A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

De versterker die jij nog wel eens hebt gehad  ;) is ook een voorbeeld van het toepassen van resonantiereductie in de juiste mate.

Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je er destijds afscheid van hebt genomen. ;D

AbZ

Ik begrijp dat die Apple een beetje gammel is als er zoveel aan moet gebeuren
maar dat heeft geen donder met draaitafels te maken
omdat trillingen daar direct op het element overgebracht kunnen worden.

tompj

Citaat van: YamahaRXV op april 14, 2013, 13:44:25
I could even hear it from the next room
Please, please dear Lord, restore my faith in humanity....it seems everyone is going insane...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

AbZ

#4878
Citaat van: tompj op april 14, 2013, 17:00:45
Please, please dear Lord, restore my faith in humanity....it seems everyone is going insane...
;D  maar deze gekken gooien geen bommen  :thumbs-up:

Overigens is de tekst meer typerend voor een 'onafhankelijke' internetrecensie.
"Ik had het nooit verwacht maar toch ..." (invullen wat u 'niet' had verwacht).

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op april 14, 2013, 16:52:32
Ik begrijp dat die Apple een beetje gammel is als er zoveel aan moet gebeuren
maar dat heeft geen donder met draaitafels te maken
omdat trillingen daar direct op het element overgebracht kunnen worden.

trillingen is wat ze gemeenschappelijk hebben. Wat precies bij een apple van invloed kan zijn weet jij net zo min als ik. :( Bij een draaitafel overigens ook niet ;D

AbZ

Citaat van: Onder013 op april 14, 2013, 17:11:49
trillingen is wat ze gemeenschappelijk hebben. Wat precies bij een apple van invloed kan zijn weet jij net zo min als ik. :( Bij een draaitafel overigens ook niet ;D
Het hele universum trilt  :headbanging:  maar bij mijn draaitafel is dat zinvol  :music:
De rest van het universum staat nog ter discussie.  Ik begrijp dat dit voor Apple liefhebbers anders ligt.

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op april 14, 2013, 17:19:24
Ik begrijp dat dit voor Apple liefhebbers anders ligt.

Daar is alles anders, maar wel van te voren bepaald en beschermd door mr SJ (RIP)

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op april 14, 2013, 16:52:32
Ik begrijp dat die Apple een beetje gammel is als er zoveel aan moet gebeuren
maar dat heeft geen donder met draaitafels te maken
omdat trillingen daar direct op het element overgebracht kunnen worden.

Typisch weer een gevalletje van pure ondoordachte en niet onderbouwde BS uitingen/trolgedrag van een gefrustreerde Apple hater  :-X  (heb je jezelf wel meer schuldig aan gemaakt als ik zo wat andere topics doorlees.... ;))
Mijn bijdragen zijn misschien niet altijd even zinvol, maar hebben in ieder geval niet het niet-sociale trolgedrag gehalte wat jij vaak laat zien in div. topics !
Het gaat met dit topic exact dezelfde kant op als met het topic van Frank2 waar ook een grote schare ''toetsenbordhelden'' zich verenigen om één persoon veilig van achter hun vertrouwde toetsenbordje te bekritiseren en op een directe of indirecte manier belachelijk te maken.
Ik vraag mij best vaak af hoe dit soort mensen acteren in face to face situaties in bv het bedrijfsleven, vrees dat ze het op deze manier niet heel ver gaan brengen.....

Maar goed, ga lekker door met je trolgedrag hier, gaat je in ieder geval goed af en het voegt heel veel toe in de div. topics  :clapping:
Je kan altijd nog je bekende uitspraak doen dat Apple gebruikers lijden aan het Stockholm syndroom; doet ook meer sympathie en waardering afdwingen als dat je met goed onderbouwde kritiek of argumenten komt  :crazy:

Overigens ben ik niet over draaitafels begonnen, maar dat terzijde.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

#4883
Citaat van: YamahaRXV op april 14, 2013, 19:11:24Typisch weer een gevalletje van pure ondoordachte en niet onderbouwde BS uitingen/trolgedrag van een gefrustreerde Apple hater  :-X  (heb je jezelf wel meer schuldig aan gemaakt als ik zo wat andere topics doorlees.... ;))
Mijn bijdragen zijn misschien niet altijd even zinvol, maar hebben in ieder geval niet het niet-sociale trolgedrag gehalte wat jij vaak laat zien in div. topics !
Het gaat met dit topic exact dezelfde kant op als met het topic van Frank2 waar ook een grote schare ''toetsenbordhelden'' zich verenigen om één persoon veilig van achter hun vertrouwde toetsenbordje te bekritiseren en op een directe of indirecte manier belachelijk te maken.
Ik vraag mij best vaak af hoe dit soort mensen acteren in face to face situaties in bv het bedrijfsleven, vrees dat ze het op deze manier niet heel ver gaan brengen.....

