A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 37 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Gisteren van BB&G te horen gekregen dat de nieuwe Superuniti was gearriveerd bij hun en besloten deze vandaag op te halen  :pompom:
Er staat hier nu een geheel nieuw exemplaar waar ik erg tevreden over ben.
Al met al zijn mijn klachten m.b.t. het vorige exemplaar naar volle tevredenheid opgelost en ben ik zeer content met de geboden oplossing  :clapping:
De dealer in kwestie heeft zich hier erg voor ingezet en dat mag ook zeker genoemd worden.

Zonder niet al te veel in detail te treden over de discussies die in het Naim topic te lezen vallen kan ik wel zeggen dat ik blij ben dat ik mijn aankoop bij een geautoriseerde (nederlandse) Naim dealer heb gedaan en er uiteindelijk een goede coulante oplossing is geboden voor de problemen met het vorige exemplaar.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op december 15, 2012, 19:00:44
Gisteren van BB&G te horen gekregen dat de nieuwe Superuniti was gearriveerd bij hun en besloten deze vandaag op te halen  :pompom:
Er staat hier nu een geheel nieuw exemplaar waar ik erg tevreden over ben.
Al met al zijn mijn klachten m.b.t. het vorige exemplaar naar volle tevredenheid opgelost en ben ik zeer content met de geboden oplossing  :clapping:
De dealer in kwestie heeft zich hier erg voor ingezet en dat mag ook zeker genoemd worden.

Zonder niet al te veel in detail te treden over de discussies die in het Naim topic te lezen vallen kan ik wel zeggen dat ik blij ben dat ik mijn aankoop bij een geautoriseerde (nederlandse) Naim dealer heb gedaan en er uiteindelijk een goede coulante oplossing is geboden voor de problemen met het vorige exemplaar.

Zo is het maar net, veel plezier ermee  :thumbs-up:
mainly British stuff

twani

Citaat van: YamahaRXV op december 15, 2012, 19:00:44
Gisteren van BB&G te horen gekregen dat de nieuwe Superuniti was gearriveerd bij hun en besloten deze vandaag op te halen  :pompom:
Er staat hier nu een geheel nieuw exemplaar waar ik erg tevreden over ben.
Al met al zijn mijn klachten m.b.t. het vorige exemplaar naar volle tevredenheid opgelost en ben ik zeer content met de geboden oplossing  :clapping:
De dealer in kwestie heeft zich hier erg voor ingezet en dat mag ook zeker genoemd worden.

Zonder niet al te veel in detail te treden over de discussies die in het Naim topic te lezen vallen kan ik wel zeggen dat ik blij ben dat ik mijn aankoop bij een geautoriseerde (nederlandse) Naim dealer heb gedaan en er uiteindelijk een goede coulante oplossing is geboden voor de problemen met het vorige exemplaar.
Eind goed al goed, mee eens dus. Complimenten aan BB&G en bij deze de .....

LeonArdusS

Citaat van: YamahaRXV op december 15, 2012, 19:00:44
Gisteren van BB&G te horen gekregen dat de nieuwe Superuniti was gearriveerd bij hun en besloten deze vandaag op te halen  :pompom:
Er staat hier nu een geheel nieuw exemplaar waar ik erg tevreden over ben.
Al met al zijn mijn klachten m.b.t. het vorige exemplaar naar volle tevredenheid opgelost en ben ik zeer content met de geboden oplossing  :clapping:
De dealer in kwestie heeft zich hier erg voor ingezet en dat mag ook zeker genoemd worden.

Zonder niet al te veel in detail te treden over de discussies die in het Naim topic te lezen vallen kan ik wel zeggen dat ik blij ben dat ik mijn aankoop bij een geautoriseerde (nederlandse) Naim dealer heb gedaan en er uiteindelijk een goede coulante oplossing is geboden voor de problemen met het vorige exemplaar.

Gelukkig man, fijn dat je weer kunt gan inspelen. Alles nieuw in 2 weken :)
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

YamahaRXV

Citaat van: LeonArdusS op december 16, 2012, 11:30:26
Gelukkig man, fijn dat je weer kunt gaan inspelen. Alles nieuw in 2 weken :)

Yep, de hele set is nieuw nu  ;D
Ik moet je zeggen dat de nieuwe Superuniti weinig tekenen van niet-ingespeeld laat zien, of beter gezegd laat horen  :crazy:
De Adam,s laten nu horen dat ze inmiddels al een aantal inspeel uurtjes achter de rug hebben.
Zojuist even een aantal keren nummer 8 gedraaid van ''jouw'' cd (Anouk Update) en oh wat klinkt dat verslavend lekker zeg  :wub:
De Adam,s laten de Superuniti geheel opbloeien qua performance en ik heb het gevoel dat ik de klankeigenschappen van het ding geheel opnieuw aan het ontdekken ben  :headbanging:
Voor mij is het wel duidelijk dat ik hier een zeer mooie ''chemie'' beleef tussen bovengenoemde merken  ;)

Zo, en nu ga ik weer aandachtig luisteren wat de inmiddels ''beruchte'' tegels laten horen als ze onder de SU geplaatst zijn.......



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

bmateijsen

Citaat van: twani op december 15, 2012, 19:56:49
Eind goed al goed, mee eens dus. Complimenten aan BB&G en bij deze de .....

Proest.... ;D ;D 8)......

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LeonArdusS

Citaat van: YamahaRXV op december 16, 2012, 13:32:38
Yep, de hele set is nieuw nu  ;D
Ik moet je zeggen dat de nieuwe Superuniti weinig tekenen van niet-ingespeeld laat zien, of beter gezegd laat horen  :crazy:
De Adam,s laten nu horen dat ze inmiddels al een aantal inspeel uurtjes achter de rug hebben.
Zojuist even een aantal keren nummer 8 gedraaid van ''jouw'' cd (Anouk Update) en oh wat klinkt dat verslavend lekker zeg  :wub:
De Adam,s laten de Superuniti geheel opbloeien qua performance en ik heb het gevoel dat ik de klankeigenschappen van het ding geheel opnieuw aan het ontdekken ben  :headbanging:
Voor mij is het wel duidelijk dat ik hier een zeer mooie ''chemie'' beleef tussen bovengenoemde merken  ;)

Zo, en nu ga ik weer aandachtig luisteren wat de inmiddels ''beruchte'' tegels laten horen als ze onder de SU geplaatst zijn.......

Dat is zeker een lekker nummer, tof dat je van de cd geniet.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

LeonArdusS

HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

@YamahaRXV: Heel erg mooi ! Dat tapijt zal ook wel veel helpen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Dank voor de positieve reacties  :)

@Kingpin  Het Bonaparte Chinchilla tapijt doet zeker veel aan demping, op zich wel fijn want ik heb hier met betonnen wanden te maken met daarop spachtelputs.
Het tapijt reduceert zeker vervelende galm, maar heeft ook wel hier de eigenschap dat het de laagweergave wat dempt.
Met de komst van de Adam,s heb ik geen klagen meer over de laagweergave wat in het verleden nog wel eens problemen opleverde.
Verder hebben de Adam,s een AMT tweeter die een heel ander afstraalgedrag hebben dan de dome tweeters die in mijn ex PMC,s zaten.
De Adam,s ''stralen'' minder wijds, maar hebben (eenmaal goed afgesteld qua toe-in) daarentegen wel een ontzettend goede afstraling en focus naar voren toe.
Hierdoor heb ik akoestisch gezien minder problemen van harde reflectie punten en is er op de sweet spot een zeer mooie en gecontroleerde soundstage.

Ik heb eigenlijk alleen nog plannen om eens serieus te gaan kijken naar een mooie plafond diffuser omdat er op sommige plaatsen nog wat flutterecho waar te nemen is.
Ook zou ik graag eens hier wat metingen willen laten verrichten om te kijken hoe de zaken er nu werkelijk voor staan  :music:

Als Keyser eens in de buurt mocht zijn is hij van harte welkom  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Ziet er verdomt fraai uit, prachtig, strak, mooie speakers....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

"Knetter" zeg, wat mooi........ Ik weet zeker dat Brandon ook thuis is :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 16, 2012, 17:21:57
Ik weet zeker dat Brandon ook thuis is :D

Yep, getuige de Nickelodeon beelden op de Pio plasma en het zichtbare ragebolletje van onze terror rechtsonder op de laatste foto  ;) ;D
De kleine is helaas ziek en wil alleen maar ''aan de buis gekluisterd'' zijn met zijn Nickelodeon en verpest hierdoor wel mijn luistersessies....... :withstupid: :mad:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Mooie foto's van de Adam''s!

Op welke voetjes staat de SU geplaatst?
mainly British stuff

Jumping Jack

Ziet er niet verkeerd uit Jan! Voor ongestoorde luistersessies terwijl de kleine tv wil kijken, kan ik van harte de Sennheiser rs220 aanbevelen  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Martin!!! op december 16, 2012, 19:20:42
Mooie foto's van de Adam''s!
Op welke voetjes staat de SU geplaatst?
Vroeg ik me ook af......

YamahaRXV

@Martin en Theo   De Superuniti staat op aluminium schijven die ''custom build'' gemaakt zijn door mij, een soort van Ceraball,s maar dan anders zeg maar  :D
Het is mij opgevallen dat de Superuniti erg gevoelig is voor de ondergrond waar deze op staat en verrassend veel verschil in weergave laat horen met verschillende voetjes/ondergronden.

Ik heb hier getest met 3 verschillende ''voetjes'' te weten:

Vibrapods: deze geven geen verbetering t.o.v. de standaard voetjes van de SU direct op het meubel.

De gedraaide aluminium schijven die je op de foto ziet: de schijven zorgen voor een strakkere weergave en een scherpere focus (een wat meer directer beeld)

Verder heb ik getest met een wat meer afwijkend materiaal; een soort van dun veerkrachtig kunststof wat opgebouwd is als een wafelstructuur (meerdere lagen met daartussen lucht).
Met dit materiaal heb ik (eigenlijk toevalligerwijs) zeer goede resultaten behaald en het is voor mij eigenlijk niet te bevatten dat dit zoveel verschil kan maken t.o.v. de eerste genoemde ''voetjes''.
Het laag gaat dieper en ook klinkt het gehele beeld vloeiender, makkelijker en met meer ''lucht'' om instrumenten en vocalen.
Dit materiaal ga ik nu op een mooie wijze verwerken, want het oog wil ook wat natuurlijk.... ;)

Verder was het ook ''noodzaak'' om de SU wat hoger van het meubel te krijgen want ik ben ook nog aan het testen met de ''tegels'' die Chansig en C79 hier op het forum ook hebben (getest).
De tegels moeten onder de versterker geplaatst worden en dan eigenlijk recht onder de plek waar de trafo intern gemonteerd zit.


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

#3045
Hou ons op de hoogte van je verdere vorderingen....... 

Qua looks springen de door jou gemaakte ''custom build'' schijven in positieve zin behoorljk in het oog  :wub:

Ik ben dan ook zeer benieuw naar de uiteindelijke looks van je 'wafel voetjes'. Ik zou ze beide (custom en wafel) zelf ook graag is aan een test onderwerpen (nou ja test gewoon verschillen constateren voor mezelf -of niet-).

Kun je wat meer vertellen over de desbetreffende tegels (linkje is ook welkom)?
mainly British stuff

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Wat ik me afvraag, hebben ze (vooral de rechter) niet te weinig ruimte tot de zijwand?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Citaat van: Bas Akkerman op december 16, 2012, 22:03:52
Wat ik me afvraag, hebben ze (vooral de rechter) niet te weinig ruimte tot de zijwand?

Dat vroeg ik mij ook af... Ze zien er in ieder geval erg goed uit en matchen perfect met het interieur!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs