A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op november 18, 2012, 22:08:25
of die gasten die een thorens TD160 gaan dooddempen, tja dan weet je echt niet wat je doet? >:(

dat soort dingen bedoel ik. Maar een pluisje schapenwol in de veer doet wel veel goeds hoor. Een pluisje dus he. En de eventuele schuimpjes direct er uit >:(

Jumping Jack

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen. Ik heb weinig ervaring met andere elementen in deze klasse, maar ik vind het een mooi, evenwichtig element met een wat upfront karakter en een stevig laag fundament maar ook met veel detail... Past dan ook goed in mijn set.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Dat Jumping Jack zich nog niet heeft gemeld met al dat vinylgeweld ;D

twani

Hoe toevallig :D. Je was blijkbaar nét iets sneller met typen...

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani


Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op november 18, 2012, 22:24:23
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen. Ik heb weinig ervaring met andere elementen in deze klasse, maar ik vind het een mooi, evenwichtig element met een wat upfront karakter en een stevig laag fundament maar ook met veel detail... Past dan ook goed in mijn set.

Dat wat jij noemde is precies de reden dat ik al jaren met de OC9 speel. Bovendien past deze als een van de weinige MC-elementen in de arm.

Welke versie van de OC9 heb jij?

Groet,

Henk

Jumping Jack

Ook de mkIII. Die zou, volgens reviews, wat minder 'fel' zijn en meer laag weergeven dan zijn voorganger...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

T_I

Citaat van: LPlover op november 18, 2012, 22:08:25of die gasten die een thorens TD160 gaan dooddempen, tja dan weet je echt niet wat je doet? >:(

Dat is inderdaad zonde, daar kan je de brug waar de motor, het plateau en de arm op zitten iets verstijven, naar blijf van de vering af. (er is wel winst te halen door de bodem en de strips voor het bevestigen van de bodem te verwijderen) Ik ben dan ook erg blij met mijn modificaties. (toch weer eens een avondje plaatjes draaien inplannen)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

twani

Citaat van: T_I op november 19, 2012, 08:03:21
Dat is inderdaad zonde, daar kan je de brug waar de motor, het plateau en de arm op zitten iets verstijven, naar blijf van de vering af. (er is wel winst te halen door de bodem en de strips voor het bevestigen van de bodem te verwijderen) Ik ben dan ook erg blij met mijn modificaties. (toch weer eens een avondje plaatjes draaien inplannen)
Het ongewisse blijft altijd of je de klank nu hebt veránderd of verbeterd. Een merk als Thorens zal die strips er toch niet zomaar hebben opgezet :o

T_I

Citaat van: twani op november 19, 2012, 13:55:58Het ongewisse blijft altijd of je de klank nu hebt veránderd of verbeterd.

Ik vind het een verbetering, minder galm door de kast. Het past bij mijn smaak. (maar het is ook mijn speler en ik luister er naar ;) ) Elke aanpassing is een verandering, of het een verbetering is is afhankelijk van de smaak van de beoordelaar.

Citaat van: twani op november 19, 2012, 13:55:58Een merk als Thorens zal die strips er toch niet zomaar hebben opgezet :o

Je moet ergens de bodem op vast schroeven en een bodem houdt de zooi uit de kast. (of zal in elk geval een open kast in die tijd echt niet verkocht hebben)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

tompj

Citaat van: twani op november 16, 2012, 20:31:11
Aanstaande maandag een fantastische M&G gepland. Tompj komt me met z'n Accuphase E250 met een bezoek vereren.

Japanse Elite apparatuur aan mijn Harbeth's :pompom: Alhoewel het competitie element compleet zal ontbreken, ongewenst is zelfs, zal het interessant zijn om te zien of de aanzienlijk goedkopere Musical Fidelity zich staande zal weten te houden tegen deze Japanse precisie versterker van de edelsmid Accuphase....

Tom tot maandag ;)
En inderdaad, gisteren was het dan zo ver. Vergezeld van mijn versterker en laptop met iTunes bestanden was ik welkom bij Twani. Ik benieuwd naar de SHL5, hij vooral naar de combinatie Accuphase/Harbeth.

Twani heeft het goed voor elkaar. In zijn gezellige huiskamer staat zijn set behoorlijk ideaal opgesteld. Luidsprekers een flink eind van de achtermuur en zijwanden, electronica in een fraai zelfgemaakt meubel. Zoals ik het zelf ook kan waarderen: relatief compacte electronica, mooi uit het zicht. Twani gebruikt naar eigen zeggen (net als ikzelf) het liefst een geïntegreerde versterker. Zijn Musical Fidelity is een prachtig afgewerkt apparaat. De luidsprekers maken nog meer indruk. Best groot, maar veel minder 'aanwezig' dan ik had verwacht, hoewel ze toch een stuk de kamer in staan. Het recht-toe-recht-aan design draagt daar denk ik aan bij. Mooi afgewerkt, niets dat me stoort. Als gast mocht ik op de hotspot plaatsnemen, een plek die ik wat later op de avond uitaard weer afstond aan mijn gastheer.

We begonnen met het beluisteren van Twani's set. Helaas was net gisterenavond Spotify uit de lucht, dus daar hebben we weinig aan gehad en weinig mee kunnen vergelijken. Twani's streamer, die steeds minder vaak gebruikt wordt, deed daarom als eerste dienst.

Vanaf het eerste moment voelde ik me thuis bij het geluid. De SHL5's hebben zeer duidelijke familie overeenkomsten met de M30's. In balans, vloeiend, muzikaal. Wel duidelijk meer laag dan de M30, wat toch wel erg lekker is, vooral als het zoals hier goed onder controle is. De mooie opstelling, vrij van muren, en de versterker zullen daar debet aan zijn. Verder zet de SHL5 een wat groter plaatje neer dan de M30. Misschien iets minder precies, maar ik mistte niets. Prachtig!

Ook de DAC van Twani, voorzien van buizen, lijkt een duidelijke duit in het zakje te doen. We hebben niet echt vergeleken onder gelijke omstandigheden, maar alles klinkt aangenaam soepel en gloedvol, zonder te romantisch te klinken. Het apparaat moest wel duidelijk even opwarmen. Het begon wat rommelig en met een wat ongedefinieerd overtrokken laag, maar dat was snel weg.

Nadat we de versterkers hadden gewisseld gingen we verder. Alles eenmaal volledig opgewarmd (de versterker kwam uit een ijskoude auto), draaide ik een aantal van mijn muziekbestanden. Gewoon wat ik mooi vind, niet speciaal audiofiele opnames.

De versterkers verschillen duidelijk van elkaar; onmiskenbaar. Het hoog transfomeerde naar een zachter, beter gedefinieerd geheel. De Musical Fidelity klinkt duidelijk pittiger en wat glaziger in het hoog. De Accuphase bracht ook wat meer rust en authoriteit. Het laag bleef onveranderd goed.

Voor mij persoonlijk een paar conclusies:
- Twani's set is dik in orde. Prachtige luidsprekers, prachtige opstelling, mooie set.
- Twani's buizen DAC klonk gloedvol en gedetailleerd. Ik heb weinig ervaring met verschillende DAC's, maar dit lijkt een erg fraai exemplaar.
- Het verschil tussen beide versterkers is zeer duidelijk aanwezig.
- De combi Harbeth/Accuphase is echt heel mooi.
- De SHL5 is een prachtspeaker. Met voldoende ruimte/vrijheid in opstelling een waanzinnig ding.

Een erg leuke en leerzame ervaring al met al. We hebben leuk kunnen vergelijken, gezellig gekletst en vooral echt genoten van muziek. Het bleef nummerslang stil, gewoon omdat het genieten was.

Theo, bedankt voor de gastvrije ontvangst. Ik heb er van genoten.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Tof verhaal Tom. Jammer dat Spotify het niet deed, maar zo te lezen hebben jullie genoeg plezier gehad!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Mooi verslag hoor. Ben nu wel heel benieuwd hoe Twani het heeft ervaren. Zo te lezen kon hij met de accuphase nog meer achterover hangen. ;D

Groet,

Henk

PS

Nog geen bevestigingsmail van wetransfer gezien. Wellicht is de melding van een file in je spam-box beland?

YamahaRXV

Mooi en vooral gemoedelijk verslag tompj  ::)

Interessant om te lezen dat de combi Accuphase-Harbeth het goed deed en natuurlijk de door jou omschreven verschillen tussen de Accuphase en de M6i.
Beide versterkers ken ik redelijk goed qua klank en karakteristiek en zo jouw verslag lezende sluit het aardig aan op de verschillen die mij eerder al opvielen tussen beide versterkers.
Het mooie aan de Accuphase vind ik dat hij krachtig doch zeer uitgewogen en gebalanceerd klinkt en nooit opdringerig. Dit merk je zoals ik al eerder aangaf ook als je op lager volume speelt.
Bij een hoop versterkers komt het leven en detail toch wat meer tot uiting bij een wat hogere volume stand. Bij de Accuphase merk je hier totaal niets van, het ding laat eigenlijk constant een mooie smooth en vloeiende weergave horen met een zeer goede scheiding tussen vocalen en instrumenten. Althans, dat waren de dingen die mij meerdere keren opvielen tijdens het beluisteren van de Accuphase set van een goede kennis.

Ik ben benieuwd hoe Theo het ervaren heeft  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

tompj

Citaat van: YamahaRXV op november 20, 2012, 15:58:07
Mooi en vooral gemoedelijk verslag tompj  ::)

Interessant om te lezen dat de combi Accuphase-Harbeth het goed deed en natuurlijk de door jou omschreven verschillen tussen de Accuphase en de M6i.
Beide versterkers ken ik redelijk goed qua klank en karakteristiek en zo jouw verslag lezende sluit het aardig aan op de verschillen die mij eerder al opvielen tussen beide versterkers.
Het mooie aan de Accuphase vind ik dat hij krachtig doch zeer uitgewogen en gebalanceerd klinkt en nooit opdringerig. Dit merk je zoals ik al eerder aangaf ook als je op lager volume speelt.
Bij een hoop versterkers komt het leven en detail toch wat meer tot uiting bij een wat hogere volume stand. Bij de Accuphase merk je hier totaal niets van, het ding laat eigenlijk constant een mooie smooth en vloeiende weergave horen met een zeer goede scheiding tussen vocalen en instrumenten. Althans, dat waren de dingen die mij meerdere keren opvielen tijdens het beluisteren van de Accuphase set van een goede kennis.

Ik ben benieuwd hoe Theo het ervaren heeft  ;)
Herkenbaar zoals je de Accuphase beschrijft. Toch wel een bijzonder ding.
Wat ik een tijdje geleden opvallend vond bij een vergelijk tussen Accuphase E250, E350 en E450 op speakers die niet heel veel vermogen nodig hadden, was dat ik eigenlijk geen noemenswaardige verschillen kon ontdekken tussen die versterkers. Ik was destijds bereid geweest een E450 aan te schaffen, maar kwam met de E250 thuis.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

vanzomereng

fraai verhaal Tompj....

in tevens weer een fraaie audio dagje achter de rug  ::)

Wat voor muziek hebben jullie er zo al doorheen gejast
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

tompj

Citaat van: VANZOMERENG op november 20, 2012, 18:13:51
fraai verhaal Tompj....

in tevens weer een fraaie audio dagje achter de rug  ::)

Wat voor muziek hebben jullie er zo al doorheen gejast
Dank dank. We hebben vooral naar mijn jazz ellende geluisterd. Akoestisch materiaal vooral. Marcin Wasilewski, Larry Carlton, Mike Stern, etc. Gelukkig kwamen er ook wat (vrouwen)stemmen aan bod. Onder meer de unplugged cd van Alanis Morisette tot grote opluchting van Theo.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Deleted Member 2

hehehe, Marcin Wasilewski onder "ellende" noemen!? Dat kan echt hoor. >:( ;D

Groet,

Henk

twani

Natuurlijk ook van mijn kant een verslag over deze geslaagde (en altijd weer te korte) avond, tevens mijn 1e serieuze "meet and Greet"..... :blush:
Rond half 8 ging de deurbel, daar was Tom "gewapend" met een ENORME doos waarin wel haast zeker de Accuphase moest zitten.
Nog strak in het pak gestoken moest Tom duidelijk nog even de stress van een werkdag van zich áfschudden ;D Het contrast kon niet groter zijn daar maandags mijn regulier vrije dag is en ik er derhalve, qua kleding, als een best nog goed gelukte Frans Bauer "lookalike" bijliep :D
Tom was goed voorbereid naar Zandvoort gekomen, had de Accuphase de hele dag in de auto tot dicht het vriespunt laten afkoelen, altijd lekker om je luistersessie te beginnen met je  meegenomen "versterkertrots" ;D
Snel bedeelde ik hem een zitplekje op de "hotspot" toe, glaasje appelsap erbij en de 1e klanken van de SHL5 werden de kamer in geslingerd en ja hoor! Tom werd al snel rustig, knap hoor, heb ik altijd meer tijd voor nodig :clapping:
1e opmerkingen van Tom waren de herkenning van de familieband van de Harbeths, met als duidelijkste verschillen op dat moment nog het wat "grootsere" klankbeeld waarschijnlijk veroorzaakt door de vrijere opstelling in de kamer (75cm vanaf achterwand) én het grotere kastvolume van de SHL5...
Zijn M30 is, niet verrassend,  duidelijk de meer directe weergever.....
Tom genoot zichtbaar en was blij met wat hij hoorde....Een kritiekpuntje was er (gelukkig) ook te noteren, het hoog is hij echt (iets) beter gewend......
Mijn eigen presentatie qua bronnen (FLAC via MF streamer versus Spotify Premium via NOS Buizendac viel aardig in het water, juist gisterenavond werd Spotify (of eigen wij) getroffen door een omvangrijke storing zo leerde het internet ons  :devil:
Het deed ons besluiten eerder de "diepvries Accuphase" aan te sluiten, via de NOS Buizendac met Tom z'n eigen iTunes bibliotheek vanaf z'n mini laptop.
Eenmaal deze aangesloten viel (zeker voor Tom) alles op z'n plek, let wel koud al!:worship:
Vanaf dat moment ging Tom geheel en al los op z' n bibliotheekje, vele nummers volgde. Tom genoot zichtbaar, ik genoot met hem mee.......
Na een minuut of wat werd ook mij een aantal dingen duidelijk (heb altijd even nodig). De Accuphase  "outperformde" de MF niet maar acteerde generaal op een wat hoger niveau, het hoog meer kleurtjes, meer differentiatie en het meest opvallend voor mij was dat de bass van "Accu" gewoon méékon met de MF die vooral daarom toch enige bekendheid geniet...
Eigenlijk klonk de Accuphase precies zoals ik me dat er altijd bij had voorgesteld, verfijnd, soepel en ontegenzeggelijk van zeer hoog niveau, uiteindelijk toch echt 2 strepen hoger dan de MF.
De MF is meer de rouwdouwer en vooral de timing is bij de Accu op hoger niveau.
MF slecht? Om de dooie donder niet! Accuphase beter? Zeer zeker wel, z'n meerprijs echt waard ook...
Grappig was ook dat Tom vooral Jazz en instrumentaal op het menu heeft staan hetgeen mij (pas na drie kwartier :blush:) de opmerking ontlokte dat Tom bijna niets met vocalen heeft..Klopt pareerde Tom droogjes :D
Vwb onze muziek stijlen kun je zeggen dat deze hier en daar tegen elkaar aanschuren (instrumentaal) en ook niet mijlen ver uit elkaar zitten, toch draaien we beide andere muziek waarbij ik (zei de cultuurbarbaar) maar weinig van z'n nummers en muziekanten ken hetgeen niet betekent dat ik er niet van heb genoten. Zaten mooie dingen bij!
Conclusie van deze avond is dat we beiden iets hebben om over na te denken, Tom over de SHL5, ik over een andere versterker. Overigens stonden daar al wat langer pannen voor op het vuur ;)

Tom, ik heb genoten bedankt! :worship:


tompj

#2570
 :thumbs-up:
Mooi verhaal Theo. Dank nogmaals voor een aangename en leerzame avond.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

@Jan...dank voor de tip, zou van Garmt nog horen of hij aan een Leben CS300XS kan komen? Zou hij nog navragen voor me ;)

twani

Citaat van: tompj op november 20, 2012, 14:32:29
Het bleef nummerslang stil, gewoon omdat het genieten was.

Hier had ik overheen gelezen Tom, het klopt precies  ;) Alanis kreeg mij voor het eerst op de knieën :inlove:

weust

Zo'n Leben is wel een apart aanzicht.
Heft wel iets.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

vanzomereng

Leuk geschreven verhalen Twani.... nog ff doorsparen  :bigsmile:

Waarom dalen tegenwoordig de huizenprijzen wel heel sterk en die van de Accuphase's niet... dit is niet eerlijk  :butbut:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD