A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

twani

De opstelling met inmiddels heel veel ruimte óm de speakers heen, zo ik het graag wilde....

Martin!!!

Ziet er zeer fraai uit Theo, voldoet het rek aan je verwachtingen?


Ennuh aan die lambrisering ga je toch zeker niets meer doen, ik vind het een mooie kleur zo samen met de muur  :worship:
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: twani op september 12, 2013, 15:12:03
Und am tag sieht es so aus....

Netjes zo hoor Theo, ziet er weer strak en vooral ruimtelijk uit zo  :clapping:
Ik vind de kleur van de lambrisering zo ook niet verkeerd hoor... ;)

Hoe is het met de Supra HDMI kabels, beeldkwaliteit naar tevredenheid ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Lambrisering is nu "af", niets meer aan doen. Verder een mooie, vrije opstelling van de speakers. Heeft dat aangaande de geluidskwaliteit nog wat gebracht?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: YamahaRXV op september 12, 2013, 19:50:50
Netjes zo hoor Theo, ziet er weer strak en vooral ruimtelijk uit zo  :clapping:
Ik vind de kleur van de lambrisering zo ook niet verkeerd hoor... ;)

Hoe is het met de Supra HDMI kabels, beeldkwaliteit naar tevredenheid ?
Ik sla de Monster die jij nu van me hebt toch echt een stuk hoger aan qua zwartwaarden en natuurlijkheid van de kleuren (vooral huidteinten!) geeft niks hoor Jan, ik ben geholpen zo en doe op een later tijdstip wel weer eens een upgrade :D

twani

#6705
Citaat van: Xander32 op september 12, 2013, 20:07:37
Lambrisering is nu "af", niets meer aan doen. Verder een mooie, vrije opstelling van de speakers. Heeft dat aangaande de geluidskwaliteit nog wat gebracht?
Goed dat je dáár naar vraagt, het was immers dé essentie van mijn noeste arbeid. Ik weet zeker dat ik gewonnen heb op het gebied van plaatsing en bühne.... Meehelpen zal ook nog het feit dat hetgeen er nu nog aan rek tussen staat heel open is qua structuur en dientengevolge nóg wat meer "vrijheid" aan de klank geeft

Een juiste plaatsing van de speakers begint (ten langen leste) toch een van mijn stokpaardjes te worden ;). Het is voor mij welhaast tot een basiswaarde verworden om een mooi geplaatst, vrij ademend klankbeeld te verkrijgen, dat ook prachtig "loskomt" van de speakers die daartoe ook geheel lijken te verdwijnen.

Ik vind zelf dat ik goed op weg ben, ik heb hier veel geleerd,en luister met bovenmatige inspiratie naar mijn set, die inmiddels aardig doet wat ik ervan verwacht....

twani

Citaat van: Martin!!! op september 12, 2013, 15:30:18
Ziet er zeer fraai uit Theo, voldoet het rek aan je verwachtingen?


Ennuh aan die lambrisering ga je toch zeker niets meer doen, ik vind het een mooie kleur zo samen met de muur  :worship:
Dank Martin. Alhoewel geen "rekdeskundige" ben ik behoorlijk tevreden, zie mijn beschrijving van de klank...

Als je "googled" op Ikea Molger for audio zie je dat ik niet de enige ben die dit als rek gebruikt ;)


Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

twani

Dat is een hele scene ;)

twani


twani

Oh ja, het rek kostte me €24,95 :P.  Het plaklood nam ik uit onze garage mee, de spikevoeten had ik nog liggen :laugh:

twani

#6712
Nu ik er zo over nadenk Jan en Henk, mijn Symphonic Line versterker had inwendig ook van die "plakmatjes" ;D

Als jullie gaan bestellen houd ik me aanbevolen voor een aantal reepjes voor op het rek en in de DAC ;)

Xander32

Citaat van: twani op september 12, 2013, 20:46:53
Goed dat je dáár naar vraagt, het was immers dé essentie van mijn noeste arbeid. Ik weet zeker dat ik gewonnen heb op het gebied van plaatsing en bühne.... Meehelpen zal ook nog het feit dat hetgeen er nu nog aan rek tussen staat heel open is qua structuur en dientengevolge nóg wat meer "vrijheid" aan de klank geeft

Een juiste plaatsing van de speakers begint (ten langen leste) toch een van mijn stokpaardjes te worden ;). Het is voor mij welhaast tot een basiswaarde verworden om een mooi geplaatst, vrij ademend klankbeeld te verkrijgen, dat ook prachtig "loskomt" van de speakers die daartoe ook geheel lijken te verdwijnen.

Ik vind zelf dat ik goed op weg ben, ik heb hier veel geleerd,en luister met bovenmatige inspiratie naar mijn set, die inmiddels aardig doet wat ik ervan verwacht....
Cool O0.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september 12, 2013, 21:04:01
Nu ik er zo over nadenk Jan en Henk, mijn Symphonic Line versterker had inwendig ook van die "plakmatjes" ;D

Als jullie gaan bestellen houd ik me aanbevolen voor een aantal reepjes voor op het rek en in de DAC ;)

Ik heb vandaag besteld. Het is dynamat geworden omdat het met name in de cd-speler zal worden aangebracht. De speler heeft buisjes en wordt redelijk warm. Dynamat kan daar redelijk goed tegen.

Gr
Henk

YamahaRXV

#6715
Citaat van: Onder013 op september 12, 2013, 13:07:27
Vanmorgen weer even contact gehad met een medewerker van UPC. Altijd weer leerzaam om te ervaren welke kwaliteiten de medewerker heeft en hoe deze uiteindelijk het probleem oplost. Bij een dergelijke gelegenheid let ik op de kwaliteit van het contact (professioneel hanteren van een inbound telefoongesprek met een klant die een probleem heeft) en de technische competenties (kennis en vaardigheid om het probleem op te lossen). Met beide aspecten was het zeer droevig gesteld: 5 keer de datum moeten noemen waarop ik het probleem constateerde, bij alles wat de man vertelde kwam het "stopwoordje" het is namelijk zo dat......., herhaaldelijk vragen naar mijn 06-nummer dat standaard bij UPC in het systeem staat, geen oplossing geboden en ik had ook geen enkel vertrouwen dat hij in staat was om een oplossing te creëren.
Na 17 minuten in de wacht te hebben gestaan en 14 minuten in gesprek te zijn geweest met deze man, werd ik doorverbonden met een medewerker die in 1 minuut het probleem oploste.
Sindsdien is de download snelheid weer 121.79 Mb/s in plaats de 2,5Mb/s als gevolg van een intern UPC-foutje.

Succes Jan bij UPC. Houd je stil, verander niks, blijf overal van af.

Henk, dat ''huwelijk'' tussen jou en UPC is echt gedoemd om te mislukken; gaat met de beste wil van beide kanten niet meer goed komen denk ik.... :D
Tja, de deskundigheid en de technische competenties zijn bij de gemiddelde UPC medewerker helaas vaak ver te zoeken.

Je succes wensen, het advies om mij stil te houden en overal van af te blijven hebben overigens niet geholpen... :(

Nadat mijn vaste telefoonaansluiting na een geslaagde ? nummerportering ineens niet meer goed werkte (twee weken lang niet bereikbaar geweest) heeft zich nu het volgende probleem aangediend: sinds afgelopen maandag viel het mij op dat ik de commerciële HD zenders ineens niet meer kon zien op de 2e mediabox in de slaapkamer en er werd aangegeven dat mijn abonnement niet geschikt was hiervoor.
Beneden in de woonkamer werkte alles gewoon wel goed en dus moest dit m.i. ontstaan zijn door een verkeerde handeling bij UPC, want het werkte in het begin allemaal perfect. Nadat ik vanavond de Horizon mediabox had geïnstalleerd viel het mij meteen op dat deze ook de commerciële HD zenders niet weergaf  :-X
En ja, dan ga je maar weer bellen naar het gelukkig gratis nummer... Na zo,n 25 minuten gewacht te hebben een medewerker aan de telefoon die tijdens het gesprek tot 3x een waarschijnlijk meer ervaren collega moest raadplegen  :crazy:
Uiteindelijk kwam de wat onzeker klinkende medewerker met het verhaal dat ik de Horizon mediabox had besteld zonder de extra optie van de 2e mediabox en dat dit de reden moest zijn voor het ontbreken van de commerciële HD zenders op de 2e mediabox.
Op mijn antwoord met de vermelding dat ik keurig netjes een bestelbevestiging had gekregen met daarop vermeld een Horizon mediabox + 2e mediabox was de medewerker het spoor helemaal bijster en wist alleen nog maar uit te brengen dat het probleem zeker opgelost zou worden binnen 48 uur door de juiste afdeling.
Het is nu dus maar weer afwachten of deze belofte wel nagestreefd kan worden  :angel:

Het beeld wat de Horizon laat zien is overigens wel schitterend te noemen, toch nog iets positief bij UPC  :pompom:

edit: commerciele HD zenders + Passie tv  :tongue2: werken nu wel op de Horizon.... :withstupid:
Met de 2e mediabox zal het geduld nog wel even op de proef gesteld worden.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op september 12, 2013, 22:07:42
Henk, dat ''huwelijk'' tussen jou en UPC is echt gedoemd om te mislukken; gaat met de beste wil van beide kanten niet meer goed komen denk ik.... :D
Tja, de deskundigheid en de technische competenties zijn bij de gemiddelde UPC medewerker helaas vaak ver te zoeken.

Je succes wensen, het advies om mij stil te houden en overal van af te blijven hebben overigens niet geholpen... :(

Nadat mijn vaste telefoonaansluiting na een geslaagde ? nummerportering ineens niet meer goed werkte (twee weken lang niet bereikbaar geweest) heeft zich nu het volgende probleem aangediend: sinds afgelopen maandag viel het mij op dat ik de commerciële HD zenders ineens niet meer kon zien op de 2e mediabox in de slaapkamer en er werd aangegeven dat mijn abonnement niet geschikt was hiervoor.
Beneden in de woonkamer werkte alles gewoon wel goed en dus moest dit m.i. ontstaan zijn door een verkeerde handeling bij UPC, want het werkte in het begin allemaal perfect. Nadat ik vanavond de Horizon mediabox had geïnstalleerd viel het mij meteen op dat deze ook de commerciële HD zenders niet weergaf  :-X
En ja, dan ga je maar weer bellen naar het gelukkig gratis nummer... Na zo,n 25 minuten gewacht te hebben een medewerker aan de telefoon die tijdens het gesprek tot 3x een waarschijnlijk meer ervaren collega moest raadplegen  :crazy:
Uiteindelijk kwam de wat onzeker klinkende medewerker met het verhaal dat ik de Horizon mediabox had besteld zonder de extra optie van de 2e mediabox en dat dit de reden moest zijn voor het ontbreken van de commerciële HD zenders op de 2e mediabox.
Op mijn antwoord met de vermelding dat ik keurig netjes een bestelbevestiging had gekregen met daarop vermeld een Horizon mediabox + 2e mediabox was de medewerker het spoor helemaal bijster en wist alleen nog maar uit te brengen dat het probleem zeker opgelost zou worden binnen 48 uur door de juiste afdeling.
Het is nu dus maar weer afwachten of deze belofte wel nagestreefd kan worden  :angel:

Het beeld wat de Horizon laat zien is overigens wel schitterend te noemen, toch nog iets positief bij UPC  :pompom:

Als ut ut doet, is het prima. Als je echter in de molen belandt van klanten"service".......

Hoe is het gesteld met het bedienen van de H$$%^$&*(-box? Ik hoop voor je dat de aller ergste problemen er uit zijn en dat ze iets gedaan hebben aan de menu-structuur. Het was echt een verademing om weer zo'n gewoon simpel kastje te hebben waar alles met 1 of hooguit klikken te bedienen is.

Heb je mijn PM nog otvangen?

Gr
Henk

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op september 12, 2013, 22:20:42
Als ut ut doet, is het prima. Als je echter in de molen belandt van klanten"service".......

Hoe is het gesteld met het bedienen van de H$$%^$&*(-box? Ik hoop voor je dat de aller ergste problemen er uit zijn en dat ze iets gedaan hebben aan de menu-structuur. Het was echt een verademing om weer zo'n gewoon simpel kastje te hebben waar alles met 1 of hooguit klikken te bedienen is.

Heb je mijn PM nog otvangen?

Gr
Henk

Dat is zeker waar wat je zegt  ;)  Hardwarematig gezien heb ik weinig tot geen reden tot klagen en m.i. zijn 90% van alle problemen puur te danken aan ondeskundig geklungel van medewerkers op zowel technisch als commercieel vlak.
De beeldkwaliteit is zoals gezegd werkelijk super en ook kan ik niet anders zeggen dat de menustructuur voor mij helder en duidelijk is en het zappen snel gaat zonder haperingen. Wat dat betreft dus gewoon erg tevreden, maar ik heb natuurlijk geen vergelijkingsreferentie.
Ook heb ik meteen de nieuwe afstandsbediening gekregen met QWERTY toetsenbord aan de onderzijde. Deze moet in combinatie met de nieuwe firmware update er voor zorgen dat het apparaat sneller en soepeler werkt en de menustructuur overzichtelijker is.
Het lijkt er dus op dat dit dan ook het geval is.

PM heb ik ontvangen  ;)  Ik stuur je zometeen even een PM terug Henk.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op september 12, 2013, 21:40:02
Ik heb vandaag besteld. Het is dynamat geworden omdat het met name in de cd-speler zal worden aangebracht. De speler heeft buisjes en wordt redelijk warm. Dynamat kan daar redelijk goed tegen.

Gr
Henk

Dynamat is gewoon erg goed en vertrouwd spul  :headbanging:  Waar besteld Henk ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op september 12, 2013, 23:09:39
Dynamat is gewoon erg goed en vertrouwd spul  :headbanging:  Waar besteld Henk ?

bij www.snijders-qcs.nl quality car service.

twani

Zo hee! Dat is nog best prijzig spul :nopompom:  ik ga eens bij ons Autoschadehuis informeren of zij de antidreunmatten hebben liggen...


lynch1979

Citaat van: twani op september 13, 2013, 07:38:28
Zo hee! Dat is nog best prijzig spul :nopompom:  ik ga eens bij ons Autoschadehuis informeren of zij de antidreunmatten hebben liggen...

Maar dan heb je ook wat  ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op september 13, 2013, 07:38:28
Zo hee! Dat is nog best prijzig spul :nopompom:  ik ga eens bij ons Autoschadehuis informeren of zij de antidreunmatten hebben liggen...

Gewoon de Merford variant bestellen Theo ;)
Deze is nagenoeg gelijkwaardig aan de Dynamat en veel aantrekkelijker geprijsd.
(zie het eerder geplaatste linkje)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op september 13, 2013, 09:33:15
Gewoon de Merford variant bestellen Theo ;)
Deze is nagenoeg gelijkwaardig aan de Dynamat en veel aantrekkelijker geprijsd.
(zie het eerder geplaatste linkje)

Qua samenstelling lijkt Merford erg veel op het materiaal dat ik tegenkwam in een door van Medevoort gemodificeerd Teac loopwerk. Er zit karton in verwerkt. In de loop van de tijd was de lijm echter wat ingedroogd en het materiaal was nagenoeg overal los gekomen.
Geen idee of dat ook met het huidige Merford zo is, maar ivm de warmte van de buisjes heb ik toch maar voor Dynamat gekozen. Qua werking verschillen de twee merken niet veel.

Gr
Henk

LeonArdusS

#6724
Citaat van: YamahaRXV op september 11, 2013, 19:25:01
Tjakkaaaaaaa! Met Asus N66U + Asus USB N53 (wifi 5,0 ghz) vanaf de nok van het huis (studio)  :pompom:
Dat is wel eens anders geweest... ::)



Wow, wat betaal jij per maand om zo'n rete snelle verbinding te hebben.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire