A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari 11, 2013, 20:55:34
Onder een andere hoek de akoestisch "getunede" achterwand in huize Waning.....

Dit werkt volgens mij meer als een diffuser  ;)  Wat bij mij heel mooie resultaten opleverde was de aanschaf van een mooi groot canvas doek aan de wand waar de speakers naar toe gericht zijn.
Enige tijd geleden heb ik hier nog noppenschuim achter geplakt wat ook weer in het voordeel werkte.
Met het canvasdoek en het onlangs gemonteerde akoestische plafondpaneel zit ik nu in een situatie waarbij nog meer demping wel eens wat teveel kan gaan worden.....
Er is duidelijk te merken dat de volumeknop een stuk hoger gedraaid kan worden en er beduidend meer rust en controle is in het gehele beeld.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Citaat van: BuSpu op januari 11, 2013, 10:11:20
Grappig dat een erg lange werkweek vaak een zweem van 'stoer'om zich heeft. Als je 40 uur werkt of 38 (zoals volgens mij 80% van Nederland) dan lijk je in de  reactie van sommigen soms een watje. Waarom eigenlijk? Ik snap Weust zijn reactie wel.

Aantal uren zegt ook niets over intensiteit (inspanning) en productiviteit, laat staan over voldoening.  Het zegt alleen iets over het soort van werk, namelijk dat je het makkelijk kan laten liggen en dat je de uren makkelijk kunt tellen.  ook op dit gebied ieder z'n meug...

twani

Ik tel nooit m'n gewerkte uren....pas als alle klanten blij en tevreden zijn ga ik naar huis.

twani

Citaat van: YamahaRXV op januari 11, 2013, 22:10:38
Dit werkt volgens mij meer als een diffuser  ;)  Wat bij mij heel mooie resultaten opleverde was de aanschaf van een mooi groot canvas doek aan de wand waar de speakers naar toe gericht zijn.
Enige tijd geleden heb ik hier nog noppenschuim achter geplakt wat ook weer in het voordeel werkte.
Met het canvasdoek en het onlangs gemonteerde akoestische plafondpaneel zit ik nu in een situatie waarbij nog meer demping wel eens wat teveel kan gaan worden.....
Er is duidelijk te merken dat de volumeknop een stuk hoger gedraaid kan worden en er beduidend meer rust en controle is in het gehele beeld.
Ik ga ook zeker niets meer aan akoestiek doen, ben helemaal "zen" met mijn setup..... Het enige "deelgebied" van mijn set waar ik me dit jaar mee bezig ga houden is de bron. En dit eigenlijk niet eens vanwege de klank maar meer omdat ik de bediening nog meer Hightech wil hebben. Daarom ook het Mac Mini verhaal...
Overigens bedien ik zowel de M1 Clic als de Laptop met Spotify vanaf de iPad dus wat zeur ik eigenlijk.
Zou m'n set soms klaar zijn? :D

Trouwens, niemand wil toch de Clic hebben dus laat ik die ook lekker staan hoor ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari 11, 2013, 22:55:27
Ik ga ook zeker niets meer aan akoestiek doen, ben helemaal "zen" met mijn setup..... Het enige "deelgebied" van mijn set waar ik me dit jaar mee bezig ga houden is de bron. En dit eigenlijk niet eens vanwege de klank maar meer omdat ik de bediening nog meer Hightech wil hebben. Daarom ook het Mac Mini verhaal...
Overigens bedien ik zowel de M1 Clic als de Laptop met Spotify vanaf de iPad dus wat zeur ik eigenlijk.
Zou m'n set soms klaar zijn? :D

Trouwens, niemand wil toch de Clic hebben dus laat ik die ook lekker staan hoor ;D

Maar krijg het Mac mini verhaal nu nog een vervolg, of zie je af van het ding aan te sluiten en te testen hoe het nu daadwerkelijk klinkt ?
Eerlijk gezegd ben ik best wel nieuwsgierig hier naar  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op januari 12, 2013, 16:01:20
Maar krijg het Mac mini verhaal nu nog een vervolg, of zie je af van het ding aan te sluiten en te testen hoe het nu daadwerkelijk klinkt ?
Eerlijk gezegd ben ik best wel nieuwsgierig hier naar  ;)
Misschien morgen doen Jan, en natuurlijk zal ik daar uitgebreid over vertellen.

Bestaan er voor de mini eigenlijk monitoren/beeldschermen die draadloos kunnen communiceren met de mini? Of praat ik nu echt onzin? :D

Deleted Member 2


twani

Dan wordt de iPad dus je monitor bedoel je?  Mmm, dat is even de knop óm in je gedachtengang moet ik zeggen......

Bas Akkerman

Citaat van: twani op januari 12, 2013, 19:12:55
Dan wordt de iPad dus je monitor bedoel je?  Mmm, dat is even de knop óm in je gedachtengang moet ik zeggen......
Wat is nu je gedachtegang c.q. referentie daarin? Toen ik voor het eerst de iPad gebruikte vond ik dat heel vanzelfsprekend en natuurlijk eigenlijk, maar had dat van tevoren niet gedacht.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


Bas Akkerman

Citaat van: twani op januari 12, 2013, 19:39:45
Niks nog Bas.......
Je zegt dat de knop om moet, vandaar mijn vraag. Maar ok, dat merken we vanzelf. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

@ Theo   Waarschijnlijk ken je onderstaande tekst al, maar ik plaats het voor de zekerheid toch nog maar even  ;)
Ik heb het in ieder geval nog even met grote interesse doorgelezen.



Quote from: JLM on 18 Feb 2011, 07:35 pm
Question: Did you compare a dedicated/optimized Mini or a stock one that is used for typical home/office applications?

I bought the Mac Mini for music playback. It was stock from the store. I initially basically ran it "as-is" with a few audio playback tools (Pure Music, AyreWave). I found the sound better than the stock Touch even at this state.

Quote from: JLM on 18 Feb 2011, 07:35 pm
Question: What tweaks have you been using?

Since then, I've tweaked the hell out of it and it's pretty unreal how good digital audio sounds. Tweaks so far applied to the Mac Mini:

- Custom power cord by PI Audio Group. A significant improvement in the soundstage and dynamics, and lends a great hand in an organic sound. See more here: http://www.audiocircle.com/index.php?topic=89756.0

- Isolation and vibration control. Have the Mac Mini elevated off the rack and have a top-weight to apply pressure to minimize vibrations. Great improvement in weight and natural focus to the music. Have some isolation goodies coming from PI Audio Group in the mail as we speak: http://www.audiocircle.com/index.php?topic=88100.0

- Having the Mac Mini plugged into a power conditioner or filter. I have mine plugged into an ÜberBUSS and it marks a significant improvement on the sound. Some people have it straight to wall, but I've tried it both ways and the sound is much more organic and less digital-like when connected to my power unit.

- I haven't had mine done, but Wayne from the Bolder Cable Company also does custom power supply mods to the Mac Mini and makes it possible to use an external linear power supply. Would be interested in hearing how much if affects the sound, as I'm told the new Mac Mini is quite a bit more efficient than the older models, and has better power management and isolation than the older models. http://www.audiocircle.com/index.php?topic=91142.0

- Replace the internal hard drive with a Solid-State Drive. Reduces power usage, vibrations and overall efficiency of the computer. I haven't done any A/B comparisons because I only have 1 Mac Mini to listen to, but I believe it has a small improvement in sound.

- Upgrade the memory of the Mac Mini to 8GB. Not really NEEDED as much as the SSD, but RAM is cheap and when playing back large music files from memory, it helps when you have more RAM for resources and buffering.

- Playback music files from external storage using firewire through an Oxford chipset external drive enclosure. The Oxford chipsets are supposed to be the best for audio/video playback and Oyen makes quality enclosures. Theory is to offload the activity of the internal hard drive of the Mac Mini and power usage to have all music on the external drive. Slight improvement in playback quality, but much smaller than other tweaks. http://oyendigital.com/firewire-800-usb-hard-drive.html

- Software tweaks: Involve removing a lot of background processes, extra applications and any OS functions that run in the background to lower the CPU and hard drive usage overall. Any background processes use resources, and more resources = more power usage from the computer. There's a bunch of tweaks around the Internet that you can find to minimize resource usage and increase performance. These have been quite useful and improve sonics quite a bit. There's also a company that takes this one step further and strips down everything down to the T and offers scripts for various playback software. I haven't used the Mach2Music services, but I have heard great feedback from their customers. http://www.mach2music.com/

- The actual playback software. This is a BIG one. Various audio players sound different. Some a lot different than others. My recent reference for best playback sound quality is Audirvana. I believe this player offers the most natural and non-altered method of playback and sounds amazing (especially high freq. and vocals). Audirvana does something special with memory management and how it plays and buffers the audio into the RAM of the computer. It's different than other programs running the audio files from the memory, I believe they are on to something special. Other runners up include: Pure Music and Decibel. I find Pure Music offers its own sonic signature to the music more so than the others, but it goes track by track. The bass is a little more bloated compared to others too, I found. Here's a link to Audirvana: http://code.google.com/p/audirvana/

- Running the Mac Mini headless with only the USB DAC plugged in and external hard drive via firewire. Having no display running or shared USB devices helps to keep things simple.

I think that is most of the tweaks I've done or know about!

Can't forget about the connection to the actual source either. Whether it is a modified HiFace or quality USB cable, make sure you have a quality connection and a quality DAC. I've only ever used the Mac Mini through straight USB and I am blown away by the quality, but I've heard good things from people using the John Kenny modded M2Tech HiFace MK2 as well. I'm running the Essential USB SE cable and Tranquility SE DAC from dB Audio labs by the way, and I love it!

I believe there's a greater performance opportunity with the Mac Mini over the SqueezeBox Touch, but it comes down to budget and how much effort you want to put into your digital source. I recommend both products as good sources, but the performance of the Mac Mini goes into the holy shit territory on sound quality as you move up the ladder. Also keep in mind that the Mac Mini has no restrictions (it can play any file, any sampling rate etc) (compared to the SqueezeBox being restricted to its own hardware and software) so as DACs improve your source will have the opportunity to evolve with it.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Super Jan :pompom: De meest tricks afzonderlijk ken ik, een gebundeld lijstje is erg lekker..

Ik denk eigenlijk stiekem ook wel dat ik de Mac Mini kant op wil omdat ik dan weer lekker kan tunen en met software kan klooien, is toch leuk....
De Mac Mini heeft als voordeel dat je er van alles op kwijt kunt, mijn Jriver, Spotify, iTunes met de diverse softwarematige audiofile programmaatjes zoals Amarra, Audionirvana enz enz. Lekker testen en pielen.......

Hoest in huize  "JaSheBra"?  Moe van je 38+ week Jan? :D. Hier een erg voldane Theo met 11 echte orders in 10 werkdagen, me happy :pompom:

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari 12, 2013, 22:33:54
Super Jan :pompom: De meest tricks afzonderlijk ken ik, een gebundeld lijstje is erg lekker..

Ik denk eigenlijk stiekem ook wel dat ik de Mac Mini kant op wil omdat ik dan weer lekker kan tunen en met software kan klooien, is toch leuk....
De Mac Mini heeft als voordeel dat je er van alles op kwijt kunt, mijn Jriver, Spotify, iTunes met de diverse softwarematige audiofile programmaatjes zoals Amarra, Audionirvana enz enz. Lekker testen en pielen.......

Hoest in huize  "JaSheBra"?  Moe van je 38+ week Jan? :D. Hier een erg voldane Theo met 11 echte orders in 10 werkdagen, me happy :pompom:

Graag gedaan hoor Theo ;)  Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook best wel geinteresseerd in de vele wetenswaardigheden over de Mac Mini.
Het testen en ''pielen'' met zo,n ding lijkt mij ook eerlijk gezegd wel wat  :headbanging:  Misschien schaf ik er op termijn nog wel eentje aan.... ;)
Heb net dit filmpje nog even zitten bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=gBongunj4pc
Welke versie heb jij als ik het vragen mag ?

Verder alles goed hier, alleen zit ik er eerlijk gezegd nu wel een beetje doorheen na mijn 38+ week..... :wacko: 
Even een opsomming (zonder een zweem van ''stoer'' overigens  :-X) : ma. tot en met do. = 44 uur , dan gisteren nog een lange dag van 12,5 uur, en dan vanmorgen als mooie afronding van de week nog eens 5 overuren á 175 % , maakt totaal dus 61,5 uur in dit drukke maar ''rendabele'' weekje  :pompom:
Ja ja, Jan steunt de staat wel met zijn 52% af te dragen loonbelasting  ;) (ik snap dan ook helemaal niet wat sommige mensen hebben tegen mensen die veel uren maken  :D)

Maar die 11 orders in 10 werkdagen is volgens mij (ik ben niet helemaal op de hoogte van de te behalen ''targets'' vandaag de dag) een mooie prestatie, toch ?
De clientèle bestond toch niet alleen uit louter dames Theo, want anders weet ik wel dat je je charmes in de strijd gegooid heb...... :D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maximus_Aurelius

Citaat van: BuSpu op januari 11, 2013, 19:29:21
Wat voor werk doe je dan?

Ik werk als teamleider op de expeditie bij een bakkerij (Echte Bakker, gilde aangesloten).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

YamahaRXV

Ik vermoed dat Herr Twani op dit moment nu bezig is met zijn Mac Mini........ :angel: :D
Dat gaat straks hopelijk wat interessant leesvoer en mogelijk wat foto,s opleveren voor ons :tongue2: :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maximus_Aurelius

Citaat van: YamahaRXV op januari 13, 2013, 12:49:55
Ik vermoed dat Herr Twani op dit moment nu bezig is met zijn Mac Mini........ :angel: :D
Dat gaat straks hopelijk wat interessant leesvoer en mogelijk wat foto,s opleveren voor ons :tongue2: :D

Misschien komt hij er niet helemaal uit en is hij al de raam uitgevlogen  :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

sam1909

Citaat van: twani op juni 25, 2011, 16:21:10
Leben CS300           Integrated Amplifier 2x12watt ;D
Musical Fidelity M1   Clic Streamer/DAC
Harbeth SHL-5         Monitor Speaker
DHTRob NOS           Buizendac
The Believer            Powerslave




Mooi Twani dat wil ik ook wel ;D

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 13, 2013, 16:51:23
Misschien komt hij er niet helemaal uit en is hij al de raam uitgevlogen  :D
Weer niet aan toegekomen vandaag :nopompom: sorry guys.  Als ik er niet uitkom gaat ie gewoon terug naar de kamer van junior, die weet er ook prima raad mee.

Ik heb de allerlichtste versie Jan, i5 dual core

Bas Akkerman

Citaat van: twani op januari 13, 2013, 20:09:36
Weer niet aan toegekomen vandaag :nopompom: sorry guys.  Als ik er niet uitkom gaat ie gewoon terug naar de kamer van junior, die weet er ook prima raad mee.

Ik heb de allerlichtste versie Jan, i5 dual core
Och, Theo. Even doorzetten joh, ben je weer een ervaring rijker. En misschien klinkt een getweakte Macmini écht een stuk beter!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Aangezien ik via de Vlink192 Asynchroon speel, samen met m'n buizendac heb ik al haast het idee dat hetgeen ervoor hangt niet zo veel meer uitmaakt. Maw. Het klinkt vanaf de laptop ook al zo lekker, en dat is dan nog maar Spotify.......

Misschien ook de reden dat ik me er niet toe kan zetten om de boel overhoop te halen.
Aankomende woensdag overigens komt mijn nieuwe Windows 8 laptop binnen, kijken of die nog zorgt voor een andere of betere klank......

twani

De Harbeth's op de aanbevolen 75cm van de achterwand, gemeten vanaf achterzijde speaker ;)

twani

De Leben in detail......

twani

Allemaal touwtjes, allemaal gekocht voor bedragen met de juiste getallen vóór de komma.....

twani

Te weten:

Atlas Equator MK2 Bi Wire als speakerkabel.  (Solid/stranded)
Chord Crimson plus analoge interlink
Van den Hul "The Name". Analoge interlink
Erik S. Netkabel....