A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

AbZ


twani

De Cinemag 15/15B . Deze laten ook de opnames van mindere kwaliteit nog "wat in leven". Aangezien ik tegenwoordig voor 90% Spotify luister is dat geen overbodige luxe :D


Ik hou bovendien van een wat "soepelere" weergave, minder staccato en scherp, en met een sweet "top-end"

That's why ;D

AbZ

Hebben ze toevallig ook nog iets gemeten bij die shoot-out
of gewoon vertrouwd op hun feilloze oren en de lucht daartussen?

Ik zie een aanvulling op je post:
bedoel je dat er meer/eerder een soort roll-off in het hoog zit?

twani

Op de site van audio-creative staan aardig wat metingen inderdaad. De headroom in het hoog van de trafo's overstijgt iig die van de dac. Desondanks speelt de Cinemag de muziek makkelijk "weg" zo schijnt, we gaan het  beleven ;)

http://www.audio-creative.nl/hifi/dddac-1794-nos-diy-dac-deel-5/3/

thebest106

Ha twani,

Kijk mooi om te horen dat de dac je zo bevalt, zit er ook sterk aan te denken om zo'n kit te bestellen. maar dan wel zonder de waveIO want die heb ik al in mijn bezit voor het aansturen van mijn huidige dac.

De berichten over jriver in dit topic, hebben mij er ook toe aangezet om het programma maar eens een kans te geven.
Net als jou draai ik de laatste tijd veel muziek met Spotify, lekker opzoek naar voor mijn onbekende artiesten. En idd de kwaliteit kan wel een verbetering gebruiken, daarom draai ik de laatste tijd mijn muziek door fidelity en dit geeft toch wel een kwaliteitsimpuls.

Na het lezen van een aantal forums, is mij een nieuwe feature in Jriver opgevallen. Deze maakt het mogelijk om andere mediaspeler af te spelen via de Jriver soundengine, door het gebruik van de jriver media asio driver. Aangezien dat fidelity asio ondersteund kun je hier Jriver asio selecteren. Als je hierna een nummer start in fidelity dan start Jriver automatisch mee, en loopt het geluid via de Jriver engine.

Hiernaast bestaat ook nog een mogelijkheid tot het binnen halen van muziek van een andere geluidskaart binnen Jriver. Hierdoor is het mogelijk om spotify af te spelen op een geluidskaart (onboard), en dit geluid te caputeren met Jriver die het daarna op een andere geluidskaart (in jou geval waveIO) afspeelt. Deze optie kun je activeren daar het inschakelen van 2 geluidskaarten in het configuratiescherm, hierna muziek af te spelen met spotify en dan Jriver starten en bij file de optie 'live-loopback' te kiezen waarna er een pop-up komt, in dit scherm kies je voor optie met de term 'wasapi' erin. Hierna haalt jriver de stream binnen en speelt het geluid af via de asio-driver van je waveIO, en de kwaliteit neemt in behoorlijke mate toe. Ik had met deze optie wat last van pops en hik-ups, voornamelijk bij het aanzetten van beide programma's, hierna liep het geheel echter wel smooth.

Hier nog een site waar het een en andere over dit concept is uitgelegd: http://thedigitallifestyle.com/w/index.php/2012/07/24/mini-review-j-river-media-center-also-how-to-use-it-as-an-audio-output-for-windows-media-center-and-others/

PS: beide opties niet gebruiken in combinatie met Jplay, dit geeft problemen

Gr, John

twani

Citaat van: thebest106 op oktober  5, 2013, 13:45:50
Ha twani,

Kijk mooi om te horen dat de dac je zo bevalt, zit er ook sterk aan te denken om zo'n kit te bestellen. maar dan wel zonder de waveIO want die heb ik al in mijn bezit voor het aansturen van mijn huidige dac.

De berichten over jriver in dit topic, hebben mij er ook toe aangezet om het programma maar eens een kans te geven.
Net als jou draai ik de laatste tijd veel muziek met Spotify, lekker opzoek naar voor mijn onbekende artiesten. En idd de kwaliteit kan wel een verbetering gebruiken, daarom draai ik de laatste tijd mijn muziek door fidelity en dit geeft toch wel een kwaliteitsimpuls.

Na het lezen van een aantal forums, is mij een nieuwe feature in Jriver opgevallen. Deze maakt het mogelijk om andere mediaspeler af te spelen via de Jriver soundengine, door het gebruik van de jriver media asio driver. Aangezien dat fidelity asio ondersteund kun je hier Jriver asio selecteren. Als je hierna een nummer start in fidelity dan start Jriver automatisch mee, en loopt het geluid via de Jriver engine.

Hiernaast bestaat ook nog een mogelijkheid tot het binnen halen van muziek van een andere geluidskaart binnen Jriver. Hierdoor is het mogelijk om spotify af te spelen op een geluidskaart (onboard), en dit geluid te caputeren met Jriver die het daarna op een andere geluidskaart (in jou geval waveIO) afspeelt. Deze optie kun je activeren daar het inschakelen van 2 geluidskaarten in het configuratiescherm, hierna muziek af te spelen met spotify en dan Jriver starten en bij file de optie 'live-loopback' te kiezen waarna er een pop-up komt, in dit scherm kies je voor optie met de term 'wasapi' erin. Hierna haalt jriver de stream binnen en speelt het geluid af via de asio-driver van je waveIO, en de kwaliteit neemt in behoorlijke mate toe. Ik had met deze optie wat last van pops en hik-ups, voornamelijk bij het aanzetten van beide programma's, hierna liep het geheel echter wel smooth.

Hier nog een site waar het een en andere over dit concept is uitgelegd: http://thedigitallifestyle.com/w/index.php/2012/07/24/mini-review-j-river-media-center-also-how-to-use-it-as-an-audio-output-for-windows-media-center-and-others/

PS: beide opties niet gebruiken in combinatie met Jplay, dit geeft problemen

Gr, John
Kijk! Dat is info waarmee we verder kunnen :clapping:  ga het iig proberen...

twani

#6931
Vandaag gaat de DDDAC (gepland) onder het mes.  De complete internal wiring zal worden omgezet naar 0,4 puur zilverdraad in de obligate pfte teflon tubes.

Óók de Cinema 15/15b gaat er vandaag ín.

Vanochtend een ritje Schagen gedaan om bij AE Europe een flink aantal meters 0,4 en 0,8 pure silver solid core wire te kopen.

thebest106

Kijk mooi, dat materiaal is moeilijk aan te komen, heb een keer het idee gehad om zelfs een setje interlinks te maken. maar de teflontubes kon ik nergens vinden en het aanbod van puur zilverdraad is ook schaars.

Ga je hier ook nog interlinks van maken, of waar ga je de sierkous voor gebruiken?


twani

Ik heb gelijk spullen voor mijn puur zilveren diy speakerkabels meegenomen, dat heb jij goed gezien ;)

twani

#6934
De trafo's liggen hier in een "bromvrij bedje" van zachtschuim en worden op de plek gehouden door een elastisch bandje dat ook geen trillingen doorgeeft. Hetzelfde schuim heb ik ook gebruikt om afstand te creëren tussen voeding en signaal kabels. Voor het gemak heb ik ook de níet te gebruiken aansluitingen van de trafo's in hetzelfde schuim laten eindigen.

twani

#6935
Also also, nog een paar foto's erbij, speciaal voor mijn vriend Antoinne die mij ervan verdenkt niets te kúnnen en niets te wéten :D

Ofwel Devialet kwaliteit voor een "habbekrats", beschikbaar voor iedereen die iets kán :laugh:

Jumping Jack

'Voor iedereen die iets kan', daarmee doe je jezelf tekort Theo. Erg mooi gedaan dit!  :worship:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op oktober  7, 2013, 19:57:51
'Voor iedereen die iets kan', daarmee doe je jezelf tekort Theo. Erg mooi gedaan dit!  :worship:
Dank je wel Nick :blush:

YamahaRXV

Mooie ontwikkelingen weer Theo  :clapping:
Gaaf om te zien hoe je steeds meer into de gehele materie hier om heen komt  ;)

Vandaag nog in mijn pauze met een audiofiele collega die zwaar buizenliefhebber is (speelt met Unison Research) het gehad over jouw dac project en Doede D.
Blijkt ineens dat hij de gehele website van Doede D. compleet uit zijn hoofd ken.... :withstupid:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Lion of Judah

Over dat bromvrije bedje en zo: zijn dat ook dingen die in de handleiding staan of gebruik je bijv ook eigen ideeën?

Verder nog een tweede vraag: ik heb Jriver nu een aantal dagen draaien (met jullie hulp) maar ik vind het geluid eerlijk gezegd een beetje een digitaal randje hebben. Als ik diezelfde flac bestanden met VLC afspeel dan is dat minder. Hebben jullie soortgelijke ervaringen?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Deleted Member 2

Je laat me bijna dagelijks van m'n stoel rollen van verbazing Theo.  :o ;D

Voorstelijke allures!

:thumbs-up:

twani

Citaat van: Lion of Judah op oktober  7, 2013, 20:35:47
Over dat bromvrije bedje en zo: zijn dat ook dingen die in de handleiding staan of gebruik je bijv ook eigen ideeën?

Verder nog een tweede vraag: ik heb Jriver nu een aantal dagen draaien (met jullie hulp) maar ik vind het geluid eerlijk gezegd een beetje een digitaal randje hebben. Als ik diezelfde flac bestanden met VLC afspeel dan is dat minder. Hebben jullie soortgelijke ervaringen?
Er zit helemaal geen handleiding bij, ik lees hier compleet uit eigen werk vóór ;)

Alle Wasapi/Asio achtige instellingen al nagelopen?

AbZ


RubenV.

Nog steeds lekker aan het klussen Theo  8) Ik ben voorlopig even klaar.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Lion of Judah

Citaat van: twani op oktober  7, 2013, 20:49:41
Er zit helemaal geen handleiding bij, ik lees hier compleet uit eigen werk vóór ;)

Alle Wasapi/Asio achtige instellingen al nagelopen?

Des te knapper!

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

twani

Er zijn zeer veel variabelen in Jriver. Je zou eens op hun "Community" kunnen kijken, die is zeer uitgebreid en behulpzaam.

Lion of Judah

#6947
Citaat van: twani op oktober  7, 2013, 21:11:23
Er zijn zeer veel variabelen in Jriver. Je zou eens op hun "Community" kunnen kijken, die is zeer uitgebreid en behulpzaam.

Ik had inderdaad al op div fora gekeken en heb ook al wat dingen uitgeprobeerd. Er zijn trouwens behoorlijk veel mogelijkheden qua instellingen. Maar resultaat heeft het nog niet opgeleverd. Vroeg me ook even af hoe jullie je instellingen hebben staan. Ik heb trouwens de laptop met een rca kabeltje op de ingang aangesloten aan de voorkant van de SN.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Deleted member

Citaat van: twani op oktober  7, 2013, 19:56:13
Also also, nog een paar foto's erbij, speciaal voor mijn vriend Antoine die mij ervan verdenkt niets te kúnnen en niets te wéten :D

Ofwel Devialet kwaliteit voor een "habbekrats", beschikbaar voor iedereen die iets kán :laugh:

Weet niet of die foto's daar iets aan veranderen. Zou jij iemand die de vakjes met cijfertjes op een 'iedereen kan schilderen' plaatje volkliedert een schilder noemen? En zou jij het resultaat van zo'n kliederwerkje vergelijken met 't werk van een echte schilder?  ;D ;D


Jumping Jack

Op zijn Vlaams: bol het toch af vent.  :baaa:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs