A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 22, 2012, 23:35:06
Ik begin me langzaam aan wat zorgen te maken over de rails...Ach ik kan ze altijd nog By passen alleen de ruimte is dan misschien de beperkende factor, de toevoer is 6!!!! Mm de rest 2,5 mmmm

Hoeft niet persé hoor  ;)  Voor de zekerheid stop ik nog een aantal zwaar kaliber knelpijpjes in het doosje met het stekkerblok.
Kan je altijd nog kijken wat je besluit te doen  ;)  Ook een optie is om de gestripte kabeleinden strak bij elkaar te binden en dan volledig homogeen vol solderen met zilversoldeer en daarna (na volledige afkoeling) af te schermen met één of twee lagen krimpkous  ;)
O ja, je heb niet perse een speciale tang nodig voor de knelpijpjes hoor Theo. Als je toevallig nog een oude goed werkende waterpomptang heb dan zou je de uiteinden van de knijpbekken schuin kunnen slijpen zodat er in het midden nog een vlak gedeelte van zo,n 4 mm. breedte overblijft. Misschien een beetje hoog Mc Gyver gehalte, maar het werkt wel hoor  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

 :worship: :worship: :worship: U wederom....

De juiste tangen hebben we wel. Eerst nog maar eens even kijken naar het materiaal van de aardrailtjes en hun weerstand :o

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

@Theo  Morgenochtend wordt je pakketje door mijn collega Jeroen om ca. 07.15 u afgegeven bij Denise  ;)  (de Vintage ''girl''  :D)
Alles zit in een doosje van Amazon.de met jouw naam en de naam van je werkgever er op. (voor de zekerheid  ;))
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

 :worship: :worship: :worship: U wederom.......... ;D  ik hoop dat ik snel iets voor je terug kan doen ;)


Nou ja je weet iig. van mijn "magazine voorraad" waaruit je vrij kunt putten. :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 23, 2012, 20:25:57
:worship: :worship: :worship: U wederom.......... ;D  ik hoop dat ik snel iets voor je terug kan doen ;)


Nou ja je weet iig. van mijn "magazine voorraad" waaruit je vrij kunt putten. :D

Je hoeft niets terug te doen hoor Theo  ;)
Als jij blij bent met het resultaat dan is het voor mij goed  :D
Verder was het voor mij weer een mooie ''warming up'' want ik wil binnenkort ook weer een nieuw stekkerblok maken  ;)
Ik heb al weer wat ideeën in mijn hoofd  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober 23, 2012, 21:01:26
Je hoeft niets terug te doen hoor Theo  ;)
Als jij blij bent met het resultaat dan is het voor mij goed  :D
Verder was het voor mij weer een mooie ''warming up'' want ik wil binnenkort ook weer een nieuw stekkerblok maken  ;)
Ik heb al weer wat ideeën in mijn hoofd  :pompom:

"The Über Believer"  ::)     "JF POWERED" :clapping:

YamahaRXV

#2282
En, het doosje met inhoud ontvangen Theo ?  ::)

Kom zojuist bij ons moederbedrijf vandaan, voor mijn neef een rondleiding geregeld op een ''leuk bootje'' van 78 m. wat zaterdag te water gaat  ;)
Kleine teleurstelling moeten verwerken....... Overal de bekende pracht en praal en topkwaliteit, totdat ik op een aantal ''objecten'' de volgende tekst zag staan : Bowers & Wilkins  :(
Zo jammer dit.......
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober 24, 2012, 20:18:34
En, het doosje met inhoud ontvangen Theo ?  ::)

Kom zojuist bij ons moederbedrijf vandaan, voor mijn neef een rondleiding geregeld op een ''leuk bootje'' van 78 m. wat zaterdag te water gaat  ;)
Kleine teleurstelling moeten verwerken....... Overal de bekende pracht en praal en topkwaliteit, totdat ik op een aantal ''objecten'' de volgende tekst zag staan : Bowers & Wilkins  :(
Zo jammer dit.......
YES YES YES, ik heb 'm :pompom:  en wat is ie mooi hé, incl de fase markeringen :clapping:
Mooi verpakt en met accessoire setje waarvan je me nog mag uitleggen waarvoor het allemaal dient :blush:

Beide dames ook weer blij me te zien (veronderstel ik....), heb het oudste exemplaar (die van die "avances") nog eens aangekeken en geconcludeerd dat we hier toch over pure vintage hebben  :D

Zondag gaan we monteren..

Bij dit soort boten is het ook belangrijk om anderen te laten zien dat er veel geld is uitgegeven toch Jan? Dan maakt Borris&Willy misschien meer indruk :D


YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 24, 2012, 21:43:07
YES YES YES, ik heb 'm :pompom:  en wat is ie mooi hé, incl de fase markeringen :clapping:
Mooi verpakt en met accessoire setje waarvan je me nog mag uitleggen waarvoor het allemaal dient :blush:

Beide dames ook weer blij me te zien (veronderstel ik....), heb het oudste exemplaar (die van die "avances") nog eens aangekeken en geconcludeerd dat we hier toch over pure vintage hebben  :D

Zondag gaan we monteren..

Bij dit soort boten is het ook belangrijk om anderen te laten zien dat er veel geld is uitgegeven toch Jan? Dan maakt Borris&Willy misschien meer indruk :D

Theo, het "accesoire setje" bestaat uit een stuk hoog frequent proof aluminium tape (kan je evt. nog gebruiken de binnenzijde te beplakken),2x3 stuks grote knelpijpjes (verschillende maten) en nog een paar stukken krimpkous om de knelpijpjes af te schermen  ;)
Dit alles om "The Believer" tot een volledig succes te maken  :headbanging:

De (vintage) dame in kwestie heb ik meerdere keren aan de telefoon gehad en ik kreeg toen een redelijk positieve virtuele voorstelling van haar  :D
Later bleek dat ik toch e.e.a. een beetje verkeerd had ingeschat.... :withstupid: :D

Wat betreft jouw opmerking over dat soort schepen heb je het aardig goed ja ;)
Meestal is dat wel het geval ja.
De persoon waar dit bijzonder aparte exemplaar voor is gemaakt heeft zich zelf al aardig onderscheiden van de concurrenten in de betreffende business.
Het is een creatie geworden die net zo spraakmakend zal worden als de producten die hij tot op heden op de markt gezet heeft  ;)
Misschien dat je er volgende week iets over ziet of leest in de media  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Een blok met drie koperen "baren" zoals PS audio geloof ik ook gebruikt lijkt me wel wat Jan. Kun je vanaf die baren aftakkingen maken naar de out/in lets.
Kan me voorstellen dat mijn blok jou inspiratie geeft iets (nog veel mooiers want ik ken je :D) te bouwen....
Ik vind/vond het erg leuk om te doen......en wie weet ga ik ook nog weer een keer aan de gang ;)

erik s.

Citaat van: YamahaRXV op oktober 22, 2012, 23:46:13
Hoeft niet persé hoor  ;)  Voor de zekerheid stop ik nog een aantal zwaar kaliber knelpijpjes in het doosje met het stekkerblok.
Kan je altijd nog kijken wat je besluit te doen  ;)  Ook een optie is om de gestripte kabeleinden strak bij elkaar te binden en dan volledig homogeen vol solderen met zilversoldeer en daarna (na volledige afkoeling) af te schermen met één of twee lagen krimpkous  ;)
O ja, je heb niet perse een speciale tang nodig voor de knelpijpjes hoor Theo. Als je toevallig nog een oude goed werkende waterpomptang heb dan zou je de uiteinden van de knijpbekken schuin kunnen slijpen zodat er in het midden nog een vlak gedeelte van zo,n 4 mm. breedte overblijft. Misschien een beetje hoog Mc Gyver gehalte, maar het werkt wel hoor  ;)
ik krimp 35mm2 adereindhulsjes voor een ster in een blok gewoon met de combinatietang. past precies... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 25, 2012, 11:41:15
Een blok met drie koperen "baren" zoals PS audio geloof ik ook gebruikt lijkt me wel wat Jan. Kun je vanaf die baren aftakkingen maken naar de out/in lets.
Kan me voorstellen dat mijn blok jou inspiratie geeft iets (nog veel mooiers want ik ken je :D) te bouwen....
Ik vind/vond het erg leuk om te doen......en wie weet ga ik ook nog weer een keer aan de gang ;)

