A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

twani

#7075
Citaat van: Onder013 op oktober 15, 2013, 01:34:07
Ziet er mooi uit theo.

Wil je echter beter, dan soldeer je de aders direct op het scheidingsfilter. Twee connectoren er uit en je hebt voldoende ruimte om de aders door te voeren. Even de overtollige ruimte afstoppen en klaar.
Nadeel is dat je de luidspreker niet even kan loskoppelen. Bij jou geen probleem omdat de opstelling je mogelijk maakt om als het nodig is de kabel aan de versterkerkant los te koppelen.

Gr
Henk
Prima stukje tekst heb je daar in je "profielomschrijving" Henk ;). Misschien neem ik 'm ook wel :P

Ik heb achter de schermen overigens redelijk "innig" contact met een "mod" gehad over oa. jouw ban.

We komen daar niet écht uit moet ik zeggen :nopompom:  De vraag is natuurlijk hoeveel recht men heeft om, binnen de NL wetgeving die ons keihard het recht op vrije meningsuiting geeft, zomaar mensen te bannen op basis van eigenlijk niets, en hele lappen redelijk onschuldige tekst wég te halen.

Het feit dat je over dit soort zaken alléén per pm mag praten zegt natuurlijk ook al iets. Het geeft aan dat men eigenlijk ook wel weet dat het niet helemaal gaat zoals het hoort.

Allemaal geen probleem verder, het forum wordt er alleen zo "dof" van. :(

Eddye

Citaat van: twani op oktober 15, 2013, 08:10:17
Prima stukje tekst heb je daar in je "profielomschrijving" Henk ;). Misschien neem ik 'm ook wel :P

Ik heb achter de schermen overigens redelijk "innig" contact met een "mod" gehad over oa. jouw ban.

We komen daar niet écht uit moet ik zeggen :nopompom:  De vraag is natuurlijk hoeveel recht men heeft om, binnen de NL wetgeving die ons keihard het recht op vrije meningsuiting geeft, zomaar mensen te bannen op basis van eigenlijk niets, en hele lappen redelijk onschuldige tekst wég te halen.

Het feit dat je over dit soort zaken alléén per pm mag praten zegt natuurlijk ook al iets. Het geeft aan dat men eigenlijk ook wel weet dat het niet helemaal gaat zoals het hoort.

Allemaal geen probleem verder, het forum wordt er alleen zo "dof" van. :(
Ik vind het weghalen van posts eigenlijk "not done". Als er gescholden wordt is dat natuurlijk wat anders. Ik begrijp ook niet waarom het moet. Mods kunnen de posts toch afsplitsen, of als de gemoederen wat hoog oplopen even het topic dichtzetten oid.

Het geval Henk heb ik "live" gevolgd, en ik vind het bijzonder stuitend. Geen onvertogen woord, eigenlijk zelfs nauwelijks een discussie. Ik vind het belachelijk, in Nederland, anno 2013...

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

lynch1979

#7077
Er wordt gewoon met 2 maten gemeten, en dat stuit mij tegen de borst.

Kingpin

Citaat van: Eddye op oktober 15, 2013, 08:18:42
Ik vind het weghalen van posts eigenlijk "not done".
Idd

Citaat
Als er gescholden wordt is dat natuurlijk wat anders. Ik begrijp ook niet waarom het moet. Mods kunnen de posts toch afsplitsen, of als de gemoederen wat hoog oplopen even het topic dichtzetten oid.
Als het gewoon een discussie betreft en de gemoederen een beetje oplopen zonder op elkaar letterlijk te lopen schelden of discriminerende opmerkingen te hebben gemaakt mag volgens de wet de postings niet eens worden verwijderd, daar moet een gegronde reden voor zijn.