Maar goed, ga lekker door met je trolgedrag hier, gaat je in ieder geval goed af en het voegt heel veel toe in de div. topics  :clapping:
Je kan altijd nog je bekende uitspraak doen dat Apple gebruikers lijden aan het Stockholm syndroom; doet ook meer sympathie en waardering afdwingen als dat je met goed onderbouwde kritiek of argumenten komt  :crazy:
Oei, ik dacht dat jij een geintje wel kon hebben maar heb je blijkbaar zwaar geraakt.  Sorry, was niet de bedoeling.  Heb ook niets tegen Apple, wel tegen dwepen.  Zal voortaan proberen om je gevoelens te ontzien, en dit topic te vermijden zoals ik ook een ander showcase topic doorgaans vermijd.  Jouw 'samenvatting' van mijn bijdragen vind ik heel selectief en grof gechargeerd.  Dan druk ik me nog voorzichtig uit.  Hey, je kunt dit allemaal ook normaal zeggen als je zo goed weet hoe het hoort.  In het echt vallen we allemaal reuze mee.  Succes met je mods.

p.s.  Overigens was het verschil tussen draaitafel en computer (namelijk een element om trillingen op te nemen) geen geintje maar een serieus argument, dacht ik zo.  Dit bewijst iig dat we nogal van perceptie kunnen verschillen, ook waar het argumenten betreft.


YamahaRXV

Citaat van: AbZ op april 14, 2013, 19:27:02
Oei, ik dacht dat jij een geintje wel kon hebben maar heb je blijkbaar zwaar geraakt.  Sorry, was niet de bedoeling.  Heb ook niets tegen Apple, wel tegen dwepen.  Zal voortaan proberen om je gevoelens te ontzien, en dit topic te vermijden zoals ik ook een ander showcase topic doorgaans vermijd.  Hey, je kunt dit allemaal ook normaal zeggen als je zo goed weet hoe het hoort.  In het echt vallen we allemaal reuze mee.  Succes met je mods.

AbZ, een geintje kan ik zeker wel hebben (graag zelfs), maar als er een aantal reply,s geplaatst worden met betrekking tot bepaalde geplaatste posts en waar een bepaalde mate van aversie en cynisme afdruipt dan kan ik dat persoonlijk niet meer als een geintje classificeren.
Goede (technisch) onderbouwde kritiek kan ik ook zeer zeker waarderen, maar dingen die (bewust) impulsief zonder onderbouwing of eigen daadwerkelijke ervaringen worden geroepen gaan meer de kant op van ''virtuele'' psychologische oorlogsvoering en daar heb ik (in mijn schaarse en gewaardeerde vrije tijd) geen zin in. Beroepsmatig heb ik hier al voldoende mee te maken en dat vind ik eerlijk gezegd al meer dan genoeg ;)

Tja, en wat betreft het normaal verwoorden van mijn eerdere reactie; ik denk persoonlijk dat deze meer in verhouding tot jouw reply,s is geweest, op actie volgt tenslotte reactie  ;)  Verder hoor je mij absoluut niet zeggen dat ik weet hoe het hoort; integendeel, zou ik mij ook niet schuldig aan willen maken en als ik dat onverhoopts toch zou doen mogen mensen mij daar meteen op attenderen. Je hoeft dan ook zeker niet dit topic te mijden, nergens voor nodig.
In het echt val ook ik (al zeg ik het zelf) erg mee, mensen die mij persoonlijk kennen kunnen dat denk ik wel beamen.... ''Leven en laten leven'' is min of meer mijn motto  ;)

Wat betreft ''dwepen'', ik heb zeker waardering voor de meeste Apple producten v.w.b. vormgeving en een aantal andere dingen, ondanks het feit dat ik weet dat het zeker niet allemaal hosanna is met Apple producten.
Wijlen S.J. was een ''hork'' als persoon, maar de man had wel een zeer breed en technisch inzicht en was altijd vastberaden om zijn doel te bereiken.
Laten we zeggen dat ik beroepsmatig de redelijk uitzonderlijke mogelijkheid heb gehad om ook ziijn privé ''project'' (Venus) van zeer dichtbij te kunnen aanschouwen.
Optisch gezien misschien niet ieders keuze (zoals meer Apple producten worden gezien), maar op technisch vlak zeer hoogstaand door minimalistische maar zeer doordachte en gedurfde ontwerpen waarbij (excotische) materiaalkeuzes zijn gemaakt die een ander niet snel had durven nemen, pure innovatie dus waarbij S.J. grotendeels zijn visie en technische kennis heeft laten gelden.
Als je dit soort dingen in werkelijkheid en van dichtbij kan zien dan krijg je ook wat meer waardering voor de Apple producten.
Zie het niet als een verafgoding, maar meer als een waardering/respect voor technisch hoogstaande producten.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Mmmmm, zit mezelf eens te bedenken wat ik eigenlijk van Apple vind?  Conclusie luidt dat ik (inmiddels) wel degelijk een aantal Apple producten in huis heb die, en dat moet toch worden gezegd, allen foutloos en plezierig functioneren. Ben ik daarmee dan ook een Apple Fan? Nee dat niet direct, dit in tegenstelling tot Monique en mijn uit 2 leden bestaande "juniorenteam".

Iphone 3gs, 4 en 4S doen bij hun probleemloos dienst, ja zij zijn Apple fan ;D

Mijn Ipad 4 doet het fijn maar doet mij niet transformeren tot een échte Apple adept....

twani

Citaat van: tompj op april 14, 2013, 17:00:45
Please, please dear Lord, restore my faith in humanity....it seems everyone is going insane...
Tom is verre van een zwever, dat blijkt weer eens ;D

AbZ

#4887
@Yam.  Ik lees gewoon wat je in die posting schreef en heb gezegd wat ik ervan vind.  Ook dit gezegd:  "Jouw 'samenvatting' van mijn bijdragen vind ik heel selectief en grof gechargeerd.  Dan druk ik me nog voorzichtig uit."  En ik heb me ook idd ingehouden, want let's face it:  In plaats van erop te wijzen dat de stijl of inhoud je niet bevalt, dicht je een persoon bepaalde dubieuze eigenschappen toe.  Dat vind ik nogal ranzig en als jij vindt dat het wel in verhouding is, dan verschillen we nogal van normen, zowel persoonlijk als professioneel.  Hopelijk duidelijk zo.  C'est tous.  Verder wens ik je veel plezier.


YamahaRXV

Blijkt dus dat we aardig verschillen van mening en dat je mijn ''samenvatting'' als selectief en grof chargeer.
Tja, dat kan natuurlijk, maar besef je zelf wel dat je met de opbouw van je reply,s (al dan niet voorzien van een aardige dosis spot en cynisme) naar een climax  aan het werken was ?  Kan natuurlijk altijd onbewust gebeuren, maar het is niet de eerste keer dat mij dit opvalt dus vandaar mijn opmerkingen ja.
Als ik dan het gevoel krijgt dat hier bewust op aangestuurd wordt dan kom ik weer bij mijn opmerking dat er een soort van psychologische spelletjes gespeeld worden waarbij de boodschap duidelijk gebracht wordt naar één of meerdere personen, maar waarbij er een ''veilige'' (altijd in te dekken) marge aangehouden wordt waarbij je als het tot een climax komt je jezelf vrij kan pleiten van enige schuld of wat dan ook. 

Als mijn uitingen als ranzig worden gezien (waar ik overigens een heel andere definitie van heb) dan is dat jouw interpretatie.
Laten we het er maar op houden dat ik een aantal dingen heb benoemd die voor mij meerdere keren zijn opgevallen en mogelijk wel als feiten gelden.
Ik denk dat ik het op een voor mij correcte manier geformuleerd heb, maar dat het nogal confronterend overkwam.  Tja, zo ben ik (en niet alleen achter een toetsenbord kan ik je melden...)

In ieder geval zijn jouw standpunten duidelijk en hopelijk ook de mijne.

Jammer dat het zo moet lopen, maar het zij zo.

Ook nog veel plezier toegewenst.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

#4889
Tja climax.  Jij ging over de zeik.  Dan ben jij er gewoon te laat bij met je wijsheid. 
Getuigt niet van inzicht in je eigen gevoelens in dit soort processen.
Bovendien ga je nu gewoon door met het toeschrijven van akelige dingen aan mij. 
Daar heb ik het dan weer mee gehad, zoals mijns inziens op tijd genoteerd.

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op april 14, 2013, 23:19:40
Tja climax.  Jij ging over de zeik.  Dan ben jij er gewoon te laat bij met je wijsheid. 
Getuigt niet van inzicht in je eigen gevoelens in dit soort processen.

Precies zoals ik verwacht/aangegeven had en tevens meteen dé bevestiging voor mij  ;)
Mooi !

En wat mij betreft meteen de laatste discussie, heb geen zin om andermans topic hier nog langer mee te vervuilen.

Een zeer prettige nacht toegewenst.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

#4891
Citaat van: YamahaRXV op april 14, 2013, 23:43:39
Precies zoals ik verwacht/aangegeven had en tevens meteen dé bevestiging voor mij  ;)
Mooi !
Hindsight wisdom.  Als je mij gewoon verzoekt iets aan te passen
of ergens mee op te houden dan is dat (mits redelijk) meestal zo gelukt.

Citaat van: YamahaRXV op april 14, 2013, 23:43:39En wat mij betreft meteen de laatste discussie, heb geen zin om andermans topic hier nog langer mee te vervuilen.

Een zeer prettige nacht toegewenst.
Prima, dat is een helder verzoek...

<edit:  't Is nu wel heel rustig geworden hier?  Hoeft niet hoor...>

BuSpu

Citaat van: YamahaRXV op april 14, 2013, 19:11:24
Typisch weer een gevalletje van pure ondoordachte en niet onderbouwde BS uitingen/trolgedrag van een gefrustreerde Apple hater  :-X  (heb je jezelf wel meer schuldig aan gemaakt als ik zo wat andere topics doorlees.... ;))

Ik weet niet waar dit ineens vandaan komt maar ik herken jouw analyse van AbZ absoluut niet. Ok misschien stookt hij af en toe maar altijd met humor. Om iemand dan zo af te schilderen gaat mijn inziens wel ver.  :(

twani

Zojuist zit ik me te bedenken dat ik eigenlijk nog alleen maar Spotify Premium luister. De NAS vol met kwalitatief hoogwaardige FLAC files staat zichzelf laatstelijk nutteloos dagelijks warm te houden. :nopompom:

Ook internetradio luister ik bijna niet meer....

Heb ik dat nu alleen of valt jullie dat ook op..  Het klinkt gewoon ook verrekte goed, geluid komt geweldig los van de speakers, een mooi podium met de vocalen prachtig in het midden vastgenageld, en een wijds klankbeeld eromheen...  Is dit dan het vaak zo gewraakte gecomprimeerde geluid, mij best dan :nopompom: 



tompj

Citaat van: twani op april 18, 2013, 22:39:59
Zojuist zit ik me te bedenken dat ik eigenlijk nog alleen maar Spotify Premium luister. De NAS vol met kwalitatief hoogwaardige FLAC files staat zichzelf laatstelijk nutteloos dagelijks warm te houden. :nopompom:

Ook internetradio luister ik bijna niet meer....

Heb ik dat nu alleen of valt jullie dat ook op..  Het klinkt gewoon ook verrekte goed, geluid komt geweldig los van de speakers, een mooi podium met de vocalen prachtig in het midden vastgenageld, en een wijds klankbeeld eromheen...  Is dit dan het vaak zo gewraakte gecomprimeerde geluid, mij best dan :nopompom:
Helemaal eens. Ik luister daarnaast ook veel naar dat vermaledijde iTunes. Zo'n fancy bron heb ik even geen behoefte aan hoor Theo.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

AbZ

Prima toch...
Ik luister heel vaak naar YouTube, kan heerlijk zijn  :music:
Het belang van audio wordt zwaar overschat...

Xander32

Citaat van: twani op april 18, 2013, 22:39:59
Zojuist zit ik me te bedenken dat ik eigenlijk nog alleen maar Spotify Premium luister. De NAS vol met kwalitatief hoogwaardige FLAC files staat zichzelf laatstelijk nutteloos dagelijks warm te houden. :nopompom:

Ook internetradio luister ik bijna niet meer....

Heb ik dat nu alleen of valt jullie dat ook op..  Het klinkt gewoon ook verrekte goed, geluid komt geweldig los van de speakers, een mooi podium met de vocalen prachtig in het midden vastgenageld, en een wijds klankbeeld eromheen...  Is dit dan het vaak zo gewraakte gecomprimeerde geluid, mij best dan :nopompom:
Spotify Premium is zeer zeker goed te verteren, echter haalt deze hier bij lange na niet het niveau van de SA15 of streamen vanaf de laptop.

Dat betreft m.n. de detaillering, de dynamiek en het stereobeeld.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AbZ

Citaat van: Xander32 op april 18, 2013, 22:47:21Dat betreft m.n. de detaillering, de dynamiek en het stereobeeld.
Ontegenzeggelijk voordeel van mindere bronnen is dat je daar ff niet bezig bent  :D
maar soms gaat het wel weer gaan ergeren.

twani

Citaat van: AbZ op april 18, 2013, 22:49:27
Ontegenzeggelijk voordeel van mindere bronnen is dat je daar ff niet bezig bent  :D

Klopt, heerlijk is dat. Lekker ingedachte filosoferen over de muziek en mijmeren over de periode waaruit de muziek stamt, lekker naar de opname luisteren en niet naar kabels, pre's, eindbakken, speciale zekeringen in de meterkast en al die shit.

Gr
Theo

Xander32

Citaat van: AbZ op april 18, 2013, 22:49:27
Ontegenzeggelijk voordeel van mindere bronnen is dat je daar ff niet bezig bent  :D
maar soms gaat het wel weer gaan ergeren.
Erg herkenbaar.

Het mooie van Spotify vind ik dat je kan putten uit een schier eindeloze muziekbibliotheek. Sind ik gebruik maak van Spotify Premium heb ik al heel wat nieuwe en mooie muziek mogen ontdekken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT