A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

twani

Nou in dat geval schuif ik nog maar precies maar even vóór Jan langs met mijn foto's van het project halverwege. Ook in beeld de multimediarommel zoals router, Hirschmann GV20e versterker voor alle tv's in huis, het modem, en het stekkerblok voor níet audio gerelateerde zaken zoals tv enz.

twani

De lambrisering  heeft overigens nog niet de juiste teint gekregen ná de 1e beitslaag

Maximus_Aurelius

Citaat van: YamahaRXV op september  6, 2013, 20:04:34
Inderdaad, alhoewel ik vandaag wel in mijn pauze wat pogingen heb ondernomen om foto,s te uploaden wat helaas niet lukte  :(
Het IP adres van mijn PC op de zaak werd als onveilig aangegeven bij tinypic.com en in strijd met de voorwaarden....??

Nu maar thuis ge-upload  ;)

Met de komst van het nieuwe meubel heb ik eigenlijk meteen een nieuwe set up gecreëerd v.w.b. plaatsing/uitlijning van de speakers.
Met de vorige set up stonden de speakers meer naar de rechterzijde van de achterwand en nu staat de set volledig symmetrisch verdeeld t.o.v. de breedte van de achterwand.
De rechterspeaker heeft nu net wat meer ruimte om zich heen en ondanks dat het eerst ook erg goed klonk lijkt het stereobeeld en de plaatsing nog wat beter geworden te zijn. Met name vocalen worden nu net nog wat meer ''pinpoint'' en hoger geplaatst.
Verder valt het mij op dat het volume van de Supernait een aardig stukje verder opengedraaid kan/moet worden om gevoelsmatig dezelfde geluidsdruk op te bouwen als voorheen.
Waarschijnlijk doet de lederen leefhoek qua plaatsing t.o.v. de plaatsing van de Adam,s daar nog een duit in het zakje akoestisch gezien  :angel: 

Aan de rechterzijde op het meubel heb ik de Mac mini met aluminium baseplate geplaatst omdat ik dit praktischer vind en de Mac mini best gezien mag worden; er zitten tenslotte toch de nodige uurtjes in het project, dus.....  :P

Aan de linkerzijde achter het scharnierende front zijn de Naim HiCap, Burson Conductor, M2Tech Hiface Evo usb to spdif converter, lineaire Squeeze Upgrade voeding voor de Hiface Evo en de Chord bekabeling voor de dac geplaatst.  Achter het scharnierende front aan de rechterzijde is de lineaire Teradak voeding voor de Mac mini geplaatst (zelfde vak als de HiCap) en mijn blu ray speler.

De oplettende kijker zal bij de scharnieren op de laatste foto nog wat marker lijnen zien voor de uitlijning van de scharnieren. (wat een geduldig werkje was  :wacko:)  Dit zijn de laatste finishing touch puntjes die nog weggewerkt moeten worden.
Verder wil ik binnenkort in samenwerking met de leverancier van het meubel nog wat led verlichting met afstandsbediening, dimmer en 15 verschillende kleuren gaan testen/plaatsen op het meubel om te kijken of dat nog een leuke optische toevoeging blijkt te zijn.

<Mooie foto's>

Dat ziet er sjiek(chic) uit  :pompom: :clapping:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

twani

Wauw Jan, veel gebeurd in "huize Fornaam" "poepiechique" ook :clapping:


Toevallig ook weer dat we op exact hetzelfde moment foto's plaatsen, is niet voor het eerst. :D

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

#6582
Citaat van: twani op september  6, 2013, 20:13:46
Wauw Jan, veel gebeurd in "huize Fornaam" "poepiechique" ook :clapping:


Toevallig ook weer dat we op exact hetzelfde moment foto's plaatsen, is niet voor het eerst. :D

Kwestie van ''doorduwen'' en (te) lang doorgaan Theo  :P  Ik merk wel dat ik het deze week een beetje te bont heb gemaakt met het beschikbare aantal slaapuren, het kaarsje begint aardig te doven zo aan het einde van de week  :wacko:

Inderdaad weer een aardig stukje synchrone timing met het plaatsen van foto,s; hoe krijgen we het toch weer voor mekaar  ;D

Maarre, inderdaad een mooi stukje handvaardigheid met de lambrisering. Is Monique al wat positiever gestemd nu het eindresultaat in zicht komt ? ;)
Heb je de muur ook een ander kleurtje gegeven, want ik zie rondom de bekabeling en de Hirschmann antenneversterker aan de muur een aardig kleurverschil ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op september  6, 2013, 20:04:34
Inderdaad, alhoewel ik vandaag wel in mijn pauze wat pogingen heb ondernomen om foto,s te uploaden wat helaas niet lukte  :(
Het IP adres van mijn PC op de zaak werd als onveilig aangegeven bij tinypic.com en in strijd met de voorwaarden....??

Nu maar thuis ge-upload  ;)

Met de komst van het nieuwe meubel heb ik eigenlijk meteen een nieuwe set up gecreëerd v.w.b. plaatsing/uitlijning van de speakers.
Met de vorige set up stonden de speakers meer naar de rechterzijde van de achterwand en nu staat de set volledig symmetrisch verdeeld t.o.v. de breedte van de achterwand.
De rechterspeaker heeft nu net wat meer ruimte om zich heen en ondanks dat het eerst ook erg goed klonk lijkt het stereobeeld en de plaatsing nog wat beter geworden te zijn. Met name vocalen worden nu net nog wat meer ''pinpoint'' en hoger geplaatst.
Verder valt het mij op dat het volume van de Supernait een aardig stukje verder opengedraaid kan/moet worden om gevoelsmatig dezelfde geluidsdruk op te bouwen als voorheen.
Waarschijnlijk doet de lederen leefhoek qua plaatsing t.o.v. de plaatsing van de Adam,s daar nog een duit in het zakje akoestisch gezien  :angel: 

Aan de rechterzijde op het meubel heb ik de Mac mini met aluminium baseplate geplaatst omdat ik dit praktischer vind en de Mac mini best gezien mag worden; er zitten tenslotte toch de nodige uurtjes in het project, dus.....  :P

Aan de linkerzijde achter het scharnierende front zijn de Naim HiCap, Burson Conductor, M2Tech Hiface Evo usb to spdif converter, lineaire Squeeze Upgrade voeding voor de Hiface Evo en de Chord bekabeling voor de dac geplaatst.  Achter het scharnierende front aan de rechterzijde is de lineaire Teradak voeding voor de Mac mini geplaatst (zelfde vak als de HiCap) en mijn blu ray speler.

De oplettende kijker zal bij de scharnieren op de laatste foto nog wat marker lijnen zien voor de uitlijning van de scharnieren. (wat een geduldig werkje was  :wacko:)  Dit zijn de laatste finishing touch puntjes die nog weggewerkt moeten worden.
Verder wil ik binnenkort in samenwerking met de leverancier van het meubel nog wat led verlichting met afstandsbediening, dimmer en 15 verschillende kleuren gaan testen/plaatsen op het meubel om te kijken of dat nog een leuke optische toevoeging blijkt te zijn.







Dat ziet er perfect uit Jan. wellicht dat je kan voorstellen dat jij voortaan het interieur van de super yachts maakt....
Van een vakman die dergelijke interieurwerken doet, heb ik een truc geleerd om heel nauwkeurig de plaats van dit soort scharnieren te bepalen: men neme een stukje mdf van de hoogte van het deurtje en circa 10 cm breed. Daar boor je de gaten in voor de kom en je kan  met het scharnier in de mal heel nauwkeurig de plaats van het scharnier in de kast bepalen. Helaas mosterd na de maaltijd.... :D

Kunnen de Adams echt zo dicht op de achtermuur? Of is dat optisch bedrog?

Gr
Henk

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september  6, 2013, 20:04:59
Nou in dat geval schuif ik nog maar precies maar even vóór Jan langs met mijn foto's van het project halverwege. Ook in beeld de multimediarommel zoals router, Hirschmann GV20e versterker voor alle tv's in huis, het modem, en het stekkerblok voor níet audio gerelateerde zaken zoals tv enz.

