A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

twani

Wat vooral ook opviel is de overeenkomsten in bouwkwaliteit tussen de Mennekes en de Furutech inlets...
De "aanschroef" kwaliteit van de draden, spanning van de veren, de juiste zacht/hardheid van de behuizing, alles dicht op of zelfs óp niveau van de Furutech die ik ernaast heb. 
Alleen over de klankverschillen kan ik weinig zeggen, want niet zelf getest ;)
Maar goed, ook hier zegt de prijs lang niet alles, hoor veel mensen zelfs roepen dat ónafgeschermd solid core vanaf de meterkast beter klinkt dan allerlei dure HighEnd varianten.
PS. Ik heb het hier niet over het powercord van het apparaat zélf overigens.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op november  5, 2012, 14:29:19
Wat vooral ook opviel is de overeenkomsten in bouwkwaliteit tussen de Mennekes en de Furutech inlets...
De "aanschroef" kwaliteit van de draden, spanning van de veren, de juiste zacht/hardheid van de behuizing, alles dicht op of zelfs óp niveau van de Furutech die ik ernaast heb. 
Alleen over de klankverschillen kan ik weinig zeggen, want niet zelf getest ;)
Maar goed, ook hier zegt de prijs lang niet alles, hoor veel mensen zelfs roepen dat ónafgeschermd solid core vanaf de meterkast beter klinkt dan allerlei dure HighEnd varianten.
PS. Ik heb het hier niet over het powercord van het apparaat zélf overigens.

Ik kwam op Mennekes omdat in een redelijk duur verdeelblok Mennekes outlets zitten. Dit blok heb ik verbouwd en ter vergelijk twee Furutech gold outlets er in gezet (circa factor 10 in prijs t.o.v. de mennekes). Na een flinke tijd er eens rustig de tijd genomen om te horen of er verschillen zijn. Ja, die zijn er. De Mennekes hebben veruit mijn voorkeur. De Furutechs geven met name bij sopranen en ook bij felle uithalen van Miles davis op de trompet een akelig schril rand(je). De rest van het blok was qua opbouw (ster) en bedrading volledig identiek voor zowel de Mennekes als de Furutech. Voor straf zijn ze verhuisd naar het verdeelblok voor het kabelmodem etc.

Groet,


Henk

twani

#2427
Tja het is niet allemaal goud wat daar blinkt in audioland Henk :D

6 kleine "Mennekes" op een rijtje

twani


Deleted Member 2

dat ziet er prachtig uit (en alle schroeven keurig uitgelijnd :P). Ongetwijfeld van alle aangesloten apparatuur de fase gemeten en nu maar inspelen.....Duurt minimaal 80 uur (van Frank2 geleerd).

Waar heb je eigenlijk die Furutech outlets gelaten?

Former member 78

Knap blok om te zien!
Waar kun je zo iets bestellen?

twani

Citaat van: Onder013 op november  5, 2012, 19:51:22
dat ziet er prachtig uit (en alle schroeven keurig uitgelijnd :P). Ongetwijfeld van alle aangesloten apparatuur de fase gemeten en nu maar inspelen.....Duurt minimaal 80 uur (van Frank2 geleerd).

Waar heb je eigenlijk die Furutech outlets gelaten?
Ik bedoelde natuurlijk " het is NIET allemaal goud wat daar blinkt ;) typefoutje...

twani

Citaat van: ArjanR1 op november  5, 2012, 19:55:45
Knap blok om te zien!
Waar kun je zo iets bestellen?
Tja helaas, het is een mengelmoes van "mislukte eigenbouw" en vakkundig herstel van YamahaRXV Jan....
Het blok heeft een erg lange "aanloop geschiedenis" gekend, is nú af, maar om nu te zeggen jongens, dat doe ik nog een keer op dezelfde manier, nee dat niet :D

Overigens staat een nieuw project in dezelfde richting wel op stapel, tijdens het bouwen van dit exemplaar wel degelijk ideeën opgedaan, later meer.
Vooralsnog moet ik zeggen dat er van dit blok echt maar één exemplaar zal bestaan.
Ik zit boordevol plannen overigens. Vooral op het spoor gezet door de DHTROB DAC lonkt de bouw van een buizenbak. Eens even kijken welke richting dat op gaat ;)

Gr.
Theo.

YamahaRXV

#2433
Citaat van: twani op november  5, 2012, 20:35:45
Overigens staat een nieuw project in dezelfde richting wel op stapel, tijdens het bouwen van dit exemplaar wel degelijk ideeën opgedaan, later meer.
Vooralsnog moet ik zeggen dat er van dit blok echt maar één exemplaar zal bestaan.

Even wachten tot ''de tweak'' in huis is Theo, dan ga je als het goed is nog leuke dingen beleven met het stekkerblok, maar ook met de M6i  ;)

Die Schuko connectoren, zijn die van W&M ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Die zijn inderdaad van Wollig&Muddy ;D  Ik ben helemaal benieuwd naar de ........Tweak ;)

twani

Citaat van: Onder013 op november  5, 2012, 19:51:22
dat ziet er prachtig uit (en alle schroeven keurig uitgelijnd :P). Ongetwijfeld van alle aangesloten apparatuur de fase gemeten en nu maar inspelen.....Duurt minimaal 80 uur (van Frank2 geleerd).

Waar heb je eigenlijk die Furutech outlets gelaten?
Leuk hè die schroefjes, zag een eerder foto waarop ze nog allemaal scheef stonden, ik dacht dat kan beter :P
De Furutechs liggen ergens in een hoekje "mooi te wezen" :laugh:

YamahaRXV

Citaat van: twani op november  5, 2012, 22:37:31
Ik ben helemaal benieuwd naar de ........Tweak ;)

Binnenkort even wat af zien te spreken  ;) 
Blijf maar even de PM,s volgen  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Echt ongelooflijk knap heren hoe jullie dit hebben gemaakt. Hoe groot is het stekkerblok geworden? Mocht ik een keer bij Theo langs gaan dan weet ik of hij in mijn rugzak past. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op november  6, 2012, 08:00:45
Echt ongelooflijk knap heren hoe jullie dit hebben gemaakt. Hoe groot is het stekkerblok geworden? Mocht ik een keer bij Theo langs gaan dan weet ik of hij in mijn rugzak past. ;)
Ja Bas, Jan en ik hebben het blok inderdaad samen "gemaakt" hierbij hebben we ons heel strikt aan de rolverdeling gehouden.
Theo maakt stuk, Jan maakt heel :P......

twani

Citaat van: Bas Akkerman op november  6, 2012, 08:00:45
Echt ongelooflijk knap heren hoe jullie dit hebben gemaakt. Hoe groot is het stekkerblok geworden? Mocht ik een keer bij Theo langs gaan dan weet ik of hij in mijn rugzak past. ;)
Ongeveer 25cm lang en 12 á 13 cm breed en hoog schat ik zo....... Je weet dat ik een metaaldetector bij mijn voordeur heb hè Bas :P

YamahaRXV

Citaat van: twani op november  6, 2012, 08:13:15
Ja Bas, Jan en ik hebben het blok inderdaad samen "gemaakt" hierbij hebben we ons heel strikt aan de rolverdeling gehouden.
Theo maakt stuk, Jan maakt heel :P......

Nou Theo, je moet jezelf niet te veel wegcijferen in het verhaal, kijk eens hoe mooi het totaal is geworden  ;) :clapping:

Ken jij trouwens die SNS plug van Kemp ?
Hij is er als stekkerversie en als inbouw versie (geweest ?) ;)
Met name de inbouwversie zou ik graag eens willen proberen. Nu weet je ook meteen waarom ik mijn stekkerblok wat hoger heb gehouden qua behuizing  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: twani op november  6, 2012, 08:13:15
Ja Bas, Jan en ik hebben het blok inderdaad samen "gemaakt" hierbij hebben we ons heel strikt aan de rolverdeling gehouden.
Theo maakt stuk, Jan maakt heel :P......
Hey, herkenbaar. Waar ik kom, is er kortsluiting... ;)

Citaat van: twani op november  6, 2012, 08:18:06
Ongeveer 25cm lang en 12 á 13 cm breed en hoog schat ik zo....... Je weet dat ik een metaaldetector bij mijn voordeur heb hè Bas :P
Je weet dat ik in een rolstoel zit en dus een prachtig excuus heb om al piepend door die metaaldetector te komen hè Theo? :P
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

#2442
Citaat van: Bas Akkerman op november  6, 2012, 10:00:52
Hey, herkenbaar. Waar ik kom, is er kortsluiting... ;)
Je weet dat ik in een rolstoel zit en dus een prachtig excuus heb om al piepend door die metaaldetector te komen hè Theo? :P
Zie je Bas, daar is Cruijff wéér!: ieder nadeel "heb" ze voordeel :P

IK dacht dat een rostoel tegenwoordig van "composiet" was, a la F1 zeg maar ;D

Bas Akkerman

Citaat van: twani op november  6, 2012, 10:54:42
Zie je Bas, daar is Cruijff wéér!: ieder nadeel "heb" ze voordeel :P

IK dacht dat een rostoel tegenwoordig van "composiet" was, a la F1 zeg maar ;D
Die zijn er wel, maar veel te duur nog. Ik zit nu in een stoel van heel licht aluminium en die is inclusief leren bekleding al ruim €6.000,-. Mmm, nog even en ik kruip na een bezoek aan Theo weg met het stekkerblok, maar is mijn stoel onder mijn kont gejat. Letterlijk. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: YamahaRXV op november  6, 2012, 08:34:39
Nou Theo, je moet jezelf niet te veel wegcijferen in het verhaal, kijk eens hoe mooi het totaal is geworden  ;) :clapping:

Ken jij trouwens die SNS plug van Kemp ?
Hij is er als stekkerversie en als inbouw versie (geweest ?) ;)
Met name de inbouwversie zou ik graag eens willen proberen. Nu weet je ook meteen waarom ik mijn stekkerblok wat hoger heb gehouden qua behuizing  ;)
Bij mij steekt het groen Naim lampje er al in, werkt volgens mij volgens zelfde principe maar kan er ook gruwelijk naast zitten :blush:

Deleted Member 2

Citaat van: twani op november  6, 2012, 20:25:29
Bij mij steekt het groen Naim lampje er al in, werkt volgens mij volgens zelfde principe maar kan er ook gruwelijk naast zitten :blush:
Ik heb het groene licht laten gloeien, maar hoor geen verschil. Zou dat het gevolg zijn van de "ORC"?

groet,

Henk

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

 Tja, dat wordt uitproberen denk ik.......

YamahaRXV

Citaat van: twani op november  6, 2012, 22:49:47
Tja, dat wordt uitproberen denk ik.......

Jammer dat Kemp geen ''niet goed, geld terug'' garantie geeft..... :( ;)
Tja, en in hoeverre mate zijn de reviews op zijn site ''betrouwbaar'' ?

Hoor je trouwens nog verschillen Theo tussen de ''J.F. PowerUnit'' en het blok wat je eerst in gebruik had ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op november  6, 2012, 23:00:38
Jammer dat Kemp geen ''niet goed, geld terug'' garantie geeft..... :( ;)
Tja, en in hoeverre mate zijn de reviews op zijn site ''betrouwbaar'' ?

Hoor je trouwens nog verschillen Theo tussen de ''J.F. PowerUnit'' en het blok wat je eerst in gebruik had ?
Hij "hangt" nog niet Jan....... Hij staat nog in de hoek van de kamer te glimmen :inlove: