A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

Maximus_Aurelius

Ik vind het wel jammer van de DAC 30 dat via USB geen 192 khz kan worden weergegeven.
Wanneer je nu kijkt met de huidige Dac's kunnen de meeste dit wel, van goedkoop tot dure dac's tot zelfs de aso dure dac's  :D
Al hoe wel ik een  Dac tegenkwam dat echt een koopje is  :D die ook maar tot 96 kan. Koopje van 20.000 euro  :tongue2:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

tompj

Citaat van: twani op december 30, 2012, 17:08:30
En Tom, hoe mooi wil je het hebben? Een dedicated insteek DAC van hetzelfde hoge niveau als je versterker zónder allerlei bijkomende kabeltjes en extra voedingen en weet ik al. Geen enkele kans op mismatching.

Een mooi Mac Air erachter waar je natuurlijk van alles mee kunt pionieren, al was het alleen maar vanwege de vele softwarematige hulpmiddelen Amara, Puremusic, Bitperfect waarmee je dan naar hartelust mee kan experimenteren.....
Dat lijkt inderdaad een hele gave optie zonder gedoe Theo. Ik denk nog even na, maar dat kan het wel eens gaan worden.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

YamahaRXV

Citaat van: Antoine op december 30, 2012, 15:17:47
@YamahaRXV, ziet er goed uit, zeker als je 'm zelf gemaakt heb, helemaal strak!  :thumbs-up: Is 't niet een absorber trouwens of heb je wat diffusie verstopt onder de afwerklaag?

@Antoine  Thanks, inderdaad zelf gemaakt ja, zeker na het zien van de prijzen van de vergelijkbare panelen zoals ze bv te koop zijn bij Merford noise control hier in de buurt bij mij  ;)

Het was wel een tijdrovende klus moet ik zeggen, maar het verschil is (gelukkig) duidelijk hoorbaar.
Met name bij stevige volumes is het goed hoorbaar dat er meer controle en rust in het beeld waarneembaar is.
Een leuke bijkomstigheid (die ik niet had verwacht en eigenlijk nog niet kan plaatsen als akoestiek ''leek'') is dat de laagweergave is toegenomen..... :crazy:
Ik heb hier in het verleden erg geworsteld met het verkrijgen van acceptabel laag, maar met de komst van de Adam,s en het paneel heb ik een soort van luxe ''probleem'' gekregen.
Of ik nu door minder galm een soort van gain in het laag heb gekregen durf ik niet te zeggen. Als er techneuten zijn die hier een zinnig antwoord op kunnen geven hoor ik het graag.

Het paneel is eigenlijk diffuser en absorber in één door de opbouw
Basis is een mdf plaat van 1000x1400x8 mm. met aan de zijkanten een mdf profiel van 3 cm. hoog en wat een kwart ronde bovenzijde heeft.
Op de mdf plaat is 2,5 cm dik pritex noppenschuim geplaatst wat volledig klem tegen het mdf profiel is geplaatst.
Daar over heen is een doek van flanel gespannen wat goed ''ademt''. Tussen het pritex noppenschuim en het flanel doek zit dus een luchtlaag van zo,n 5 mm.

@Theo  De plaatsing van het paneel is gebaseerd op het gehoormatig traceren van galm in de woonkamer.
Het was mij (en anderen) al meerdere keren opgevallen dat er dmv een stukje simpel handje klap telkens een galm hoorbaar was die zich hoofdzakelijk bevond boven het gedeelte waar de salontafel staat en uitstierf als flutterecho bij de hoek waar de speakers staan opgesteld.
Ook viel het mij regelmatig op dat als er visite was en er conversaties plaatsvonden op deze plek er een kakofonie aan stemgeluiden te horen was.
Verder heb ik ook nog zoveel mogelijk rekening gehouden met het off-axis gedrag van de X-Art tweeters van de Adam,s.
De diffuser/absorber is aan de bovenzijde voorzien van draadogen die verstelbaar zijn in hoogte. In het plafond zitten redelijk zware haken waar het paneel met de draadogen aan hang.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 30, 2012, 17:01:52
Zie ik daarbij "dekselse" Brandon weer ;D.

Yep, met een zak kroepoek voor hem, en altijd en eeuwig zijn Nickelodeon op tv  :devil:  Deksels jong..... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Dirk

Citaat van: YamahaRXV op december 30, 2012, 19:34:17
Het paneel is eigenlijk diffuser en absorber in één door de opbouw
Basis is een mdf plaat van 1000x1400x8 mm. met aan de zijkanten een mdf profiel van 3 cm. hoog en wat een kwart ronde bovenzijde heeft.
Op de mdf plaat is 2,5 cm dik pritex noppenschuim geplaatst wat volledig klem tegen het mdf profiel is geplaatst.
Daar over heen is een doek van flanel gespannen wat goed ''ademt''. Tussen het pritex noppenschuim en het flanel doek zit dus een luchtlaag van zo,n 5 mm.
als je schuim hebt gebruikt klinkt het me qua opbouw toch eerder als een absorber, maar het belangrijkst van al is natuurlijk dat ie een positieve uitwerking heeft op je geluid...want daar maakte je hem immers voor  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

YamahaRXV

Citaat van: Dynky op december 30, 2012, 19:58:13
als je schuim hebt gebruikt klinkt het me qua opbouw toch eerder als een absorber, maar het belangrijkst van al is natuurlijk dat ie een positieve uitwerking heeft op je geluid...want daar maakte je hem immers voor  :thumbs-up:

Ik heb blijkbaar iets unieks gemaakt...... ;D  Doordat het paneel 6 cm vrij hangt onder het plafond zou je het een diffuser kunnen noemen, maar (zoals je ook zegt) heb ik ook schuim gebruikt waardoor het ook weer als absorber werkt  :crazy:

Wat ik wel weet is dat het de geïnvesteerde tijd dubbel en dwars waard is geweest.
Het paneel heeft zeker een positieve uitwerking op het geluid, en daar ging het mij om  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

@Theo en Tom   Onderstaand nog een interessant stukje met daarin een persoonlijk vergelijk tussen een Mac mini - Weiss dac en Linn Majik DS / Akurate DS streamers  ;)
Even gekopieerd van een engels audio forum  :D

Thought I would revive this thread as I recently had a chance to compare a Linn Majik DS and Akurate DS to my existing set up - a somewhat optimized Mac Mini/Weiss Dac 2.

The Mac Mini/DAC set up has been slightly tweaked as follows:

- SSD for OS only in the Mac Mini (1.83Ghz Core 2 Duo, 4GB Ram)
- Computer is only used for audio playback
- iTunes / Amarra Mini for playback
- disabled spotlight, time machine, sleep, screen savers, & dashboard widgets (wi-fi remains on)
- Weiss DAC 2 connects to computer via Firewire
- using a 6-pin Male to 4-pin Female Firewire adapter and a 4-Pin to 6-Pin FireWire cable (to cut the power from the cable and apparently improves sonic qualities)
- iTunes music library lives an external 2.5" drive connected to Mini via USB
- using 2nd USB port from the right side of Mini to connect the USB drive
- using stock USB and Firewire cables

All of these recommendations came from the Computer Audiophile forums and Amarra's website and were not very expensive to implement. Figured I would try them out. The biggest improvements were from moving the music library to an external and using Amarra/Pure Music for playback.

I've been very happy listening to music this way, the Weiss DAC 2 replaced my Naim CDX and that was the beginning of a computer/DAC set up.

So my local Linn dealer dropped in with a Majik DS and most recent Akurate DS. Both had the Dynamic power supply installed.