Citaat
Het geval Henk heb ik "live" gevolgd, en ik vind het bijzonder stuitend. Geen onvertogen woord, eigenlijk zelfs nauwelijks een discussie. Ik vind het belachelijk, in Nederland, anno 2013...
Ik heb het niet gelezen maar Henk 'kennende' lijkt het me daar de persoon ook niet voor.
De mods zouden de thread beter tijdelijk op slot kunnen gooien totdat de gemoederen gezakt zijn en dan weer openen, maar postings deleten gaat mij ook te ver mits deze niet bij wet geregeld zijn(smaad, discriminatie, auteursrecht etc).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

AbZ

Jongens ik vind het weghalen (vooral zonder mededeling daarvan) ook wel eens ergerlijk maar dit is een particulier forum en idd ook commercieel dus die wet heeft er niets mee te maken.  Die is voor belangrijke dingen.  Als je je teveel ergert, move on.  Storm in een glas water...

Jumping Jack

 ^^

Schermen met mensenrechten op een forum waar het godbetert over een luxe-hobby gaat, vind ik meerdere bruggen te ver. Je had een waarschuwing gekregen, bent doorgegaan en hebt drie dagen aan de kant gezeten. Get over it.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: twani op oktober 15, 2013, 08:10:17
Prima stukje tekst heb je daar in je "profielomschrijving" Henk ;). Misschien neem ik 'm ook wel :P

Ik heb achter de schermen overigens redelijk "innig" contact met een "mod" gehad over oa. jouw ban.

We komen daar niet écht uit moet ik zeggen :nopompom:  De vraag is natuurlijk hoeveel recht men heeft om, binnen de NL wetgeving die ons keihard het recht op vrije meningsuiting geeft, zomaar mensen te bannen op basis van eigenlijk niets, en hele lappen redelijk onschuldige tekst wég te halen.

Het feit dat je over dit soort zaken alléén per pm mag praten zegt natuurlijk ook al iets. Het geeft aan dat men eigenlijk ook wel weet dat het niet helemaal gaat zoals het hoort.

Allemaal geen probleem verder, het forum wordt er alleen zo "dof" van. :(

Over die kwestie van vrije meningsuiting en het gelijkheidsprincipe heb ik een aantal juristen geraadpleegd en heb me laten informeren door mensen van Bits of Freedom. Zij komen allen met een gelijk luidend advies. Op het gebied van internet fora is er nog niets tot bitter weinig formeel geregeld. De eigenaar van een forum en van een blog kan in feite bepalen wat er wel of niet besproken mag worden. uitzondering daarop vormt content die de nederlandse staat in gevaar brengt, etc. Er is ook nog weinig tot geen jurisprudentie over dit onderwerp. Het onderwerp is wel een zorgpunt van Bits of Freedom (een organisatie die zich vooral richt op privacy aspecten). Het onderwerp staat op de agenda en heb hen voorzien van de nodige informatie.

Gr
Henk

Eddye

Citaat van: AbZ op oktober 15, 2013, 09:50:41
Jongens ik vind het weghalen (vooral zonder mededeling daarvan) ook wel eens ergerlijk maar dit is een particulier forum en idd ook commercieel dus die wet heeft er niets mee te maken. 
Ik heb geen idee wat de wet voorschrijft voor een internetforum, maar dan nog snijdt deze uitspraak geen hout. De wet geld voor iedereen, dus ook voor particuliere internetfora met een commerciële doelstelling...
Citaat van: Jumping Jack op oktober 15, 2013, 10:00:51
^^

Schermen met mensenrechten op een forum waar het godbetert over een luxe-hobby gaat, vind ik meerdere bruggen te ver. Je had een waarschuwing gekregen, bent doorgegaan en hebt drie dagen aan de kant gezeten. Get over it.
Het gaat niet om de waarschuwing. Het gaat om het verwijderen van posts waar dat niet hoeft. M.i. een vorm van censuur en dus per definitie ongewild in een vrij land zoals Nederland.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op oktober 15, 2013, 10:00:51
^^

Schermen met mensenrechten op een forum waar het godbetert over een luxe-hobby gaat, vind ik meerdere bruggen te ver. Je had een waarschuwing gekregen, bent doorgegaan en hebt drie dagen aan de kant gezeten. Get over it.

Het is soms een last om een beetje principieel te zijn.

AbZ

Ik weet niet of het wettelijk klopt dat postings 'eigendom' van het forum worden maar ik weet wel dat er geen enkele garantie is dat ze blijven staan.  Een misverstandje over de aard van het forum waar je voor 'getekend' hebt is imho geen reden om opeens moord en brand te schreeuwen.  Je deed altijd al vrijwillig mee aan dit reclamespotje.

