A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

Kingpin

12W buizen is gelijk aan 12W Transistor ;) daar zit 'm het verschil niet in :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani


Bas Akkerman

Citaat van: twani op december  1, 2012, 15:58:07
12 watt is gewoon belachelijk weinig :nopompom:
Lol Theo, wat maakt het uit? Als het goed klinkt, klinkt het goed.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

#2803
It sounds the way it looks....

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Xander32 op december  1, 2012, 18:07:27
Old fashioned?

Kidding: de combi Leben en Monitor 30 was juist die welke ik zo pakkend vond.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Deleted Member 2

Citaat van: twani op december  1, 2012, 19:05:53
Néé.....Werelds! ;D

En nou die Clic nog eens vervangen..........

Zou je ook kunnen streamen met een commodore64 ;D

Maar alle gekheid weg: hij past er net echt meer tussen he

Groet,

Henk

twani

Citaat van: Onder013 op december  1, 2012, 19:14:08
En nou die Clic nog eens vervangen..........

Zou je ook kunnen streamen met een commodore64 ;D

Maar alle gekheid weg: hij past er net echt meer tussen he

Groet,

Henk
Die doet dienst als DAC voor de BluRay speler, de TV, als internetradio en het streamen van de Flacfiles vanaf de NAS. Hij heeft nog wel wat werk dus ;D
Eerder al echter, had ik al geroepen dat hij weg mag zodra zich een koper met een enigszins redelijk bod aandient ;)

Deleted Member 2

Citaat van: twani op december  1, 2012, 21:23:18
Die doet dienst als DAC voor de BluRay speler, de TV, als internetradio en het streamen van de Flacfiles vanaf de NAS. Hij heeft nog wel wat werk dus ;D
Eerder al echter, had ik al geroepen dat hij weg mag zodra zich een koper met een enigszins redelijk bod aandient ;)

Ik doelde op de streaming functie; niet op de dac functie.

twani

Hoe is het eigenlijk gesteld met de Duitse luistersessie voor andere speakers Henk?


Deleted Member 2

Citaat van: twani op december  1, 2012, 21:51:43
Hoe is het eigenlijk gesteld met de Duitse luistersessie voor andere speakers Henk?

Dat heb ik verschoven naar begin volgend jaar om gelijk een bezoekje aan Berlijn af te leggen. Ten slotte is daar een fraaie straat naar mijn familie vernoemd ;D

Mit freundlicher Gruß,

Heinrich

twani

Er is daar ook een dorp waar de mensen bijna allemaal mijn achternaam dragen ;)

Deleted Member 2

Citaat van: twani op december  1, 2012, 22:23:35
Er is daar ook een dorp waar de mensen bijna allemaal mijn achternaam dragen ;)
een heel dorp nogwel :o

A90

Twani, als je de Leben vergelijkt met de Accuphase wat valt je dan het meeste op ?

Ik heb nu zelf een set Harbeths P3esr die ik aanstuur met een Accuphase 308. De Leben versterker vind ik een prachtig apparaat maar heb ik nog nooit gehoord.

Ben erg benieuwd naar je bevindingen.

Accuphase 308 + DAC 30, Harbeth P3ESR, Sony XA5400 ES, Velodyne SPL-800i

twani

#2815
A90, ik was Tom (E250)nog een soortgelijk antwoord verschuldigd, ik ga proberen het te omschrijven.....
Op mijn Harbeths heb ik nu drie versterkers goed kunnen beoordelen, de Accuphase E250, de Musical Fidelity M6i en mijn huidige versterker de Leben CS300.
Hoe goed ook, de M6i speelt van deze 3 op het laagste niveau (erg goed maar van duidelijk een klasse lager), zeer goed te verdedigen ook, hij kost de helft van de Accuphase.
De Accuphase van Tom bleek (en dat zijn dan even mijn eigen oortjes) absoluut in staat "het verhaal" beter, gepolijster en kleurrijker te kunnen vertellen. Details wat meer op de achtergrond, zoals bijv. een voorzichtig aangeslagen pianotoets, werden kleuréchter uitgelicht. Afzonderlijke elementen in het geluid werden stuk voor stuk met zorg verwerkt en weergegeven, niets werd ingeslikt of verwassen...
Opvallend verder aan deze amp waren het gepolijste lieve karakter en de uitstekende timing waardoor hij waarschijnlijk nimmer vermoeiend zal zijn om naar te luisteren.
Tja, dan de Leben......ik val met de deur in huis, echt heel anders dan de "Accu"!  Grootste verschil is de levendigheid, er gebeurd simpelweg veel méér, overigens zónder maar een moment druk of vermoeiend te worden. Rifjes, aanslagen, en loopjes worden absoluut wat expressiever "beetgenomen", eigenlijk gewoon een heel spannende versterker.
Beter dan de Accu? nee zeker niet, anders? ja zeker wel!
Beiden op een plezierig hoog niveau, beiden heerlijke amps om naar te kijken en te luisteren.

Verder hoop ik dat Garmt dit stukje meeleest en het verhaal wellicht enigszins kan "larderen" met commentaar. Wellicht omschrijf ik een aantal zaken niet helemaal correct en aangezien hij beide amps kent is iedere toevoeging van zijn kant zeer welkom....

garmtz

Citaat van: twani op december  2, 2012, 10:06:58
A90, ik was Tom (E250)nog een soortgelijk antwoord verschuldigd, ik ga proberen het te omschrijven.....
Op mijn Harbeths heb ik nu drie versterkers goed kunnen beoordelen, de Accuphase E250, de Musical Fidelity M6i en mijn huidige versterker de Leben CS300.
Hoe goed ook, de M6i speelt van deze 3 op het laagste niveau (erg goed maar van duidelijk een klasse lager), zeer goed te verdedigen ook, hij kost de helft van de Accuphase.
De Accuphase van Tom bleek (en dat zijn dan even mijn eigen oortjes) absoluut in staat "het verhaal" beter, gepolijster en kleurrijker te kunnen vertellen. Details wat meer op de achtergrond, zoals bijv. een voorzichtig aangeslagen pianotoets, werden kleuréchter uitgelicht. Afzonderlijke elementen in het geluid werden stuk voor stuk met zorg verwerkt en weergegeven, niets werd ingeslikt of verwassen...
Opvallend verder aan deze amp waren het gepolijste lieve karakter en de uitstekende timing waardoor hij waarschijnlijk nimmer vermoeiend zal zijn om naar te luisteren.
Tja, dan de Leben......ik val met de deur in huis, echt heel anders dan de "Accu"!  Grootste verschil is de levendigheid, er gebeurd simpelweg veel méér, overigens zónder maar een moment druk of vermoeiend te worden. Rifjes, aanslagen, en loopjes worden absoluut wat expressiever "beetgenomen", eigenlijk gewoon een heel spannende versterker.
Beter dan de Accu? nee zeker niet, anders? ja zeker wel!
Beiden op een plezierig hoog niveau, beiden heerlijke amps om naar te kijken en te luisteren.

Verder hoop ik dat Garmt dit stukje meeleest en het verhaal wellicht enigszins kan "larderen" met commentaar. Wellicht omschrijf ik een aantal zaken niet helemaal correct en aangezien hij beide amps kent is iedere toevoeging van zijn kant zeer welkom....

Je hebt het best goed beschreven hoor! :)  De Accuphase is in staat grote dynamische sprongen net iets makkelijker te nemen met behoud van stabiele afbeelding en rust. Eigenlijk simpel gezegd: de Accuphase is niet van de wijs te brengen. Omdat hij zo uitgewogen is (ook niet licht warm meer, zoals vroegere modellen), kan hij soms zelfs neigen naar licht 'saai'. Anderen zullen dit (terecht) 'neutraal' noemen. Eigenlijk gewoon een versterker zoals het 'hoort', zonder echte minpunten.

De Leben heeft leven! Hij 'bijt' wat meer. Het middengebied 'zingt' en is heel rijk, het hoog is lekker pittig zonder hard te zijn en het laag knort en duwt zoals je dat inderdaad niet verwacht van een 12 W versterker. De Leben heeft niet zo'n groot stereobeeld als de Accuphase en klinkt in drukke passages ook minder stabiel/rustig. Het dieptebeeld en de transparantie zijn heel mooi voor een betaalbare push/pull versterker. Hij weet je echter enorm te betrekken, dus je vergeeft hem heel erg snel al zijn kleine minpuntjes.

Nog even een vraagje twani: op welke impedantie heb je de CS300 gezet op de achterzijde? Bij de Monitor 30 voelt de Leben zich het fijnst op de 6 Ohm stand (is ook de nominale impedantie van deze speaker). De SHL5 heeft dezelfde woofer, dus ik verwacht hier ook de mooiste klank in de 6 Ohm stand.

twani

#2817
 Ik hem 'm op 8 staan....6 proberen? Welke verschillen zou ik moeten opmerken?

twani

Citaat van: garmtz op december  2, 2012, 11:08:21
Je hebt het best goed beschreven hoor! :)  De Accuphase is in staat grote dynamische sprongen net iets makkelijker te nemen met behoud van stabiele afbeelding en rust. Eigenlijk simpel gezegd: de Accuphase is niet van de wijs te brengen. Omdat hij zo uitgewogen is (ook niet licht warm meer, zoals vroegere modellen), kan hij soms zelfs neigen naar licht 'saai'. Anderen zullen dit (terecht) 'neutraal' noemen. Eigenlijk gewoon een versterker zoals het 'hoort', zonder echte minpunten.

De Leben heeft leven! Hij 'bijt' wat meer. Het middengebied 'zingt' en is heel rijk, het hoog is lekker pittig zonder hard te zijn en het laag knort en duwt zoals je dat inderdaad niet verwacht van een 12 W versterker. De Leben heeft niet zo'n groot stereobeeld als de Accuphase en klinkt in drukke passages ook minder stabiel/rustig. Het dieptebeeld en de transparantie zijn heel mooi voor een betaalbare push/pull versterker. Hij weet je echter enorm te betrekken, dus je vergeeft hem heel erg snel al zijn kleine minpuntjes.

Nog even een vraagje twani: op welke impedantie heb je de CS300 gezet op de achterzijde? Bij de Monitor 30 voelt de Leben zich het fijnst op de 6 Ohm stand (is ook de nominale impedantie van deze speaker). De SHL5 heeft dezelfde woofer, dus ik verwacht hier ook de mooiste klank in de 6 Ohm stand.
Ik herken je toevoegingen Garmt ;)

twani

Leben 300CS inside..

tompj

 :D
Citaat van: twani op december  2, 2012, 11:23:57
Ik herken je toevoegingen Garmt ;)
Afgaande op de luistersessie die ik had met Leben en M30 bij BB&G en mijn ervaringen metbde Accuphase herken ik jullie beschrijvingen ook.

Het unieke aan de laatste lijn van Accuphase is in mijn ogen de combinatie van detail en rust. Het woord autoriteit valt veel. De Leben is spannender met hier en daar meer sprankeling. De accuphase geeft meer rust en is meer all round.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Een conclusie die de lading volledig dekt Tom :clapping:  Mag ik stellen Tom, dat wij beiden ontzettend tevreden mogen zijn met onze spullen. Ík ben iig. een zeer happy man ;)

Gr.
Theo.

peterrr

Toch wel leuk om te zien, dat met het verloop van tijd veel weer bij een mooie stereo opstelling uitkomen.

Mooie buizen/transistor amp. Met een mooi stel speakers.
Mooi Twani !

Grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

twani

Citaat van: peterrr op december  2, 2012, 14:33:28
Toch wel leuk om te zien, dat met het verloop van tijd veel weer bij een mooie stereo opstelling uitkomen.

Mooie buizen/transistor amp. Met een mooi stel speakers.
Mooi Twani !

Grt Peterr
THX.....ben overigens nooit een surround man geweest hoor.......

Deleted member

Twani van harte gefeliciteerd met je nieuwe Leben.  O0 Goed om te lezen dat de gok goed is uitgepakt!  :)