citaat van: twani op november 23, 2013, 22:12:42
Een ouwe nachtbraker is het :P


Ach 3 a 4000 euros voor zo'n fraaie XPS voeding......volgend jaar dan maar (lees: over 1,5 maand ;D)

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op november 23, 2013, 21:37:01
Hij is binnen!

Vertel Jan. Is de Burson al vergeten? :angel:

Gr

Henk

Zo,daar ben ik... ;D  Was even in slaap gekukeld na de dagelijkse stoeipartij met zoonlief Brandon  ;)

Henk, de Burson is zeker nog niet vergeten, daar was hij simpelweg té goed klinkend voor. Ik weet zeker dat forumlid ''hoera165'' er een zeer goed klinkende dac aan heeft in zijn buizenversterker set up, zoals hij al enthousiast heeft laten weten .

Tja, dan de Ndac.... (inderdaad Theo ;))
In werkelijke nieuwstaat, nauwelijks ingespeeld en vanmiddag opgehaald bij een audiofiele en sympathieke advocaat en landgenoot van JJ (Nick).
Het was een leuk uitje; Ndac halen en gelijk nog eens Antwerpen verkennen en shoppen daar.

Zoals het natuurlijk de eigenwijze Naim componenten betaamt klinkt het nog niet helemaal perfect als het betreffende Naim component een flink aantal dagen van de netspanning af is geweest  :crazy:   Zo ook in het geval van mijn Ndac die volgens de eigenaar al een aantal weken keurig netjes verpakt in de originele doos op non actief stond. Ook de rest van de naar later bleek mooie Naim set van mijn Belgische ''vriend'' stond werkelijk in fonkelnieuwe staat keurig verpakt in de originele verpakking. Een kleine opsomming: Naim Supernait 1 (7 maanden oud !), Teddy Pardo XPS voeding, Naim Powerline netkabel, Naim Snaic 4 en 5 kabels, Lunar din-din interlink.
De reden hiertoe.....? Een inmiddels al aangeschafte Devialet 170 bij Sammy van Alpha Audio  :angel:

Bij aankomst thuis ben ik de dac op mijn gemak gaan aansluiten en plaatsen in het meubel en heb de set ''aangeslingerd''.
Ondanks dat ik mij goed besefte dat het niet wijs is om meteen kritisch en technisch te gaan luisteren naar een Naim component wat nog geen dag aan de netspanning heeft gestaan ben ik dat toch lekker eigenwijs gaan doen omdat ik simpelweg erg nieuwsgierig was.
Out of the box aangesloten liet de Ndac een sound horen die grootser en muzikaler was dan die van de interne dac van de Supernait, maar ik had er op dat moment eigenlijk meer van verwacht...  Nadat ik de set zo,n 4 uur achtereenvolgens heb laten spelen en op mijn gemakje boodschappen ben wezen doen viel het mij bij thuiskomst meteen op dat er e.e.a. aanzienlijk veranderd was in de weergave. Waar de Ndac in het begin wat ''geforceerd'' en timide klonk, daar was nu na zo,n 6 uur spelen een weergave te horen die nauwelijks te vergelijken was met de eerste indrukken.
Grootser en ruimtelijker, meer diepte en vooral veel muzikaler en fijnzinniger in de weergave. Het beluisteren van bv ''Keep the streets empty" van Fever Ray liet mij lagen en melodielijnen horen die ik hier nog niet eerder zo indrukwekkend had gehoord  :music:

Helaas heb ik niet veel meer kunnen luisteren doordat er onverwachts visite kwam en onze huiskamer plotsklaps werd omgetoverd tot een soort van conferentie zaal  :-X
Morgen ga ik er eens lekker voor zitten en is de dac beter ''geacclimatiseerd'' door de nodige uurtjes aan de netspanning te hebben gehangen.

Wordt vervolgd !  :thumbs-up:




Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Dat belooft veel goeds Jan. Gefeliciteerd met de aanwinst. :thumbs-up:

Teddy Pardo XPS.....hmmm 8)

Veel plzier er van  en morgen graag meer!

Gr
Henk

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op november 24, 2013, 00:29:37
Dat belooft veel goeds Jan. Gefeliciteerd met de aanwinst. :thumbs-up:

Teddy Pardo XPS.....hmmm 8)

Veel plzier er van  en morgen graag meer!

Gr
Henk

Thanks ! Denk wel dat het goed gaat komen Henk  ;)  Ben zelf ook erg benieuwd naar de komende impressies...

Zoniet, dan kunnen we nog altijd upgraden met een voeding... :P  Zie: http://www.teddypardo.com/powersupplies/teddyxps.html
Waar de Ndac al ''aardig'' prijzig is, daar vind ik de Naim XPS voeding ronduit schofterig duur  :crazy:
De Teddy Pardo XPS in werkelijk waar nieuwstaat kan ik voor € 850,00 overnemen.


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op november 24, 2013, 00:49:12
Thanks ! Denk wel dat het goed gaat komen Henk  ;)  Ben zelf ook erg benieuwd naar de komende impressies...

Zoniet, dan kunnen we nog altijd upgraden met een voeding... :P  Zie: http://www.teddypardo.com/powersupplies/teddyxps.html
Waar de Ndac al ''aardig'' prijzig is, daar vind ik de Naim XPS voeding ronduit schofterig duur  :crazy:
De Teddy Pardo XPS in werkelijk waar nieuwstaat kan ik voor € 850,00 overnemen.

Je weet wat de vrienden van Lexington daarover schrijven?

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op november 24, 2013, 01:03:33
Je weet wat de vrienden van Lexington daarover schrijven?

Nee, vertel...?  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op november 24, 2013, 01:15:56
Nee, vertel...?  ;D

Ik moet jou ook alles vertellen he? ;D lees het nog maar eens rustig door Jan. Volgens mij ken je het verhaal al van buiten. :D

"Na even te zijn afgekoeld van de Queen-trip, heb ik uiteraard ook mijn geliefde akoestische klassieke muziek beluisterd. Voor mij is de weergave van akoestische muziek nog altijd de absolute maatstaf voor kwaliteit, ook al is niet iedereen die mening toegedaan. Maar goed, klassieke muziek dus. Uiteraard op een beschaafd volume, want ik had al meer dan genoeg herrie gemaakt. Tot mijn grote genoegen leverde de DAC-met-voeding ook hier een verleidelijk goede prestatie. Het stereobeeld was prachtig breed, het geluid kwam los van de luidsprekers en vulde de luisterruimte op een natuurlijke manier. Een barokviool klonk echt als een barokviool, niet als een verbouwde moderne viool. Luit, gitaar, klavecimbel, heerlijke instrumenten die prachtig natuurlijk werden weergegeven. Zowel solisten als ensembles leverden een uiterst realistisch plaatje op en verwenden mijn gehoor. Ik zat te genieten (Patrick houdt niet zo van klassiek) van een helderheid die niet ontaardde in scherpte, de subtiel weergegeven microdynamiek, de delicate tonen van een solo-instrument, de akoestiek van de opnameruimte en het onwaarschijnlijke kwaliteitsniveau dat anno 2012 te bereiken is met gedigitaliseerde muziek in hoge resoluties. Uiteraard is een uitstekende audioset een voorwaarde voor maximaal genot, maar wanneer u alle muziekbronnen aansluit op deze Naim Dac, weet u zeker dat de DAC nooit zwakste schakel zal zijn.

Ik had nog uren kunnen luisteren naar deze geweldige set. De Naim DAC is zonder meer z'n geld waard, ondanks het ontbreken van een (asynchrone) USB-aansluiting voor een computer. Dit is een DAC zoals een DAC moet zijn.
De voeding is een prachtige upgrade, die de DAC regelrecht katapulteert naar de regionen van het echte High End. Het leuke is, dat u de aanschafkosten kunt spreiden: eerst de DAC, een jaar later de XP5 XS.
Tenslotte geef ik ter herinnering mee, dat de XP5 XS eigenlijk een "light"-versie van de XPS-voeding is. Ik durf er nauwelijks aan te denken, wat de XPS met die DAC zou doen..."

Martin!!!

Hey Jan, gefeliciteerd met de aanschaf van de Ndac  :thumbs-up: veel plezier ermee. .

Tsja zo'n Teddy Pardo is toch ooit mischien ook nog wel is interessant voor mijn NDX ze komen de laatste tijd toch wel regelmatig tweedehands voorbij.........

Zelf was ik vandaag ook nog even in België,  op de fiets mtb' end  vanuit Valkenswaard  8)

Morgen op de terugweg even langs Heeswijk  :D
mainly British stuff

Deleted Member 2

en als je weer thuis bent kan ik je Till Brönner - Oceana aanbevelen Martin.

Relax muziek na een vermoeiend weekend ;D

Gr
Henk

Martin!!!

Citaat van: Onder013 op november 24, 2013, 01:30:39
en als je weer thuis bent kan ik je Till Brönner - Oceana aanbevelen Martin.

Relax muziek na een vermoeiend weekend.

Dank je voor de tip, heb sowieso al een leuke avond in het vooruitzicht morgen  :angel:
mainly British stuff

twani

Mmmm, ik begin me langzaam een éénling te vinden in dit topic, iedereen heeft een Naim :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien:

frank2

Oh wees gerust, het kan nog erger, ik hen zelfs nog nooit Naim beluisterd. Ken het alleen van naam. Maar wat ik zo lees over dit merk is dat het erg duur is voor wat het geeft, zeker als je ook nog enkele power upgrades moet doen omdat dat bijna een vereiste is die nog duurder zijn.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: frank2 op november 24, 2013, 08:42:19
Oh wees gerust, het kan nog erger, ik hen zelfs nog nooit Naim beluisterd. Ken het alleen van naam. Maar wat ik zo lees over dit merk is dat het erg duur is voor wat het geeft, zeker als je ook nog enkele power upgrades moet doen omdat dat bijna een vereiste is die nog duurder zijn.....
Iets met "knuppel", "hoenderhok", "hol" en "leeuw" ;D

Robiwan

#7592
Citaat van: frank2 op november 24, 2013, 08:42:19
Oh wees gerust, het kan nog erger, ik hen zelfs nog nooit Naim beluisterd. Ken het alleen van naam. Maar wat ik zo lees over dit merk is dat het erg duur is voor wat het geeft, zeker als je ook nog enkele power upgrades moet doen omdat dat bijna een vereiste is die nog duurder zijn.....

Upgrades zijn niet noodzakelijk voor goed geluid. De "goedkoopste" XS serie speelt al zeer fraai. Maar ben het met je eens dat ze wel doorschieten met hun "schofterig" dure voeding upgrades.   
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

twani

#7593
Citaat van: LPlover op november 24, 2013, 08:47:57
Upgrades zijn niet noodzakelijk voor goed geluid. De "goedkoopste" XS serie speelt al zeer fraai. Maar ben het met je eens dat ze wel doorschieten met hun "schofterig" dure voeding upgrades.
Als je de afschrijving meerekent denk ik dat Naim (de idiote voedingen daargelaten) helemaal niet duur is, integendeel.


Elders op het forum is iemand aan nieuwe T+A speakers begonnen, dat is niet afschrijven maar kapitaal vernietigen. Das pas duur.

frank2

Denk dat dat wel mee valt, bij verkoop gewoon op audio markt.de zetten. Duits forum... zal sneller gaan. Maar je hoeft ze natuurlijk niet te verkopen. Ik heb mijn speakers ook al jaren en ze gaan echt niet weg, ook al zou ik 1 miljoen winnen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Jumping Jack

Gefeliciteerd met je aankoop Jan! Zo'n zwarte dac staat toch veel mooier dan die zilverkleurige Burson  ;D.

Het naim-voeding verhaal is welbekend: zeker een toevoeging (een XPS-dr op een NDX bv is verbluffend), maar de prijs is buiten proportie.

Ik ben zeer tevreden over de Teddy Pardo XPS. Ik heb hem trouwens gekocht via iemand op audiomarkt.de die eigenlijk een N-dac aanbood met de vermelding dat bij interesse ook een voeding kon meegeleverd worden... Waarop ik hem heb gevraagd of ie ook de voeding apart wou verkopen. Ik heb er 800 voor betaald, verzending uit Duitsland inbegrepen. De XPS had ie nieuw gekocht in 2010 en is in onberispelijke staat.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: twani op november 24, 2013, 08:58:29
Als je de afschrijving meerekent denk ik dat Naim (de idiote voedingen daargelaten) helemaal niet duur is, integendeel.


Elders op het forum is iemand aan nieuwe T+A speakers begonnen, dat is niet afschrijven maar kapitaal vernietigen. Das pas duur.

Inderdaad kun je de XS serie 2e hands voor een goede prijs kopen, dat heb ik dus ook gedaan :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: twani op november 24, 2013, 06:06:12
Mmmm, ik begin me langzaam een éénling te vinden in dit topic, iedereen heeft een Naim :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien:
Nee hoor! :hehe:

Mooie DAC Jan. Die lijntjes in de muziek vind ik heel herkenbaar in je beschrijving.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op november 24, 2013, 01:23:59
Ik moet jou ook alles vertellen he? ;D lees het nog maar eens rustig door Jan. Volgens mij ken je het verhaal al van buiten. :D

"Na even te zijn afgekoeld van de Queen-trip, heb ik uiteraard ook mijn geliefde akoestische klassieke muziek beluisterd. Voor mij is de weergave van akoestische muziek nog altijd de absolute maatstaf voor kwaliteit, ook al is niet iedereen die mening toegedaan. Maar goed, klassieke muziek dus. Uiteraard op een beschaafd volume, want ik had al meer dan genoeg herrie gemaakt. Tot mijn grote genoegen leverde de DAC-met-voeding ook hier een verleidelijk goede prestatie. Het stereobeeld was prachtig breed, het geluid kwam los van de luidsprekers en vulde de luisterruimte op een natuurlijke manier. Een barokviool klonk echt als een barokviool, niet als een verbouwde moderne viool. Luit, gitaar, klavecimbel, heerlijke instrumenten die prachtig natuurlijk werden weergegeven. Zowel solisten als ensembles leverden een uiterst realistisch plaatje op en verwenden mijn gehoor. Ik zat te genieten (Patrick houdt niet zo van klassiek) van een helderheid die niet ontaardde in scherpte, de subtiel weergegeven microdynamiek, de delicate tonen van een solo-instrument, de akoestiek van de opnameruimte en het onwaarschijnlijke kwaliteitsniveau dat anno 2012 te bereiken is met gedigitaliseerde muziek in hoge resoluties. Uiteraard is een uitstekende audioset een voorwaarde voor maximaal genot, maar wanneer u alle muziekbronnen aansluit op deze Naim Dac, weet u zeker dat de DAC nooit zwakste schakel zal zijn.

Ik had nog uren kunnen luisteren naar deze geweldige set. De Naim DAC is zonder meer z'n geld waard, ondanks het ontbreken van een (asynchrone) USB-aansluiting voor een computer. Dit is een DAC zoals een DAC moet zijn.
De voeding is een prachtige upgrade, die de DAC regelrecht katapulteert naar de regionen van het echte High End. Het leuke is, dat u de aanschafkosten kunt spreiden: eerst de DAC, een jaar later de XP5 XS.
Tenslotte geef ik ter herinnering mee, dat de XP5 XS eigenlijk een "light"-versie van de XPS-voeding is. Ik durf er nauwelijks aan te denken, wat de XPS met die DAC zou doen..."

Ah, dat stuk tekst van de zich immer positief uitlatende recensent ken ik zeker ja, ik kwam alleen even in verwarring doordat je het over Lexington had i.p.v. Lexicom  ;) ;D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op november 24, 2013, 11:23:14
Ah, dat stuk tekst van de zich immer positief uitlatende recensent ken ik zeker ja, ik kwam alleen even in verwarring doordat je het over Lexington had i.p.v. Lexicom  ;) ;D

Ik wist niet of je de naam van een concurrent mag noemen ;D Er was bovendien 'bezoek' in het topic. 8)