A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 35 gasten bekijken dit topic.

twani

Dat was ook mij opgevallen. Denk dat Jan aan die kant niet veel anders kan...... Denk ook dat de nieuwe Adams de eerste speakers van Jan zijn die aardig met dit "opstellings probleempje" weten om te gaan gezien zijn positieve reacties....

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op december 16, 2012, 21:20:42
Hou ons op de hoogte van je verdere vorderingen....... 

Qua looks springen de door jou gemaakte ''custom build'' schijven in positieve zin behoorljk in het oog  :wub:

Ik ben dan ook zeer benieuw naar de uiteindelijke looks van je 'wafel voetjes'. Ik zou ze beide (custom en wafel) zelf ook graag is aan een test onderwerpen (nou ja test gewoon verschillen constateren voor mezelf -of niet-).

Kun je wat meer vertellen over de desbetreffende tegels (linkje is ook welkom)?

Martin, uiteraard hou ik je op de hoogte  ;)
De ''wafel voetjes'' zullen als finishing touch voorzien worden van gedraaide aluminium buitenringen zodat het net zo mooi oogt als de schijven die je onder mijn SU op de foto,s ziet.
De buitenringen zullen dus puur als ''esthetisch'' kunnen worden beschouwd.
Ik zal trachten ze morgen klaar te hebben en er even een fotootje van te schieten en hier te plaatsen  ;)
Het kunststof wafelstruktuur materiaal heb ik hier voldoende liggen in ''ruwe vorm'' en als je 4 stukjes wilt hebben om te testen onder je Supernait dan kan je die zo krijgen van mij hoor. Ik ben namelijk wel nieuwsgierig of andere personen net zo enthousiast hierover zijn als ik......
De aluminium schijven die er nu onder zitten mag je gerust testen als je wilt, want deze kan ik op de zaak bij ons wel weer laten maken.

Welke regio woon je Martin, want misschien valt er wel wat te regelen ?

Over de tegels kan ik je (nog niet) al te veel vertellen......
Houdt het er maar op dat deze in ''experimentele'' fase verkeren en qua opbouw en gebruikte materialen een bepaalde werking moeten geven.
Het heeft in ieder geval niets met demping te maken zoals de ''voetjes'' onder mijn SU.
Op het hifi forum zijn er al een hoop uiteenlopende verhalen over te lezen door laten we zeggen ''believers en non-believers''  :wacko:
Ik ben enerzijds nogal nuchter ingesteld, maar sta wel open voor het zelf kunnen en willen ondervinden van iets voordat ik per definitie iets afkeur of er geen geloof in heb  ;)


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LeonArdusS

Ik heb de grote broers van de pencil gehoord en die klonken erg goed, de hoek leverde geen problemen op. Dit komt mede door de verschillende materialen in de woonkamer volgens mij.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Martin!!!

@  Jan ik woon in Gouda maar  ben niet  vies van  een stukje auto rijden .......
mainly British stuff

YamahaRXV

Ik had de vraag over de rechter speaker al verwacht eerlijk gezegd  ;D
Op de foto,s lijkt het of de rechterspeaker compleet in de hoek ''geduwd''is, maar dit valt wel mee hoor (zie onderstaande foto met daarop zichtbaar zo,n 45 cm tussen wand en speaker)
Ondanks het feit dat de rechterzijwand een gestucte gipswand is kan het natuurlijk wel een mooi 1e reflectiepunt zijn voor een speaker (tweeter) met een breed afstraalgedrag.
In het verleden heb ik wel hier wat invloeden van ondervonden. Dit was op bepaalde momenten hoorbaar door een ietsje uit z,n verhouding getrokken stereobeeld (met logischerwijs een soort van gain bij de rechterspeaker)
Bij de speakers in kwestie was het enigzins hoorbaar als deze minder toe-in hadden en daarbij ook nog eens een zeer breed afstraalgedrag hadden.
Door het brede afstraalgedrag was het niet nodig om veel toe-in te geven, maar had ik wel een klein ''handicapje'' met 1e reflectie punten aan de gestucte gips zijwand.

Zoals ik al aangaf hebben de Adam,s met de AMT tweeters een compleet ander afstraalgedrag en mogen (moeten) deze wat meer toe-in hebben om de focus perfect op de sweetspot te krijgen. Dit vergt wat schuiven en testen, maar eenmaal de juiste positie gevonden staat er een stereobeeld wat echt helemaal klopt; loodrecht in het midden met vocalen die gehoormatig op de mm. nauwkeurig geplaatst worden op de middenas tussen de speakers en perfect op tweeterhoogte.
De zijwand levert nu dus totaal geen problemen meer op (zoals LeonArdusS ook hier heeft gehoord en kan beamen  ;))
Blijft evt. nog over een mogelijke gain in het lagere frequentie gebied. Ook op dit punt heb ik een perfecte set up gevonden door de Adam,s naar voren en naar achteren te schuiven. Ze staan nu bijna zo,n 40 cm vanaf de achterwand en dat leverde hier de meest strakke basweergave op.





Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op december 16, 2012, 23:27:45
@  Jan ik woon in Gouda maar  ben niet  vies van  een stukje auto rijden .......

Ik voel een M&G aankomen Martin  ;) ;D
Je bent van harte welkom hoor, en de afstand Gouda-Papendrecht is nou ook niet echt shocking te noemen toch  ;)
Aankomende week wordt een aardig druk weekje voor mij qua werk, maar daarna heb ik tot aan het nieuwjaar mijn verdiende dagjes rust  :pompom:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ons "gezeur" heeft ons wel weer een mooie foto opgeleverd ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 16, 2012, 23:38:37
Ons "gezeur" heeft ons wel weer een mooie foto opgeleverd ;D

Aha, daar was het dus om te doen Theo..... Ik weet dat het heel wat anders is qua looks dan Harbeth, maar stiekem kan je ze toch wel waarderen  :tongue2:

Maarre, ik zie het niet als gezeur hoor ;)  Zoals ik al aangaf had ik de vraag al verwacht en had ik deze zelf ook kunnen stellen als ik de geposte foto,s had gezien bij een ander.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

erik s.

die plank hangt er wel wat minder gelukkig, een extra hoek zeg maar.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

garmtz

Citaat van: erik s. op december 17, 2012, 08:46:29
die plank hangt er wel wat minder gelukkig, een extra hoek zeg maar.

Te kort om voor het laag als echte hoek te werken...

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

twani

Citaat van: YamahaRXV op december 16, 2012, 23:50:43
Aha, daar was het dus om te doen Theo..... Ik weet dat het heel wat anders is qua looks dan Harbeth, maar stiekem kan je ze toch wel waarderen  :tongue2:

Maarre, ik zie het niet als gezeur hoor ;)  Zoals ik al aangaf had ik de vraag al verwacht en had ik deze zelf ook kunnen stellen als ik de geposte foto,s had gezien bij een ander.
Kan het inderdaad waarderen, ben niet éénkennig.... 

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op december 16, 2012, 23:37:21
Ik voel een M&G aankomen Martin  ;) ;D
Je bent van harte welkom hoor, en de afstand Gouda-Papendrecht is nou ook niet echt shocking te noemen toch  ;)
Aankomende week wordt een aardig druk weekje voor mij qua werk, maar daarna heb ik tot aan het nieuwjaar mijn verdiende dagjes rust  :pompom:

Deze week ben ik ook druk met werk en daarna heerlijk twee weken vrij.  :pompom: Zou leuk zijn om in die tijd een keertje af te spreken. Zie PM
mainly British stuff

twani

Oh jee, een meet and Greet bij Jan, samen met iemand die allerlei Naim "upgrade spulletjes" heeft.
Wij gaan Jan z'n creditcard blokkeren ;D

Nu al vast veel plezier gewenst vriendjes :pompom:

