A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8


YamahaRXV

Citaat van: twani op april 13, 2013, 19:54:08
Mooi :clapping:  De voorzijde nog even "afbiezen" met de welbekende initialen  "J.F."

Heb je nog iets meer een overall fotootje van de MM met z'n kabels eraan Jan?

Dat moet nog gebeuren Theo  :)

Zal zo nog wel even een fotootje schieten van de achterzijde met de bekabeling  ;)

Hetgeen ik geconstrueerd heb aan 25 mm.dik aluminium is overigens niet alleen voor ''de sier'' zoals sommigen misschien denken....
De MM is vrij compact en schuift (met name door de dikke en redelijk stugge Furutech netkabel) relatief makkelijk heen en weer op het hoogglans oppervlakte van mijn audio meubel.
De aluminium plaat is lekker zwaar en zorgt samen met de alumium voetjes voor een zeer goede demping.  Verder is de MM nu perfect gefixeerd op de baseplate, zit geen beweging meer in.

Gisteren liep mijn trial/demo periode van Pure Music af en ik heb meteen zonder twijfelen Pure Music aangeschaft.
Het klinkt gewoon super, kan niet anders zeggen... :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


YamahaRXV

Citaat van: twani op april 13, 2013, 20:07:29
http://www.coreaudiotechnology.com/mac-mini-upgrades/


Ook weer een Mactuner.......

Yep, die had ik al een paar keer voorbij zien komen  ;)
Interessant om de uitgebreide product specifications te lezen met daarbij ook een aantal andere upgrade tips.
Ik weet niet hoe deze voedingupgrade kwalitatief in mekaar zit, maar de voeding van Mojo Audio ziet er optisch gezien wel een stuk verzorgder uit.
Het lijkt wel of de behuizing van de voeding is gemaakt door Harbeth met al die kruiskopschroeven  :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op april 13, 2013, 20:47:23
Yep, die had ik al een paar keer voorbij zien komen  ;)
Interessant om de uitgebreide product specifications te lezen met daarbij ook een aantal andere upgrade tips.
Ik weet niet hoe deze voedingupgrade kwalitatief in mekaar zit, maar de voeding van Mojo Audio ziet er optisch gezien wel een stuk verzorgder uit.
Het lijkt wel of de behuizing van de voeding is gemaakt door Harbeth met al die kruiskopschroeven  :P
Was mij ook opgevallen ja :D.  Mag wel uitkijken, Harbeth heb ik óók al staan namelijk :P

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 13, 2013, 19:54:08
Heb je nog iets meer een overall fotootje van de MM met z'n kabels eraan Jan?

:pompom:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

De aansluiting is toch zo'n "varkenssnuitjes" stekker? Wat voor stekker heb je eraan gemaakt Jan?

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 13, 2013, 21:15:02
De aansluiting is toch zo'n "varkenssnuitjes" stekker? Wat voor stekker heb je eraan gemaakt Jan?

Deze  ;)  Furutech FI-8 n (G) Niet echt goedkoop, maar wel zeer mooi en degelijk afgewerkt  8)
De connector was welgeteld 5 minuutjes in huis en meteen de freestol er op één zijde op losgelaten.... nadeeltje van de degelijkheid (grootte) van de Furutech FI-8 of nadeeltje van de netaansluiting van de MM die heel dicht bij de RJ 45 aansluiting zit ?  :)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

De "Body" van de stekker wel ja, de daadwerkelijke bedrading zal er net zover vanaf zitten, alleen beter afgeschermd wellicht ::)

advr

en dat at allemaal voor een Apple product... het moet niet gekker worden :withstupid: :xmas: O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Citaat van: advr op april 13, 2013, 22:03:40
en dat at allemaal voor een Apple product... het moet niet gekker worden :withstupid: :xmas: O0
Het gekste is ons niet gek genoeg, rationeel of niet, we doen het lekker gewoon :P

Je moet niet álles willen beredeneren in het leven, soms is gewoon iets doen ook erg lekker en bovendien, áls je iets doet, doe je het helemaal en goed......

Bovendien laten wij ons niet op de kast jagen, daar zaten wij namelijk al lang :laugh:


twani

Dit MM platform werd hier al getoont, nu echter een mooiere foto

AbZ

Het doet me denken aan iets voor een theepot met waxinelichtjes eronder.

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 13, 2013, 21:57:49
De "Body" van de stekker wel ja, de daadwerkelijke bedrading zal er net zover vanaf zitten, alleen beter afgeschermd wellicht ::)

Klopt... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

advr

Citaat van: twani op april 13, 2013, 22:24:51
Het gekste is ons niet gek genoeg, rationeel of niet, we doen het lekker gewoon :P

Je moet niet álles willen beredeneren in het leven, soms is gewoon iets doen ook erg lekker en bovendien, áls je iets doet, doe je het helemaal en goed......

Bovendien laten wij ons niet op de kast jagen, daar zaten wij namelijk al lang :laugh:

Veel plezier dan op de begane grond :alien:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani


YamahaRXV

Citaat van: twani op april 13, 2013, 22:24:51
Het gekste is ons niet gek genoeg, rationeel of niet, we doen het lekker gewoon :P

Je moet niet álles willen beredeneren in het leven, soms is gewoon iets doen ook erg lekker en bovendien, áls je iets doet, doe je het helemaal en goed......

Bovendien laten wij ons niet op de kast jagen, daar zaten wij namelijk al lang :laugh:

Zo is het maar net... ;) 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 13, 2013, 22:27:58
Dit MM platform werd hier al getoont, nu echter een mooiere foto

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik er van moet vinden.... :angel:
Apart, dat wel ja, maar ik kan aan de hand van het ontwerp niet echt zeggen dat het constructief gezien het beste ''vibrationcontrol'' ontwerp moet zijn voor de Mac mini.
Reden hiervoor is dat ik in het middengedeelte een verzonken gedeelte ziet waar de ronde kunststof afdekkap aan de onderzijde van de Mac mini op moet komen te rusten.
Deze afdekkap is bij lange na niet zo stijf als de alu behuizing van de MM waarbij het volgens mij veel effectiever werkt om de alu behuizing ''vibratie'' vrij te maken d.m.v. spikes, dempingsvoetjes, etc.
Zo merk ik ''hiero'' (waar heb ik dat woord meer gelezen  :smile:) dat bepaalde constructies en materiaalsoorten een vrij grote invloed hebben op het klankbeeld van de MM.
De alu constructie die ik nu onder de MM heb laat zeker een andere weergave horen als met bv Vibrapods of aluminium voetjes i.c.m. kurk.

En dat allemaal voor zo,n Apple ding... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

#4869




Citaat van: AbZ op april 13, 2013, 22:29:58
Het doet me denken aan iets voor een theepot met waxinelichtjes eronder.

Hahaha ...  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Volgens mij is het ding gevuld met loodkorrels :(

Deleted Member 2

Citaat van: twani op april 14, 2013, 10:43:58
Volgens mij is het ding gevuld met loodkorrels :(

Zorgt voor omzetting van trilling in warmte. Dus toch een soort waxine lichtje ;D

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op april 14, 2013, 10:52:58
Zorgt voor omzetting van trilling in warmte. Dus toch een soort waxine lichtje ;D

Een review van een gebruiker van dit ''bijzondere'' Mac platform ;)

Reviews of the Mac Platform:

I was definitely surprised when I heard the top octaves of my system "open up", with seemingly more frequency extension and "air" without the harshness or tizz one might expect. (There must be a measurable difference here... I could even hear it from the next room.) On recordings with which I am intimately familiar, the change (a very positive one) was unmistakable. This was not a "needs a double-blind test" kind of difference, it was completely apparent in a few seconds of listening. The build quality of the platform is exemplary. CNC machining produces an exact fit-match to the Mac Mini. The platform sits on three high-quality spikes (under which I placed a small piece of MDF left-over shelving to protect the glass shelf top). I know that there are other folks here using the Mac Mini as their digital music server, and I would highly recommend that they check out the Atomic Audio Labs Mac Platform. For $299, it made a substantial difference in sound, a difference that I have paid much more for in other system changes over the years. Very nice product!

Lee

website van de fabrikant:

http://www.atomicaudiolabs.com/




Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op april 13, 2013, 23:27:19

Reden hiervoor is dat ik in het middengedeelte een verzonken gedeelte ziet waar de ronde kunststof afdekkap aan de onderzijde van de Mac mini op moet komen te rusten.
Deze afdekkap is bij lange na niet zo stijf als de alu behuizing van de MM waarbij het volgens mij veel effectiever werkt om de alu behuizing ''vibratie'' vrij te maken d.m.v. spikes, dempingsvoetjes, etc.


Ik zou die kunststof kap er vanaf halen.

Nou wil ik de MM niet vergelijken met een draaitafel, maar qua beheersing van resonanties zijn er overeenkomsten.  Bij wat oudere draaitafels zit vaak een hardboard bodemplaat en deze bederft veel. Geen afdekplaat of een die stijfheid biedt werkt beter.
Ik heb wel het vermoeden dat resonanties bij draaitafels van grotere invloed zijn. Overigens leer ik ook van draaitafels dat je niet te ver moet gaan met dempen van resonanties. Je maakt het geheel doods en je mist dus een belangrijk element van de muziek.

YamahaRXV

Ik geloof graag dat het verhaal resonantie beheersing bij draaitafels een (nog) grotere rol speelt  ;)
Als ik kijk naar de hoorbare verschillen tussen de verschillende materialen die ik hier getest heb dan is dat op z,n zachtst gezegd al opzienbarend te noemen...
Als ik als voorbeeld alleen al de verschillen hoor bij een redelijk "passief" component als de Mac mini (zeker met nagenoeg geen draaiende delen) dan is het een niet te onderschatten item.
Ik begin nu zo langzamerhand steeds meer geloof en overtuiging te krijgen in de hele filosofie die Naim hier over heeft. Zij zijn één van de merken die hier ontzettend veel aandacht aan geven.

Overdemping kan er m.i. voor zorgen dat er ingeleverd gaat worden op een stukje focus, puntigheid, en levendigheid. Ik heb hier bv met de Superuniti ervaren dat het gebruik van rubber als demping bovenstaande eigenschappen geen goed doen.

Wat ik bijzonder vind aan het Mac platform van Atomic Audiolabs is dat zij de ronde kunststof plaat aan de onderzijde van de Mac mini benutten als "footprint" om zo resonanties van de gehele behuizing te elimineren...


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8