A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

vanzomereng

Citaat van: twani op februari  5, 2013, 21:49:21
Was deze al A synchroon "Summerfear"? Staat me niks van bij :o

Op het werk, heb ik het vaak over "Read the fucking manual"

Of kan je, je leesbril niet vinden  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani


AbZ

Citaat van: VANZOMERENG op februari  5, 2013, 21:52:17"Read the fucking manual"
Je moet wel een hardcore nerd wezen om over die activiteit te gaan lezen.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

@Bas: het 2e nummer op de cd van Monolake (Infinite Snow) lijkt heel veel op de gebruikte muziek in de film "Christiane F. Wir Kinder vom Bahnhof"

Ik heb deze film als puber gezien en was toen zwaar onder de indruk.

AbZ

Citaat van: twani op februari  5, 2013, 21:56:29
@Bas: het 2e nummer op de cd van Monolake (Infinite Snow) lijkt heel veel op de gebruikte muziek in de film "Christiane F. Wir Kinder vom Bahnhof"

Ik heb deze film als puber gezien en was toen zwaar onder de indruk.
Muziek van Herr Bowie?

Bas Akkerman

#4006
Citaat van: twani op februari  5, 2013, 21:56:29
@Bas: het 2e nummer op de cd van Monolake (Infinite Snow) lijkt heel veel op de gebruikte muziek in de film "Christiane F. Wir Kinder vom Bahnhof"

Ik heb deze film als puber gezien en was toen zwaar onder de indruk.
Mmm, zegt me niets. Eens op Internet opsnorren.

Citaat van: AbZ op februari  5, 2013, 21:55:23
Je moet wel een hardcore nerd wezen om over die activiteit te gaan lezen.

Dan hoop ik niet dat de handleiding van IKEA-kwaliteit is! "Schat? Er ontbreekt iets." "Oh, geen zorgen schat". En halverwege flikker je uit elkaar.
En ach, (bewegende) plaatjes kijken, schijnt dan weer vrij normaal te zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: AbZ op februari  5, 2013, 21:59:32
Muziek van Herr Bowie?
Zoiets las ik net ja, jij weet ook veel Abel, pfffff zeg....

AbZ

Citaat van: twani op februari  5, 2013, 22:05:23
Zoiets las ik net ja, jij weet ook veel Abel, pfffff zeg....
Die film is dan ook bekend om het concert erin.
Heb vroegah ook naar films gekeken en naar Bowie geluisterd.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari  5, 2013, 21:50:46
Ik weet dat jij een klo*terige ervaring met de Music Hall hebt gehad Jan.....klonk bij jou niet toch?

Bij Jan klonk er wel meer niet.......................









ahum, Metrum O...... :blush:

YamahaRXV

Citaat van: twani op februari  5, 2013, 21:50:46
Ik weet dat jij een klo*terige ervaring met de Music Hall hebt gehad Jan.....klonk bij jou niet toch?

Ach een klo*terige ervaring is misschien wel wat overdreven uitgedrukt, maar na de eerder genoemde en beluisterde  Northstar Design dacs terug te hebben gebracht bij de dealer waar ik vaak kwam kreeg ik nog een ingespeelde Music Hall dac met upgrade buisje (weet jammergenoeg niet meer welke  :blush:) mee om deze nog te testen.
Deze dac heb ik na enigzins warm spelen zo,n  max. 15 minuten beluisterd en toen had ik al genoeg gehoord  ???
In tegenstelling tot het levendige en ietwat analytische klankbeeld van de Northstar Design Essensio en de Northstar Design USB 32 was de Music Hall dac hier een wat levenloos en vlak klinkende dac. Niet open, weinig sprankeling in het hoog en vooral een niet strakke en gedefinieerde laagweergave. Wat mij het meeste opviel was dat er ook weinig diepte en breedte in de soundstage te vinden was, zeker in tegenstelling tot de Northstar Designs.  Als proef op de som heb ik uiteindelijk nog wat tracks gedraaid van de cd Amused to Death van Roger Waters om eens te kijken wat de Music Hall hier op het gebied van een stukje 3D weergave bakte...... :(

Toen ik een aantal dagen later Dennis van Sonority Audio mijn ervaringen vertelde over de beluisterde dacs wist hij mij precies te vertellen wat ik miste bij alle beluisterde dacs.
Emotie en muzikaliteit ! Zodoende de Burson HA 160 D meegekregen en er was niets gelogen over de klankeigenschappen van het ding.
De Burson deed mij mij de eerste 15 luisterminuten al de ND dacs vergeten en liet de eerder door mij afgespeelde testnummers compleet anders weergeven.
Melodielijnen die heel anders werden gepresenteerd, stemmen die veel meer naar voren werden geplaatst, kortom een meer live ambiance met een virtueel podium.

