A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

chansig

Dat weet ik (dat het aan de speakers kan liggen..of meer aan de combi buis/speaker).

Ik draai nooit echt heel hard..en daarnaast heb ik 2 sets staan (buizen en UcD) dus kan af en toe schakelen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Ik draai ook nooit meer hard, waarschijnlijk veranderd dat over een jaar of 20 wel weer als de oortjes hier en daar wat frequenties beginnen te missen :P

Bas Akkerman

Ik vind jouw verbazing wel frappant
Alsof je een Mercedes rijdt, maar je ziet een Trabant
En dan ben jij nog behoorlijk technish onderlegd
Al werd de strijd met het stekkerblok niet door jou beslecht
Natuurlijk is het wel eens lekker als de muziek luider gaat
Hoewel dat misschien soms leidt tot burenhaat
Maar volgens mij ben je een fijne buur
Raakt je apparatuur eerder overstuur
Maak je over je je leeftijd niet al te sap
Zelfs op een leeftijd als de mijne is het raar wat ik er uitflap
Och, en een gehoorapparaat doet tegen die tijd wonderen
Bovendien als je hem afzet, kun je je lekker afzonderen
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Cyreg

Zozo Bas, je bent wel in vorm vandaag als hulpsint in de diverse draadjes  :worship:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op december  5, 2012, 15:50:07
Ik vind jouw verbazing wel frappant
Alsof je een Mercedes rijdt, maar je ziet een Trabant
En dan ben jij nog behoorlijk technish onderlegd
Al werd de strijd met het stekkerblok niet door jou beslecht
Natuurlijk is het wel eens lekker als de muziek luider gaat
Hoewel dat misschien soms leidt tot burenhaat
Maar volgens mij ben je een fijne buur
Raakt je apparatuur eerder overstuur
Maak je over je je leeftijd niet al te sap
Zelfs op een leeftijd als de mijne is het raar wat ik er uitflap
Och, en een gehoorapparaat doet tegen die tijd wonderen
Bovendien als je hem afzet, kun je je lekker afzonderen

:clapping: Daar heb je serieus de tijd en de moeite voor genomen  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Het was maar 5 minuten tijd
Dat kon ik natuurlijk wel even kwijt
Vroeger deed ik dat altijd op mijn werk
Het is ook maar dat ik het tot één dag beperk
Laatst had ik het er nog over met keyser
Zeker technisch een stuk wijzer
Dat ik weer zin in rijmen had
Vandaar dit bewandelde pad
Ik vind het ook wel leuk dat rijmen
Maar pas wel op dat het niet teveel lijkt op slijmen
Dus liggen er vanavond nog leuke topics in het verschiet
Speel ik nog even met blijmoedig hart als Zwarte Piet
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

dre73

het zal maar de hele dag naast je zitten..... :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

Wat ben je toch een "Crea Bea" Bas ;D. Je lardeert het forum zo links en rechts met je ogenschijnlijk achte én moeiteloos geschreven rijmpjes....

Wat kunnen we van jou nog meer verwachten :pompom:

Ik zal dit weekend de cdeetjes naar jullie verzenden, ben nogal drukkig momenteel :blush:

Bas Akkerman

Citaat van: dre73 op december  5, 2012, 19:47:22
het zal maar de hele dag naast je zitten..... :D
Ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten
Al bestond mijn Nederlands uit louter achten
Dat is natuurlijk ver bezijden de waarheid
Past mij nu beter wat bedaardheid
Maar het is misschien wel wat storend
In ieder geval voor eenieder horend
En ook al geeft het geen porum
Dat lijkt me iedereen op dit forum
Ermee stoppen is alleen zo moeilijk
Hoop ik bedeesd op jouw karakter, oh zo goelijk

Citaat van: twani op december  5, 2012, 19:55:54
Wat ben je toch een "Crea Bea" Bas ;D. Je lardeert het forum zo links en rechts met je ogenschijnlijk achte én moeiteloos geschreven rijmpjes....

Wat kunnen we van jou nog meer verwachten :pompom:

Ik zal dit weekend de cdeetjes naar jullie verzenden, ben nogal drukkig momenteel :blush:
Wat je nog meer van mij kunt verwachten?
Ik zal eens graven in mijn gedachten
Voor nu wil ik slechts en enkel kwijt
Dat enig ongemak in dit forum mij heel erg spijt
Of het moet zijn dat ik wil benoemen
Hoe zeer ik wacht op die geweldige pompoenen
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

#2860
Een kleine update over de klank van het "Lebentje".  Het "kooktoestelletje"  (want wordt lekker warm) woont nu al weer wat langer bij me en de liefde groeit en groeit..........
Ik geef toe er wat langer dan gemiddeld over te doen om een ander geluid dan ik gewend ben in me op te nemen, laat staan het fatsoenlijk te beschrijven.
Maar goed het geluid ;) inmiddels ben ook ík gevangen door het enorm weelderige midden van het ding, iets wat Garmt al direct als één van de "highlights" van deze versterker aangaf.
Inderdaad wat een "richness", heel bijzonder vind ik het.
Fijn ook dat hij bij de door mij gehanteerde afspeelvolumes (niet zo heel hard meer tegenwoordig) op geen enkel moment ademnood schijnt te kennen. De volumeregelaar is nog niet voorbij 9 uur geweest

Gr.
Theo

frank2

Mooi Twani, dan heb je dus een versterker voor het "Leben" gekocht.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Cyreg

Aha..... bij het zoeken naar andere engelstalige reviews over Harbeth (C7ES3 niet gevonden  >:()  kwam ik toevallig wel 'n review over Leben CS300 tegen en dacht ach, misschien....... ;)

http://www.highfidelity.pl/!ev/artykuly/09_11_2006/leben.html
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

#2863
Citaat van: frank2 op december  6, 2012, 10:22:19
Mooi Twani, dan heb je dus een versterker voor het "Leben" gekocht.
Gezien de temperaturen die het ding weet te bereiken moeten we zó een lange levensduur nog maar afwachten :D

Oké, ik ben ook geen buizen apparatuur gewend natuurlijk... Misschien hoort dat er wel bij....

advr

Citaat van: twani op december  6, 2012, 19:00:19
Gezien de temperaturen die het ding weet te bereiken moeten we zó een lange levensduur nog maar afwachten :D

Oké, ik ben ook geen buizen apparatuur gewend natuurlijk... Misschien hoort dat er wel bij....

warmte hoort erbij maar als je de Leben helemaal vrij zet dan zal de warmte ook minder zijn.
nu blijft het wel en beetje in het meubel hangen.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Vooral het bovendeksel wordt warm op de plek waar de buizen staan, niks geks aan eigenlijk. De Leben heeft dan ook nog wel wat "hoofdruimte" , een 3 tot 4 cm ongeveer......, bovendien kan aan achterzijde de warmte er ook uit. Het is een zogeheten semi-vrije opstelling..... ;)

twani

Alles wat een voorkant heeft heeft ook een achterkant.....

advr

Citaat van: twani op december  7, 2012, 22:59:35
Alles wat een voorkant heeft heeft ook een achterkant.....

Het houdt je goed bezig he :clapping: :clapping:

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani


advr


Is alleen maar fijn toch...
Waren de buizen nieuw toen je de Leben meenam?
Die hebben doorgaans ook een uurtje of 45-50 nodig om los te komen.


Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Citaat van: advr op december  8, 2012, 10:54:58
Is alleen maar fijn toch...
Waren de buizen nieuw toen je de Leben meenam?
Die hebben doorgaans ook een uurtje of 45-50 nodig om los te komen.
Hij had al een paar maandjes gespeeld, moet al "ingefikt"zijn dan.....  Zo klinkt het ook :inlove:

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Mijn topic titel staat "On Hold"   Zo als zichtbaar gemaakt  doe ik een voor een "Audio verslaafde" zeer gewaagde uitspraak.
Momenteel voel ik `m écht zo, de protomonaie gaat op slot en we gaan luisteren ;)

Kijken hoelang deze "Status Quo" stand houdt :D

Dirk

Citaat van: twani op december  8, 2012, 13:15:23
Mijn topic titel staat "On Hold"   Zo als zichtbaar gemaakt  doe ik een voor een "Audio verslaafde" zeer gewaagde uitspraak.
Momenteel voel ik `m écht zo, de protomonaie gaat op slot en we gaan luisteren ;)

Kijken hoelang deze "Status Quo" stand houdt :D
heb je wel genoeg laag ?  >:D ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

advr

Citaat van: twani op december  8, 2012, 13:15:23
Mijn topic titel staat "On Hold"   Zo als zichtbaar gemaakt  doe ik een voor een "Audio verslaafde" zeer gewaagde uitspraak.
Momenteel voel ik `m écht zo, de protomonaie gaat op slot en we gaan luisteren ;)

Kijken hoelang deze "Status Quo" stand houdt :D

Dat kan best lang duren hoor :angel:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster