A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei 14, 2013, 09:18:40
Nee hoor, het gaat ook over klankschalen ;D

En ook over het prachtige merk Pass Labs, dus variatie ten overvloede..... 8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Hifi Addict

Hmm volgens mij is die telegartner met name ontwikkeld voor makkelijke/snelle montage, geen krimptang nodig. Maar goed boeien, ze zijn allebei goed tot 500MHz.. Ik hou het zelf bij de hirose tm31  ;D

YamahaRXV

Citaat van: Hifi Addict op mei 14, 2013, 11:11:46
Hmm volgens mij is die telegartner met name ontwikkeld voor makkelijke/snelle montage, geen krimptang nodig. Maar goed boeien, ze zijn allebei goed tot 500MHz.. Ik hou het zelf bij de hirose tm31  ;D

Die heb ik ook besteld  ;)

De Telegärtner connectoren zijn overigens ook qua behuizing zo (zwaar)
uitgevoerd om een stukje interferentie tegen te gaan.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#5178
Citaat van: Hifi Addict op mei 14, 2013, 11:11:46
Hmm volgens mij is die telegartner met name ontwikkeld voor makkelijke/snelle montage, geen krimptang nodig. Maar goed boeien, ze zijn allebei goed tot 500MHz.. Ik hou het zelf bij de hirose tm31  ;D
Tja en waarover hebben we het eigenlijk hé, niemand van ons weet wat het beste klinkt waarbij je je overigens zelfs nog kan afvragen of béter klinken niet gewoon ánders klinken is.

Mijn 1e doel is eigenlijk om de netwerkkabels dusdanig voor elkaar te hebben dat dáár de zwakke schakel zich niet meer kan bevinden, het moet fysiek zéér goed voor elkaar zijn.
Voor een goede gemoedsrust zeg maar ;)

Deleted Member 2

Citaat van: twani op mei 14, 2013, 23:34:11
Tja en waarover hebben we het eigenlijk hé, niemand van ons weet wat het beste klinkt waarbij je je overigens zelfs nog kan afvragen of béter klonken niet gewoon ánders klinken is.

Mijn 1e doel is eigenlijk om de netwerkkabels dusdanig voor elkaar te hebben dat dáár de zwakke schakel zich niet meer kan bevinden, het moet fysiek zéér goed voor elkaar zijn.
Voor een goede gemoedsrust zeg maar ;)

Standaard cat 5, 6 of 7 kabel gebruiken. De verbindingskabel is dan geen obstakel om de streamer te laten spelen. Neem dan geen cat kabel die met scherpe knikken in een blisterverpakking is gepropt (zoals van Officecenter/Staples.

Groet,

Henk

twani

#5180
Ook nog even op deze site gekeken. De mannen van That Cable zijn groot en bekend geworden met hun 5 *****  Award winning HDMI kabel bij What Hifi tegen een zeer lage
prijs. Heb er in het verleden best wel eens wat zaken besteld, tot volle tevredenheid.

Een aantal van mijn niet "High End" georiënteerde kennissen heb ik van deze bekabeling voorzien tijdens mijn aansluitsessies aldaar ;)

http://www.thatcable.com/product/Cat6-RJ45-Patch-Ethernet-Solid-Copper-Cable

YamahaRXV

Ik hoop a.s. vrijdag de Belden kabel binnen te hebben. Vandaag bericht gekregen dat deze vanuit het centrale magazijn in Duitsland verstuurd is.
De Netgear Gigabit switch komt morgen (als het goed is) binnen (ook vanuit Duitsland)

Met de Belden cat. 7 weet ik gewoon zeker dat ik een kwalitatief goede kabel in huis haal en dat is inderdaad goed voor de gemoedsrust  ::)
Onze elektricien op de zaak is zeer bedreven in het verbinden van connectoren aan netwerkkabels (hij heeft er pasgeleden 60 gedaan in nog geen 2 uur zonder één foutje  :blink:) en hij heeft aangeboden om de connectoren voor mij aan de Belden te maken. Prima toch, bespaart mij weer wat gepruts, want het blijft een geduldig prutswerkje.

