A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

twani

#2575
Citaat van: VANZOMERENG op november 20, 2012, 20:38:56
Leuk geschreven verhalen Twani.... nog ff doorsparen  :bigsmile:

Waarom dalen tegenwoordig de huizenprijzen wel heel sterk en die van de Accuphase's niet... dit is niet eerlijk  :butbut:
In mijn huis blijf ik wonen, al is het niks meer waard ;D 'T heeft niet eens zo zeer met sparen te maken, ik ben het type "als ik het wil hebben ga ik 't kopen". Nee er is één ander probleem.....
Ik vind de Accuphases niet echt heel mooi, niet lelijk hoor dat ook niet.....

YamahaRXV

#2576
Mooi verslag Theo  :clapping:  Het leest heerlijk weg (met een smile op mijn gezicht) door dat typische vleugje Twani humor wat er als een soort van blend doorheen zit  :D
Ik geloof graag dat als je de Accuphase op zijn prestaties moet beoordelen je hier erg van gecharmeerd kan zijn. ( ik was dat namelijk ook een aantal weken geleden....) Tel daarbij ook nog eens het uiterlijk op, waarvan ik zeker weet dat jij het mooier vindt dan ik  :P en dan heeft er per saldo toch een aardige versterker staan te spelen in huize Twani.
Ik zeg er wel bij: alle waarde naar zijn geld natuurlijk  ;)  We praten natuurlijk wel over een versterker die bijna het dubbele kost van een M6i..... :angel:

Je gaf het min of meer al wel aan, maar ik denk dat het zeer goede stereobeeld en de separatie/plaatsing van vocalen en instrumenten mogelijk nog wel de meeste indruk hebben gemaakt ?
Ik zag dat je mijn ''linkje'' had ontvangen  ;)  (je weet maar nooit waar het makkelijk voor kan zijn  8))
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

#2577
Quote: Ik vind de Accuphases niet echt heel mooi, niet lelijk hoor dat ook niet.....


Zo'n Leben is veelllllll mooier :-X

Alle gekheid op een stok: als ik zo de twee verhalen lees heeft de grotere harbeth zich wel bewezen aan de accuphase en heb jij de bevestiging dat je daadwerkelijk naar een andere versterker gaat uit kijken. En.....de NOS dac heeft zich ook bewezen.

Waarom heb je eigenlijk niet het door jou zo geliefde laptopje gespeeld?


Met opgewekte groet,


Henk

YamahaRXV

Citaat van: twani op november 20, 2012, 20:43:51
Ik vind de Accuphases niet echt heel mooi, niet lelijk hoor dat ook niet.....

Ahum, als ik je nou gaat vertellen dat ik ze steeds mooier gaat vinden........ :withstupid:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

tompj

Citaat van: YamahaRXV op november 20, 2012, 20:58:33
Ahum, als ik je nou gaat vertellen dat ik ze steeds mooier gaat vinden........ :withstupid:
Hmmm, Accuphase en PMC...moet zeker gaan...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: YamahaRXV op november 20, 2012, 20:58:33
Ahum, als ik je nou gaat vertellen dat ik ze steeds mooier gaat vinden........ :withstupid:
Ik vond vooral het gemak en het overzicht waarmee "Accu" zich door de diverse (ook lastige) muziekstukken van diverse pluimage heenwerkte indrukwekkend, die krijg je niet gek die amp.

Gekoppeld aan het indrukwekkende fundament waarop "Accu" zijn muziekweergave bouwde kun je niet anders zeggen dat het een erg sublieme amp is....

Dussssszzzz Jan...........

twani

Citaat van: Onder013 op november 20, 2012, 20:55:07
Quote: Ik vind de Accuphases niet echt heel mooi, niet lelijk hoor dat ook niet.....


Zo'n Leben is veelllllll mooier :-X

Alle gekheid op een stok: als ik zo de twee verhalen lees heeft de grotere harbeth zich wel bewezen aan de accuphase en heb jij de bevestiging dat je daadwerkelijk naar een andere versterker gaat uit kijken. En.....de NOS dac heeft zich ook bewezen.

Waarom heb je eigenlijk niet het door jou zo geliefde laptopje gespeeld?


Met opgewekte groet,


Henk
Omdat Spotify zich "mensenschuw" toonde gisterenavond :devil: speelt nu overigens weer als de welbekende tierelier, zal je altijd zien. Was mede hierdoor best wel een rommelige performance van het "T" duo gisterenavond......  Tom is echter een flexibel man, en had bovendien zijn mini laptop bij zich vól met erkende grootheden die bij mij stuk voor stuk onbekend waren, ik zei het al eerder, moet nog veel leren ;D

YamahaRXV

Citaat van: tompj op november 20, 2012, 21:01:59
Hmmm, Accuphase en PMC...moet zeker gaan...

Dat zal zeker wel lukken Tom  ;)  Accuphase en Adam Audio gaan nog beter samen denk ik........ :D     (dit zeggende omdat de PMC,s binnenkort plaats gaan maken voor een set Adam Audio vloerstaanders)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op november 20, 2012, 20:58:33
Ahum, als ik je nou gaat vertellen dat ik ze steeds mooier gaat vinden........ :withstupid:
Dat vind ik helemaal niet raar, ik snap het zelfs..... ;D. Afstandsbediening met metalen "topfinish", poolklemmen aan de achterzijde die er op het eerste gezicht heel lelijk uitzien maar enorm goed blijken te zijn. Nee, er is zat te beleven aan zo'n Accuphase :pompom:

tompj

Citaat van: twani op november 20, 2012, 21:51:53
Omdat Spotify zich "mensenschuw" toonde gisterenavond :devil: speelt nu overigens weer als de welbekende tierelier, zal je altijd zien. Was mede hierdoor best wel een rommelige performance van het "T" duo gisterenavond......  Tom is echter een flexibel man, en had bovendien zijn mini laptop bij zich vól met erkende grootheden die bij mij stuk voor stuk onbekend waren, ik zei het al eerder, moet nog veel leren ;D
We hebben ons kranig door de 'spotify twilight zone' heengeslagen en het heeft mij geinspireerd om het te herinstalleren vanavond. En het werkt...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Bij mij ook, hele avond ook :pompom:  Niet raar eigenlijk, het werkt altijd behalve gisteren :devil:

Deleted member

Leuke verhalen om te lezen mannen! En zeker weer eens een aangename afwisseling op 't Millon afkraaktopic en soortgelijke topics! Maar goed, laat ik daar maar niet verder over uitwijden! ;)

Als ik 't trouwens allemaal zo lees dan gaat deze luisteravond Twani mogelijk nog geld kosten..upgraditus ligt op de loer!! ;) :D

twani

#2587
Citaat van: Antoine op november 21, 2012, 00:04:28
Leuke verhalen om te lezen mannen! En zeker weer eens een aangename afwisseling op 't Millon afkraaktopic en soortgelijke topics! Maar goed, laat ik daar maar niet verder over uitwijden! ;)

Als ik 't trouwens allemaal zo lees dan gaat deze luisteravond Twani mogelijk nog geld kosten..upgraditus ligt op de loer!! ;) :D
klopt :nopompom:  Er mag nooit meer iemand met z'n versterker bij mij langskomen (tenzij diegene mijn nieuwe exemplaar komt brengen :D)

YamahaRXV

Citaat van: twani op november 21, 2012, 07:12:29
klopt :nopompom:  Er mag nooit meer iemand met z'n versterker bij mij langskomen (tenzij diegene mijn nieuwe exemplaar komt brengen :D)

En ik was nog voornemens om met de Naim Superuniti jouw kant op te komen.........  :P :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Leuk verslag Theo en Tom! Ik ben benieuwd wat dit teweeg brengt ten huize Twani  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: twani op november 20, 2012, 19:42:09
Natuurlijk ook van mijn kant een verslag over deze geslaagde (en altijd weer te korte) avond, tevens mijn 1e serieuze "meet and Greet"..... :blush:
Rond half 8 ging de deurbel, daar was Tom "gewapend" met een ENORME doos waarin wel haast zeker de Accuphase moest zitten.
Nog strak in het pak gestoken moest Tom duidelijk nog even de stress van een werkdag van zich áfschudden ;D Het contrast kon niet groter zijn daar maandags mijn regulier vrije dag is en ik er derhalve, qua kleding, als een best nog goed gelukte Frans Bauer "lookalike" bijliep :D
Tom was goed voorbereid naar Zandvoort gekomen, had de Accuphase de hele dag in de auto tot dicht het vriespunt laten afkoelen, altijd lekker om je luistersessie te beginnen met je  meegenomen "versterkertrots" ;D
Snel bedeelde ik hem een zitplekje op de "hotspot" toe, glaasje appelsap erbij en de 1e klanken van de SHL5 werden de kamer in geslingerd en ja hoor! Tom werd al snel rustig, knap hoor, heb ik altijd meer tijd voor nodig :clapping:
1e opmerkingen van Tom waren de herkenning van de familieband van de Harbeths, met als duidelijkste verschillen op dat moment nog het wat "grootsere" klankbeeld waarschijnlijk veroorzaakt door de vrijere opstelling in de kamer (75cm vanaf achterwand) én het grotere kastvolume van de SHL5...
Zijn M30 is, niet verrassend,  duidelijk de meer directe weergever.....
Tom genoot zichtbaar en was blij met wat hij hoorde....Een kritiekpuntje was er (gelukkig) ook te noteren, het hoog is hij echt (iets) beter gewend......
Mijn eigen presentatie qua bronnen (FLAC via MF streamer versus Spotify Premium via NOS Buizendac viel aardig in het water, juist gisterenavond werd Spotify (of eigen wij) getroffen door een omvangrijke storing zo leerde het internet ons  :devil:
Het deed ons besluiten eerder de "diepvries Accuphase" aan te sluiten, via de NOS Buizendac met Tom z'n eigen iTunes bibliotheek vanaf z'n mini laptop.
Eenmaal deze aangesloten viel (zeker voor Tom) alles op z'n plek, let wel koud al!:worship:
Vanaf dat moment ging Tom geheel en al los op z' n bibliotheekje, vele nummers volgde. Tom genoot zichtbaar, ik genoot met hem mee.......
Na een minuut of wat werd ook mij een aantal dingen duidelijk (heb altijd even nodig). De Accuphase  "outperformde" de MF niet maar acteerde generaal op een wat hoger niveau, het hoog meer kleurtjes, meer differentiatie en het meest opvallend voor mij was dat de bass van "Accu" gewoon méékon met de MF die vooral daarom toch enige bekendheid geniet...
Eigenlijk klonk de Accuphase precies zoals ik me dat er altijd bij had voorgesteld, verfijnd, soepel en ontegenzeggelijk van zeer hoog niveau, uiteindelijk toch echt 2 strepen hoger dan de MF.
De MF is meer de rouwdouwer en vooral de timing is bij de Accu op hoger niveau.
MF slecht? Om de dooie donder niet! Accuphase beter? Zeer zeker wel, z'n meerprijs echt waard ook...
Grappig was ook dat Tom vooral Jazz en instrumentaal op het menu heeft staan hetgeen mij (pas na drie kwartier :blush:) de opmerking ontlokte dat Tom bijna niets met vocalen heeft..Klopt pareerde Tom droogjes :D
Vwb onze muziek stijlen kun je zeggen dat deze hier en daar tegen elkaar aanschuren (instrumentaal) en ook niet mijlen ver uit elkaar zitten, toch draaien we beide andere muziek waarbij ik (zei de cultuurbarbaar) maar weinig van z'n nummers en muziekanten ken hetgeen niet betekent dat ik er niet van heb genoten. Zaten mooie dingen bij!
Conclusie van deze avond is dat we beiden iets hebben om over na te denken, Tom over de SHL5, ik over een andere versterker. Overigens stonden daar al wat langer pannen voor op het vuur ;)

Tom, ik heb genoten bedankt! :worship:

kijk die zijn de betere meet en greets. Leuk verhaal. Accuphase afgelopen zondag nog mogen bewonderen tijdens de hifishow van Number one audio.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op november 21, 2012, 09:40:32
Leuk verslag Theo en Tom! Ik ben benieuwd wat dit teweeg brengt ten huize Twani  ;D

Soms zeggen beelden meer dan 1000 woorden........... :P :D



Ik schat wel in dat het Theo minimaal een paar mooie schoenen voor Monique gaat kosten  :pompom:






(Dit werkt bij mijn vriendin bijna altijd.....)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: LPlover op november 21, 2012, 10:00:36
kijk die zijn de betere meet en greets. Leuk verhaal. Accuphase afgelopen zondag nog mogen bewonderen tijdens de hifishow van Number one audio.

Ah ja, dat was afgelopen weekend.
Heeft Paul Hattink (van Hifine) daar nog één van z,n inmiddels beruchte live optredens gegeven ?
Ik meende wat foto,s op het net gezien te hebben  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op november 21, 2012, 10:10:58
Soms zeggen beelden meer dan 1000 woorden...........

De linker weergever staat rechts en vise versa.......  :D
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op november 21, 2012, 12:30:39
De linker weergever staat rechts en vise versa.......  :D
Of de frontdoeken zijn een keer verwijderd en er "verkeerd" opnieuw opgezet... ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Citaat van: twani op november 21, 2012, 07:12:29
klopt :nopompom:  Er mag nooit meer iemand met z'n versterker bij mij langskomen (tenzij diegene mijn nieuwe exemplaar komt brengen :D)
Sorry  ;D
Maar vergeet niet te genieten van wat je hebt; dat is zeker genieten geblazen.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

tompj

Na hernieuwd gebruik van spotify Premium gisteren (sinds begin dit jaar niet meer gebruikt) leek het alsof de kwaliteit er fors op vooruit is gegaan. Ik had er eerder afscheid van genomen omdat ik veel muziek vrij vlak vond klinken. Nu lijkt dat anders. Zit dat in mijn hoofd, of heeft Spotify de geluidskwaliteit van haar bestanden aangepast ergens dit jaar?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Citaat van: tompj op november 21, 2012, 13:03:56
Na hernieuwd gebruik van spotify Premium gisteren (sinds begin dit jaar niet meer gebruikt) leek het alsof de kwaliteit er fors op vooruit is gegaan. Ik had er eerder afscheid van genomen omdat ik veel muziek vrij vlak vond klinken. Nu lijkt dat anders. Zit dat in mijn hoofd, of heeft Spotify de geluidskwaliteit van haar bestanden aangepast ergens dit jaar?
Ik weet het niet, gebruik het zelf sinds anderhalve maand. Maar ik vind de kwaliteit heel behoorlijk! Alleen via 1-op-1 vergelijk met nummers die ik heel goed ken, hoor ik verschil.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vanzomereng

Citaat van: YamahaRXV op november 21, 2012, 10:17:37
Ah ja, dat was afgelopen weekend.
Heeft Paul Hattink (van Hifine) daar nog één van z,n inmiddels beruchte live optredens gegeven ?
Ik meende wat foto,s op het net gezien te hebben  :D
yep,

Prachtig zoals die man kan vertellen en zelf gitaar kan spelen en bovendien over veel humor beschikt  ;D
Hij heeft betrekkelijk weinig verteld over de hardware die hij verkoopt maar veel over opnametechnieken en muziek

De topcomponenten van Accuphase aangesloten op de topspeakers van Magnepan, klonk toch wel zo verdraaid
goed en natuurlijk  :wub:     

Hij speelde zelf live op zijn akoestische gitaar de hoofdpartij mee, met een zelf gemaakt opnames die via de
Accuphase/Magnepan-set werd afgespeeld.   Deze opname bevatte reeds eerder ingespeelde achtergrondpartijen
met die zelfde gitaar, ook door hem ingespeeld en opgenomen.
Gewoon verbluffend hoe goed dit klonk en hoe "live" en "opname" wel zeer zeer dicht op elkaar zaten qua kwaliteit.

Verder werd een fraaie opnametechniek ten gehore gebracht  :butbut:
Hij heeft eerst 1 nummer met zijn gitaar ingespeeld op 1 kanaal, vervolgens het zelfde nummer nogmaals overgespeeld
maar nu op het andere kanaal opgenomen en dan deze beide kanalen samen in stereomodus afgespeeld.

Omdat beide ingespeelde partijen (linker en rechter kanaal) niet 100,00% aan elkaar gelijk zijn ontstaat
een verbluffend resultaat  :butbut:   ::)
 



Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten