A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: twani op april 27, 2013, 21:43:51
....

Hoe nu verder dan zul je je afvragen? Welnu, ik heb besloten (ook omdat ik prima tevreden ben) om voorlopig even te blijven rondkijken, wellicht toch ook gewoon de MM a la Jan "F" ;D

Nu ik je toch te pakken heb Henk :pompom:  Jij draait toch Jplay?  Is dit nu een softwarematige schil voor bijv. jriver of is het echt een op zichzelf staande Mediaplayer?
...
Ik zeg; doen!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

Citaat van: twani op april 27, 2013, 21:43:51
Nou nee, om eerlijk te zijn heb ik de bestelling zelfs geannuleerd. Ik was uiteindelijk toch niet zeker genoeg over de verbetering die ik zou kunnen bewerkstelligen.  Ik heb bij Bjorn en Garmt keurig geïnformeerd wat de annuleringskosten zouden bedragen. Deze had ik oprecht willen betalen omdat ik wel degelijk het ding écht bij hen had besteld, maar zeer zeer coulant wilden zij hier niets van weten.

Hoe nu verder dan zul je je afvragen? Welnu, ik heb besloten (ook omdat ik prima tevreden ben) om voorlopig even te blijven rondkijken, wellicht toch ook gewoon de MM a la Jan "F" ;D

Nu ik je toch te pakken heb Henk :pompom:  Jij draait toch Jplay?  Is dit nu een softwarematige schil voor bijv. jriver of is het echt een op zichzelf staande Mediaplayer?

Ook heb ik de grootste moeite om internetradio te draaien vanuit Jriver(15), het blijft hangen, doet het soms helemaal niet. Ook zet JR15 al mijn rips (de nummers dan)op alfabetische volgorde hetgeen met sommige cd's bloediritant is. Al bij al denk ik dat ik computertechnisch nog nét niet genoeg ben geschoold :blush:

Ik draai zelf niet met Jplay. Wel heb ik er meerdere keren van kunnen genieten draaiend op een dedicated windows laptop. Dit gaf als onderdeel van de set waarin het speelde een formidabel geluid. De essentie van jplay is dat het alles van de laptop uitschakelt wat niet strikt noodzakelijk is. De file wordt ingelezen en vervolgens gaat de laptop in een soort hibernation state. Het is wel een beetje gedoe omdat eerst alle files in een buffer worden geladen voor het feest kan beginnen.
Het deed me een beetje denken aan plaatjes draaien: daar moet je ook van alles doen voor je muziek hoort.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor het comfort van de touch in combinatie met de dac. Zelfs met de omvang van mijn muziek-collectie blijft het comfort hoog. Ik vermoed dat dit met de MM niet minder is.
Indien je bij de MM veroordeeld bent tot de conventies van iTunes vrees ik dat jij al snel tegen de grens zal aanlopen van wat je nog bereid bent om te accepteren. Door het inrichten van een iPod ben ik weer geheel overtuigd dat iTunes en ik nooit vrienden zullen worden laat staan blijven. Ik voelde me een gevangene aan wie alle rechten zijn ontnomen.
Voor zo ver ik je in schat is jouw meegaandheid op dit gebied al net zo slecht ontwikkeld.

Ik dacht eigenlijk dat Jan jplay ook gebruikt heeft op een windows laptop (dus voor de mm-periode).


YamahaRXV

#4977
@Henk    Nee, Jplay heb ik niet geprobeerd op de laptop, wel JRiver  ;) In eerste instantie om te kijken wat Spotify mij zou kunnen opleveren en later ben ik een tijdje aan het testen geweest om mijn eigen muziekbestanden af te spelen met JRiver.
De klankmatige performance was niet slecht, maar zeker niet beter als die van de interne UPnP streamer van de Superuniti ondanks dat de dac van de SU ook werd gebruikt (i.c.m. de MF V-Link 2) zoals ook recent met de MM, alleen dan nu met de MF V-Link 192  ;)
De dac van de SU heeft inmiddels wel laten horen dat deze op een hoog niveau presteert, dus dat was zeker niet de bottleneck.

Een programma zoals Amarra kan overigens geheel buiten iTunes als mediaplayer fungeren en is in de basis een prachtig programma, maar de wazige en bijna spookachtige ''buggy'' mankementen maken het voor mij een tot een ramp programma :-X
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op april 28, 2013, 11:13:51
@Henk    Nee, Jplay heb ik niet geprobeerd op de laptop, wel JRiver  ;) In eerste instantie om te kijken wat Spotify mij zou kunnen opleveren en later ben ik een tijdje aan het testen geweest om mijn eigen muziekbestanden af te spelen met JRiver.
De klankmatige performance was niet slecht, maar zeker niet beter als die van de interne UPnP streamer van de Superuniti ondanks dat de dac van de SU ook werd gebruikt (i.c.m. de MF V-Link 2) zoals ook recent met de MM, alleen dan nu met de MF V-Link 192  ;)
De dac van de SU heeft inmiddels wel laten horen dat deze op een hoog niveau presteert, dus dat was zeker niet de bottleneck.

Een programma zoals Amarra kan overigens geheel buiten iTunes als mediaplayer fungeren en is in de basis een prachtig programma, maar de wazige en bijna spookachtige ''buggy'' mankementen maken het voor mij een tot een ramp programma :-X

Ah, de 'J' was dus de trigger voor mij, maar een ander programma.

Wat ik bedoel met het niet kunnen leven met iTunes is dat je niet je eigen keuzes kan maken in de structuur van je muziekverzameling. Alles wordt bepaald op basis van de tag (en daar mee is dat dus je enige mogelijkheid om de structuur nog in enige mate zelf te kunnen bepalen).

YamahaRXV

 ;D  Ik snap wat je bedoel met de structuur van je muziekverzameling in iTunes Henk  ;)
Persoonlijk kan ik heel goed leven met de indelingen en zie er absoluut geen problemen in, maar zoals gezegd: dat is persoonlijk hé  :)
Onderstaand even een paar snel genomen fotootjes qua indeling/menustructuuur van iTunes via de perfect werkende Remote app op de iPad.
Sinds ik overigens de laatste update van QNap voor mijn NAS er op gezet heb werkt het helemaal als een tierrelier  :pompom:



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op april 28, 2013, 12:14:40
;D  Ik snap wat je bedoel met de structuur van je muziekverzameling in iTunes Henk  ;)
Persoonlijk kan ik heel goed leven met de indelingen en zie er absoluut geen problemen in, maar zoals gezegd: dat is persoonlijk hé  :)
Onderstaand even een paar snel genomen fotootjes qua indeling/menustructuuur van iTunes via de perfect werkende Remote app op de iPad.
Sinds ik overigens de laatste update van QNap voor mijn NAS er op gezet heb werkt het helemaal als een tierrelier  :pompom:


Dat ziet er best overzichtelijk uit, maar hoe zal dat zijn als het om een collectie gaat van vele duizenden albums.....

De omvang van de collectie hebben mij er overigens toe gebracht dat ik de Qnap669Pro heb aangeschaft. Deze biedt niet alleen 6 bays, maar bovenal een krachtige processor en veel geheugen.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op april 28, 2013, 12:22:08
Dat ziet er best overzichtelijk uit, maar hoe zal dat zijn als het om een collectie gaat van vele duizenden albums.....

De omvang van de collectie hebben mij er overigens toe gebracht dat ik de Qnap669Pro heb aangeschaft. Deze biedt niet alleen 6 bays, maar bovenal een krachtige processor en veel geheugen.

Dat kan ik helaas niet (uit eigen ervaring) melden  ;)

Die QNap die jij heb Henk is echt een monster vergeleken bij mijn simpel Q-Nap TS-112 turbo nasje  :o  Maar goed, voorlopig doet het dingetje nog erg goed zijn best... :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Het verschil in NAS performances snap ik ook nog niet zo goed :crazy:  Zorgt een NAS met een krachtiger CPU er alleen voor dat je sneller door de collectie wappert?  Ook pik ik zo af en toe op dat er verschil zit in het décoderen, ofwel dit door de NAS of later door de computer/dac laten doen.
Klopt dit? En zo ja hoe geef je dan aan dat je NAS het decoderen voor zijn rekening neemt? Pffff, wat weet ik er nog weinig van zeg :devil:

raindog

Een krachtige CPU is in een NAS vooral van belang wanneer deze zware taken (bijvoorbeeld coderen van video bestanden) moet uitvoeren, of meerdere taken tegelijk voor zijn kiezen krijgt. Wanneer je een NAS louter en alleen voor muziek gebruikt is de gebruikte CPU niet heel erg van belang.

Sommige server-software maakt het mogelijk om de NAS 'on the fly' bestanden te laten converteren. Zo laat ik mijn Synolgy NAS automatisch alle Flac bestanden omzetten naar WAV. Daardoor hoeft mijn Linn DS minder rekenwerk te verrichten en dat komt de geluidskwaliteit ten goede.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

 Loepzuiver antwoord "Regenhond", dat bedoelde ik precies :P

Deleted Member 2

#4985
Citaat van: twani op april 28, 2013, 21:58:02
Het verschil in NAS performances snap ik ook nog niet zo goed :crazy:  Zorgt een NAS met een krachtiger CPU er alleen voor dat je sneller door de collectie wappert?  Ook pik ik zo af en toe op dat er verschil zit in het décoderen, ofwel dit door de NAS of later door de computer/dac laten doen.
Klopt dit? En zo ja hoe geef je dan aan dat je NAS het decoderen voor zijn rekening neemt? Pffff, wat weet ik er nog weinig van zeg :devil:
De cpu van de nas zorgt er inderdaad voor dat je - naast sneller schrijven en lezen van bestanden -  sneller door de data kan gaan met selecteren en bijvoorbeeld zoeken. De nas met veel plekken (bays) voor een harddisk zijn over het algemeen sneller.
Voor de Touch is het van belang om zo min mogelijk bezig te hoeven zijn met andere taken dan het zorgen dat via de digitale uitgang een maximaal goed signaal wordt aangeboden aan de dac. Taken zoals converteren van een muziekfile kan je dus maar beter over laten aan de cpu van de nas.

Naast het voorzien van input voor de touch, is de nas ook lekker bezig met heel andere zaken. af en toe moet er ook gewerkt worden ;)


twani

Hoe geef je je NAS de opdracht deze werkzaamheden alvast te verrichten? En hoe anders ziet zo'n FLAC file er dan uit als deze de NAS verlaat? Een FLAC is toch een FLAC denk ik dan ......?

Kingpin

Citaat van: twani op april 28, 2013, 23:01:48
Hoe geef je je NAS de opdracht deze werkzaamheden alvast te verrichten? En hoe anders ziet zo'n FLAC file er dan uit als deze de NAS verlaat? Een FLAC is toch een FLAC denk ik dan ......?
Op de NAS draait een Media Server waarin je kunt aangeven wat er moet gebeuren bij transcoding.
Flac kan dan als flac worden verzonden, maar ook als pcm, dan gebeurd de conversie dus op de NAS.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted Member 2

Je zal begrepen hebben dat het voorgaande uitsluitend van toepassing is op de Touch. Bij andere streamers zal/kan het geheel anders geregeld zijn.

Kingpin

#4990
Citaat van: Onder013 op april 29, 2013, 00:11:19
Je zal begrepen hebben dat het voorgaande uitsluitend van toepassing is op de Touch. Bij andere streamers zal/kan het geheel anders geregeld zijn.
Volgens mij kun je de nieuwe LMS (Logitech Media Server) ook voor andere streamers gebruiken.
Uiteraard ben je vrij te gebruiken wat je wilt, zoals Twonky bijvoorbeeld.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

clockwork

Interessante discussie.  :clapping:
Welk formaat zou de voorkeur hebben met (in mijn geval) een Logitech Transporter of een Duet?
Toch maar eens mee experimenteren.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

raindog

Citaat van: twani op april 28, 2013, 23:01:48
Hoe geef je je NAS de opdracht deze werkzaamheden alvast te verrichten? En hoe anders ziet zo'n FLAC file er dan uit als deze de NAS verlaat? Een FLAC is toch een FLAC denk ik dan ......?

Een FLAC file is een ingepakt/gecomprimeerd bestand dat eerst uitgepakt/gedecomprimeerd dient te worden voordat het als bestand uberhaupt bruikbaar is. Eenmaal uitgepakt is de data-omvang gelijk aan een WAV bestand. Streamers hebben een processor aan boord om verschillende bestandsformaten te kunnnen omrekenen en ingepakte bestanden zoals FLAC en ALAC te kunnen uitpakken.

Het heeft mij aanvankelijk verbaasd dat er een verschil hoorbaar is tussen FLAC als FLAC of FLAC als WAVE naar mijn Linn. Maar ik hoor het echt. Overigens merk je er verder niets van, het is slechts een eenmalige instelling in je serversoftware en er is ook geen enkele vertraging merkbaar in de bediening.

Heb je al zicht wanneer de Sneaky geleverd gaat worden?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

advr

#4993
Citaat van: raindog op april 29, 2013, 12:03:52
Het heeft mij aanvankelijk verbaasd dat er een verschil hoorbaar is tussen FLAC als FLAC of FLAC als WAVE naar mijn Linn.

je bent overigens niet de enige  :music:

edit: het is overigens wav, zonder de e aan het einde ::)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kingpin

Citaat van: advr op april 29, 2013, 12:49:30
je bent overigens niet de enige  :music:
Was volgens mij al eens over gediscussieerd hier, lag dat niet aan de instelling van minimserver dat flac eerst geupsampled werd naar 24bitwav of dat de Linn dit deed, meen zoiets?

Citaat
edit: het is overigens wav, zonder de e aan het einde ::)
Das hetzelfde ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

Citaat van: Kingpin op april 28, 2013, 23:13:03
Op de NAS draait een Media Server waarin je kunt aangeven wat er moet gebeuren bij transcoding.
Flac kan dan als flac worden verzonden, maar ook als pcm, dan gebeurd de conversie dus op de NAS.
Mmmm, op mijn Netgear NAS zit een stukje prima werkende serversoftware, als ik weer terug ben van vakantie zal ik eens kijken of ik daar iets aan kan instellen......
Gr
Theo.

twani

Vanaf het dak vanaf mijn apartement een impressie van de baai van Moneglia :pompom:

twani

.

twani