A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 18, 2012, 08:26:20
Met die twee partijen achter je weet ik zeker dat het goed komt ;) Doet me overigens gelijk denken aan een recente discussie op dit forum in de Naim sectie, over iemand die zijn Naim spullen  in de UK had gekocht voor wat ponden minder. De bedenking die ik toen opperde lijkt veel op wat jij nu aan de hand hebt: goeie dealer achter de hand is belangrijk...!

Morgenmiddag maar even een aantal uurtjes vrij nemen om de Naim Superuniti naar Hilversum te brengen  ;)
Uhm, als we dan toch bezig zijn, dan brengen we meteen ook maar de fijne demo Adam,s terug naar hun baasje...... :(
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober 18, 2012, 23:19:36
Morgenmiddag maar even een aantal uurtjes vrij nemen om de Naim Superuniti naar Hilversum te brengen  ;)
Uhm, als we dan toch bezig zijn, dan brengen we meteen ook maar de fijne demo Adam,s terug naar hun baasje...... :(

Ahrggggg :devil: dat ben niet zo mooi, en dan? de "P" babys weer aansluiten? Wel weer even inspelen Jan ;) ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 19, 2012, 16:31:19
Ahrggggg :devil: dat ben niet zo mooi, en dan? de "P" babys weer aansluiten? Wel weer even inspelen Jan ;) ;D

Vanmiddag inderdaad de Adam Audio Column,s teruggebracht met een beetje pijn in m,n hart, want hoe langer ik ze in huis had hoe meer verliefd  ik werd op ze  :wub:
Vanmiddag ook nog even een zeer mooie set aktieve  Adam Audio,s uit de Tensor serie gezien, oef wat mooi in het hoogglans zwart  :D
Verder krijg ik steeds meer bewondering voor dit merk door de zeer indrukwekkende prestaties die ik ze de laatste tijd hoor leveren.
Zo ook vanmiddag toen ik een setje zeer kleine en compacte actieve monitors uit de Adam Artist serie hoorde spelen. Het stereobeeld en de ruimtelijkheid die deze monitor speakertjes lieten horen was echt sensationeel te noemen. Ik kan nog steeds niet geloven dat er zo,n geluid kan komen uit zo,n klein actief monitortje met een midbaswoofertje van hooguit 15 cm  :crazy:

Op dit moment ben ik bezig om mijn PMC,s weer te positioneren en aan te sluiten op de geleende demo Superuniti van BB&G.
Mijn eigen SU gaat binnenkort naar de importeur voor een check up m.b.t. de trafo die toch wel een bovengemiddelde brom laat horen.
Vanmiddag had ik even een moment van verbazing en ontsteltenis toen Bjorn als test mijn SU aansloot op een setje Harbeth,s en wij twee zeer bescheiden ''plopjes'' hoorden bij het inschakelen van de SU  :o
Zeer waarschijnlijk geeft de SU de bizar harde knallen (die ik en mijn vriendin 100 % zeker hier hebben gehoord) weer met inschakelen als de Adam Audio Column,s met hun relatief hoge gevoeligheid aangesloten zijn  ???
Maar goed, we wachten maar even af wat de bevindingen van de importeur gaan worden  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

vanzomereng

#2228
Citaat van: YamahaRXV op oktober 19, 2012, 23:14:55
Zo ook vanmiddag toen ik een setje zeer kleine en compacte actieve monitors uit de Adam Artist serie hoorde spelen. Het stereobeeld en de ruimtelijkheid die deze monitor speakertjes lieten horen was echt sensationeel te noemen. Ik kan nog steeds niet geloven dat er zo,n geluid kan komen uit zo,n klein actief monitortje met een midbaswoofertje van hooguit 15 cm  :crazy:

Ik sta vaak positief versteld wat tegenwoordig kleine zeer betaalbare ( < 1.000 euro) speakers presteren.

Zoals je met een versterker 10x zoveel electr.vermogen moet kunnen opwekken om 10 db extra geluidsdruk te krijgen (2x zo hard)
zo gigantisch veel groter moet een speakerkast en het oppervlak v/d laagunits zijn om een octaaf "dieper" te spelen.
Met als gevolg, dat ook om de kast stevig te houden, de wandikte omhoog moet, wat per saldo weer resulteert in,
dat de kosten/aanschafprijs van zo speaker meer als evenredig sterk omhoog vliegt.
Dit los v/h feit, dat hoe lager een speaker kan spelen, dit ook meer op akoestische problemen kan stuiten

Zo heb ik vele dure (grote) speakers gehoord die wellicht in absolute zin goed speelde maar hun prijs m.i.z. totaal niet waard zijn.

M.b.t. aktieve speakers is er vaak ook nog een DSP-ingebouwd wat de totale weergave ten goede komt.
Het zou me ook niks verbazen, als bij kleine actieve monitorspeakers sprake is van een filter, die het signaal
van pak 'm beet onder de 40hz tot 50 hz. steil wegfiltert, wat met name de belastbaarheid van het overige signaal sterk verbetert,
minder vervorming, minder kastresonaties.

Zo heeft ook Teufel, Nubert, Elac zeer goede actieve compacte monitoren <1.000 euro die aangestuurd met alleen een voorversterker
en eventueel aangevuld met een actieve sub, werkelijk de sterren v/d hemel kan spelen 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Sonority audio

#2229
Zit geen dsp in vanzomereng,gewoon weten door technische know how hoe je een luidsprekers moet bouwen,adam haalt natuurlijk ook veel info uit de gebruikers in de pro wereld.

@yamaharx het woofertje  was maar 12 cm  :angel:
En 25 watt versterking.

Met 14,5 cm woofertje en 50 watt versterking vulden we de grote kamer op de xfi show  ,mensen dachten  dat de grote tensor gamma luidsprekers stonden te spelen  ::)

Er is erg veel mogelijk met kleine luidsprekers.
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober 19, 2012, 23:14:55
Vanmiddag inderdaad de Adam Audio Column,s teruggebracht met een beetje pijn in m,n hart, want hoe langer ik ze in huis had hoe meer verliefd  ik werd op ze  :wub:
Vanmiddag ook nog even een zeer mooie set aktieve  Adam Audio,s uit de Tensor serie gezien, oef wat mooi in het hoogglans zwart  :D
Verder krijg ik steeds meer bewondering voor dit merk door de zeer indrukwekkende prestaties die ik ze de laatste tijd hoor leveren.
Zo ook vanmiddag toen ik een setje zeer kleine en compacte actieve monitors uit de Adam Artist serie hoorde spelen. Het stereobeeld en de ruimtelijkheid die deze monitor speakertjes lieten horen was echt sensationeel te noemen. Ik kan nog steeds niet geloven dat er zo,n geluid kan komen uit zo,n klein actief monitortje met een midbaswoofertje van hooguit 15 cm  :crazy:

Op dit moment ben ik bezig om mijn PMC,s weer te positioneren en aan te sluiten op de geleende demo Superuniti van BB&G.
Mijn eigen SU gaat binnenkort naar de importeur voor een check up m.b.t. de trafo die toch wel een bovengemiddelde brom laat horen.
Vanmiddag had ik even een moment van verbazing en ontsteltenis toen Bjorn als test mijn SU aansloot op een setje Harbeth,s en wij twee zeer bescheiden ''plopjes'' hoorden bij het inschakelen van de SU  :o
Zeer waarschijnlijk geeft de SU de bizar harde knallen (die ik en mijn vriendin 100 % zeker hier hebben gehoord) weer met inschakelen als de Adam Audio Column,s met hun relatief hoge gevoeligheid aangesloten zijn  ???
Maar goed, we wachten maar even af wat de bevindingen van de importeur gaan worden  ;)
Ik sta nog iedere dag verbaasd over de bass hoeveelheid/kwaliteit die de bescheiden SHL5 monitoren weten af te geven. En dat terwijl ik ánti monitor was :o
`T zal toch niet Jan ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 20, 2012, 11:29:47
Ik sta nog iedere dag verbaasd over de bass hoeveelheid/kwaliteit die de bescheiden SHL5 monitoren weten af te geven. En dat terwijl ik ánti monitor was :o
`T zal toch niet Jan ;D

De vrouw des huizes is niet echt gecharmeerd van monitors  ;) Ze houd meer van stevige vloerstaanders, en dan met name in high gloss black  8)

Theo, ik heb nog een leuke verrassing voor jou....... ;)



Al zeg ik het zelf, het resultaat mag er zijn  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober 20, 2012, 17:10:49
De vrouw des huizes is niet echt gecharmeerd van monitors  ;) Ze houd meer van stevige vloerstaanders, en dan met name in high gloss black  8)

Theo, ik heb nog een leuke verrassing voor jou....... ;)



Al zeg ik het zelf, het resultaat mag er zijn  :pompom:
Jan, ik weet bijna niet wat ik moet zeggen, diep en diep onder de indruk ben ik :worship:
Ik ben er echt een beetje stil van dat je dit voor mij hebt willen doen.
Gelukkig heb je het fatsoen gehad om het "gemolesteerde " blok niet op de foto te zetten. Een soort van ervoor en erná collage zeg maar. Het blok zag er echt verschrikkelijk uit, was door een derde rangs, amateur, beginnend, onnozel, onwetende klusser mishandeld..wie doet zoiets nou :D

Enfin, je hebt iemand heeeel erg blij gemaakt :pompom: :headbanging: :clapping:

Het harde "petsen" op de Adams wat op een Harbeth vervolgens een zachte plop oplevert is op z'n zachts gezegd vreemd.
Zouden ze dát bedoelen met de magie tussen Naim en Harbeth :D

Sonority audio

Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 20, 2012, 18:50:38
Jan, ik weet bijna niet wat ik moet zeggen, diep en diep onder de indruk ben ik :worship:
Ik ben er echt een beetje stil van dat je dit voor mij hebt willen doen.
Gelukkig heb je het fatsoen gehad om het "gemolesteerde " blok niet op de foto te zetten. Een soort van ervoor en erná collage zeg maar. Het blok zag er echt verschrikkelijk uit, was door een derde rangs, amateur, beginnend, onnozel, onwetende klusser mishandeld..wie doet zoiets nou :D

Enfin, je hebt iemand heeeel erg blij gemaakt :pompom: :headbanging: :clapping:

Het harde "petsen" op de Adams wat op een Harbeth vervolgens een zachte plop oplevert is op z'n zachts gezegd vreemd.
Zouden ze dát bedoelen met de magie tussen Naim en Harbeth :D

Graag gedaan hoor Theo, ben verheugd te lezen dat je tevreden bent met het resultaat  :pompom:
En nee, ik koop er niets voor om het aluminium stekkerblok voor de ''metamorfose'' op de foto te zetten en hier te plaatsen  ;)
Maar het was een leuke uitdaging voor mij en eerlijk is eerlijk, ik vind dit soort klusjes gewoon leuk.
In principe ligt het blok nu hier klaar en kan ''afgemonteerd'' worden. Ik zal eens vragen of er volgende week nog iemand richting Haarlem moet  ;)

Ben het verder eens met jouw opmerking dat het vreemd is dat mijn Superuniti met de Adams aan de uitgang hier harde petsen laat horen en bij BB&G achter een setje Harbeth,s 30.1 twee zeer bedeesde ''plopjes'' laat horen  :crazy:
De theorie van Bjorn hierover blijf ik nog steeds een apart verhaal vinden, maar tot op heden is er nog geen andere verklaring voor te vinden..... Tenzij de importeur met een andere verklaring gaat komen.
Het is jammer dat de Adam,s al terug zijn anders had ik het nog even met de Superuniti van BB&G kunnen testen die hier nu staat. Overigens viel het ons op dat deze Superuniti een minder sonore en luide trafo brom heeft en na een volle dag aan de stroom te hebben gehangen beduidend minder warm wordt dan mijn exemplaar  :angel:
Die magie tussen Naim en Harbeth neem ik meteen van je aan, maar ik hoorde hier toch ook echt wel een magie tussen Naim en Adam Audio  :D. Het speelde zo heerlijk soepel en vanzelfsprekend. Alleen die harde petsen verstoorden jammergenoeg een beetje de magie.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Je had me ook al gevraagd naar die brom en ik had toen de indruk dat die van jou het precies wat harder deed... Er zal toch echt iets niet goed gezeten hebben vrees ik. Maar dat wordt opgelost, daar twijfel ik niet aan!

Twani: mooi blok geworden zo, verknal het nu niet  >:D  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op oktober 20, 2012, 20:39:06
Je had me ook al gevraagd naar die brom en ik had toen de indruk dat die van jou het precies wat harder deed... Er zal toch echt iets niet goed gezeten hebben vrees ik. Maar dat wordt opgelost, daar twijfel ik niet aan!

Twani: mooi blok geworden zo, verknal het nu niet  >:D  ;)
Trafo zelf? of regeling daarvan ?  Voor de prijs van een SU mag je overigens toch wel verwachten dat ze hem behoorlijk stil weten te krijgen. Anders maar een andere denk ik zo ;)

@JeeJee....Ik heb m`n witte zijden handschoentjes al klaar liggen ;)  Je begrijpt dat i hier heel erg gelukkig mee ben (kan het niet vaak genoeg zeggen)

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op oktober 20, 2012, 20:39:06
Je had me ook al gevraagd naar die brom en ik had toen de indruk dat die van jou het precies wat harder deed... Er zal toch echt iets niet goed gezeten hebben vrees ik. Maar dat wordt opgelost, daar twijfel ik niet aan!

Twani: mooi blok geworden zo, verknal het nu niet  >:D  ;)

Dat klopt idd. ja Nick.  De Superuniti die hier nu tijdelijk staat (complimenten voor de goede service overigens ;)) heeft een trafo brom die alleen te horen is als je je oor op de bovenplaat van de behuizing legt. (zoals het m.i. ook gewoon hoort te zijn). Mijn exemplaar is bij volledige stilte in de woonkamer hoorbaar op zo,n 3 meter afstand  :o
Toen ik jou destijds de vraag stelde was de aanwezige brom van de trafo nog veel erger (op zo,n 4,5 m. afstand hoorbaar). De SU was toen net nieuw. Ik heb hier bij de dealer en de importeur meteen melding van gemaakt. Zoals ik al eerder aangaf blijft de SU van BB&G aanzienlijk koeler dan die van mij.
Gisteren had ik al het idee dat het zo was, maar ik heb de SU een volle dag onder spanning en hij moet nu ook gestabiliseerd zijn in de omgevingstemperatuur dus dat kan het verschil ook niet meer veroorzaken  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

#2240
Je kan de temperatuur van de SU terugvinden in het instellingenmenu, onder 'fabrieksinstellingen'. Die van mij staat nu even te spelen op volumestand 30 en geeft 42° aan...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op oktober 20, 2012, 20:59:57
Je kan de temperatuur van de SU terugvinden in het instellingenmenu, onder 'fabrieksinstellingen'. Die van mij staat nu even te spelen op volumestand 30 en heeft 42° aan...

Hé, dat wist ik eerlijk gezegd niet ???  Zal zometeen even kijken waar het demo exemplaar op staat.
Balen dat ik dat niet eerder wist, anders had ik bij mijn exemplaar kunnen kijken voordat hij weggebracht was  ;)
Een tijdje terug was ik al van plan om een heel arsenaal aan dig. temperatuur meetapparatuur mee te nemen van de zaak  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Even door de instellingen struinen kan vruchtbaar zijn. Zo kun je bv ook alle niet-gebruikte digitale ingangen uitschakelen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op oktober 20, 2012, 20:59:57
Je kan de temperatuur van de SU terugvinden in het instellingenmenu, onder 'fabrieksinstellingen'. Die van mij staat nu even te spelen op volumestand 30 en heeft 42° aan...

Hier idem dito  ;)  Met een koukleum op de bank en de kachel op standje sambal  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op oktober 20, 2012, 21:25:57
Even door de instellingen struinen kan vruchtbaar zijn. Zo kun je bv ook alle niet-gebruikte digitale ingangen uitschakelen...

Die had ik al wel ontdekt  ;)   Als je zo een beetje bezig ben met spelen met de menu instellingen en ziet wat er allemaal voorbij komt dan kan je toch best wel spreken van een redelijk ''geavanceerd'' audio component. Tel je deze dingen op bij de overige kwaliteiten van de SU (behalve de trafo brom dan... :D) dan is z,n prijs toch echt wel gerechtvaardigd  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober 20, 2012, 21:47:52
Die had ik al wel ontdekt  ;)   Als je zo een beetje bezig ben met spelen met de menu instellingen en ziet wat er allemaal voorbij komt dan kan je toch best wel spreken van een redelijk ''geavanceerd'' audio component. Tel je deze dingen op bij de overige kwaliteiten van de SU (behalve de trafo brom dan... :D) dan is z,n prijs toch echt wel gerechtvaardigd  ;)
Sterker nog, ik vind dat verreweg Naims meest realistisch geprijsde component. En gelukkig zonder die suffe CD speler van de andere Uniti producten erin ;)
Met realistisch geprijsd bedoel ik uiteraard niet "goedkoop" .......

Als je dit vergelijkt met de losse Ndac, ND5 streamer en een losse Supernait bij elkaar opgeteld (hun onderdelen zitten daar toch voor een groot deel in) een koopje eigenlijk :D
Nog los gesproken van de "KabelSalat" die je achterwege kunt laten ;)

Nee, prima ding, ze moesten 'm alleen ook zonder brom leveren ;D

Nee hoor Jan, als de verschillen tussen die van JJ/BBG en die van jou zó evident zijn moet dat (snel) opgelost zijn........, komt goed ;)

YamahaRXV

@Theo Inderdaad, als je een optel sommetje zou gaan maken van hetgeen de Superuniti aan losse Naim componenten in één behuizing heeft, dan is de prijs een ''koopje''  ;)
Ondanks het feit dat ik Naim een zeer mooi merk vind, zou ik eerlijk gezegd niet de stap van losse Naim componenten willen maken.
Als je bv. een Supernait versterker zou kopen heb je voor het mooie weer een High Cap nodig om het ''compleet'' te maken. Dan praten we alleen nog maar over versterking......
Komt er minimaal nog een ND5 XS streamer bij (waar gelukkig een dac inzit  ;)) en je zit al ver over de prijs van de Superuniti heen  :o

Voor mensen die houden van een stappenplan over langere tijd misschien leuk, maar niets voor mij. Alleen al het gevoel een component te hebben wat bij voorbaat al beter kan klinken door weer extra (kostbare) toevoegingen (upgrades) zou mij persoonlijk zeer onrustig maken.
Doordat ik de Naim Superuniti gekocht heb weet ik dat er qua component op zich geen upgrades meer mogelijk zijn en dit geeft mij ook wel een stukje ''rust'' wat ik zeer prettig vind.
Als de Superuniti er niet zou zijn geweest had ik zeer waarschijnlijk de M6i gehouden of evt. naar een ander merk gekeken  ;)

Al met al ben ik zeer tevreden over het concept van de SU en de performance van het ding.
Stiekem zit ik mij wel af te vragen wat bv actieve speakers met daaraan gekoppeld een Naim NAC-N 172 XS (voorversterker,streamer en dac inéén  ;)) zou doen  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Linx


twani

Dat mag altijd natuurlijk, ik woon overigens in Zandvoort ;) Metrum? Je weet toch dat ze mij hier ook wel "Mr. Laidback" noemen hé ;D

Gr.
Theo

Als je de Harbeths wil horen moeten we wat afspreken, hoe groot is overigens jouw luisterkamer?

YamahaRXV

Citaat van: Linx op oktober 21, 2012, 12:02:07
Twani, aangezien je ook in Haarlem woont kan ik best een keer met mijn Metrum Octave langskomen, dan kan ik gelijk de Harbeth een keer horen

@Linx  Ik begreep uit een reply in het topic van Bas Akkerman dat je ook nog een keertje PMC wilde luisteren ?
Als je nog een keertje bij je ouders langs moet, mag je altijd langskomen om hier de combi Naim - PMC Twenty 24 te beluisteren  ;)
7 minuutjes rijden vanaf je ouders naar mijn woonplaats.

Verder alles nog naar wens met de SB Touch en NAS ? ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8