A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op september 13, 2013, 23:58:55
Ook al daarom ben ik heel benieuwd naar jouw set met o.a. de Adams.  ;)

Geen probleem hoor, je bent welkom. Misschien een leuk plan om er een gecombineerde ''tour'' van te maken ?
Kom je eerst hierheen en dan daarna verder richting Gouda  ;)  Is maar een suggestie en uiteraard met goedkeur van Martin natuurlijk...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op september 14, 2013, 00:04:01
Broekspijpen dicht binden :police:

Je bent er zo van af: Gouda - Koningshof Veldhoven = <20minuten :alien:

Gr
Henk

:withstupid:  :clapping: :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op september 14, 2013, 00:08:24
Geen probleem hoor, je bent welkom. Misschien een leuk plan om er een gecombineerde ''tour'' van te maken ?
Kom je eerst hierheen en dan daarna verder richting Gouda  ;)  Is maar een suggestie en uiteraard met goedkeur van Martin natuurlijk...

Vind ik prima......  :thumbs-up:
mainly British stuff

YamahaRXV

#6753
Citaat van: Martin!!! op september 14, 2013, 00:02:42
:o dan ga ik nog maar snel een plaatje draaien nu het nog kan, de NDX staat al af te koelen voor morgen  :pompom:

;D  Morgen de NDX maar meteen aan dé Naim netkabel Martin ?  ;)  De NDX heeft toch ook een analoge RCA uitgang ?
Kunnen we relatief gemakkelijk de NDX aan de Supernait linken via de Chord Cadenza Reference interlink.

De Supernait met bekabeling etc. uit het nieuwe meubel trekken is namelijk niet één van de makkelijkste opties.
Beste optie is dus om de Chord,s uit de Burson dac te trekken en deze in de analoge RCA out van de NDX te prikken  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Prima Jan dan kan ze even lekker opwarmen als we naar Veldhoven gaan, ik zal voor de zekerheid de rest ook meenemen  ::)
mainly British stuff

Deleted Member 2


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op september 13, 2013, 23:58:55
Hahaha. Die opmerking komt telkens terug Jan. De ellende is dat ik zo tevreden ben over de sound, zelfs na vele sets gehoord met veel fundament gehoord te hebben. Het begint er op te lijken dat de eisen die ik stel aan sound niet te verenigen zijn met het tevens hebben van fundament. Het lijkt of dat laatste de lagen in de muziek die ik graag hoor, bedekt.
Ook al daarom ben ik heel benieuwd naar jouw set met o.a. de Adams.  ;)

Gr
Henk
Grappig, dat heb ik met het ontbreken van het uiterste hoog in mijn set.

Citaat van: twani op september 14, 2013, 07:45:33
Ik wil ook vrij zijn op zaterdag :nopompom: :devil:
Ik ook. En potverdorie eens een auto. Dan wordt me er een partij gemiet and griet! :headbanging:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september 14, 2013, 07:45:33
Ik wil ook vrij zijn op zaterdag :nopompom: :devil:

Ga je toch net als Jan in de tijd van de baas mini meeten en greeten... ;)

twani

Citaat van: Onder013 op september 14, 2013, 09:37:10
Ga je toch net als Jan in de tijd van de baas mini meeten en greeten... ;)
Verschil is dat Jan een leidinggevende positie heeft en het dus zelf een beetje kan invullen. Ik heb een "lijdende positie" :P


Nee hoor, valt erg mee, mag veel, verkoop en verdien goed. Kortom ik ben een zeer tevreden man ;)

YamahaRXV

Zo, weer een leuke en interessante dag achter de rug die geheel in het teken stond van audio en waarbij ik weer vele luisterindrukken (positief en minder positief) rijker ben geworden en waarbij het Martin en mij opviel dat er van de vele gehoorde sets maar weinig ons konden overtuigen met een indrukwekkende weergave.

Op dit moment van schrijven is Martin zo,n 1,5 uur geleden huiswaarts vertrokken met zijn Naim NDX waar we nog uitgebreid mee aan het testen en vergelijken zijn geweest nadat we vrij laat terugkwamen van de x-fi waar we tot na sluitingstijd van de show nog gezellig hebben zitten babbelen met Dennis en Ronald op de stand van Sonority Audio en Concept en Design. Op de terugweg hadden we helaas nog aardig wat oponthoud omdat de A15 grotendeels afgesloten was en wij hier niet van op de hoogte waren... ???  Dit resulteerde in een nogal ''toeristische route'' waarbij we in dorpen belandden waar ik nauwelijks het bestaan van wist..
Onderweg kreeg ik al een telefoontje van de vrouw des huize die fanatiek bezig was geweest met lekkere gerechten en nu toch wel aardig honger kreeg  ;D
Na thuis aangekomen te zijn en de inmiddels erg lege magen gevuld te hebben, zijn we fanatiek begonnen met het e.e.a. aan te sluiten en te wisselen voor het geplande vergelijk tussen NDX en Mac mini.
Zowel N-stream app als Apple Remote app wisselden elkaar regelmatig af voor het bedienen van zowel NDX als getweakte MM en met beiden werden zeer mooie klankmatige resultaten behaald waarbij er eigenlijk gewoon twee ''winnaars'' waren, maar daar later misschien meer over... ;)
Conclusie van ons beiden was dat hetgeen wij hier hoorden ons meer kon bekoren dan vele gehoorde sets op de x-fi  :headbanging:



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

#6762
Met als toevoeging dat op de X-fi de meesten met nog meer volume dan zijn buurman probeerde te draaien met als gevolg een vaak tenenkrommend hard en irritant hoge weergave  :sneaky2:

Ik ga nu, na voor vandaag voor de laatste keer naar Marcus Millers Jean Pierre te hebben geluisterd, tevreden en met een lekker rond gegeten buikje (luister)moe naar bed.

Voor degene die morgen (nou ja vandaag al eigenlijk) naar de X-fi gaan veel plezier. Ik ben benieuwd welke winnaar er voor jullie uit komt Jan en ik hadden er 1 die niet uit het geijkte hoekje kwam in ieder geval   :D
mainly British stuff

Xander32

... Bovenstaande gelezen te hebben, twijfel ik of ik nog wel zal gaan naar Veldhoven. Vorig jaar heb ik het ook zo ervaren :-\.

Wel gaaf te lezen dat de NDX en de fors getweakte MM weinig voor elkander onder doen. Dat had ik niet verwacht. Mijn verwachting was dat de NDX niet mee zou kunnen komen met het geweld van deze MM ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op september 15, 2013, 08:06:40
... Bovenstaande gelezen te hebben, twijfel ik of ik nog wel zal gaan naar Veldhoven. Vorig jaar heb ik het ook zo ervaren :-\.

Wel gaaf te lezen dat de NDX en de fors getweakte MM weinig voor elkander onder doen. Dat had ik niet verwacht. Mijn verwachting was dat de NDX niet mee zou kunnen komen met het geweld van deze MM ::).

Een NDX is natuurlijk niet de eerste de beste Xander....ik vind het eigenlijk best nog een compliment aan de MM die hiertoe nooit bedacht is, dit in tegenstelling tot de NDX die niks anders hoeft te kunnen dan audio streamen.


Xander32

Citaat van: twani op september 15, 2013, 09:52:59
Een NDX is natuurlijk niet de eerste de beste Xander....ik vind het eigenlijk best nog een compliment aan de MM die hiertoe nooit bedacht is, dit in tegenstelling tot de NDX die niks anders hoeft te kunnen dan audio streamen.
... Wij bedoelen hetzelfde Twani. Een NDX schat ik ook hoog in, maar ik heb ook het kunnen van de MM van Jan reeds zelf mogen ervaren ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op september 15, 2013, 10:10:09
... Wij bedoelen hetzelfde Twani. Een NDX schat ik ook hoog in, maar ik heb ook het kunnen van de MM van Jan reeds zelf mogen ervaren ;).
Dat denk ik ook ;)

Martin!!!