Hier ook nog een mooi stekkerblok  ;) http://cp-audio.nl/CP-stekkerblok-ultimate-reference-v2.html
Als je het zo leest en mag geloven zijn er toch aardig wat factoren die invloed hebben op de klankeigenschappen....... 8)

En inderdaad Theo, jouw stekkerblok heeft mij inspiratie gegeven om weer eens wat nieuws te gaan bouwen  :pompom:
Dat met die koperen geleidingstrippen is wel een idee ja. (ik heb ze in ieder geval al klaarliggen  :D)
Het volgende stekkerblok ga ik hiermee uitrusten en verder ga ik eens in de weer met wat rhodium outlets en met de ''decadente'' Furutech Alpha 3 bekabeling  ;)
Vandaag alvast de aluminium zaagmachine ge-finetuned en materiaal verzameld. Morgen alvast maar eens een begin maken.
Heerlijk dat hobby-en  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober 26, 2012, 19:59:52
Hier ook nog een mooi stekkerblok  ;) http://cp-audio.nl/CP-stekkerblok-ultimate-reference-v2.html
Als je het zo leest en mag geloven zijn er toch aardig wat factoren die invloed hebben op de klankeigenschappen....... 8)

En inderdaad Theo, jouw stekkerblok heeft mij inspiratie gegeven om weer eens wat nieuws te gaan bouwen  :pompom:
Dat met die koperen geleidingstrippen is wel een idee ja. (ik heb ze in ieder geval al klaarliggen  :D)
Het volgende stekkerblok ga ik hiermee uitrusten en verder ga ik eens in de weer met wat rhodium outlets en met de ''decadente'' Furutech Alpha 3 bekabeling  ;)
Vandaag alvast de aluminium zaagmachine ge-finetuned en materiaal verzameld. Morgen alvast maar eens een begin maken.
Heerlijk dat hobby-en  :pompom:
Wederom ben ik zeer nieuwsgierig naar je nieuwe creatie......en het houdt ons van de straat :D

twani


twani


twani

#2291
Tubes in triode inside, WBT Nextgen outside...

5 vette kilo's DAC :headbanging:

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani

Citaat van: Maro op oktober 26, 2012, 20:58:37
Bureau la?  :popcorn:
Goed gezien, jij hebt er echt kijk op merk ik keer op keer....

Maro

Ahh, je ontdekt een patroon...ik ook bij jou.. ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 26, 2012, 20:54:46
Daar is ie dan :pompom:

Huh, een ''vintage'' dac Theo ?
Maar even serieus, is dit hem echt geworden, of loop je ons in de maling te nemen  ;)
Hij is wel uhh, apart te noemen  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Ik zie geen USB ingang, alleen een dig. coax in  ;)  Ik durf te wedden dat je deze als uitbreiding voor de vintage set heb gekocht, of heb ik het echt mis  ???
Het is in ieder geval wel een product van neerlands fabrikaat zo aan de teksten bij de connectors te zien  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

#2298
Op de juiste manier gefotografeerd kan het glanzende front van de DAC een plankje van het één of ander mooi weerkaatsen in de lens. ;) Of Theo is gewoon handig met photoshop!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Maro op oktober 26, 2012, 21:04:04
Ahh, je ontdekt een patroon...ik ook bij jou.. ;)
Grappig ik was helemaal niet op zoek naar patronen, en al zeker niet bij jou. Ik verdiep me over het algemeen slechts in interessante mensen, dus alleen het idee al :laugh:

Trek je wel de deur achter je dicht ajb. Maro?