Goed bezig Theo! ;)

twani

Citaat van: YamahaRXV op september  6, 2013, 20:52:25
Kwestie van ''doorduwen'' en (te) lang doorgaan Theo  :P  Ik merk wel dat ik het deze week een beetje te bont heb gemaakt met het beschikbare aantal slaapuren, het kaarsje begint aardig te doven zo aan het einde van de week  :wacko:

Inderdaad weer een aardig stukje synchrone timing met het plaatsen van foto,s; hoe krijgen we het toch weer voor mekaar  ;D

Maarre, inderdaad een mooi stukje handvaardigheid met de lambrisering. Is Monique al wat positiever gestemd nu het eindresultaat in zicht komt ? ;)
Heb je de muur ook een ander kleurtje gegeven, want ik zie rondom de bekabeling en de Hirschmann antenneversterker aan de muur een aardig kleurverschil ?
De muur heeft nu een soort "classic stuc look" gekregen, inderdaad in een andere kleur. Het gedeelte rondom alle bende heb ik inderdaad niet helemaal meegenomen, zie je toch nooit ivm de gordijnen :D

Monique is nog niet bepaald óm en ik moet ook nog even kijken wat ik nu eigenlijk heb gemaakt.

Vooral de kleur van de beits op de lambrisering geeft nog de nodige hoofdbrekens. Vind ik nu nog niet mooi en ik wil misschien wel donkerder......

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september  6, 2013, 21:07:34
De muur heeft nu een soort "classic stuc look" gekregen, inderdaad in een andere kleur. Het gedeelte rondom alle bende heb ik inderdaad niet helemaal meegenomen, zie je toch nooit ivm de gordijnen :D

Monique is nog niet bepaald óm en ik moet ook nog even kijken wat ik nu eigenlijk heb gemaakt.

Vooral de kleur van de beits op de lambrisering geeft nog de nodige hoofdbrekens. Vind ik nu nog niet mooi en ik wil misschien wel donkerder......

Als je lakverf flink verdunt dekt het beter en egaler dan beits en je houdt toch het effect dat de vlam en structuur van het hout zichtbaar blijft.

Gr
Henk

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op september  6, 2013, 20:55:43
Dat ziet er perfect uit Jan. wellicht dat je kan voorstellen dat jij voortaan het interieur van de super yachts maakt....
Van een vakman die dergelijke interieurwerken doet, heb ik een truc geleerd om heel nauwkeurig de plaats van dit soort scharnieren te bepalen: men neme een stukje mdf van de hoogte van het deurtje en circa 10 cm breed. Daar boor je de gaten in voor de kom en je kan  met het scharnier in de mal heel nauwkeurig de plaats van het scharnier in de kast bepalen. Helaas mosterd na de maaltijd.... :D

Kunnen de Adams echt zo dicht op de achtermuur? Of is dat optisch bedrog?

Gr
Henk

Thanks Henk  ;)  Wat betreft de interieuren van de super yachts; de mensen die zich daar mee bezig houden bij ons moederbedrijf zijn werkelijk waar echte vaklieden waar ik bij vergeleken maar een prutser ben hoor  ;D  Aan de andere kant hebben zij weer geen verstand van metallurgie en lastechnische know-how, en dat vind ik persoonlijk nou zo mooi aan die branche; vaklieden en profs in allerlei disciplines die gezamenlijk één kwalitatief hoogstand product maken wat wereldwijd een grote bewondering en erkenning krijgt.

Maar goed, ik ben erg tevreden met het resultaat en het is precies zo geworden als dat ik vooraf in mijn hoofd had.
Het trucje om de plaats van de scharnieren te bepalen is inderdaad een goede zeg  :headbanging:

Wat betreft de plaatsing van de Adam,s moet ik toegeven dat ik zelf eigenlijk ook versteld staat van de strakheid en definitie in het laag ondanks de geringe afstand tussen speaker en muur. (30 cm nu )  Er is geen wolligheid of wat dan ook waarneembaar.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat dit een min of meer een basispositionering is van waaruit ik wil gaan aftunen naar voren en dieper de kamer in.
De Adam,s laten erg makkelijk horen hoe zij geplaatst staan en ik weet inmiddels uit ervaring wanneer ze het lekkerste klinken en ik een goede mix heb gevonden tussen een strakke en goed gedefinieerde bas en voldoende diepte in het beeld.
In de vorige set up bleek (na uitgebreid testen) 38 tot 40 cm vanaf de wand de beste afstand te zijn, waarbij de rechterspeaker nog wel ietwat cornergain in het laag meepakte door de plaatsing naar de rechterhoek van de achterwand.

Forumlid Thanatos heeft zijn Adam Column,s ook zo,n 40 cm van de muur staan en is ook erg content met deze afstand  ;)





 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op september  6, 2013, 21:07:34Het gedeelte rondom alle bende heb ik inderdaad niet helemaal meegenomen, zie je toch nooit ivm de gordijnen :D

En daar zou ik persoonlijk nou net niet mee kunnen leven..... :( ;D  Daar ben ik een te grote ''zeikerd'' voor  :crazy:
Kan je nu begrijpen dat ik wel eens moe wordt van mijzelf ?  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

mainly British stuff

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op september  6, 2013, 22:07:45
En daar zou ik persoonlijk nou net niet mee kunnen leven..... :( ;D  Daar ben ik een te grote ''zeikerd'' voor  :crazy:
Kan je nu begrijpen dat ik wel eens moe wordt van mijzelf ?  :D
Antwoord; ja! Maar o zo herkenbaar 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maximus_Aurelius

@YamahaRXV:

De MacMini op welk plateau staat hij. Heb je deze speciaal laten maken?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

YamahaRXV

Citaat van: Maximus_Aurelius op september  7, 2013, 13:51:50
@YamahaRXV:

De MacMini op welk plateau staat hij. Heb je deze speciaal laten maken?

Het plateau is vervaardigt uit 20 mm. massief aluminium (5083 serie) en self made door mij  ;)
Heb inmiddels al veel getest met dempers, spikes, etc. onder de Mac mini, maar dit plateau geeft bij mij de beste klankmatige performance.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LeonArdusS

Citaat van: YamahaRXV op september  6, 2013, 20:04:34
Inderdaad, alhoewel ik vandaag wel in mijn pauze wat pogingen heb ondernomen om foto,s te uploaden wat helaas niet lukte  :(
Het IP adres van mijn PC op de zaak werd als onveilig aangegeven bij tinypic.com en in strijd met de voorwaarden....??

Nu maar thuis ge-upload  ;)

Met de komst van het nieuwe meubel heb ik eigenlijk meteen een nieuwe set up gecreëerd v.w.b. plaatsing/uitlijning van de speakers.
Met de vorige set up stonden de speakers meer naar de rechterzijde van de achterwand en nu staat de set volledig symmetrisch verdeeld t.o.v. de breedte van de achterwand.
De rechterspeaker heeft nu net wat meer ruimte om zich heen en ondanks dat het eerst ook erg goed klonk lijkt het stereobeeld en de plaatsing nog wat beter geworden te zijn. Met name vocalen worden nu net nog wat meer ''pinpoint'' en hoger geplaatst.
Verder valt het mij op dat het volume van de Supernait een aardig stukje verder opengedraaid kan/moet worden om gevoelsmatig dezelfde geluidsdruk op te bouwen als voorheen.
Waarschijnlijk doet de lederen leefhoek qua plaatsing t.o.v. de plaatsing van de Adam,s daar nog een duit in het zakje akoestisch gezien  :angel: 

Aan de rechterzijde op het meubel heb ik de Mac mini met aluminium baseplate geplaatst omdat ik dit praktischer vind en de Mac mini best gezien mag worden; er zitten tenslotte toch de nodige uurtjes in het project, dus.....  :P

Aan de linkerzijde achter het scharnierende front zijn de Naim HiCap, Burson Conductor, M2Tech Hiface Evo usb to spdif converter, lineaire Squeeze Upgrade voeding voor de Hiface Evo en de Chord bekabeling voor de dac geplaatst.  Achter het scharnierende front aan de rechterzijde is de lineaire Teradak voeding voor de Mac mini geplaatst (zelfde vak als de HiCap) en mijn blu ray speler.

De oplettende kijker zal bij de scharnieren op de laatste foto nog wat marker lijnen zien voor de uitlijning van de scharnieren. (wat een geduldig werkje was  :wacko: )  Dit zijn de laatste finishing touch puntjes die nog weggewerkt moeten worden.
Verder wil ik binnenkort in samenwerking met de leverancier van het meubel nog wat led verlichting met afstandsbediening, dimmer en 15 verschillende kleuren gaan testen/plaatsen op het meubel om te kijken of dat nog een leuke optische toevoeging blijkt te zijn.








Klasse Jan, ziet er super uit.
Mooi meubel..waar komt die weg?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

YamahaRXV

#6595
Citaat van: LeonArdusS op september  7, 2013, 15:18:02

Klasse Jan, ziet er super uit.
Mooi meubel..waar komt die weg?

Dank je Leon, ben er ook erg content mee  8)

Het meubel is geleverd door een zaak in Haarlem (www.interieurvannu.nl)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

#6596
Zo, vandaag was de dag van het finetunen van de speaker opstelling en bekabeling :headbanging:

Na een urenlange sessie met veel verschillende soorten muziek en het schuiven en in-en uitdraaien van de Adam,s ben ik (al zeg ik het zelf) tot een erg goede plaatsing gekomen waarbij de laagweergave heerlijk strak is en er een mooie diepte in het beeld te horen is.
Stemmen staan keurig in het midden en op tweeter hoogte geplaatst, mooi omgeven door instrumenten die bijna aanwijsbaar hun eigen plekje hebben in de stage.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een afstand van 230 cm (hart tot hart speaker), een lichte toe-in van 15 gr. en een afstand van 38 cm vanaf de wand tot achterzijde speaker.  Voor sommigen misschien een ogenschijnlijk kleine afstand, maar hier in mijn situatie gewoonweg de beste.
Pas bij een afstand van 20 cm vanaf de wand is te merken dat het laag inboet in strakheid en wolliger en ''muddy'' wordt.
De Pencil,s voelen zich met deze afstand opperbest en laten een drukopbouw en strakheid horen waar ik telkens weer verbaasd van opkijk.
De grootste grijns op mijn gezicht kreeg ik vanmiddag met het nummer ''Stockholm'' van OSI http://www.youtube.com/watch?v=ChFqBSKuNoI (bedankt nog Martin  ;)) en ''Three Wishes'' van Roger Waters.  Dat ik met de Adam,s absoluut geen actieve sub nodig heb was wel te voelen aan het hevig vibrerende zitvlak van mijn bank en de wederom zwaar rammelende glazen in het dressoir achter de bank; heerlijk...:headbanging:

Verder nog de Teradak voeding van de Mac mini voorzien van een hier niet nader te noemen glazen ''buisje'' van het merk Hifi Tuning  :angel: en de netkabel van de voeding gestekkerd in mijn self made aluminium stekkerblok die aan de aparte audiogroep is gelinkt.
Ook nog de Burson Conductor dac voorzien van de Furutech FP-3TS20 met Iego schuko, wat toch ook weer hoorbare resultaten opleverde.

Al met al dus weer dik tevreden  :pompom:



@Theo  Eén van jouw Monster Cable HDMI,s zit nu tussen de UPC mediabox en de Pio plasma en de beeldkwaliteit is voortreffelijk !
Volgende week komt de Horizon mediabox en die geeft nog een stukje betere beeldweergave dan de Cisco, dat belooft nog wat dus... :)




p.s. ''grappig'' dat ik in privé tijd een tekst op mijn scherm ziet staan die normaal gesproken gelinkt is aan één van mijn functie omschrijvingen van mijn werkgever... :angel: 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Het positioneer verhaal van de speakers komt bij mij morgen aan bod, het leukere gedeelte alweer dan.

De Monsters gaven bij mij ook een ragscherp beeld met een juiste huidteint en goede zwartwaardes.

De kabel ziet er redelijk "low end" uit maar is mij bevallen.

Ook PM gestuurd Jan (en Henk)

Dingetje forumbeleid ;)

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september  7, 2013, 23:26:58
Het positioneer verhaal van de speakers komt bij mij morgen aan bod, het leukere gedeelte alweer dan.

De Monsters gaven bij mij ook een ragscherp beeld met een juiste huidteint en goede zwartwaardes.

De kabel ziet er redelijk "low end" uit maar is mij bevallen.

Ook PM gestuurd Jan (en Henk)

Dingetje forumbeleid ;)

en PM retour + http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136134.25

Gr
Henk

YamahaRXV

#6599
Citaat van: twani op september  7, 2013, 23:26:58
Het positioneer verhaal van de speakers komt bij mij morgen aan bod, het leukere gedeelte alweer dan.

De Monsters gaven bij mij ook een ragscherp beeld met een juiste huidteint en goede zwartwaardes.

De kabel ziet er redelijk "low end" uit maar is mij bevallen.

Ook PM gestuurd Jan (en Henk)

Dingetje forumbeleid ;)

PM gelezen  ;)

Wat betreft jouw ex Monster Cable HDMI; het is verbazingwekkend te noemen dat deze de Monster Cable  M1000HD die ik hier ook heb liggen in 2,4 m. weet te verslaan als het gaat om contrast, kleurechtheid en zwartwaardes  :o

Ik ben happy  :pompom:


Succes met het uitrichten morgen !
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8