Het betreft natuurlijk wel een situatie die hier met mijn akoestiek en de inmiddels ex versterker (MF M6i) en speakers werd weergegeven.
Daarom blijft het moeilijk om een dac te veroordelen of te bekritiseren op basis van één situatie. Mogelijk was de match tussen M6i en Music Hall dac een erg ongelukkige ?
Het zou zomaar kunnen.....
Ik heb bij een Naim dealer mijn MF M6i gehoord i.c.m. de Naim dac, en dat was op zijn zachtst gezegd ook een zware tegenvaller :(
Dezelfde dac i.c.m. een Naim Supernait en High Cap speelde de sterren van de hemel, dus ik bedoel maar.....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op februari  5, 2013, 22:12:33
Bij Jan klonk er wel meer niet.......................









ahum, Metrum O...... :blush:

;)  :D  Overigens nog steeds onbegrijpelijk..... ???
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Ik denk er nog wel eens aan en snap er ook nog steeds niks van. :eh:

YamahaRXV

#4013
Citaat van: Onder013 op februari  5, 2013, 23:01:40
Ik denk er nog wel eens aan en snap er ook nog steeds niks van. :eh:

Me too  ;)  Overigens liet de Music Hall hier een nagenoeg zelfde sound horen als de Metrum Octave destijds..... :angel:
Beide dacs zijn overigens toch wel aanzienlijk verschillend qua opbouw, maar ook in weergave.
Uitgangspanning te laag/te hoog etc. ? Of gewoon echt een kwestie van ''mismatch'' of ahum geen synergie.....?  Ik durf het echt niet te zeggen  ???

Ik vergeet het maar, en geniet nu op dit moment met volle teugen van een ''gouwe ouwe'' die mij en vriendin toch weer kippenvel weet te geven  :inlove:

Falco Jeanny......
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Gelukkig kunnen jullie er samen weer om grinniken ;)

YamahaRXV

#4015
Citaat van: twani op februari  5, 2013, 23:14:57
Gelukkig kunnen jullie er samen weer om grinniken ;)

;)  ;D  Jij kent mij inmiddels ook wel een beetje he Theo  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari  5, 2013, 23:14:57
Gelukkig kunnen jullie er samen weer om grinniken ;)

Dat is nooit een reden geweest om niet te grinniken hoor ;D

AbZ

Citaat van: YamahaRXV op februari  5, 2013, 23:12:31
Me too  ;)  Overigens liet de Music Hall hier een nagenoeg zelfde sound horen als de Metrum Octave destijds..... :angel:
Beide dacs zijn overigens toch wel aanzienlijk verschillend qua opbouw, maar ook in weergave.
Uitgangspanning te laag/te hoog etc. ? Of gewoon echt een kwestie van ''mismatch'' of ahum geen synergie.....?  Ik durf het echt niet te zeggen  ???
Impedantie van Burson/uit is hoger dan van MF/in.  Combi ligt dus niet voor de hand  :lookaround:  of is dat onzin?
Specs van die andere dacs kan ik niet direct vinden.

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op februari  5, 2013, 23:28:17
Impedantie van Burson (uit) is hoger dan van MF (in).  Combi ligt dus niet voor de hand  ;)
Specs van die andere dacs kan ik niet direct vinden.

Music Hall 25.2 dac = 2,0 v uitgangspanning

Metrum Octave dac = 2,14 v uitgangspanning

Burson HA 160 D    = variabel instelbaar van 1 tot 4 v ? uitgangspanning (met de volumeknop)

Zoals aangegeven is de uitgangspanning van de Burson met ''trapjes'' te varieeren d.m.v. de volume knop die eigenlijk een dubbele functie heeft.
Als ik mij niet vergis was de middelste stand (12 uur klokstand) gelijk aan 2 volt uitgangspanning zoals die bij mij ingesteld stond i.c.m. de MF M6i  ;)
Deze stand klonk het meest in balans, bij een hogere instelling hoorde je dat het signaal duidelijk te hard ingestuurd werd naar de MF M6i

De uitgangspanning van de NSD Essensio (+) en de USB 32 dac kan ik niet zo gauw vinden op de site van Northstar Design.......eigenwijze italianen ook  8)
De Essentio + heeft overigens dezelfde mogelijkheden als de Burson v.w.b. uitgangspanning regeling.



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ


twani

Citaat van: AbZ op februari  6, 2013, 00:17:09
:eh:  dus wat is nu de uitgangsimpedantie?
Impedantie en spanning zijn toch verschillende dingen :wacko:

AbZ

Citaat van: twani op februari  6, 2013, 08:18:25
Impedantie en spanning zijn toch verschillende dingen :wacko:
Juist.  Vandaar ook de herhaling vd vraag.

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op februari  6, 2013, 00:17:09
:eh:  dus wat is nu de uitgangsimpedantie?

Omdat je het zo graag wilt weten....... :-X

Metrum Octave = 85 Ohm

Burson HA 160 D = 60  Ohm

Input impedantie (line in) van de MF M6i  = 38 K Ohm

Suggesties....?
Ik heb mij in ieder geval altijd laten vertellen dat bijna alle versterkers het fijner vinden als er een component op de ''line in'' is aangesloten met een lagere uitgangsimpedantie  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op februari  6, 2013, 08:18:25
Impedantie en spanning zijn toch verschillende dingen :wacko:

Dat klopt helemaal  ;)

Maar ik had het in eerste instantie dan ook over de verschillen in uitgangspanning tussen de hier beluisterde dacs en de evt. hoorbare invloeden daarvan  ;)

Citaat:
Uitgangspanning te laag/te hoog etc. ? Of gewoon echt een kwestie van ''mismatch'' of ahum geen synergie.....? 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op februari  6, 2013, 21:40:50
Omdat je het zo graag wilt weten....... :-X

Metrum Octave = 85 Ohm

Burson HA 160 D = 60  Ohm

Input impedantie (line in) van de MF M6i  = 38 K Ohm

Suggesties....?
Ik heb mij in ieder geval altijd laten vertellen dat bijna alle versterkers het fijner vinden als er een component op de ''line in'' is aangesloten met een lagere uitgangsimpedantie  ;)
Mmm.....best ingewikkelde materie nog :huh2: