A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Die ca-plate bewijst pas zijn werking als we van deze tr^%^&* niets meer horen. Eén plate onder en één voor zijn hoofd. :D

Perfectionist

#6551
Zo drie waarschuwingen voor de laatste drie posters. @Antoine nadrukkelijk verzoek aanjou erbij om niet steeds heel impliciet de provocatie te zoeken, en wellicht andere topics op het forum te bezoeken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Xander32

@Jan; zijn er al foto's van jouw set in het nieuwe meubel, ik ben erg benieuwd!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op september  5, 2013, 21:10:41
@Jan; zijn er al foto's van jouw set in het nieuwe meubel, ik ben erg benieuwd!
Ik ook! :pompom:

YamahaRXV

Ben nog druk bezig met de fronten om deze van de benodigde scharnieren te voorzien ;)
Kost mij meer tijd dan verwacht....

Met een beetje mazzel straks nog een paar (donkere) foto,s  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op september  5, 2013, 21:37:47
Ben nog druk bezig met de fronten om deze van de benodigde scharnieren te voorzien ;)
Kost mij meer tijd dan verwacht....


Dan hebben we het hier kennelijk over een behoorlijke "moeilijkheidsgraad" Jan ;)

Als iets bij jou langer duurt dan gemiddeld moet het al welhaast een k*t klus zijn ;D

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op september  5, 2013, 21:37:47
Ben nog druk bezig met de fronten om deze van de benodigde scharnieren te voorzien ;)
Kost mij meer tijd dan verwacht....

Met een beetje mazzel straks nog een paar (donkere) foto,s  ;D

Vraag je toch of Theo een handje wil helpen! Deze man blijkt over onvermoede talenten en vaardigheden te beschikken :thumbs-up:


twani

Gisteren de prachtige "ex JF" 4 m lange  Supra hdmi kabels binnengekregen, deze vanavond met (ook ex JF :D) kleef folie aan de muur geplakt.  Beneden over de onderste tengel zie je nog net de Belden Cat 7 kabel lopen die de NAS moet gaan bedienen.  Alles gaat achter de "steigerhouten" lambrisering lopen.

Deze wordt "old white wash"  gebeitst.  Of was het nou "gebijtst" :D jammer dat onze neerlandicus me niet meer mag bijstaan ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op september  5, 2013, 22:14:04
Dan hebben we het hier kennelijk over een behoorlijke "moeilijkheidsgraad" Jan ;)

Als iets bij jou langer duurt dan gemiddeld moet het al welhaast een k*t klus zijn ;D

Het is inderdaad ''even'' een lastig klusje  ;)  Scharnieren zijn gemonteerd, nu nog afstellen zodat alle naden dezelfde afstanden hebben.
Aangezien ik nogal hoge eisen heb qua maatvoering zit ik nu op het punt dat ik zelfs een beetje moe wordt van mijzelf.... :crazy:

Degene die nog niet vroeg naar bed gaat heeft kans om nog een paar foto,s te kunnen zien voordat het licht wordt morgenochtend  :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Valt me wel op Jan dat de Supra's wat soepeler vallen. De Monsters zijn fysiek ook monsters, geen dunne jongens. Ik hoop niet dat je daar problemen mee krijgt bedenk ik me nu. Beeld was altijd wel ragscherp met de Monsters ;)

twani

Citaat van: YamahaRXV op september  5, 2013, 22:33:13
Het is inderdaad ''even'' een lastig klusje  ;)  Scharnieren zijn gemonteerd, nu nog afstellen zodat alle naden dezelfde afstanden hebben.
Aangezien ik nogal hoge eisen heb qua maatvoering zit ik nu op het punt dat ik zelfs een beetje moe wordt van mijzelf.... :crazy:

Degene die nog niet vroeg naar bed gaat heeft kans om nog een paar foto,s te kunnen zien voordat het licht wordt morgenochtend  :P
die pik ik nog even mee, kan toch niet slapen. Weet je hoe warm het is?! Pffff :nopompom:

YamahaRXV

Citaat van: twani op september  5, 2013, 22:35:15
Valt me wel op Jan dat de Supra's wat soepeler vallen. De Monsters zijn fysiek ook monsters, geen dunne jongens. Ik hoop niet dat je daar problemen mee krijgt bedenk ik me nu. Beeld was altijd wel ragscherp met de Monsters ;)

De Supra,s zijn wat dikker in diameter, maar wel redelijk soepel.  Maar jouw Monster Cable,s geven geen problemen hoor, alles zit al gemonteerd en vanavond heb ik al wat testjes gedaan met een Monster Cable tussen de Mac mini en de Pio Plasma. Beeldweergave is absoluut goed te noemen en vergelijkbaar met de Supra HF 100, er zijn wat nuance verschillen te zien in kleuren en contrast maar niet in het voor-of nadeel van beide merken.

Ik heb hier nog een Monster Cable HDMI liggen van € 199,00 (2,4 m. versie) maar de verschillen onderling zijn zeer klein  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

En.........geen foto,s, althans nog niet  ;D
Zojuist een paar pogingen gewaagd met de iPhone 5, maar de resultaten vind ik niet goed genoeg om het meubel en mijn geïnvesteerde ''noeste'' arbeid geheel tot volwaardige uiting te laten komen.

Morgenmiddag bij daglicht nieuwe ronde, nieuwe kansen  :pompom:

Eventjes geduld nog maar  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

mainly British stuff

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Hoef pas kwart over zeven op dus kan lekker uitslapen  :D
mainly British stuff

Maximus_Aurelius

Sommige gaan lekker maffen, ik sta op en ik zeg alvast goedemorgen :D.
Op naar het werk, ben wel rond 11u klaar met werken, hoop ik ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Citaat van: Maximus_Aurelius op september  6, 2013, 01:28:48
Sommige gaan lekker maffen, ik sta op en ik zeg alvast goedemorgen :D.
Op naar het werk, ben wel rond 11u klaar met werken, hoop ik ;)

??? Wat een tijdstip om te starten. Ben benieuwd wat je doet voor de kost!



... Enne, Jan, foto's ::) ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op september  6, 2013, 00:54:02
En.........geen foto,s, althans nog niet  ;D
Zojuist een paar pogingen gewaagd met de iPhone 5, maar de resultaten vind ik niet goed genoeg om het meubel en mijn geïnvesteerde ''noeste'' arbeid geheel tot volwaardige uiting te laten komen.

Morgenmiddag bij daglicht nieuwe ronde, nieuwe kansen  :pompom:

Eventjes geduld nog maar  :)

Ben ik daar nou zo vroeg voor opgestaan? :lookaround: :sigh:

Pjotr27

Zo als het goed is zit het blad in je mailbox...

Veel plezier! Peter
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani


Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op september  6, 2013, 07:25:08
??? Wat een tijdstip om te starten. Ben benieuwd wat je doet voor de kost!



... Enne, Jan, foto's ::) ...

Ik werk als teamleider expeditie bij een bakkerij. Ik moet zorgen dat alles goed verloopt en dat alles verdeeld wordt en uiteindelijk ook wegbrengen naar de winkels. De bakkers zijn iets eerder begonnen en op mijn tijdstip komen nog een paar collega's. Dit zijn tijdstippen die alleen op het laatst van de week voorkomen(vrijdag, zaterdag) en af en toe donderdag. Begin van de week kan ik wat uitslapen, 3u opstaan  :D voor om 4u te beginnen of 2:30u opstaan voor om 3:30u te beginnen.
Ik vind het ideale tijdstippen want je hebt dan nog wat aan de dag, klein nadeel dat je s'avonds wat eerder naar bed gaat, mits je een dubbele dienst hebt dat ik weer om 21u moet beginnen, dan kunnen we in de middag gaan maffen ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Citaat van: Maximus_Aurelius op september  6, 2013, 12:17:57
Ik werk als teamleider expeditie bij een bakkerij. Ik moet zorgen dat alles goed verloopt en dat alles verdeeld wordt en uiteindelijk ook wegbrengen naar de winkels. De bakkers zijn iets eerder begonnen en op mijn tijdstip komen nog een paar collega's. Dit zijn tijdstippen die alleen op het laatst van de week voorkomen(vrijdag, zaterdag) en af en toe donderdag. Begin van de week kan ik wat uitslapen, 3u opstaan  :D voor om 4u te beginnen of 2:30u opstaan voor om 3:30u te beginnen.
Ik vind het ideale tijdstippen want je hebt dan nog wat aan de dag, klein nadeel dat je s'avonds wat eerder naar bed gaat, mits je een dubbele dienst hebt dat ik weer om 21u moet beginnen, dan kunnen we in de middag gaan maffen ;).
... Dank u, het enige wat ik zelf kon bedenken betrof idd. een bakkerij. Mijn vriendin heeft in het verleden ook in een bakkerij gewerkt, als weekend-/vakantiebaan. Lijkt mij een hele opgave met betreffende werktijden! En als voormalig verpleegkundige ken ik het werken volgens wisselend dienstrooster, inclusief nachtdiensten. Echter werk ik nu sinds een jaar of 8 op kantoortijden en ik zou echt niet meer terug willen.


Genoeg geneuzel; Jan zal ook wel aan het werk zijn voor zijn werkgever, voorlopig nog geen foto's  :(.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op september  6, 2013, 12:56:34
Genoeg geneuzel; Jan zal ook wel aan het werk zijn voor zijn werkgever, voorlopig nog geen foto's  :(.

Inderdaad, alhoewel ik vandaag wel in mijn pauze wat pogingen heb ondernomen om foto,s te uploaden wat helaas niet lukte  :(
Het IP adres van mijn PC op de zaak werd als onveilig aangegeven bij tinypic.com en in strijd met de voorwaarden....??

Nu maar thuis ge-upload  ;)

Met de komst van het nieuwe meubel heb ik eigenlijk meteen een nieuwe set up gecreëerd v.w.b. plaatsing/uitlijning van de speakers.
Met de vorige set up stonden de speakers meer naar de rechterzijde van de achterwand en nu staat de set volledig symmetrisch verdeeld t.o.v. de breedte van de achterwand.
De rechterspeaker heeft nu net wat meer ruimte om zich heen en ondanks dat het eerst ook erg goed klonk lijkt het stereobeeld en de plaatsing nog wat beter geworden te zijn. Met name vocalen worden nu net nog wat meer ''pinpoint'' en hoger geplaatst.
Verder valt het mij op dat het volume van de Supernait een aardig stukje verder opengedraaid kan/moet worden om gevoelsmatig dezelfde geluidsdruk op te bouwen als voorheen.
Waarschijnlijk doet de lederen leefhoek qua plaatsing t.o.v. de plaatsing van de Adam,s daar nog een duit in het zakje akoestisch gezien  :angel: 

Aan de rechterzijde op het meubel heb ik de Mac mini met aluminium baseplate geplaatst omdat ik dit praktischer vind en de Mac mini best gezien mag worden; er zitten tenslotte toch de nodige uurtjes in het project, dus.....  :P

Aan de linkerzijde achter het scharnierende front zijn de Naim HiCap, Burson Conductor, M2Tech Hiface Evo usb to spdif converter, lineaire Squeeze Upgrade voeding voor de Hiface Evo en de Chord bekabeling voor de dac geplaatst.  Achter het scharnierende front aan de rechterzijde is de lineaire Teradak voeding voor de Mac mini geplaatst (zelfde vak als de HiCap) en mijn blu ray speler.

De oplettende kijker zal bij de scharnieren op de laatste foto nog wat marker lijnen zien voor de uitlijning van de scharnieren. (wat een geduldig werkje was  :wacko:)  Dit zijn de laatste finishing touch puntjes die nog weggewerkt moeten worden.
Verder wil ik binnenkort in samenwerking met de leverancier van het meubel nog wat led verlichting met afstandsbediening, dimmer en 15 verschillende kleuren gaan testen/plaatsen op het meubel om te kijken of dat nog een leuke optische toevoeging blijkt te zijn.





Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8