Jumping Jack

Jullie nemen dit forum en bij uitbreiding deze hobby gewoon veel te serieus! Ik werk dagelijks met dossiers waarin effectieve mensenrechtenschendingen aan de orde zijn, vandaar dat ik het in deze context nogal stuitend vind (en een uitholling van de effectieve waarde van die rechten van de mens).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Citaat van: Onder013 op oktober 15, 2013, 10:15:11
Het is soms een last om een beetje principieel te zijn.
Vooral als je de plas niet goed kunt richten en doseren. 

I catch your drift, maar het lijkt me een hoger principe om je over de juiste dingen op te winden.

AbZ

Citaat van: Jumping Jack op oktober 15, 2013, 10:18:13
Jullie nemen dit forum en bij uitbreiding deze hobby gewoon veel te serieus! Ik werk dagelijks met dossiers waarin effectieve mensenrechtenschendingen aan de orde zijn, vandaar dat ik het in deze context nogal stuitend vind (en een uitholling van de effectieve waarde van die rechten van de mens).
We zijn het hier helemaal eens.  Gaat echt nergens over.

Eddye

#7088
Citaat van: Jumping Jack op oktober 15, 2013, 10:18:13
Jullie nemen dit forum en bij uitbreiding deze hobby gewoon veel te serieus! Ik werk dagelijks met dossiers waarin effectieve mensenrechtenschendingen aan de orde zijn, vandaar dat ik het in deze context nogal stuitend vind (en een uitholling van de effectieve waarde van die rechten van de mens).
Dus klein leed is geen leed?
Waar ligt de grens?
Wie bepaalt die grens?

Ik bedoel het niet provocerend, maar ben wel erg benieuwd naar je gedachten over die vragen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

AbZ

Dit is geen leed maar gewoon een ergernisje+leermomentje.
We've all been there...  (ik iig wel)

AbZ

#7090
Citaat van: Eddye op oktober 15, 2013, 10:12:41
Ik heb geen idee wat de wet voorschrijft voor een internetforum, maar dan nog snijdt deze uitspraak geen hout. De wet geld voor iedereen, dus ook voor particuliere internetfora met een commerciële doelstelling...

Het gaat niet om de waarschuwing. Het gaat om het verwijderen van posts waar dat niet hoeft. M.i. een vorm van censuur en dus per definitie ongewild in een vrij land zoals Nederland.
De wet schrijft voor waar de wet over gaat:  je kunt niet zomaar vervolgd worden etc voor wat je zegt (dwz behoudens uitspraken die anderen onheus bejegenen, wederom in wettelijke zin) maar een ander hoeft die uitspraken ook niet te ondersteunen, laat staan met faciliteiten zoals een particuliere website. 

Het is idd te zien een vorm van censuur maar niet van staatswege.  Technisch gaat het om de vrijheid vd website-eigenaar versus die vd bezoeker (in casu, Onder013).  Raad eens wie hier zijn zin krijgt...

twani

Oké, los van allerlei regelgeving dan....  Wat is er nu helemaal gebeurt dat daarvoor stukken tekst voor verwijderd moeten worden.  Naar mening niets dat ook maar een beetje in de buurt komt van het onacceptabele......

Maar ja daar ga je alweer, dat vind ík, vele anderen waarschijnlijk weer niet.....

Ik heb de uitleg van de mods ook wel begrepen hoor.. Het is een beetje het "voorkomen is beter als genezen" principe. Daar is ook wat voor te zeggen natuurlijk.

Overigens zie je hier dat wij met z`n allen prima over dit soort zaken kunnen discussieren zónder met modder te gooien ;) Precies waar het hier om gaat dus, er hoeft helemaal niets weg gehaald te worden, dat bewijzen wij hier met z`n allen ondanks dat we het niet met elkaar eens zijn. Zie hier de kern van de zaak.....

frank2

Klopt geheel Twani, maar de desbetreffende uitspraken stonden in een topic waar je alleen maar mag praten over een bepaalde platenspeler en alleen maar mag schrijven hoe geweldig deze is. Kritiek over die platenspeler wordt niet getolereerd. Zo heb ik het tenminste begrepen.  Laat ze en maak je er niet druk om, sla dat topic over en klaar.

Dat o.a. Henk een andere mening over deze platenspeler heeft, is zijn goed recht, maar dat mag je niet in dat topic kwijt... beetje vreemd maar het staat er, dus dan posts je toch niets. Dat zo'n platenspeler belachelijk duur is door allerlei modificaties omdat hij anders niet zo goed klinkt , ach laat die mensen laat ze veel geld betalen... ze vinden het het waard, dus is het goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Frank, je hebt een zelfde situatie weten te crieeren in je eigen showcase topic. Dus in mijn optiek ben jij de laatste die dit raar zou kunnen vinden.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Citaat van: chansig op oktober 15, 2013, 12:25:23
Frank, je hebt een zelfde situatie weten te crieeren in je eigen showcase topic. Dus in mijn optiek ben jij de laatste die dit raar zou kunnen vinden.

Gr Hans

Je hebt het wederom verkeerd. In mijn topic laat ik rustig mensen aan het woord die het niet met mij eens zijn, maar bashers e.d. of vragen van ABX testen, wetenschappelijke bewijzen en al dat soort geleuter wil ik mijden in mijn topic. Ik hou niet van gedram en dan doen altijd dezelfde mensen in mijn topic.  Bovendien gaat het niet over een showcase topic maar een algemeen topic.

Voorbeeld: ik zie verschillen tussen hdmi kabel Y en X.
vragen als: wat voor verschil zie je, waar zie je de verschillen e.d. zijn welkom
vragen als: dat kan niet, digitaal=digitaal, waarom dan? kun je dat wetenschappelijk onderbouwen? heb je een abx test gedaan.
de laatste categorie wordt verwijderd of reageer ik niet op
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martin!!!

Citaat van: frank2 op oktober 15, 2013, 12:35:16
Voorbeeld: ik zie verschillen tussen hdmi kabel Y en X.

;D

Verder wordt ik een beetje droevig van alle negatieve reakties van en naar elkaar  :(
mainly British stuff

Deleted Member 2

#7096
Citaat van: twani op oktober 15, 2013, 11:50:15
Oké, los van allerlei regelgeving dan....  Wat is er nu helemaal gebeurt dat daarvoor stukken tekst voor verwijderd moeten worden.  Naar mening niets dat ook maar een beetje in de buurt komt van het onacceptabele......

Maar ja daar ga je alweer, dat vind ík, vele anderen waarschijnlijk weer niet.....

Ik heb de uitleg van de mods ook wel begrepen hoor.. Het is een beetje het "voorkomen is beter als genezen" principe. Daar is ook wat voor te zeggen natuurlijk.

Overigens zie je hier dat wij met z`n allen prima over dit soort zaken kunnen discussieren zónder met modder te gooien ;) Precies waar het hier om gaat dus, er hoeft helemaal niets weg gehaald te worden, dat bewijzen wij hier met z`n allen ondanks dat we het niet met elkaar eens zijn. Zie hier de kern van de zaak.....

Formeel is de reden dat ik kritiek heb geleverd op het optreden van een mod. Ik citeer: "Onder13 een ban van 3 dagen in verband met geen respect voor beslissingen van een admin. In plaats van stoppen juist door blijven gaan."
Het citaat komt niet uit een PM van de betreffende mod, maar uit een posting van hem. Ik neem dus aan dat je dat mag citeren.

Gr
Henk

Martin!!!

Henk, spreken we binnenkort een keer af?
mainly British stuff

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op oktober 15, 2013, 13:01:34
Henk, spreken we binnenkort een keer af?

Doen we zeker. ik ben wel heel benieuwd naar je LP12 Martin :D :D Je weet het wel he?

Groet,
Henk

twani

Citaat van: Onder013 op oktober 15, 2013, 13:05:10
Doen we zeker. ik ben wel heel benieuwd naar je LP12 Martin :D :D Je weet het wel he?

Groet,
Henk
Schijnt een FANTASTISCHE platendraaiert te zijn ;D