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op december 17, 2012, 19:07:26
Deze week ben ik ook druk met werk en daarna heerlijk twee weken vrij.  :pompom: Zou leuk zijn om in die tijd een keertje af te spreken. Zie PM

PM gelezen  ;)  Komt helemaal goed Martin.
We houden contact hier over  :coffee:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 17, 2012, 19:56:29
Oh jee, een meet and Greet bij Jan, samen met iemand die allerlei Naim "upgrade spulletjes" heeft.
Wij gaan Jan z'n creditcard blokkeren ;D

Nu al vast veel plezier gewenst vriendjes :pompom:

;D Niet nodig hoor Theo, de hand blijft voorlopig op de knip want er staat weer een dure wintersportvakantie aan te komen  :pompom:
Daarbij heb ik zoals het er nu voor staat geen upgrade plannen want het klinkt heerlijk  :wub:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


twani

Gaan alle 300+ pk's weer "los" op het Duitse wegdek? :D

Ik ga weer met 7 man in een nieuwe Zafira, 200km/uur zal wel zo'n beetje de max zijn denk ik.... :nopompom:

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 17, 2012, 20:54:19
Gaan alle 300+ pk's weer "los" op het Duitse wegdek? :D

Ik ga weer met 7 man in een nieuwe Zafira, 200km/uur zal wel zo'n beetje de max zijn denk ik.... :nopompom:

Yep, en nu maar hopen dat de co-pilote slaperig is tijdens de rit en niet te veel op de snelheidsmeter kan kijken  ;D

Maar 7 man in een Zafira..... :withstupid:  Gaat dat wel goed komen ?
Ik neem aan dat je een flinke box op het dak plaatst of rijdt er een 2e wagen achter aan vol bepakt met ski,s en gear ?

Is de plaats van bestemming al bepaald trouwens  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Bak op het dak en inderdaad bagageproppen ;). Ik zit in Silian vlak bij Cortina d'ampezzo...Óp de grens van Italië eigenlijk... Jij?

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 17, 2012, 21:26:55
Bak op het dak en inderdaad bagageproppen ;). Ik zit in Silian vlak bij Cortina d'ampezzo...Óp de grens van Italië eigenlijk... Jij?

Hier dus  ;) : http://www.wintersporters.nl/dorpen/sillian/sneeuwhoogte

Wij gaan weer naar ons 2e thuis (althans zo voelt het  ;D)
http://www.wintersporters.nl/skigebieden/serfaus

Zeer fijn gebied met een heerlijke gemoedelijke en relaxte sfeer voor het hele gezin en één van de beste en meest uitgeruste skischolen voor de kids.
Onze Brandon heeft hier leren skieen en wil nooit meer ergens anders heen  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32



Nice!

Een mooi strakke, "sobere" installatie (lees minimaal aantal componenten). Ik hou daar wel van.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

LeonArdusS

Citaat van: YamahaRXV op december 16, 2012, 23:37:21
Ik voel een M&G aankomen Martin  ;) ;D
Je bent van harte welkom hoor, en de afstand Gouda-Papendrecht is nou ook niet echt shocking te noemen toch  ;)
Aankomende week wordt een aardig druk weekje voor mij qua werk, maar daarna heb ik tot aan het nieuwjaar mijn verdiende dagjes rust  :pompom:

Gezelli :)
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

twani

#3074
Eergisteravond heeft de Leben op het linkerkanaal z'n laatste leven uitgeblazen.  :devil: 3 weken probleemloos gespeeld, zo ook eergisteren, tot aan het moment dat de Leben ongeveer een kwartiertje aanstond. In eens viel het linkerkanaal weg, slechts een zacht gemurmel kwam er nog de linker speaker.
Het is overigens ook het kanaal wat vanaf het begin af aan al een zacht (gedempt) plopje gaf bij het uitzetten van de versterker....
Na een minuut of tien de versterker weer aangezet en ja hoor, alles deed het weer, jammergenoeg voor een minuut of twee, toen viel links weer weg.....

K^%#T dus........