A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

#5650
Citaat van: Xander32 op juni 20, 2013, 11:13:31
... dit draadje begint een hoog Tweakers gehalte te krijgen ...

::)
Ik krijg er ook een metaalsmaak van in de mond. Ben ik niet gek aan het worden? :wacko: Gelieve niet eerlijk te antwoorden...

Pas maar op trouwens, Theo is gek op metaal. Nou ja, als er vier wielen onder zit. Als er gefreesd moet worden daarentegen... :devil:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Xander32 op juni 20, 2013, 11:13:31
... dit draadje begint een hoog Tweakers gehalte te krijgen ...

::)
Www.Gathering Twani.nl  :P

YamahaRXV

Hoe is het eigenlijk met het cat. 7 ''draadje'' gesteld Theo ?  :angel:
Al een begin gemaakt of....... ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Al had ik maar de halve snelheid van jou Jan :P. Wordt nog wat als die zak met electronica schroot uit Die Heimat is gearriveerd  :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni 20, 2013, 22:54:35
Al had ik maar de halve snelheid van jou Jan :P. Wordt nog wat als die zak met electronica schroot uit Die Heimat is gearriveerd  :D

;D  Succes nog met de zak electronica schroot en we lezen het wel als het zover is.... en uiteraard mogen foto,s niet ontbreken  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op februari  7, 2013, 19:29:27
Hier de specs van de MF M1 dac  ;)

Output
Output impedance 47 ohms (wowsers, wat laag  :o)
Output, digital 0dB level RCA output - 2.2V r.m.s. nominal (RCA) 4.4V (XLR)

En ook de specs van de Leben CS 300  :pompom:

Leben CS 300

•TUBES EQUIPPED EL84/6BQ5(SOVTEK) X 4
•5751(G.E.) X 2
•OUTPUT POWER Standard 12W X 2
•FREQUENCY RESPONSE 15Hz 100KHz (-2 dB)
•DISTORTION 0.7%(10W)
•INPUT SENSITIVITY 600mV
•INPUT IMPEDANCE 100K Ohms. !!
•OUTPUT IMPEDANCE 4/6/8 Ohms (Selectable)
•POWER CONSUMPTION 65W
•WEIGHT 10 Kgs.
•DIMENSIONS 360(W) X 270(D) X 140(H) mm
•ATTACHMENT Detachable AC Power Cable x 1

ahum, als ik die zeer hoge input impedantie van 100 K Ohm zo ziet van de Leben CS 300 dan begrijp ik dat de M1 dac met z,n (zeer lage) 47 Ohm output impedantie het lekker doet op de Leben..... ;)
Ik denk niet dat je voor een Metrum Octave dac moet gaan met z,n 85 Ohm output impedantie Theo, want dat gaat nog minder goed werken als destijds bij mij met de M6i  ???

Dat wordt zoeken naar een dac met een zo laag mogelijke output impedantie denk ik...... :angel: 
Weet je toevallig wat die van de DHTRob dac is ?
Grappig, ik zie nu dat ik deze vraag eigenlijk nooit meer heb beantwoord en zie hier; god straft meteen want ik moet nu de afsluitweerstand bepalen voor de DDDAC


Eea is nog wel afhankelijk van welke uitgangs methode ik ga gebruiken, capacitors of trafo's

Maar uit bovenstaande blijkt iig dat de inputimpedantie van mijn Leben enigzins afwijkt van het gemiddelde...

twani

En zo kom ik op dit onderwerp waar ik klaarblijkelijk nog veel te weinig van weet :devil:


http://www.audio-creative.nl/hifi/dddac-1794-nos-diy-dac-deel-5/



Dat wordt nog wat als alle electronische Schiit uhhhh shit binnen is :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni 21, 2013, 20:45:48
Grappig, ik zie nu dat ik deze vraag eigenlijk nooit meer heb beantwoord en zie hier; god straft meteen want ik moet nu de afsluitweerstand bepalen voor de DDDAC


Eea is nog wel afhankelijk van welke uitgangs methode ik ga gebruiken, capacitors of trafo's

Maar uit bovenstaande blijkt iig dat de inputimpedantie van mijn Leben enigzins afwijkt van het gemiddelde...

Theo, Hifi Addict zal je hier zeker met de nodige kennis en ervaring mee kunnen en willen helpen denk ik zo  ;)
En dat m.i. op een respectabele en behulpzame manier  8)  (dit in tegenstelling tot bepaalde andere personen die zgn. ''wijsheid'' inzetten als middel om een bepaald soort gedrag te kunnen vertonen... :devil:)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Gegeven specs van de Leben kloppen niet...  (zoekplaatje  ;) )

Hoge ingangsimpedantie is sowieso geen drama.
Deze heeft bijvoorbeeld 2 Mega-Ohm:  http://www.ayre.com/kxr_specs.htm
(Zou 1 Mega-Ohm zijn voor ongebalanceerd.)

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juni 21, 2013, 21:15:01
Theo, Hifi Addict zal je hier zeker met de nodige kennis en ervaring mee kunnen en willen helpen denk ik zo  ;)
En dat m.i. op een respectabele en behulpzame manier  8)  (dit in tegenstelling tot bepaalde andere personen die zgn. ''wijsheid'' inzetten als middel om een bepaald soort gedrag te kunnen vertonen... :devil:)
Ik heb de eer hem persoonlijk te hebben ontmoet :angel:, nochtans een zeer aimabele personage inderdaad...

AbZ

ach laat maar

succes ermee

twani

Citaat van: YamahaRXV op juni 21, 2013, 21:15:01
Theo, Hifi Addict zal je hier zeker met de nodige kennis en ervaring mee kunnen en willen helpen denk ik zo  ;)
En dat m.i. op een respectabele en behulpzame manier  8)  (dit in tegenstelling tot bepaalde andere personen die zgn. ''wijsheid'' inzetten als middel om een bepaald soort gedrag te kunnen vertonen... :devil:)
Ik heb daar echt zoooooooo'n maling aan Jan ;)

twani

Citaat van: AbZ op juni 21, 2013, 21:28:32
Had ook niet verwacht dat je het zelf had bedacht.
zoiets bedenk je ook beter niet zelf bij een versterker die je nog nooit zélf hebt gemeten ;D

Hifi Addict

100K is hardstikke mooi en niet zo ongewoon hoor  8) Dat gaat helemaal goedkomen! Tribute maakt hele mooie trafo's echter moet je krankzinnig veel geduld hebben, ik wacht al 3 maanden op een setje step-up trafo's voor mn apogee midranges  :yawnee:

Ik heb zojuist zo'n minder dan 1 psec jitter klok, noemen ze dat geen femto? geinstalleerd. Een Si570, kan tot 1400MHz!! (192 KHz is normaal 12 of 24 MHz). Toch wel weer de moeite waard hoor, lag al een half jaar in de kast  ::) Moet er nog een aparte powersupply voor regelen, dan kan ik hem galvanisch scheiden van de I2S reclocker wat eigenlijk gewoon een 600 MHz processor is  :hehe:




AbZ


Hifi Addict

Zit net op de magnequest site te kijken, lol:


Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Lees het stukje over trafo's uit mijn link Xander, dan kun je weer prima mee ;D

twani

Zo, net met de familie "Jack Reacher" , de nieuwe film van Tom Cruise gekeken. Goeie film waarbij de "treurige" 2x12 watt van de Leben versterker de Harbeth flink liet donderen :D

Ongelooflijk eigenlijk dat je met zo'n minimalistische 2.0 set heerlijk HT kunt draaien en er nog behoorlijk van onder de indruk raakt.... :o

Ik ben zo'n 8 jaar mijn "audioreis" begonnen met een Pioneer VSX1015 av receiver op een Infinity Oreus 5.1 set maar 2.0 is ook prima te doen hoor.  Ach, ik word misschien (eindelijk :D) wat rustiger en gematigder... :angel:

Hifi Addict

5(of meer).1 voegt voor mij ook niks meer toe theo, in tegendeel  ;D Geef mij maar een veel betere 2 kanaals weergave. Door de hogere kwaliteit die je budget toelaat per kanaal is er een veel hoger niveau haalbaar  ::)

twani

Citaat van: Hifi Addict op juni 24, 2013, 12:30:20
5(of meer).1 voegt voor mij ook niks meer toe theo, in tegendeel  ;D Geef mij maar een veel betere 2 kanaals weergave. Door de hogere kwaliteit die je budget toelaat per kanaal is er een veel hoger niveau haalbaar  ::)
Ganz genau..... Ik heb overigens van Dick van Merwe antwoord gekregen op het aantal te gebruiken deks bij trafo's.  Dat kan in alle gevallen gewoon enkeldeks zijn..

Overigensnog niets binnen gekregen :nopompom:

Hifi Addict

Citaat van: twani op juni 24, 2013, 13:21:50
Ganz genau..... Ik heb overigens van Dick van Merwe antwoord gekregen op het aantal te gebruiken deks bij trafo's.  Dat kan in alle gevallen gewoon enkeldeks zijn..

Overigensnog niets binnen gekregen :nopompom:

Ohh ok dat is mooi :)

Heb je het gesoldeerd en al besteld? Dan kan ik me wel iets voorstellen bij een wat langere levertijd. Als ik de forums her en der zie worden er aardig wat kitjes besteld  ;D

twani