A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 20, 2012, 20:51:56
Trafo zelf? of regeling daarvan ?  Voor de prijs van een SU mag je overigens toch wel verwachten dat ze hem behoorlijk stil weten te krijgen. Anders maar een andere denk ik zo ;)

De demo SU speelt hier nog steeds erg lekker en heeft vele, vele uurtjes inmiddels staan te spelen zonder het euvel vertoond te hebben van het vastzitten met streamen wat mijn exemplaar jammergenoeg wel al teveel heeft gehad  :-X  De set-up van de NAS is overigens onveranderd gebleven (dus nog steeds de HDD in slaapstand na 15 min. inactief geweest te zijn) dus dat kan het volgens mij toch echt niet zijn  :angel:
Vanmorgen meteen ook even de temperatuur van de behuizing van de demo SU getest en ook nu viel het weer op dat deze beduidend koeler aanvoelt dan die van mij  ???
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er toch iets mis is met de trafo van mijn SU. Zelf heb ik het idee dat het ding op één of andere manier teveel weerstand ondervindt,hierdoor overmatig gaat brommen en door de weerstand ook meer warmte gaat genereren.
Inderdaad maar een andere denk ik dan ook zo  ;) Ben ik ook meteen van die kwalitatief slechte lak afwerking van de geannodiseerde behuizing af. Ook hier optisch verschil met de demo van BB&G die ondanks ouder, er nieuwer uitziet met een dieper zwart geannodiseerde behuizing.
Als ik hoofd zou zijn van de Q.C. afdeling van Naim dan zouden ze aan mij geen gemakkelijke hebben...... :-X
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Linx


YamahaRXV

Citaat van: Linx op oktober 21, 2012, 16:02:29
Top, komt namelijk goed uit, mijn vader is binnenkort jarig dus dat is idd goed te combineren, kom hier bij je op terug. SB Touch draait prima (ben wel bezig met een zoektocht om deze op een zelfde niveau te krijgen als mijn cd speler) en aan de NAS begin ik vanavond

Wanneer is Pa jarig ? Ik vraag dit omdat er de mogelijkheid bestaat dat de PMC,s hier binnen een aantal weken misschien niet meer staan  ;)
Maar goed, laat het mij maar even weten via PM  ;)

Groeten,

Jan
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober 21, 2012, 15:52:27
De demo SU speelt hier nog steeds erg lekker en heeft vele, vele uurtjes inmiddels staan te spelen zonder het euvel vertoond te hebben van het vastzitten met streamen wat mijn exemplaar jammergenoeg wel al teveel heeft gehad  :-X  De set-up van de NAS is overigens onveranderd gebleven (dus nog steeds de HDD in slaapstand na 15 min. inactief geweest te zijn) dus dat kan het volgens mij toch echt niet zijn  :angel:
Vanmorgen meteen ook even de temperatuur van de behuizing van de demo SU getest en ook nu viel het weer op dat deze beduidend koeler aanvoelt dan die van mij  ???
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er toch iets mis is met de trafo van mijn SU. Zelf heb ik het idee dat het ding op één of andere manier teveel weerstand ondervindt,hierdoor overmatig gaat brommen en door de weerstand ook meer warmte gaat genereren.
Inderdaad maar een andere denk ik dan ook zo  ;) Ben ik ook meteen van die kwalitatief slechte lak afwerking van de geannodiseerde behuizing af. Ook hier optisch verschil met de demo van BB&G die ondanks ouder, er nieuwer uitziet met een dieper zwart geannodiseerde behuizing.
Als ik hoofd zou zijn van de Q.C. afdeling van Naim dan zouden ze aan mij geen gemakkelijke hebben...... :-X
'T bevreemd mij zeer, Naim heeft kwaliteit toch als een van dé pijlers op de agenda staan dacht ik.
Op z'n minst opvallende verschillen tussen twee precies dezelfde producten uit een kwaliteits stal..
En Jan, dat zullen we de mannen uit Salisbury maar niet aan doen. Jij als QM betekent rook uit het pand, 100% of anders maar niét zal het credo luiden :D

bmateijsen

#2254
Citaat van: YamahaRXV op oktober 21, 2012, 15:52:27
De demo SU speelt hier nog steeds erg lekker en heeft vele, vele uurtjes inmiddels staan te spelen zonder het euvel vertoond te hebben van het vastzitten met streamen wat mijn exemplaar jammergenoeg wel al teveel heeft gehad  :-X  De set-up van de NAS is overigens onveranderd gebleven (dus nog steeds de HDD in slaapstand na 15 min. inactief geweest te zijn) dus dat kan het volgens mij toch echt niet zijn  :angel:
Vanmorgen meteen ook even de temperatuur van de behuizing van de demo SU getest en ook nu viel het weer op dat deze beduidend koeler aanvoelt dan die van mij  ???

Liever lees ik dit in een e-mail naar mij, ipv op  het forum... ;)

Maar met jou exemplaar heb je ook geen 'uitval' meer gehad toen je het getest hebt, toch?

Warmte, ook een moeilijke indicator, ik vond jouw Superuniti gelijk aan die van ons. Zal geen wereld van verschil tussen zitten.

CitaatIk kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er toch iets mis is met de trafo van mijn SU. Zelf heb ik het idee dat het ding op één of andere manier teveel weerstand ondervindt,hierdoor overmatig gaat brommen en door de weerstand ook meer warmte gaat genereren.

Ik heb geen idee van de oorzaak, maar was blij dat de superuniti bij ons staat, ik vind het namelijk opvallend te noemne.

CitaatInderdaad maar een andere denk ik dan ook zo  ;)

Ik denk dat je vooruit loopt op de zaken.... :-/

CitaatBen ik ook meteen van die kwalitatief slechte lak afwerking van de geannodiseerde behuizing af. Ook hier optisch verschil met de demo van BB&G die ondanks ouder, er nieuwer uitziet met een dieper zwart geannodiseerde behuizing.
Als ik hoofd zou zijn van de Q.C. afdeling van Naim dan zouden ze aan mij geen gemakkelijke hebben...... :-X

Groet,

Bjorn

YamahaRXV

#2255
.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: bmateijsen op oktober 21, 2012, 16:36:33
Liever lees ik dit in een e-mail naar mij, ipv op  het forum... ;)

Maar met jou exemplaar heb je ook geen 'uitval' meer gehad toen je het getest hebt, toch?

Warmte, ook een moeilijke indicator, ik vond jouw Superuniti gelijk aan die van ons. Zal geen wereld van verschil tussen zitten.

Ik heb geen idee van de oorzaak, maar was blij dat de superuniti bij ons staat, ik vind het namelijk opvallend te noemne.

Ik denk dat je vooruit loopt op de zaken.... :-/

Groet,

Bjorn

@Bjorn  Ik begrijp jouw reactie enerzijds wel, en ik begrijp ook dat het voor jullie moeilijk, zoniet onmogelijk is om op het moment dat er een apparaat binnen komt waar een klant klachten over heeft meteen een ''diagnose'' te kunnen stellen. Ik verwacht dit absoluut ook niet want daar is een importeur voor om daar (na uitvoerige controle) een oordeel over te geven.
Uiteraard is de dealer de partij die hier als ervaren tussenschakel fungeer en in eerste instantie de klacht moet inschatten op werkelijkheid voordat het component in kwestie naar de importeur gaat.
Aan de andere kant is de consument wel diegene die het produkt vanaf aankoop tot het moment van aangeven van de klachten in huis heeft gehad en er ''non-stop'' mee heeft gespeeld en daardoor volledig de tijd en mogelijkheden heeft gehad om bepaalde dingen te kunnen constateren  ;)
De dingen die ik hier in dit topic recent heb geplaatst zijn overigens van dezelfde aard als die ik eerder in het Naim topic heb geplaatst en waarvan jij aangaf het fijn te vinden om te lezen omdat er zo actie ondernomen kon worden voor de door mij aangegeven problemen.
De accuratesse die jij getoond heb m.b.t. mijn aangegeven problemen in het Naim topic vind ik zeker lovenswaardig, net zoals de mogelijkheid om de demo SU hier tijdelijk te kunnen en mogen gebruiken. As ik mij niet vergis heb ik daar ook loftuitingen over gedaan hier  ;)

Doordat ik de welkome mogelijkheid heb gekregen om een vervangend apparaat hier te krijgen is het voor mij wel erg makkelijk om eens goed de proef op de som te nemen en het ene exemplaar met het andere te vergelijken  ;)  En ja, dan vallen bepaalde dingen mij toch wel op tot zover. Misschien niet als ''doorgewinterde'' Naimee, maar wel als consument die inmiddels al aardig wat verschillende types en merken producten in huis heeft gehad  ;)
Misschien sla ik ook de plank wel volledig mis, maar ja dat moet je mij dan ook maar niet kwalijk nemen..... Ik ben nu eenmaal iemand die graag meedenkt en het technische ''hoe en wat'' altijd zeer interessant vind.
Laten we maar afspreken dat verdere communicatie via de mail verloopt  ;)




Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

bmateijsen

#2257
Citaat van: YamahaRXV op oktober 21, 2012, 17:41:38
@Bjorn  Ik begrijp jouw reactie enerzijds wel, en ik begrijp ook dat het voor jullie moeilijk, zoniet onmogelijk is om op het moment dat er een apparaat binnen komt waar een klant klachten over heeft meteen een ''diagnose'' te kunnen stellen. Ik verwacht dit absoluut ook niet want daar is een importeur voor om daar (na uitvoerige controle) een oordeel over te geven.
Uiteraard is de dealer de partij die hier als ervaren tussenschakel fungeer en in eerste instantie de klacht moet inschatten op werkelijkheid voordat het component in kwestie naar de importeur gaat.

Laat ik voorop stellen dat ik dit soort dingen liever per telefoon of e-mail doe ipv een publiek forum, maar er staan hier geen dingen die niet op het forum mogen. ;)

Verder vond ik jouw opmerking reden genoeg om hem bij ons langs te laten komen en is ook de reden dat ik hem absoluut naar de importeur wil hebben. Overigens was de brom de volgende dag meer hoorbaar dan bij direct aansluiten. Wat de reden daarvan is... geen idee, maar klacht is vast gesteld en ik vind hem van het soort 'niet aanvaardbaar'

CitaatAan de andere kant is de consument wel diegene die het produkt vanaf aankoop tot het moment van aangeven van de klachten in huis heeft gehad en er ''non-stop'' mee heeft gespeeld en daardoor volledig de tijd en mogelijkheden heeft gehad om bepaalde dingen te kunnen constateren  ;)
De dingen die ik hier in dit topic recent heb geplaatst zijn overigens van dezelfde aard als die ik eerder in het Naim topic heb geplaatst en waarvan jij aangaf het fijn te vinden om te lezen omdat er zo actie ondernomen kon worden voor de door mij aangegeven problemen.
De accuratesse die jij getoond heb m.b.t. mijn aangegeven problemen in het Naim topic vind ik zeker lovenswaardig, net zoals de mogelijkheid om de demo SU hier tijdelijk te kunnen en mogen gebruiken. As ik mij niet vergis heb ik daar ook loftuitingen over gedaan hier  ;)

Eens! ;D

CitaatDoordat ik de welkome mogelijkheid heb gekregen om een vervangend apparaat hier te krijgen is het voor mij wel erg makkelijk om eens goed de proef op de som te nemen en het ene exemplaar met het andere te vergelijken  ;)  En ja, dan vallen bepaalde dingen mij toch wel op tot zover. Misschien niet als ''doorgewinterde'' Naimee, maar wel als consument die inmiddels al aardig wat verschillende types en merken producten in huis heeft gehad  ;)

Het hele doel is ook dat jij dingen kan constateren tov jouw eigen exemplaar vwb werking. De afwerking van jouw superunit heb ik zelf niet 1, 2, 3 iets geks van gezien...

CitaatMisschien sla ik ook de plank wel volledig mis, maar ja dat moet je mij dan ook maar niet kwalijk nemen..... Ik ben nu eenmaal iemand die graag meedenkt en het technische ''hoe en wat'' altijd zeer interessant vind.

Ik neem het je ook niet kwalijk! Vandaar ook mijn smiley in de eerste reactie hierboven.

CitaatLaten we maar afspreken dat verdere communicatie via de mail verloopt  ;)

Is denk ik wel zo fijn.... ;).

Groet,

Bjorn

twani

Voor al diegenen die de betere helft van de werkzaamheden aan mijn stekkerblok hebben gemist :D

Hiervoor heeft "ons Jan" zich nou zo druk moeten maken.

Een naam heb ik ook al "The Believer" :D

twani

+ 1

twani

+1

twani


YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 22, 2012, 15:25:46
+1

Dat ziet er toch wel erg netjes uit hoor Theo  :clapping:  En het wordt nog mooier met het mooi afgewerkte bovengedeelte van het stekkerblok  :pompom:
Zie je wel dat je geen prutser ben  :D

Solid core bekabeling, dat wordt een meer heldere en transparante weergave straks  ;)
Hoe kom jij aan die mooie verdeelblokjes ? Hier ben ik namelijk een tijdje naar op zoek geweest... ???

Zojuist de definitieve bevestiging gehad dat je het stekkerblok woensdag bij de lieftallige receptionistes af kan halen  :D  Sttttt, niets tegen Monique zeggen over het koffie drinken daar  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: twani op oktober 22, 2012, 15:20:23
Voor al diegenen die de betere helft van de werkzaamheden aan mijn stekkerblok hebben gemist :D

Hiervoor heeft "ons Jan" zich nou zo druk moeten maken.

Een naam heb ik ook al "The Believer" :D

Geweldige naam Theo. ik hoop dat het blok die naam eer aan gaat doen. ik neem aan dat die verdeelblokjes standaard zijn bij het blok? Die verdeelblokjes worden ook wel aardverdelers genoemd en worden gebruikt in groepenkasten om de aarde over meerdere zekeringautomaten te verdelen. Gamma en Formido en zeker een installateur heeft die dingen.
Weet je overigens zeker dat je die blokjes wilt gebruiken? Het is wel gemakkelijk, maar het betekent weer een extra overgang t.o.v. een centrale (krimp-)verbinding. In een goed uitgeruste garage moet zo'n krimptang wel aanwezig zijn (of aangeschaft worden ;D).

Groet en succes,


Henk


MVG

Ziet er goed uit zeg! Professioneel! Wanneer kan ik bestellen? :D

Hoe laat kan ik je op komen halen trouwens met bus en ploeg? Ik begreep dat we ergens, bij ene heer Otter,  een varkentje moesten gaan wassen  ;D

twani

@Jan: nee, ben inderdaad geen prutser en het lag voor een heel groot gedeelte ook aan de inferieure boorcolom in onze garage, wilde alleen niet dat ding de schuld geven, dat was iets te makkelijk geweest want ik had 'm ook eerst kunnen controleren ;)

Om bovenstaand wat kracht bij te zetten heb ik er gelijk een fotootje bij van m'n Fostex hoornspeakertjes. Één al geolied, de ander nog naturel.......
Ik heb overigens op De EBaaiert hele mooi 2ehands drivertjes gekocht gisteren, hier zal ik straks een foto van plaatsen.

@Henk, jij hebt het goed gezien, het zijn aardrailtjes, zal wel even zien of dat de juiste oplossing is...
Zal vanavond ook even antwoorden op je mail, bedankt daarvoor alvast :worship:

PS. Ik heb de aardrailtjes eerst Rhodium behandeld :D (grapje uiteraard)

twani

@jan: de dames in kwestie hebben een behoorlijk hoog "Vintage" gehalte :D

Deleted Member 2

Citaat van: twani op oktober 22, 2012, 19:40:52
@Jan: nee, ben inderdaad geen prutser en het lag voor een heel groot gedeelte ook aan de inferieure boorcolom in onze garage, wilde alleen niet dat ding de schuld geven, dat was iets te makkelijk geweest want ik had 'm ook eerst kunnen controleren ;)

Om bovenstaand wat kracht bij te zetten heb ik er gelijk een fotootje bij van m'n Fostex hoornspeakertjes. Één al geolied, de ander nog naturel.......
Ik heb overigens op De EBaaiert hele mooi 2ehands drivertjes gekocht gisteren, hier zal ik straks een foto van plaatsen.

@Henk, jij hebt het goed gezien, het zijn aardrailtjes, zal wel even zien of dat de juiste oplossing is...
Zal vanavond ook even antwoorden op je mail, bedankt daarvoor alvast :worship:

PS. Ik heb de aardrailtjes eerst Rhodium behandeld :D (grapje uiteraard)

foto van de fostec vergeten?

Die railtjes heb je toch wel stevig aan de aluminium bodem vastgezet met goed geleidende schroeven he? ;D

YamahaRXV

#2268
Citaat van: twani op oktober 22, 2012, 19:51:54
@jan: de dames in kwestie hebben een behoorlijk hoog "Vintage" gehalte :D

Komt dat even goed uit, kan je ze mee nemen naar het souterrain alwaar ze jouw Vintage collectie kunnen opvrolijken..... :D :D

Mocht je evt. af willen wijken van de aardrailtjes dan wil ik nog wel een aantal (grote diameter) knelpijpjes voor je regelen hoor  ;)
Laat het maar even weten, dan kan het nog mee met de bestelling van woensdag  ::)
Een geschikte tang heb ik ook wel (zwaar ''kaliber'' wel te verstaan), maar als ik die meegeef krijg ik waarschijnlijk ruzie met mijn collega ''mr. Fluke''  :angel:
Ik zal er ook nog wel een stuk HF resistent alu tape bij doen, altijd makkelijk om eventuele naadjes af te plakken aan de binnenzijde  :pompom:

Wat betreft die boorkolom heb je helemaal gelijk hoor  ;)  Met goed gereedschap is eigenlijk al de helft van de klus geklaard.
Ik heb daarom gewoon een nieuwe Sandvik gatenzaag met centreerboor (erg belangrijk voor een goed resultaat) uit het rek gepakt.

Verder zeg ik, laat maar zien die foto,s van de Fostex speakers  :headbanging:

Theo, van wat voor soort materiaal zijn die aardrailtjes eigenlijk gemaakt ?

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Hé, wat zie ik daar........ bekende initialen in de gewijzigde topic titel  :o  Hier wordt ik even stil van  :worship:
Het lijkt wel een soort van eerbetoon  :D :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Heb je verdient Jan ;)  Ik weet dat ik daar nog naar heb gezocht maar weet eigenlijk niet waarvan de rails zijn gemaakt. Eigenlijk had ik geredeneerd dat ze juist waren bedoeld om te geleiden, toch? :huh2:

Fostex 103, niet nieuw maar ook een ouder model, die vind ik namelijk mooier dan de huidige ;)

twani


twani


YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 22, 2012, 22:12:33
Vergeet ik ze nog :devil:

Netjes geworden hoor, het bewijs is zeker geleverd  :D
Ben echt benieuwd hoe ze gaan klinken ;)

Theo, de reden dat ik vroeg waar het materiaal van de geleidingsrail van is gemaakt is m.b.t. evt. klankmatige invloeden van het materiaal  ;)
Het klinkt nu misschien echt als ''believer'' onzin, maar ik heb al meer gemerkt dat er toch wel verschillen waarneembaar zijn in klank als er verschillende materialen gebruikt worden. Is geen hocus pocus high end audio verhaal, maar heeft puur te maken met verschil in geleiding eigenschappen en micro structuur van het materiaal en dus ook (soms) in hoorbare verschillen.
Heb hier al verschillen tussen verschillende schuko connectoren gehoord die je nooit zou durven verwachten.
Rhodium vs Gold connectoren en Furutech vs Iego aan één dezelfde netkabel zijn maar enkele voorbeelden die hier echt hoorbaar waren.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober 22, 2012, 23:29:46
Netjes geworden hoor, het bewijs is zeker geleverd  :D
Ben echt benieuwd hoe ze gaan klinken ;)

Theo, de reden dat ik vroeg waar het materiaal van de geleidingsrail van is gemaakt is m.b.t. evt. klankmatige invloeden van het materiaal  ;)
Het klinkt nu misschien echt als ''believer'' onzin, maar ik heb al meer gemerkt dat er toch wel verschillen waarneembaar zijn in klank als er verschillende materialen gebruikt worden. Is geen hocus pocus high end audio verhaal, maar heeft puur te maken met verschil in geleiding eigenschappen en micro structuur van het materiaal en dus ook (soms) in hoorbare verschillen.
Heb hier al verschillen tussen verschillende schuko connectoren gehoord die je nooit zou durven verwachten.
Rhodium vs Gold connectoren en Furutech vs Iego aan één dezelfde netkabel zijn maar enkele voorbeelden die hier echt hoorbaar waren.
Ik begin me langzaam aan wat zorgen te maken over de rails...Ach ik kan ze altijd nog By passen alleen de ruimte is dan misschien de beperkende factor, de toevoer is 6!!!! Mm de rest 2,5 mmmm