We did some A/B comparisons and every time the Majik sounded a little more detailed, larger soundstage. When listening via the Mac/Weiss, it sounded more boxed in. Perhaps I cannot clearly explain what I was hearing but it seemed less open compared to the Majik.

The Akurate was an obvious improvement over the Majik bringing the performers even closer and creating a wider and deeper soundstage. The vocals seemed clearer, there was more detail and subtle tones were revealed. A very involving playback where all the instruments just had more space between them.

This was the first time I had heard my Neat Elites SE sound this good.

I wish I could audition a Weiss DAC 202 and kept asking myself how much better could the DAC 202 sound compared to the DAC 2 and how it would compare to a Akurate but I do not have the opportunity to do so.

The Linn DS made such an impression on me that I'm now selling the DAC 2 and will be looking to buy a gently used Majik or Akurate.

Perhaps I need to try this exercise again using a newer Mac Mini with 8GB ram and a Weiss Dac 202 but I am almost convinced that the Akurate DS will win this match-up.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


twani

Een Linn komt overigens voor mij pas weer in beeld als de Akurate DS én goedkoper wordt én een bij het prijskaartje passend jasje krijgt...

Ben er overigens van overtuigt dat ze de prijzen van de DS players komende jaren wel moeten verlagen omdat het aanbod van goede streamers groter en groter wordt.

Naim vind ik stukken realistischer geprijsd, een Unitilite is er al voor rond de 2300 euro en dan heb je alles.

BuSpu

Citaat van: YamahaRXV op december 30, 2012, 20:25:37
Ik heb blijkbaar iets unieks gemaakt.....
Hoe heb je hem opgehangen? Ziet er erg strak uit!

YamahaRXV

Citaat van: BuSpu op december 30, 2012, 21:23:21
Hoe heb je hem opgehangen? Ziet er erg strak uit!

Zie de onderste zin in post 3328 hier boven  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

raindog

#3337
Zo, de locale Linn dealer heeft er een middag van zijn tijd aan besteed en mijnheer is daarna zo enthousiast dat ie daarna doodleuk eens op zoek gaat naar een gebruikt modelletje...  ???

Wat betreft prijsstelling vind ik Linn nog steeds heel schappelijk, vooral de Majik DS(M) is qua prijs-kwaliteit prima. Ik ken nog geen betere streamers voor dat geld. Alles wat nu nieuw op de markt komt zit in een duidelijk lager segment of juist in een hoger segment. Wel vind ik het prijsverschil tussen Majik en Akkurate erg groot.


Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

Dat laatste is precies mijn probleem, de prijsstelling van de Akurate......

Dat is namelijk toch de streamer die je wil hebben als het een Linn moet zijn, en tja die is dan meteen 2x zo duur als een Majik, waarom????????

YamahaRXV

#3339
Citaat van: twani op december 30, 2012, 21:21:53
Een Linn komt overigens voor mij pas weer in beeld als de Akurate DS én goedkoper wordt én een bij het prijskaartje passend jasje krijgt...

Ben er overigens van overtuigt dat ze de prijzen van de DS players komende jaren wel moeten verlagen omdat het aanbod van goede streamers groter en groter wordt.

Naim vind ik stukken realistischer geprijsd, een Unitilite is er al voor rond de 2300 euro en dan heb je alles.

Ben ik helemaal met je eens  ;)  De Majik DS vind ik qua uiterlijk en prijs nog wel redelijk, maar de Akurate DS vind ik ook buitensporig duur t.o.v. een Majik :crazy:
Voor sommigen doet het uiterlijk misschien niet ter zake, maar voor een streamer van € 5580,00 mag je zeker wel een wat ''heftiger'' uiterlijk verwachten.
Als ik de Naim NDX ziet, dan vind ik dat een zeer mooie en goed afgewerkte streamer en is de Akurate DS daarbij vergeleken ''als een koude winternacht''  :unhappy:
Ondanks het feit dat de beide merken erg verschillend zijn in klank en presentatie zie ik de Naim NDX toch als een soort van tegenhanger van de Linn Akurate.
Als ik dan € 5580,00 af moet zetten tegen de € 4200,00 van de NDX dan wist ik het wel  :headbanging:

Verder is de concurrentie zeker niet aan het slapen en komen zij ook met steeds betere streamers.
Zelf heb ik het idee dat bv de NAD M50 best wel eens hoge ogen kan gaan scoren, ondanks het mindere imago van NAD  ;)
Kijk maar eens wat ze hebben bereikt met de M51 DAC; gewoon een super goede DAC die ook als voorversterker z,n mannetje staat.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Als je een Akurate DS afzet tegen jouw SU zie je pas hoe belachelijk duur de ADS is........

YamahaRXV

Citaat van: raindog op december 30, 2012, 21:34:51
Zo, de locale Linn dealer heeft er een middag van zijn tijd aan besteed en mijnheer is daarna zo enthousiast dat ie daarna doodleuk eens op zoek gaat naar een gebruikt modelletje...  ???

Inderdaad niet echt netjes te noemen; heb je helemaal gelijk in. Maar dat stukje tekst is niet echt relevant t.o.v. de inhoud van de gehele tekst  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

raindog

Citaat van: twani op december 30, 2012, 22:04:41
Als je een Akurate DS afzet tegen jouw SU zie je pas hoe belachelijk duur de ADS is........

Die twee kun je toch helemaal niet vergelijken? Een Superuniti is een alles in één apparaat op het niveau van een Majik DSM. En dan ben ik nog aardig want persoonlijk vind ik dat een Superuniti nog niet in de schaduw mag staan van een DSM. Maar goed, dat is natuurlijk en kwestie van smaak. Het Naim geluid is erg specifiek en niet voor iedereen. Maar ook vergeleken binnen het Naim segment vind ik een Superunti erg duur. De prestaties van de combi XS + ND5-XS lagen voor mij, tijdens een luistersessie op mijn speakers, op een veel hoger niveau dan de Superuniti terwijl de prijs van die combi ongeveer gelijk is aan een Superuniti.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 30, 2012, 22:04:41
Als je een Akurate DS afzet tegen jouw SU zie je pas hoe belachelijk duur de ADS is........

Yep, en dan praten we over een perfect klinkende all in one player van Naim tegen een standalone streamer van Linn.
Ik weet niet of ik de Naim Superuniti kan/mag vergelijken met een Akurate DSM, maar dan kom ik op een vergelijk van zo,n € 4500,00 voor de SU tegen € 6500 voor de Akurate DSM  :crazy:

De Akurate DSM heb ik overigens al een paar keer kunnen beluisteren; een mooi gedetailleerd en muzikaal beeld wat op een zeer fijnzinnige, gepolijste, en vloeiende manier gepresenteerd wordt. Het vergt wel even een wat langere luistersessie, want de Akurate DSM imponeerde mij zeker niet in het begin.
Ik moest erg wennen aan het gecontroleerde en wat meer fragiele beeld.
Het blijft natuurlijk een smaak kwestie, maar ik zou mijn SU er niet tegen willen ruilen  ;)
De SU is misschien minder subtiel qua detail weergave, maar pakt je meteen met z,n krachtige en ritmische sound

Ik zou dan persoonlijk eerder gaan voor een mooie mix van de Majik DS / Akurate DS met een mooie geintegreerde versterker of een voor-en eind combi van een ander merk.

Zelf zou ik de één van de Linn,s wel eens met deze willen beluisteren  ;)

  :headbanging:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: raindog op december 30, 2012, 22:20:08
Die twee kun je toch helemaal niet vergelijken? Een Superuniti is een alles in één apparaat op het niveau van een Majik DSM. En dan ben ik nog aardig want persoonlijk vind ik dat een Superuniti nog niet in de schaduw mag staan van een DSM. Maar goed, dat is natuurlijk en kwestie van smaak. Het Naim geluid is erg specifiek en niet voor iedereen. Maar ook vergeleken binnen het Naim segment vind ik een Superunti erg duur. De prestaties van de combi XS + ND5-XS lagen voor mij, tijdens een luistersessie op mijn speakers, op een veel hoger niveau dan de Superuniti terwijl de prijs van die combi ongeveer gelijk is aan een Superuniti.

Je kan ze niet vergelijken qua klankbeeld/karakter (totaal verschillend, en uiterst smaakgebonden) maar om te zeggen dat een Superuniti niet in de schaduw van een Majik DSM kan staan vind ik regelrechte larie koek  :devil:  Net zoals de opmerking dat de Superuniti binnen het Naim segment erg duur zou zijn; de Superuniti wordt juist met name in vele reviews geroemd om zijn zeer goede prestaties in combinatie met de aantrekkelijke prijs voor een all in one player die samengesteld is met toch niet de minste Naim componenten.

Ik heb zelf tijdens een uitgebreide demo de Supernait met highcap en ND5XS streamer mogen beluisteren, maar kon hier niet echt meer enthousiast van worden dan hetgeen de Superuniti liet horen. Toen ik ook nog eens het prijsverschil hoorde was het voor mij een duidelijk verhaal en kon ik niet anders concluderen dat de Superuniti gewoon een zeer scherp geprijsd apparaat is met zeer goede klankeigenschappen.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

De SU is binnen het Naim gamma zonder meer het beste value for money product ;)

Pass ook een van mijn favoriete merken Jan, wist je al geloof ik....

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 30, 2012, 23:22:33
De SU is binnen het Naim gamma zonder meer het beste value for money product ;)

Pass ook een van mijn favoriete merken Jan, wist je al geloof ik....

Mooi spul hé dat Pass  :wub:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

raindog

Natuurlijk is mijn opmerking lariekoek. Maar stellen dat de Superuniti nog niet in de schaduw mag staan van een DSM is niet meer of minder lariekoek dan stellen dat een ADS belachelijk duur is vergeleken met een Superuniti. Het is geheel afhankelijk van het perspectief van de luisteraar.

Dik 5600 euro voor een ADS is een hoop geld maar als iemand, naar zijn smaak, geen mooiere streamer kan vinden voor dat bedrag dan is het voor die persoon elke euro waard. Dat geldt voor elk apparaat en het geeft meteen de zin/onzin aan van al die puntenlijstjes in de Duitse bladen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Citaat van: raindog op december 31, 2012, 01:05:33
Natuurlijk is mijn opmerking lariekoek. Maar stellen dat de Superuniti nog niet in de schaduw mag staan van een DSM is niet meer of minder lariekoek dan stellen dat een ADS belachelijk duur is vergeleken met een Superuniti. Het is geheel afhankelijk van het perspectief van de luisteraar.

Dik 5600 euro voor een ADS is een hoop geld maar als iemand, naar zijn smaak, geen mooiere streamer kan vinden voor dat bedrag dan is het voor die persoon elke euro waard. Dat geldt voor elk apparaat en het geeft meteen de zin/onzin aan van al die puntenlijstjes in de Duitse bladen.
+1 Ook dit is een puntentelling ;), maar ik ben het volledig eens met raindog.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Ik vind zelf de Majik DSM vooral 'anders' spelen dan de SU. De SU heeft verder een directheid die ik prefereer boven SN+ND5XS. Alleen vind ik XS+ND5XS+FC nog mooier dan de SU, mits de ruimte niet te groot is en/of de speakers moeilijk aan te sturen.

De Linn Akurate lijn is echt wel een enorme stap vanaf Majik. Gek genoeg is ook een stap naar Klimax weer enorm. Demonstreer dat graag aan wie het zelf wil horen... :). En 'enorm' is natuurlijk vreselijk subjectief, want wat de Majik componenten kunnen, is al heel erg goed.