#6767
De verschillen tussen de NDX en de getweakte MM van Jan streamend via de DAC van de NDX zijn minimaal te noemen en misschien meer een smaak kwestie, beide presteren 'gewoon' erg goed.

De NDX, ietsjes meer detail (upfront NAIM  :D ) en een wat rondere bas  :o

De MM, een iets drogere en daardoor strakkere bas  :wacko:

De DAC van de NDX geeft in beide settings alles zeer gemakkelijk, natuurlijk en uiterst gecontroleerd weer.

Maar zoals gezegd de verschillen zijn minimaal.... qua gebruiksgemak heeft de NDX voor mij dan wel weer een streepje voor  ;) (snelle(re) radioweergave en het omzeilen van I-Tunes)
mainly British stuff

YamahaRXV

#6768
Citaat van: twani op september 15, 2013, 09:52:59
Een NDX is natuurlijk niet de eerste de beste Xander....ik vind het eigenlijk best nog een compliment aan de MM die hiertoe nooit bedacht is, dit in tegenstelling tot de NDX die niks anders hoeft te kunnen dan audio streamen.

Daar ben ik het helemaal mee eens, zeker na het vergelijk van gisteren  ;D

Gisterennacht en vooral vanmorgen heb ik nog eens al de indrukken van de x-fi en de uitgebreide luister/vergelijk sessie tussen NDX en MM door mijn hoofd laten gaan. Van de x-fi zijn vooral de zeer aangename en compleet onverwachtse ontmoeting met de Blumenhofer Fun 17 speakers en de luistersessie bij de gedeelde stand van Sonority Audio en Concept en Design mij bijgebleven en vooral over de laatstgenoemde zit ik mij nog steeds te verwonderen v.w.b. de toch weer bizar hoorbare verschillen in weergave tussen verschillende componenten, of beter gezegd DAC,s.
Verschillen die een set gewoon kunnen ''maken of breken'' en in dit geval het verschil tussen een dac van BMC of de toch weer erg goed presterende Schiit Gungnir dac waardoor uiteindelijk wel alle klankmatige puzzelstukjes op de juiste plek kwamen te liggen.

Dan het vergelijk tussen de NDX van Martin en mijn Mac mini:

s,ochtends voor vertrek naar Veldhoven hadden we de NDX al aan de stroom gehangen om deze lekker te kunnen laten acclimatiseren en ook hebben we meteen een door mij snel samengestelde Belden cat.7 met Telegartner RJ 45 connectoren geplaatst tussen Netgear switch en NDX.
De signaaloverdracht vanaf NDX naar Supernait via de analoog RCA out van de NDX zou later op de dag gerealiseerd worden via de Chord Cadenza Reference interlink.

De aftrap begon met het luisteren van de MM+ NuForce USB kabel+ M2Tech Hiface Evo+Chord Signature digital die gelinkt was aan de Burson Conductor die vervolgens weer analoog aan de Supernait was gelinkt via de Chord Cadenza Reference.
Doordat de Burson toch zijn eigen ''signature'' heeft qua klank en er hierdoor meer een smaak en voorkeur verschil naar voren zou komen (weer die onmiskenbare invloed van een dac) en er ook niet een echt objectief vergelijk zou kunnen plaatsvinden tussen NDX en MM als pure streamer an sich hebben we de Burson afgekoppeld en zijn Martin en ik vervolgens gaan luisteren naar de NDX die een zeer mooie weergave liet horen.
Het kost niet al te veel moeite om snel te kunnen constateren dat de NDX als streamer een Superuniti compleet voorbij streeft op alle mogelijke klankmatige aspecten. Verschillen die eigenlijk net zo groot zijn als de verschillen die ik destijds hoorde in het vergelijk van mijn MM en de interne streamer van de SU.

Na redelijk intensief geluisterd te hebben en een goede klankmatige indruk te hebben gekregen van de NDX hebben we de MM gekoppeld aan de interne dac van de NDX om zo een volledig eerlijk vergelijk te kunnen maken tussen beiden.
Beide streamers zijn zo ver aan elkaar gewaagd dat het gewoon erg veel moeite en technisch luisteren kost om de verschillen te kunnen weerleggen.
Wat dat betreft helpen m.i. de Adam,s met hun neutrale karakter wel goed daar in mee, anders had het verdomde moeilijk geweest om sowieso verschillen te kunnen waarnemen.
Ook een belangrijk en niet te onderschatten issue wat mee speelde is het feit dat de NDX qua volume het signaal met wat hoger volume instuurde naar de dac als de MM. Hierdoor moesten we na het tussentijds switchen het volume aanpassen van de Supernait.

Onderstaand de waargenomen klankmatige verschillen die met redelijk veel moeite en (veelal) met het nummer van Marcus Miller (Jean Pierre) als referentie zijn waargenomen en waarbij het kan zijn dat ondanks de zeer kleine verschillen mijn indrukken en smaak iets kunnen verschillen met die van Martin  ;)

De NDX laat zijn (lekkere) Naim karakteristiek horen en zou m.i. geclassificeerd kunnen worden als ietsje minder neutraal dan de MM die ietsje fijnzinniger lijkt te zijn in bepaalde opzichten.
Voorbeeld hiervan zijn o.a. de wat meer rondere en ietwat minder strakke en gedefinieerde laagweergave dan die van de MM (let wel: nuanceverschil)
Qua muzikaliteit presteren beide erg goed en gelijkwaardig; ik doel dan met name op het goed weergeven van melodielijnen en lagen in de muziek en een stukje belevenis en emotie overdracht.
Verder viel het op dat bij het luisteren naar het nummer van Marcus Miller (Jean Pierre) de NDX het ''tingeltje'' net na het begin van het nummer ietwat nadrukkelijker weergaf dan de MM, maar dat de hoorbare publieksgeluiden in het nummer (gejuich/gefluit) door de MM net wat meer naar voren werden gebracht en iets beter hoorbaar waren.

Al met al dus echt een kwestie van nuance verschillen waarbij het over en weer een kwestie lijkt te zijn van een optelsom van zeer kleine '' plussen en minnen'' aan beide zijden waarbij ik wel moet aangeven (zoals ook door twani min of meer aangegeven) dat ik van een formaat en prijsklasse streamer als de NDX zeker niet minder zou mogen verwachten.
Met een lichte gepaste trots kan ik wel zeggen dat ik het van de MM een topprestatie vind om op zo,n hoog niveau te kunnen spelen en dat er (naast de toegepaste tweaks) nog meer potentie in het ding zit. (de nog uit te voeren software ''uitkleding'' van OS X zou nog een duit in het zakje kunnen doen volgens een aantal mensen)
Ook vraag ik mij erg af of de mogelijke verschillen tussen FLAC en AIFF ook nog een rol kunnen spelen....

Ik ben het met Martin eens dat een NDX een hogere ''plug and play'' factor heeft en qua bedieningsgemak (vooral voor mijn vriendin) minder gecompliceerd is.
Staat aan de andere kant wel weer tegenover dat de MM ook als complete mediaplayer ingezet kan worden en weer wat veelzijdiger is  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op september 15, 2013, 14:50:32
Daar ben ik het helemaal mee eens, zeker na het vergelijk van gisteren  ;D

Gisterennacht en vooral vanmorgen heb ik nog eens al de indrukken van de x-fi en de uitgebreide luister/vergelijk sessie tussen NDX en MM door mijn hoofd laten gaan. Van de x-fi zijn vooral de zeer aangename en compleet onverwachtse ontmoeting met de Blumenhofer Fun 17 speakers en de luistersessie bij de gedeelde stand van Sonority Audio en Concept en Design mij bijgebleven en vooral over de laatstgenoemde zit ik mij nog steeds te verwonderen v.w.b. de toch weer bizar hoorbare verschillen in weergave tussen verschillende componenten, of beter gezegd DAC,s.
Verschillen die een set gewoon kunnen ''maken of breken'' en in dit geval het verschil tussen een dac van BMC of de toch weer erg goed presterende Schiit Gungnir dac waardoor uiteindelijk wel alle klankmatige puzzelstukjes op de juiste plek kwamen te liggen.

Dan het vergelijk tussen de NDX van Martin en mijn Mac mini:

s,ochtends voor vertrek naar Veldhoven hadden we de NDX al aan de stroom gehangen om deze lekker te kunnen laten acclimatiseren en ook hebben we meteen een door mij snel samengestelde Belden cat.7 met Telegartner RJ 45 connectoren geplaatst tussen Netgear switch en NDX.
De signaaloverdracht vanaf NDX naar Supernait via de analoog RCA out van de NDX zou later op de dag gerealiseerd worden via de Chord Cadenza Reference interlink.

De aftrap begon met het luisteren van de MM+ NuForce USB kabel+ M2Tech Hiface Evo+Chord Signature digital die gelinkt was aan de Burson Conductor die vervolgens weer analoog aan de Supernait was gelinkt via de Chord Cadenza Reference.
Doordat de Burson toch zijn eigen ''signature'' heeft qua klank en er hierdoor meer een smaak en voorkeur verschil naar voren zou komen (weer die onmiskenbare invloed van een dac) en er ook niet een echt objectief vergelijk zou kunnen plaatsvinden tussen NDX en MM als pure streamer an sich hebben we de Burson afgekoppeld en zijn Martin en ik vervolgens gaan luisteren naar de NDX die een zeer mooie weergave liet horen.
Het kost niet al te veel moeite om snel te kunnen constateren dat de NDX als streamer een Superuniti compleet voorbij streeft op alle mogelijke klankmatige aspecten. Verschillen die eigenlijk net zo groot zijn als de verschillen die ik destijds hoorde in het vergelijk van mijn MM en de interne streamer van de SU.

Na redelijk intensief geluisterd te hebben en een goede klankmatige indruk te hebben gekregen van de NDX hebben we de MM gekoppeld aan de interne dac van de NDX om zo een volledig eerlijk vergelijk te kunnen maken tussen beiden.
Beide streamers zijn zo ver aan elkaar gewaagd dat het gewoon erg veel moeite en technisch luisteren kost om de verschillen te kunnen weerleggen.
Wat dat betreft helpen m.i. de Adam,s met hun neutrale karakter wel goed daar in mee, anders had het verdomde moeilijk geweest om sowieso verschillen te kunnen waarnemen.
Ook een belangrijk en niet te onderschatten issue wat mee speelde is het feit dat de NDX qua volume het signaal met wat hoger volume instuurde naar de dac als de MM. Hierdoor moesten we na het tussentijds switchen het volume aanpassen van de Supernait.

Onderstaand de waargenomen klankmatige verschillen die met redelijk veel moeite en (veelal) met het nummer van Marcus Miller (Jean Pierre) als referentie zijn waargenomen en waarbij het kan zijn dat ondanks de zeer kleine verschillen mijn indrukken en smaak iets kunnen verschillen met die van Martin  ;)

De NDX laat zijn (lekkere) Naim karakteristiek horen en zou m.i. geclassificeerd kunnen worden als ietsje minder neutraal dan de MM die ietsje fijnzinniger lijkt te zijn in bepaalde opzichten.
Voorbeeld hiervan zijn o.a. de wat meer rondere en ietwat minder strakke en gedefinieerde laagweergave dan die van de MM (let wel: nuanceverschil)
Qua muzikaliteit presteren beide erg goed en gelijkwaardig; ik doel dan met name op het goed weergeven van melodielijnen en lagen in de muziek en een stukje belevenis en emotie overdracht.
Verder viel het op dat bij het luisteren naar het nummer van Marcus Miller (Jean Pierre) de NDX het ''tingeltje'' net na het begin van het nummer ietwat nadrukkelijker weergaf dan de MM, maar dat de hoorbare publieksgeluiden in het nummer (gejuich/gefluit) door de MM net wat meer naar voren werden gebracht en iets beter hoorbaar waren.

Al met al dus echt een kwestie van nuance verschillen waarbij het over en weer een kwestie lijkt te zijn van een optelsom van zeer kleine '' plussen en minnen'' aan beide zijden waarbij ik wel moet aangeven (zoals ook door twani min of meer aangegeven) dat ik van een formaat en prijsklasse streamer als de NDX zeker niet minder zou mogen verwachten.
Met een lichte gepaste trots kan ik wel zeggen dat ik het van de MM een topprestatie vind om op zo,n hoog niveau te kunnen spelen en dat er (naast de toegepaste tweaks) nog meer potentie in het ding zit. (de nog uit te voeren software ''uitkleding'' van OS X zou nog een duit in het zakje kunnen doen volgens een aantal mensen)
Ook vraag ik mij erg af of de mogelijke verschillen tussen FLAC en AIFF ook nog een rol kunnen spelen....

Ik ben het met Martin eens dat een NDX een hogere ''plug and play'' factor heeft en qua bedieningsgemak (vooral voor mijn vriendin) minder gecompliceerd is.
Staat aan de andere kant wel weer tegenover dat de MM ook als complete mediaplayer ingezet kan worden en weer wat veelzijdiger is  ;)

Blumenhofer draait vooral heerlijk op buisjes, pas jij maar op Jan :P

Martin!!!

Er stomden twee Blumenhofer speakersets in deze demoruimte, de lange smalle .17 o.i.d. verraste mij/ons zaterdag in aangename zin navraag bij de 'standhouders' leerde mij/ons dat deze set slechte € 2.400 koste, driemaal gevraagd en driemaal bevestigd. Later werd dit bijgesteld naar € 3.600 ach slechts een detail  :'( het paste in ieder geval bij het rommelige en onverzorgde karakter van de kamer waarin zij stonden.
mainly British stuff

twani

Citaat van: Martin!!! op september 15, 2013, 21:13:53
Er stomden twee Blumenhofer speakersets in deze demoruimte, de lange smalle .17 o.i.d. verraste mij/ons zaterdag in aangename zin navraag bij de 'standhouders' leerde mij/ons dat deze set slechte € 2.400 koste, driemaal gevraagd en driemaal bevestigd. Later werd dit bijgesteld naar € 3.600 ach slechts een detail  :'( het paste in ieder geval bij het rommelige en onverzorgde karakter van de kamer waarin zij stonden.
2400 volgens mij......

Martijn M

Citaat van: YamahaRXV op september 15, 2013, 02:40:07
Op dit moment van schrijven is Martin zo,n 1,5 uur geleden huiswaarts vertrokken met zijn Naim NDX waar we nog uitgebreid mee aan het testen en vergelijken zijn geweest nadat we vrij laat terugkwamen van de x-fi waar we tot na sluitingstijd van de show nog gezellig hebben zitten babbelen met Dennis en Ronald op de stand van Sonority Audio en Concept en Design.

Ik heb van voor zes tot ongeveer half zeven met Dennis staan kletsen en volgens mij heb ik jou niet gezien... Of toch wel  :hehe:?
Dutch & Dutch

Martin!!!

Citaat van: keyser op september 15, 2013, 22:08:11
Ik heb van voor zes tot ongeveer half zeven met Dennis staan kletsen en volgens mij heb ik jou niet gezien... Of toch wel  :hehe:?

Jij zat toch in het bos op een klapstoetje naar twee giga grote weergevers te luisteren toen wij wegreden  :blush:
mainly British stuff

Martijn M

Citaat van: Martin!!! op september 15, 2013, 22:13:46
Jij zat toch in het bos op een klapstoetje naar twee giga grote weergevers te luisteren toen wij wegreden  :blush:

;D

Ik neem aan dat je hier naar verwijst? De tuin van ouders was dat 8) . Mooi was die tijd, mijn buren gaan niet blij worden als ik hier zo'n truc uithaal.

Dutch & Dutch