A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei 20, 2013, 11:09:12
... je dicht jou zelf veels teveel toe Bas ..." en ik zie heus de " ;) " wel en denk van daaruit jouw bedoeling te begrijpen, maar desondanks heb ik toch de behoefte om deze kanttekening te plaatsen.
Totaal onnodig Sander! ;) Je begrijpt toch ook wel dat ik mezelf en dan met name mijn "rol c.q. aandeel" hier op het forum enorm op de hak nam? ;) Volgende keer toch wat meer smileys gebruiken. ;)

Citaat van: YamahaRXV op mei 20, 2013, 11:26:41
Bas, uiteraard ben je welkom hier om mijn setje te komen beluisteren  ;)
Ik moet wel even goed kijken hoe e.e.a. te plannen want volgende week zondag heb ik zowieso een Mac mini "shoot out" met Martin_2703 en zijn getweakte MM en ook heb ik VANZOMERENG nog beloofd om op korte termijn een datum te prikken voor een luisterbezoek hier.
Ik kom er nog wel even op terug bij je via PM  ;)

Ik heb helaas geen akoestische brievenbus hier, dus daar moet ik je alvast mee teleurstellen... :D

Dat is goed Jan! Er zit geen haast bij natuurlijk.

Citaat van: Martin!!! op mei 20, 2013, 12:44:03
Hopelijk voor St. Juttemis.....  :D
Ik zal mijn best doen. :P Gewoon best druk nu op de momenten dat een M&G voor anderen juist wel uitkomt. Maar inderdaad, ik wil het liefst eerst afspreken met Theo en dan met Jan.

Citaat van: twani op mei 20, 2013, 11:23:27
En om aan te tonen dat ik niet als een "zombie" in mijn eigen topic ronddwaal ;D. hierbij wat foto's van mijn eigen werkzaamheden ;)

Ik heb mijn laptop (is al een tijdje mijn bron omdat ik data aangeleverd via USB het mooist vind klinken) van een Samsung SSD voorzien en ben nu de Netgear switch aan het implementern...

Voor de twijfelaars onder ons die twijfelen over de overstap naar SSD nog het volgende.

Ik heb een schone W7 install gedaan omdat dan alles gelijk goed ingesteld staat voor SSD en jezus wat is dat ding "retesnel" nu zeg, niet normaal :o

De nieuwe Asus i7 met W8 van Monique legt het qua snelheid nu ruimschoots af tegen mijn Pentium W7 dual core, ongelooflijk.....
Nou zombie, een SSD lijkt me ook een geweldige upgrade, zowel voor mijn laptop als pc!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

#5276
Waar zou Audioquest nou toch die mooie connectoren voor hun duurdere (m.i. onbeschoft dure) Diamond serie netwerkkabels vandaan halen......??  ;)

Zoek de verschillen..... :angel:  (@Martin!!!  scherp opgemerkt  ;))



Telegartner J00025A2001


Om het toch nog ietsje anders te doen lijken is er een custom build zwart kunststof kapje geplaatst met het ''Diamond'' logo  :o
Niets mis dus met de Telegartner connectoren... ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op mei 20, 2013, 15:39:05
Zoek de verschillen..... :angel:  (@Martin!!!  scherp opgemerkt  ;))
[

:headbanging:

Je moet toch wat op zo'n regenachtige dag.....
mainly British stuff

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

#5279
Citaat van: Bas Akkerman op mei 20, 2013, 15:56:50
Of gewoon muziek luisteren. ;D

Dat gaat met dezelfde moeite............
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op mei 20, 2013, 15:36:37
Totaal onnodig Sander! ;) Je begrijpt toch ook wel dat ik mezelf en dan met name mijn "rol c.q. aandeel" hier op het forum enorm op de hak nam? ;) Volgende keer toch wat meer smileys gebruiken. ;)
..



:thumbs-up:



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

notoxus

Citaat van: Martin!!! op mei 20, 2013, 16:27:34
Dat gaat met dezelfde moeite............



Heerlijke info hier!  tnx en keep up the good work.  :clapping:
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei 20, 2013, 12:01:44
Kijk, "now we,re talking" Theo  ;) Ik was al nieuwsgierig wat je allemaal van plan was, maar interessant om te zien en lezen wat je aangeschaft en geïnstalleerd heb.
Zo,n SSD is misschien wel een prijzige uitgave, maar m.i. wel een zeer goede investering.
Het biedt alleen maar voordelen zoals snelheid, geruisloos, geen vibraties, minder warmte opbouw, en een lager stroomverbruik. Sommige mensen zien er het nut niet van in, maar geloof me het werkt absoluut in het voordeel als je de laptop (of MM) inzet voor het streamen  ;)

Heb je evt. niet de optie overwogen om voor de pro versie te gaan van de Samsung 840 SSD ?
Kleine tip (voor het geval je dit nog niet heb gedaan) : installeer op je laptop het programmaatje "Trim Enabler" 2.0 (of 2.3)  Dit programmaatje zorgt ervoor dat je SSD constant snel blijft werken,en dus niet trager wordt na verloop van tijd. SSD,s zijn loeisnel, maar kunnen na verloop van tijd ook trager worden en moeten ook regelmatig ge-herstructureerd worden  ;)

Succes nog met de installatie van de netgear switch en foto,s zijn altijd welkom  :P

Jan, ik dacht eigenlijk dat de met de Samsung SSD meegeleverde "Magician Software" ervoor ging zorgen dat de TRIM in de gaten gehouden wordt...... :o


Vreemde gewaarwording ook zo'n schone W7 installatie.......geen overbodige troep er meer bij, slechts W7, Jriver, iTunes en Spotify op,je bureaublad :pompom: :clapping:

Martin!!!

En de bekabeling Theo is daar nog iets van terecht gekomen vandaag?
mainly British stuff

twani


Xander32

#5286
Citaat van: Martin!!! op mei 20, 2013, 15:46:29
:headbanging:

Je moet toch wat op zo'n regenachtige dag.....
... wou net vragen of je niet wat b. ....

:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

 ......eters te doen had?  :satisfied:

Nou nee dus.....  :D
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Martin!!! op mei 20, 2013, 22:04:27
......eters te doen had?  :satisfied:

Nou nee dus.....  :D
Dus eigenlijk had Bas jou vandaag al kunnen aandoen!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op mei 20, 2013, 22:08:34
Dus eigenlijk had Bas jou vandaag al kunnen aandoen!

Hij was weer meer dan welkom  geweest ......
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op mei 20, 2013, 22:12:05
Hij was weer meer dan welkom  geweest ......
Dat gaat er zeker dan nog een keer van komen. De vorige keer vond ik het zeer zeker gezellig!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: twani op mei 20, 2013, 21:34:39
Jan, ik dacht eigenlijk dat de met de Samsung SSD meegeleverde "Magician Software" ervoor ging zorgen dat de TRIM in de gaten gehouden wordt...... :o


Vreemde gewaarwording ook zo'n schone W7 installatie.......geen overbodige troep er meer bij, slechts W7, Jriver, iTunes en Spotify op,je bureaublad :pompom: :clapping:

Een paar tips voor optimaal ssd gebruik:

Here are five things you can do from the keyboard to make sure you're getting optimal performance from your SSD.

Enable TRIM.
First check and see if it's enabled (most Windows 7 users will find that TRIM is already enabled, but you'll want to check just to make sure). Click Start, type "cmd" and right click your search result and click "Open as Administrator".  Now type "fsutil behavior query DisableDeleteNotify" (without the quotes). If you get DisableDeleteNotify = 0 then TRIM is working. If you get DisableDeleteNotify = 1 then you need to enable it. To enable it, type "fsutil behavior set disabledeletenotify 0″ (without the quotes) and restart your computer.
Disable Defragging.
Mechanical hard drives need defragging. SSDs don't. Disable as follows: click Start, click on Control Panel, then "System and Maintenance". Under "Administrative Tools" you'll see something called "Defragment your hard drive". Open that up, see if "Run Automatically' is selected. If it is, de-select it. Alternatively, you may type in "disk defragmenter" in the Start menu search bar and disable automatic defragging from there.
Disable Superfetch and Prefetch.
SSDs have extremely fast access times that are many times faster than traditional HDDs. Superfetch and Prefetch will just eat up precious memory without giving you much of a performance benefit. Click Start, type "regedit", right click your search result and click "Run as Administrator".  Navigate to:  "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\SessionManager\Memory Management\PrefetchParameters". Right click EnableSuperfetch and EnablePrefetcher and modify their values to 0. Then restart your computer.
Disable Indexing.
Indexing takes what it thinks are the most commonly used files and stores the file locations for quick access. This may not slow down your SSD, but it can put a load on your processor. With SSDs being fast enough to access all files, there's really no reason to have indexing, so turn it off. Click Start, click Computer, right click your SSD (normally C:), click "Properties",  look under the General tab and unclick "Allow files on this drive to have contents indexed".
Disable Hibernation.
This will free up a lot of valuable space. And, of course, with your SSD you can boot into Windows from a complete shutdown and open your work up again just as fast as you can resume from a state of hibernation. (Or you can use the other sleep mode called "Standby.") Simply click Start, type "cmd", right click the search result and click "Run as Administrator" and type "powercfg -h off".

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op mei 20, 2013, 22:26:01
Dat gaat er zeker dan nog een keer van komen. De vorige keer vond ik het zeer zeker gezellig!

Ik hoor het wel Bas, ik sluit voorlopig maar ff aan achter in de rij..........
mainly British stuff

twani

Citaat van: Onder013 op mei 20, 2013, 22:34:52
Een paar tips voor optimaal ssd gebruik:

Here are five things you can do from the keyboard to make sure you're getting optimal performance from your SSD.

Enable TRIM.
First check and see if it's enabled (most Windows 7 users will find that TRIM is already enabled, but you'll want to check just to make sure). Click Start, type "cmd" and right click your search result and click "Open as Administrator".  Now type "fsutil behavior query DisableDeleteNotify" (without the quotes). If you get DisableDeleteNotify = 0 then TRIM is working. If you get DisableDeleteNotify = 1 then you need to enable it. To enable it, type "fsutil behavior set disabledeletenotify 0″ (without the quotes) and restart your computer.
Disable Defragging.
Mechanical hard drives need defragging. SSDs don't. Disable as follows: click Start, click on Control Panel, then "System and Maintenance". Under "Administrative Tools" you'll see something called "Defragment your hard drive". Open that up, see if "Run Automatically' is selected. If it is, de-select it. Alternatively, you may type in "disk defragmenter" in the Start menu search bar and disable automatic defragging from there.
Disable Superfetch and Prefetch.
SSDs have extremely fast access times that are many times faster than traditional HDDs. Superfetch and Prefetch will just eat up precious memory without giving you much of a performance benefit. Click Start, type "regedit", right click your search result and click "Run as Administrator".  Navigate to:  "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\SessionManager\Memory Management\PrefetchParameters". Right click EnableSuperfetch and EnablePrefetcher and modify their values to 0. Then restart your computer.
Disable Indexing.
Indexing takes what it thinks are the most commonly used files and stores the file locations for quick access. This may not slow down your SSD, but it can put a load on your processor. With SSDs being fast enough to access all files, there's really no reason to have indexing, so turn it off. Click Start, click Computer, right click your SSD (normally C:), click "Properties",  look under the General tab and unclick "Allow files on this drive to have contents indexed".
Disable Hibernation.
This will free up a lot of valuable space. And, of course, with your SSD you can boot into Windows from a complete shutdown and open your work up again just as fast as you can resume from a state of hibernation. (Or you can use the other sleep mode called "Standby.") Simply click Start, type "cmd", right click the search result and click "Run as Administrator" and type "powercfg -h off".


Dank u :worship:

twani

#5294
Nu....daar komt ie hoor, Twani gaat ook even een partijtje "meeblérren" over computeraudio met SSD :P
Zoals door velen vóór mij al zo minutieus en gevoelvol omschreven lijkt de sound ná inmenging van Switch en SSD wat vanzelfsprekender de kamer in te "rollen" . Moeilijk te duiden (zoals velen bijv. ook het effect van betere UTP kabels lastig kunnen omschrijven) maar het klinkt nog wat gemakkelijker waarbij vooral de stemmen wat meer "pinpoint" staan....

Tevens een fotootje van de "hernieuwde" opstelling met de laptop "pront" in het midden.

Gary B. staat nu z'n "Ambiënt/Lounge achtige klanken de kamer in te vleien.....   Fijn :pompom:

Martin!!!

#5295
Mooi plaatje ..........

Wat voor verlichting  heb  je achter  je  plinten ?

mainly British stuff

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei 20, 2013, 15:39:05
Waar zou Audioquest nou toch die mooie connectoren voor hun duurdere (m.i. onbeschoft dure) Diamond serie netwerkkabels vandaan halen......??  ;)

Zoek de verschillen..... :angel:  (@Martin!!!  scherp opgemerkt  ;))



Telegartner J00025A2001


Om het toch nog ietsje anders te doen lijken is er een custom build zwart kunststof kapje geplaatst met het ''Diamond'' logo  :o
Niets mis dus met de Telegartner connectoren... ;D
Tja, die bestellen dus gewoon bij Telegaertner voor pak 'm beet een eurootje of 3 per connector.....

Boeven zijn het :devil:

twani

Citaat van: Martin!!! op mei 20, 2013, 23:19:42
Mooi plaatje ..........

Wat voor verlichting  heb er je achter  je  plinten ?
Ordinaire lichtslang, wél verzonken ;)

twani

Vergeet ik nog de nieuwste "gimmick", mijn actieve Leben CS 300 koeling, die gehangen in een soort "minisnelbinders" geheel geluidsloos zijn koelende werk verricht :P

Overigens is deze geheel niet te zien, onzichtbaar geplaatst..

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 20, 2013, 23:20:42
Tja, die bestellen dus gewoon bij Telegaertner voor pak 'm beet een eurootje of 3 per connector.....

Boeven zijn het :devil:

Bizar hé....... Ik vraag mij ook serieus af of Audioquest de kabel van deze: https://www.wifimedia.eu/catalog/audioquestdiamondrjeethernetcat7cable15m-p-3433.html en hun andere netwerkkabels ''in eigen huis'' vervaardigen.... :angel:  Ik heb het bij de groothandel van Belden ook nagevraagd en die meldden mij glimlachend: Meneer, ik denk niet dat u dat liever wilt weten.... :sneaky2:

Er zijn ook niet zoveel kabelfabrikanten op de wereld als dat sommige audiofielen denken  ;)  Er zijn gewoon een aantal grote fabrikanten die onder bepaalde specs kabels fabriceren voor ''fancy'' merken.  Een kennis van mij was altijd erg enthousiast over MIT kabels en vol overtuiging dat de kunststof kastjes die tussen de interlinks en speakerkabels zitten bij MIT vol met hoogwaardige elementen zouden zitten  :wacko:
Tot het moment kwam dat hij met mij samen bij een audiodealer belande die inmiddels zo goed als opgeheven is maar waar een fraai uitziende speakerkabel van MIT (ingeruild op een Sonore kabelset) even ''ontleed'' was om nou eens te kijken wat voor technologie er in hemelsnaam in het bijzondere kastje zat.
Er moest een zaag aan te pas komen om het volledig hermetisch verlijmde kastje open te krijgen, maar toen het inwendige zichtbaar was (een volgegoten kastje met hars en twee prutsweerstandjes van een paar euro,s) kon niemand zijn verbazing (en later frustratie) te boven komen  :crazy:

Ik vergeet het gezicht wat mijn kennis trok nooit meer, vooral toen ook de dure MIT kabel verder gestript werd en er uiteindelijk een t.o.v. de prachtige buitenmantel kleine diameter kabel zichtbaar werd waar heel klein Belden op te zien was... :o
Ik denk niet dat het bij alle merken er zo aan toe gaat, maar het gebeurt dus wel.  Van Chord Company weet ik in ieder geval wel zeker dat zij alles in eigen huis ontwikkelen en fabriceren.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8