Met de nieuwe switch en alles in het netwerk straks bekabeld met de cat.7 ben ik erg benieuwd of we nog wat evt. verschillen gaan horen  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op mei 15, 2013, 00:02:06
Ik hoop a.s. vrijdag de Belden kabel binnen te hebben. Vandaag bericht gekregen dat deze vanuit het centrale magazijn in Duitsland verstuurd is.
De Netgear Gigabit switch komt morgen (als het goed is) binnen (ook vanuit Duitsland)

Met de Belden cat. 7 weet ik gewoon zeker dat ik een kwalitatief goede kabel in huis haal en dat is inderdaad goed voor de gemoedsrust  ::)
Onze elektricien op de zaak is zeer bedreven in het verbinden van connectoren aan netwerkkabels (hij heeft er pasgeleden 60 gedaan in nog geen 2 uur zonder één foutje  :blink:) en hij heeft aangeboden om de connectoren voor mij aan de Belden te maken. Prima toch, bespaart mij weer wat gepruts, want het blijft een geduldig prutswerkje.

Met de nieuwe switch en alles in het netwerk straks bekabeld met de cat.7 ben ik erg benieuwd of we nog wat evt. verschillen gaan horen  :angel:

Jan, weet niet of het kan met de plug die jij hebt: je kan winst halen door het kruisende paar met wat afstand ten opzichte van de overige paren te bevestigen. Dit is het geheim van de Meicord Opal (zegt men).

twani

Jij verbaasd mij telkens weer Henk.... Jij weet ook veel zeg :worship:   

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei 15, 2013, 00:20:53
Jan, weet niet of het kan met de plug die jij hebt: je kan winst halen door het kruisende paar met wat afstand ten opzichte van de overige paren te bevestigen. Dit is het geheim van de Meicord Opal (zegt men).

Dat kan ik niet helemaal vatten Henk; de insteekcontacten (die je later aanknijp met een geschikte RJ 45 tang) zitten toch op een gelijke voorgeschreven afstand ?
Of bedoel je vanaf de insteekcontacten de betreffende aderen zoveel mogelijk ''vrij'' leggen, al dan niet in de beschikbare ruimte van de connector ? :wacko:

Als ik het goed begrijp doet Meicord dat bewust om een stukje interferentie te voorkomen ?

http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/975000-999999/992160-in-01-de-Crimpen_von_RJ45_Netzwerksteckern.pdf

De Netgear switch (via Amazon.de) is al keurig netjes binnen gekomen, maar de Belden kabel + Hirose connectoren (via Conrad electronics) nog niet  >:(
Ook in het verleden al eens meer meegemaakt dat Conrad niet echt uitblinkt in snelheid qu levering...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ik heb de switch ook besteld Jan, een Unmannaged exemplaar toch?

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 16, 2013, 11:31:27
Ik heb de switch ook besteld Jan, een Unmannaged exemplaar toch?

Yep, de Netgear FS-105 GE (gigabit ethernet)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

#5187
Citaat van: YamahaRXV op mei 15, 2013, 19:06:21
Dat kan ik niet helemaal vatten Henk; de insteekcontacten (die je later aanknijp met een geschikte RJ 45 tang) zitten toch op een gelijke voorgeschreven afstand ?


De insteekcontacten zijn uiteraard vast, maar ik bedoel de aderparen (zoals ze na het verwijderen van de mantel georganiseerd zijn). Leg deze zo veel als mogelijk in de volgorde van de bestemming in de insteekcontacten. Dit lukt niet met alle aderparen. Probeer dat aderpaar met enige afstand van de andere aders naar de voor die aders bestemde insteekcontacten te brengen.

Ongeveer zo:


Je ziet het wit-groene aderpaar boven de andere aders kruisen met een beetje afstand. De connector die jij gebruikt heeft niet de layout zoals die van het plaatje, maar wellicht is er wat ruimte voor de aders.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei 16, 2013, 12:58:23
De insteekcontacten zijn uiteraard vast, maar ik bedoel de aderparen (zoals ze na het verwijderen van de mantel georganiseerd zijn). Leg deze zo veel als mogelijk in de volgorde van de bestemming in de insteekcontacten. Dit lukt niet met alle aderparen. Probeer dat aderpaar met enige afstand van de andere aders naar de voor die aders bestemde insteekcontacten te brengen.

Ongeveer zo:


Je ziet het wit-groene aderpaar boven de andere aders kruisen met een beetje afstand. De connector die jij gebruikt heeft niet de layout zoals die van het plaatje, maar wellicht is er wat ruimte voor de aders.

Ah duidelijk, snap nu wat je bedoelde  ;)  Zal vanavond eens kijken wat we kunnen doen; kabel+connectoren zijn binnengekomen zag ik net op post.nl
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Leuke site met wat "kabelkes" die hier in Europa wat minder bekend zijn


http://www.vhaudio.com/

twani



Mitch--

pff je ben wel bedreven in het zoeken van info! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani


Xander32

Citaat van: Xander32 op mei 14, 2013, 06:51:38
Tweaken, als je het doet, doe het dan goed; nu al twee pagina's over CAT kabels en connectors :o.


;D
... en op naar vier!


Maar ik lees dat er al kabel (Belden) is besteld en een deskundige voor het monteren van de connectoren is gemobiliseerd. Er zijn vorderingen.


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op mei 17, 2013, 08:21:38
... en op naar vier!


Maar ik lees dat er al kabel (Belden) is besteld en een deskundige voor het monteren van de connectoren is gemobiliseerd. Er zijn vorderingen.
Is voor een kabeltopic helemaal niks zoals je weet :D

Xander32

Citaat van: twani op mei 17, 2013, 19:06:21
Is voor een kabeltopic helemaal niks zoals je weet :D
Klopt, tot nu toe gaat het er hier tevens opvallend rustig, beheerst toe voor een kabel-topic ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#5197
Citaat van: Xander32 op mei 17, 2013, 21:35:17
Klopt, tot nu toe gaat het er hier tevens opvallend rustig, beheerst toe voor een kabel-topic ::).
Komt omdat het reguliere clubje vrienden dat hier regelmatig post netjes om en nabij het "realistische midden" zitten.
Het is hier géén frontale botsing tussen een groep van zweverige "yoga zen pilates" achtige lieden, die iedere verandering van een kabel een complete ommezwaai van klank toedichten enerzijds, (compleet met het wel bekende méér zwart tussen de instrumenten :P) en een andere groep die je voor iedere kabel die zich in een moderne hifi installatie bevindt naar de plaatselijke bouwmarkt stuurt voor het allergoedkoopste installatiedraad van de rol omdat er toch geen enkel verschil te horen zou zijn.
Neeee, de vrienden die hier posten zijn allemaal overtuigd van de belangrijke rol die kabels, connectoren, voedingen en hun juiste implementatie ervan in de set speelt, echter zijn allen realistisch genoeg om deze "tweaks" geen buitenproportionele waarde toe te kennen.

Allemaal verbeteringen met procentjes (of zelfs delen daarvan) per stuk, bij elkaar opgeteld echter een significante verbetering.

twani

#5198
En oh ja, die mensen liggen mij na aan het hart ;)

En zonder anderen te kort te doen, ik doel op Bas "A"  Jan "F" en Henk "ODL" :thumbs-up:

twani

En om aan te geven dat ik wel kan genieten van dit soort dure kabels waarvan ik zeker weet dat ik ze nooit zal kopen...