A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

twani

#7300
Citaat van: rayman007 op oktober 29, 2013, 10:52:52
Maaarrree waar isw dat plaklood voor?
Ik had erg veel last van ónbalans in mijn stands :P.  Nee hoor, zou vibraties moeten dempen, denk ik :D

Jumping Jack

Citaat van: twani op oktober 29, 2013, 15:47:57
"De originele stands gaan naar de spuiter voor een (samen met Monique) nader te bepalen kleurstelling. Deze gaan niet weg namelijk, de Molgers zijn dus eigenlijk "stand ins" "



LEZEN.

Wow, zware dag gehad Theo? Ik weet dat wel, ik zeg enkel dat ik ze dan ook veel mooier vond. Relax man. djeezes.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

erik s.

Citaat van: twani op oktober 29, 2013, 15:46:49
Allemaal gewoon nog te koop hoor, alle hoogtes alle kleuren.
niet bij W & M.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

twani

Citaat van: erik s. op oktober 29, 2013, 17:12:54
niet bij W & M.
Mijn adres heeft alle varianten nog leverbaar, net gecheckt....

twani

Citaat van: Jumping Jack op oktober 29, 2013, 15:54:07
Wow, zware dag gehad Theo? Ik weet dat wel, ik zeg enkel dat ik ze dan ook veel mooier vond. Relax man. djeezes.
Niet zwaarder dan normaal, zwaar dus :D

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Tijd voor de tussenbalans. Zoals inmiddels duidelijk heb ik tijdelijk een paar "gehackte Ikea Molger" stands onder de Harbeths staan. Enerzijds ter overbrugging tot mijn eigen stands terug zijn van de spuiter, anderzijds een mooi moment om de woorden van AS, dat stands er bij Harbeths niet toe doen, op waarheid te toetsen.

Wel, laat ik beginnen met te stellen dat de verschillen niet heel groot zijn. Neemt niet weg dat ze er wel degelijk zijn.

Tov. de geheel metalen stands zorgen de Molgers wel degelijk voor een ietwat andere klank.

"Mid" wordt enigszins gelift, "Laag" eveneens, waarbij opvalt dat de kopjes in de kast iets eerder beginnen te rammelen bij gelijk volume. Wat dat verder betekent weet ik niet, anderen wellicht wel.

Instrumenten en stemmen staan wat minder ver uit elkaar geplaatst, dat valt op.

Molger lijkt me een ideale stand voor "hoog analytische" sets die wat meer rust kunnen gebruiken.

Mijn iets warme en ronde SHL5 Harbeths gaan beter met de metalen stands.




AbZ

Zoveel mogelijk standjes proberen  :P

Ik vind die "fish tank" stands vooralsnog het mooist bij Harbeth.

Mitch--

Citaat van: AbZ op oktober 31, 2013, 12:16:53
Zoveel mogelijk standjes proberen  :P

Ik vind die "fish tank" stands vooralsnog het mooist bij Harbeth.

zowel visueel als klankmatig erg mooi idd! wel jammer dat ze zo bizar duur zijn
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Thanatos

Sowieso vind ik de klassieke look van de Harbeth's erg mooi.

Stands kunnen zeker het geluid beïnvloeden.










Mitch--

die skyland stands zijn ook wel erg mooi!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Joske007

Ik vind de massieve stands bij de Harbets persoonlijk wel het mooiste passen  :wub:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

twani

Citaat van: Mitch-- op oktober 31, 2013, 13:11:19
die skyland stands zijn ook wel erg mooi!
Inmiddels kan ik de Skylans qua looks ook waarderen (eerder vond ik óók die lelijk :P), de Fishtanks daarentegen, brrr lelijk man.....

Ik begrijp ook niet zo goed waarom de Skylans alleen maar in het "Nero Unsympatico" worden gespoten :blink:

tompj

Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element


tompj

#7315
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 31, 2013, 15:28:19
Inmiddels kan ik de Skylans qua looks ook waarderen (eerder vond ik óók die lelijk :P), de Fishtanks daarentegen, brrr lelijk man.....

Helemaal mee eens  ;)  Ik vind ze niet lelijk, maar afgrijselijk zelfs :-X
Als ik dan lees dat die simpele Fishtanks dan ook nog zo duur schijnen te zijn.... :crazy: 

Zelfs een paar eerste jaars leerlingen bij ons op de zaak ''flansen'' zo,n setje van die dingen in mekaar  :wacko:

De Skylans vind ik persoonlijk wel mooi.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober 31, 2013, 16:54:23
Helemaal mee eens  ;)  Ik vind ze niet lelijk, maar afgrijselijk zelfs :-X
Als ik dan lees dat die simpele Fishtanks dan ook nog zo duur schijnen te zijn.... :crazy: 

Zelfs een paar eerste jaars leerlingen bij ons op de zaak ''flansen'' zo,n setje van die dingen in mekaar  :wacko:

De Skylans vind ik persoonlijk wel mooi.
Het is daar de "mythe' die je betaald, waanzin........Dát kun jij als geen ander beoordelen trouwens Jan ;)

tompj

Citaat van: twani op oktober 31, 2013, 18:53:00
Het is daar de "mythe' die je betaald, waanzin........Dát kun jij als geen ander beoordelen trouwens Jan ;)
Ze worden natuurlijk wel op maat gemaakt (custom made), maar ze lijken inderdaad overpriced, da's zeker waar.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op oktober 31, 2013, 19:03:11
Ze worden natuurlijk wel op maat gemaakt (custom made), maar ze lijken inderdaad overpriced, da's zeker waar.
aan dat laatste zijn wij "audiogekken" natuurlijk compleet gewend ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 31, 2013, 18:53:00
Het is daar de "mythe' die je betaald, waanzin.......

Daar heb je gelijk in Theo  ;)

Ik kan best begrijpen dat als mensen ergens erg gecharmeerd van zijn, ze bereid zijn om een prijs te betalen die boven het ''realistische'' ligt, maar als die ''aquarium'' stands echt zo duur moeten zijn wil ik wel eens weten van welk exotisch materiaal deze gemaakt zijn... :angel:

Vandaag de dag zijn de arbeidskosten (vooral in Europa) verhoudingsgewijs de hoogste kosten en in het geval van de betreffende stands zit er zeker nog geen € 90,00 aan materiaalkosten in voor het vierkante (staal) kokerprofiel. Tel daarbij gemiddeld zo,n 4 arbeidsuren en je hebt ong. een beeldvorming van wat de stands aan productiekosten bedragen  ;)  Tja, en dan komt er nog uiteraard de marge op die grotendeels bepaald zal worden door de ''mythe''  8)

Overigens vind ik dit ook sterk van toepassing op de voedingupgrades van Naim  ;)
Dat goede voedingen niet de hele wereld hoeven te kosten bewijst de firma Teradak wel.. 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Zeg heer "4man", wat zie ik daar nou allemaal voor "leipe shit" in je Avatar :laugh:

Hebben we daar nog échte fotookes van?  T ziet er bizar mooi uit namelijk, te mooi om in je Avatar weg te stoppen :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op november  1, 2013, 22:50:44
Zeg heer "4man", wat zie ik daar nou allemaal voor "leipe shit" in je Avatar :laugh:

Hebben we daar nog échte fotookes van?  T ziet er bizar mooi uit namelijk, te mooi om in je Avatar weg te stoppen :D

Vind het ook wel geslaagd, al zeg ik het zelf  8)  Het werd tijd om het MM project eens even wat te ''personaliseren'' en mijzelf wat eer aan te doen  ;D 
Ik ben inmiddels volledig overtuigd van de prestaties van het ding en iedere dag geniet ik nog volop van de in mijn optiek zeer goede weergave  :headbanging:
Deze gaat dus echt niet meer weg totdat ik een streamer tegen kom die de MM echt voorbij streeft.

Hier nog een wat groter plaatje  ;)  Voor de Teradak LPS heb ik overigens ook een mooi logo laten maken.



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Het ziet er nu al prachtig uit. Het object verdient wellicht een wat betere camera ;)

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op november  1, 2013, 23:36:41
Het ziet er nu al prachtig uit. Het object verdient wellicht een wat betere camera ;)

Dank je Henk  :worship:  Foto is gemaakt met een ''appeltje'' 5 mobiel en daar maak je (vooral s,avonds) niet echt de meest mooie plaatjes mee...
Binnenkort de MM en de Teradak LPS (met RVS logo plaatje + tekst) wat beter naar voren laten komen met een betere camera  :)

Ben benieuwd wat je van de MM set up vind als je hier binnenkort nog eens komt luisteren.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8