A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op oktober 27, 2013, 14:11:33
Als je die Horizon$#&^%%*&)) het raam uit gooit wordt het nog veel beter ;D

Zonder gekheid: heeft dat ding geen invloed op de SQ net zoels ik me dat afvraag bij de plasma?

Henk, niets mis met de Horizon mediabox hier, het ding speelt (tot nu toe) echt top en alles werkt eigenlijk gewoon snel en overzichtelijk qua bediening.
De beeldkwaliteit is echt subliem te noemen, kan eerlijk gezegd gewoon niet anders zeggen  ;D  Af en toe een vastloper (ca. 1x in de twee weken) is mijn enige probleempje  ;)

Of het ding en de plasma invloed hebben op de SQ ? Je zou het wel verwachten, maar ik heb al uitgebreid getest met de schuko,s van beiden in-en uit het Rittal stekkerblok en hoor geen verschil.

Zojuist weer een kleine test uitgevoerd waar werkelijk waar wel veel klankmatige verschillen naar voren kwamen  :crazy:
In mijn eerdere post had ik geschreven dat het Rittalblok is voorzien van een 1,5 m. lengte Lapp CY 110 met daar aan een Hifi Tuning Ultimate (gold) schuko die aan de WCD in de woonkamer is gestekkerd.
Doordat ik nog een IeGo gold schuko over had heb ik de Hifi Tuning Ultimate schuko gedemonteerd en deze verruild voor de IeGo gold schuko.
Ook nu weer kon ik mijn verbazing eigenlijk niet te boven komen v.w.b. de invloed deze heeft op de klankkarakteristiek, maar ook op de beeldkwaliteit van de plasma tv  :o

De beeldkwaliteit van de Pioneer plasma is scherper en strakker omlijnd geworden, maar klankmatig gezien voor de set werd het weer té levendig en enthousiast in het hoog naar mijn zin. Blijkt in ieder geval wel dat mijn set iedere verandering haarfijn laat horen  8)
Als referentie nummer gebruik ik de laatste tijd veel ''Private Investigations'' van het album ''Love over gold'' van de Dire Straits. Het nummer zit boordevol stukken waarbij de dynamiek er vanaf spat en waarbij de verschillen tussen de gebruikte connectoren zeer duidelijk en onomstotelijk naar voren komen.
Wie dat niet hier zou horen zou linea recta naar een oorarts moeten gaan...

Zojuist heb ik de IeGo gold schuko even een behandeling gegeven en volledig ontdaan van het vergulde laagje wat op de contactpinnen zit zodat er weer ''bare'' koperen contactpinnen zichtbaar zijn. Het verschil met-en zonder verguld laagje is meteen terug te horen  :o
Opvallend is dat er veel meer rust in het hoog waarneembaar is en dat het laag dieper en strakker klinkt. Verder valt het mij op dat de gold versie achtergrondruis in de opname meer laat horen.
Voor mij is nu wel duidelijk dat de IeGo gold versies een soort van overmatige energie toevoegen en een aantal dingen in het klankbeeld gaan ''boosten''
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober 27, 2013, 14:05:58
;D Scherp !  Het Rittalblok van Theo kende ik nog niet  :wacko:
Ik weet mij nog wel te herinneren dat er ook een ''Jouw Hifi'' stekkerblok aanwezig was in huize Twani ?

Over Rittalblokken gesproken: ik heb (naast het zware DIY aluminium stekkerblok wat aan de aparte audiogroep is aangesloten) zelf ook zo,n blok hier liggen, gewoon op de ''ordinaire'' wcd in de woonkamer aangesloten en het valt mij eerlijk gezegd niet tegen klankmatig gezien. Het blok heeft nog de originele interne bekabeling en is alleen voorzien van 1,5 m. lengte Lapp CY 110 en een Hifi Tuning Ultimate schuko.

Op het zware aluminium stekkerblok met interne Alpha 3 bekabeling zitten 3 outlets waar vervolgens Naim Supernait, Naim HiCap 2, en de Teradak lineaire 12 volt voeding voor MM op aangesloten zitten.
Het Rittalblok zit aardig vol ''gestekkerd'' met o.a. de schuko,s van Burson dac, lineaire voeding voor de Hiface Evo, plasma tv, Horizon mediabox, bluray speler, en de voeding voor de Kef sub (i.c.m. plasma tv)
Niet geheel ideaal zou je kunnen stellen....   ''Typisch'' te noemen is wel het feit dat bv de Burson dac wel gevoelig is voor de keuze van netkabel en connectoren, maar niet beter klinkt als deze op het zware alu stekkerblok met aparte groep zit aangesloten  :angel:
Op het JF Powerblok zit het video gedeelte aangesloten. Het Rittal (van den Hul) ligt hier al vanaf het begin.

frank2

Citaat van: YamahaRXV op oktober 27, 2013, 16:02:18
Henk, niets mis met de Horizon mediabox hier, het ding speelt (tot nu toe) echt top en alles werkt eigenlijk gewoon snel en overzichtelijk qua bediening.
De beeldkwaliteit is echt subliem te noemen, kan eerlijk gezegd gewoon niet anders zeggen  ;D  Af en toe een vastloper (ca. 1x in de twee weken) is mijn enige probleempje  ;)

Of het ding en de plasma invloed hebben op de SQ ? Je zou het wel verwachten, maar ik heb al uitgebreid getest met de schuko,s van beiden in-en uit het Rittal stekkerblok en hoor geen verschil.

Zojuist weer een kleine test uitgevoerd waar werkelijk waar wel veel klankmatige verschillen naar voren kwamen  :crazy:
In mijn eerdere post had ik geschreven dat het Rittalblok is voorzien van een 1,5 m. lengte Lapp CY 110 met daar aan een Hifi Tuning Ultimate (gold) schuko die aan de WCD in de woonkamer is gestekkerd.
Doordat ik nog een IeGo gold schuko over had heb ik de Hifi Tuning Ultimate schuko gedemonteerd en deze verruild voor de IeGo gold schuko.
Ook nu weer kon ik mijn verbazing eigenlijk niet te boven komen v.w.b. de invloed deze heeft op de klankkarakteristiek, maar ook op de beeldkwaliteit van de plasma tv  :o

De beeldkwaliteit van de Pioneer plasma is scherper en strakker omlijnd geworden, maar klankmatig gezien voor de set werd het weer té levendig en enthousiast in het hoog naar mijn zin. Blijkt in ieder geval wel dat mijn set iedere verandering haarfijn laat horen  8)
Als referentie nummer gebruik ik de laatste tijd veel ''Private Investigations'' van het album ''Love over gold'' van de Dire Straits. Het nummer zit boordevol stukken waarbij de dynamiek er vanaf spat en waarbij de verschillen tussen de gebruikte connectoren zeer duidelijk en onomstotelijk naar voren komen.
Wie dat niet hier zou horen zou linea recta naar een oorarts moeten gaan...

Zojuist heb ik de IeGo gold schuko even een behandeling gegeven en volledig ontdaan van het vergulde laagje wat op de contactpinnen zit zodat er weer ''bare'' koperen contactpinnen zichtbaar zijn. Het verschil met-en zonder verguld laagje is meteen terug te horen  :o
Opvallend is dat er veel meer rust in het hoog waarneembaar is en dat het laag dieper en strakker klinkt. Verder valt het mij op dat de gold versie achtergrondruis in de opname meer laat horen.
Voor mij is nu wel duidelijk dat de IeGo gold versies een soort van overmatige energie toevoegen en een aantal dingen in het klankbeeld gaan ''boosten''

Heel interessant, je schuurt de "gold" laag eraf en je hebt weer een beter geluid?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op oktober 27, 2013, 17:30:47
Heel interessant, je schuurt de "gold" laag eraf en je hebt weer een beter geluid?

Inderdaad Frank, de IeGo Gold heeft gewoon massief koperen contactpinnen die alleen een verguld laagje hebben wat overigens best wel aardig moeite kost om te kunnen verwijderen.
Klankmatig is er absoluut verschil te horen als het vergulde laagje compleet is verwijderd  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: frank2 op oktober 27, 2013, 17:30:47
Heel interessant, je schuurt de "gold" laag eraf en je hebt weer een beter geluid?
Huhh, wat komt daaronder vandaan dan? Een Iego Cu?

twani

Omdat mijn Molger audiorack zo goed bevalt heb ik besloten om een soortgelijke "Hack" uit te voeren op de "krukjesvariant" uit deze serie. Deze moeten dan dienst gaan doen als nieuwe stands voor de Harbeths.

De ViaBlue gold spikes die ik daarvoor ga gebruiken heb ik reeds vorige week binnengekregen.

Net als mijn Molger audiorack zullen eerst de poten worden ingekort en de binnenzijde met plaklood worden beplakt. Vervolgens zullen de inslagmoeren voor de spikes in de ingekorte poten worden geplaatst.

twani

#7256
Huidig Molger rack

Xander32

#7257
Dat zal optisch zeer zeker een mooi geheel geven :thumbs-up:.
Ben wel erg benieuwd wat dit geluidstechnisch geeft.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

De Via Blue spikes.... Niet duur en mooi afgewerkt

twani

Citaat van: Xander32 op oktober 27, 2013, 18:31:07
Dat zal optisch zeer zeker een mooi geheel geven :thumbs-up:.
Ben wel erg benieuwd wat dit geluidstechnisch geeft.
Goed gezien, was ik inderdaad naar op zoek ;). De bouwkwaliteit van de Molger serie is onvoorstelbaar voor dit geld. Super rigide rek dat compleet bewegingsloos op de spikes staat. Kijken of de krukjes dit ook kunnen waarmaken....

Zelfs bij een geforceerd "heen en weer wrikken" van het rek is er geen millimeter beweging in te krijgen.

twani

Citaat van: Xander32 op oktober 27, 2013, 18:31:07
Dat zal optisch zeer zeker een mooi geheel geven :thumbs-up:.
Ben wel erg benieuwd wat dit geluidstechnisch geeft.

Akoestisch gezien hebben deze meubelstukken zeker  voordelen tov dichte meubels die gewoon "in de weg" staan.

tompj

Citaat van: twani op oktober 27, 2013, 18:41:18
Akoestisch gezien hebben deze meubelstukken zeker  voordelen tov dichte meubels die gewoon "in de weg" staan.
Volgens onze goede vriend Alan Shaw zijn Ikea krukjes ideale partners voor zijn luidsprekers. Dat moet dus goedkomen zou je zeggen.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Tja en wie ben ik om hem tegen te spreken :D.


Meer en meer begin ik trouwens een flinke aversie te ontwikkelen tegen "extreme priced" "over the top" zogenaamde high-end "top off the bill" audio toebehoren.

Een beetje audiorack kost zomaar een mille of 2 á 3. Een beetje stekkerblok ook zomaar tussen de3 en 1500 euro.

Veelzeggend is dat ik, sinds ik ben "afgegleden" naar het absolute basement der audiofilie, waaronder ik Ikea rekjes en zelfbouw dac kitjes dan maar reken, nog nooit zo tevreden ben geweest over de sound die mijn set produceert.

Ik kan echt genieten van bijv. de kurk/alu voeten die Jan momenteel maakt. Erg mooi in al z'n eenvoud, gemaakt van fraaie naturelle materialen ook.

Schroef maar eens de bovenkap van een peperdure versterker af. Zit je al gauw tegen goedkope Wima componentjes aan te kijken die de gemiddelde DIY'er nog niet voor z'n verdriet in zijn project wil solderen.

Neeee.. geld heeft niets met goede audio te maken......

tompj

Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

raindog

Alles is relatief. De meerderheid van de niet audiofiele wereldbevolking vind €3.000,- voor een 12 watt versterker (zonder afstandbediening!), of 4.000,- euro voor een stel ouderwetse speakers, ook belachelijk veel geld en absoluut 'over the top'.. ;)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

Citaat van: raindog op oktober 27, 2013, 21:56:55
Alles is relatief. De meerderheid van de niet audiofiele wereldbevolking vind €3.000,- voor een 12 watt versterker (zonder afstandbediening!), of 4.000,- euro voor een stel ouderwetse speakers, ook belachelijk veel geld en absoluut 'over the top'.. ;)
Klopt, alhoewel slechts 12watt en géén afstandsbediening in dit geval onevenredig veel méér positiefs voor het geluid betekenen dan een stekkerblok of CA plate van rond de 1000 euro.

twani

Wat ideetjes voor "affordable" HiFi....

twani

Voor diegenen onder ons die nog nooit in de Ikea zijn geweest :P

We zien hier vooral meubeltjes uit de "Molger" en "Lack" serie.

Kost allemaal niks. Paar mooie glimmende spikes eronder voor niet al te veel, en gáán.......

Deleted Member 2

#7269
Citaat van: twani op oktober 28, 2013, 07:30:59
Voor diegenen onder ons die nog nooit in de Ikea zijn geweest :P

We zien hier vooral meubeltjes uit de "Molger" en "Lack" serie.

Kost allemaal niks. Paar mooie glimmende spikes eronder voor niet al te veel, en gáán.......

En een stekkerblok van €4000,- en een plaat van €500,- om dat ikea achtige kistje op te zetten   :o  ;D

Het zou zo maar kunnn betekenen dat molger en lack zodanig goed zijn dat ze passen in een set met een dergelijk stekkerblok.  ;)

Gr
Henk

tompj

Citaat van: Onder013 op oktober 28, 2013, 09:50:53
En een stekkerblok van €4000,- en een plaat van €500,- om dat ikea achtige kistje op zetten  :o;D

Het zou zo maar kunnn betekenen dat molger en lack zodanig goed zijn dat ze passen in een set met een dergelijk stekkerblok.  ;)

Gr
Henk
Of dat het stekkerblok zo weinig toevoegt dat je verders rustig Ikea meubels kunt gebruiken... ;)
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Deleted Member 2

Citaat van: tompj op oktober 28, 2013, 10:57:31
Of dat het stekkerblok zo weinig toevoegt dat je verders rustig Ikea meubels kunt gebruiken... ;)

:D

twani

Citaat van: Onder013 op oktober 28, 2013, 09:50:53
En een stekkerblok van €4000,- en een plaat van €500,- om dat ikea achtige kistje op te zetten   :o  ;D

Het zou zo maar kunnn betekenen dat molger en lack zodanig goed zijn dat ze passen in een set met een dergelijk stekkerblok.  ;)

Gr
Henk
Van dat laatste ben ik overtuigt :P

twani

Zo, net terug van de Ikea alwaar we even €70,00 hebben stukgeslagen op 2 Molgers :P

Oh ja, dat is dan incl. 4 kurken placemats a raison van een paar euro, die ik vast ook nog wel ergens voor kan gebruiken

notoxus

Bedankt voor de tip!   Trouwens is dit wel een aardige site om met de Ikea artikelen helemaal los te gaan.

http://www.ikeahackers.net/
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx