A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

AbZ

Citaat van: YamahaRXV op augustus 27, 2012, 21:06:44wat de USB kabels betreft zijn er toch heel veel non-believers  :angel:
Waarschijnlijk speelt de lengte van de kabel bij USB wel een belangrijke rol ?
Het zou niet mogen uitmaken omdat de MF asynchroon werkt... 
(USB bepaalt de timing niet en S/PDIF coax wel)

maar kabels en logica is een slecht huwelijk  :D

twani

Het moet niet gekker worden Jan :crazy:  Ik zit met dezelfde gedachte te spelen en zit dus ook naar een lange USB kabel te kijken waarbij Supra inderdaad koketteert één van de 1e te zijn die langer dan 5 meter garandeerd.  Juist met een V link zal het niet zoveel uitmaken omdat deze alles toch réclocked, tenminste zoveel heb ik begrepen. Timing issues door de lange afstand spelen hierdoor niet, nogmaals zo heb ik het begrepen so correct me of I am wrong :sigh:

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 27, 2012, 22:24:08
Het moet niet gekker worden Jan :crazy:  Ik zit met dezelfde gedachte te spelen en zit dus ook naar een lange USB kabel te kijken waarbij Supra inderdaad koketteert één van de 1e te zijn die langer dan 5 meter garandeerd.  Juist met een V link zal het niet zoveel uitmaken omdat deze alles toch réclocked, tenminste zoveel heb ik begrepen. Timing issues door de lange afstand spelen hierdoor niet, nogmaals zo heb ik het begrepen so correct me of I am wrong :sigh:

Haha, wij hebben wel heel vaak dezelfde gedachten Theo, ook de ''timing'' loopt meestal aardig synchroom  ;D
Ik zal eens kijken of ik nog wat interessant ''leesvoer'' hier over kan vinden voordat ik besluit wat te doen of aan te schaffen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op augustus 27, 2012, 22:16:44


maar kabels en logica is een slecht huwelijk  :D

Dat is inderdaad zo, daar ben ik al meerdere keren zelf achter gekomen.
Sommige bevindingen gaan echt dwars tegen alle logica en de ''meten is weten'' principes in  :crazy:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Byzonder dan ook om te zien hoé stellig bijv. What Hifi de verschillen tussen de diverse USB kabels durft te omschrijven ;)

twani

V-Link MK 2 en V-link 192 zijn compleet anders van binnen ben ik achter :o
Ik heb een foto op mijn I pad staan waar de beide boards naast elkaar worden getoond, niets is hetzelfde en dat zou je gezien de buitenkant toch niet echt verwachten :blink:
Vandaar ook het enorme prijsverschil van maar liefst 100%....

Kan de foto met mijn I-pad niet plaatsen daar ik géén bijlagen (foto's) kan selecteren hieronder, weet iemand dit?

Gr.
Theo

AbZ

Citaat van: twani op augustus 28, 2012, 21:32:30
V-Link MK 2 en V-link 192 zijn compleet anders van binnen ben ik achter :o
Ik heb een foto op mijn I pad staan waar de beide boards naast elkaar worden getoond, niets is hetzelfde en dat zou je gezien de buitenkant toch niet echt verwachten :blink:
Vandaar ook het enorme prijsverschil van maar liefst 100%....

Kan de foto met mijn I-pad niet plaatsen daar ik géén bijlagen (foto's) kan selecteren hieronder, weet iemand dit?

Gr.
Theo
Kan je geen linkje naar de foto's plaatsen?
Zoiets:
[img]www.audionaaktfotos.com/mf/vlink[/img]

twani

Tja dat moet natuurlijk wel lukken, eens even kijken.  Ben namelijk erg benieuwd want kwam net een stukje tekst tegen waarin wordt geconcludeerd dat de V-Link 192  zelfs de Devialet Premier naar een hoger niveau wist te tillen :blink:


AbZ


twani


YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 28, 2012, 22:09:38
http://www.hifitest.de/test/zubehoer_hifi/musical_fidelity_v-link_ii-musical_fidelity_v-link_192-musical_fidelity_v-dac_ii_6084.php#

Wederom weer een interessant stukje om te lezen  :headbanging:
Hmm, moet je zeggen dat ik vanmiddag maar besloten heb om de ''budget'' V-Link MK 2 te bestellen in ons buurland  ;)
En wel voor een m.i. zeer interessante prijs denk ik zo.  Heb ook meteen maar een 3,6 meter lange USB A-B kabel van Monster Cable besteld, nu alleen nog even een goede en betaalbare dig. coax zien te scoren..... QED Qunex SR 75 misschien ?

Heb zitten twijfelen tussen de V-Link MK 2 en de 192, maar voor hetgeen ik de V-Link wil gaan gebruiken (Spotify-en) acht ik de MK 2 voldoende goed genoeg, zeker voor het erg interessante bedrag wat ik er voor moet betalen  ;)
Hi Res. bestanden zullen toch door mij op de NAS gezet worden en hiervandaan gestreamed worden naar de Superuniti.

In eerste instantie heb ik nooit serieuze plannen gehad om naar bestanden te willen gaan luisteren met zo,n lage bitrate,maar de soms toch zeer verrassende geluidskwaliteit van div. zenders op internetradio hebben mij toch doen besluiten om het eens serieus (erbij) te gaan proberen  ;)
Wat dat betreft kan ik jou ook goed begrijpen hoor Theo.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus 28, 2012, 23:06:02
Wederom weer een interessant stukje om te lezen  :headbanging:
Hmm, moet je zeggen dat ik vanmiddag maar besloten heb om de ''budget'' V-Link MK 2 te bestellen in ons buurland  ;)
En wel voor een m.i. zeer interessante prijs denk ik zo.  Heb ook meteen maar een 3,6 meter lange USB A-B kabel van Monster Cable besteld, nu alleen nog even een goede en betaalbare dig. coax zien te scoren..... QED Qunex SR 75 misschien ?

Heb zitten twijfelen tussen de V-Link MK 2 en de 192, maar voor hetgeen ik de V-Link wil gaan gebruiken (Spotify-en) acht ik de MK 2 voldoende goed genoeg, zeker voor het erg interessante bedrag wat ik er voor moet betalen  ;)
Hi Res. bestanden zullen toch door mij op de NAS gezet worden en hiervandaan gestreamed worden naar de Superuniti.

In eerste instantie heb ik nooit serieuze plannen gehad om naar bestanden te willen gaan luisteren met zo,n lage bitrate,maar de soms toch zeer verrassende geluidskwaliteit van div. zenders op internetradio hebben mij toch doen besluiten om het eens serieus (erbij) te gaan proberen  ;)
Wat dat betreft kan ik jou ook goed begrijpen hoor Theo.
Uit eigen ervaring kan ik je geruststellen Jan, mijn V-link MK1 is al dermate tevredenstellend dat ik heel erg twijfel of een MK 2 of 192 daar veel aan toe gaat voegen, we gaan het zien.
Het zal het aloude liedje zijn dat je met een (veel) duurder type slechts iets aan winst kunt behalen.
Ik zag de prijzen voor de MK2 op Ebaaiert.de, inderdaad zeer aantrekkelijk en dus een verstandige keuze van je. Bij gebleken ongeschiktheid in jouw set zal dit type bovendien met weinig verlies verkocht kunnen worden, dus nogmaals goede keuze Jan :clapping:
Je weet dat je Spotify Premium de 1e maand gratis draait hé Jan? Of heb je het al?

YamahaRXV

Ik heb Spotify premium wel, maar toch eigenlijk niet......  8)
Alles is geinstalleerd hier, maar draait op het account van een goede kennis  8)
Normaal gesproken kan je maar van één pc afspelen op één account, maar het verrassende is dat zowel ik als mijn kennis tegelijkertijd kunnen afspelen :D
Zolang het duurt dan....

Vanmiddag kreeg ik al keurig de vermelding dat de V-Link 2 al onderweg is naar mij; ondanks de aversie van vele landgenoten kan ik niet anders zeggen dat ik tot op heden zeer prettig en betrouwbaar zaken heb kunnen doen met onze duitse "vrienden"  :clapping:

Wanneer verwacht jij de jouwe binnen Theo, want ik ben echt nieuwsgierig naar de verschillen tussen de mk 1 en de 192 versie.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


twani

Nostalgie viert bij mij hoogtij: zéér binnenkort in huize Twani te bezichtigen en te beluisteren:

http://www.dgwojo.com/index.php?p=1_2_Products

Inderdaad, wij hadden er zo een thuis vroeger ;)
Omdat ik wel een technisch oké exemplaar wil aanschaffen ben ik vanmiddag "lid" geworden van het Marantz forum alwaar enkele Marantz Vintage goeroes resideren, waarschijnlijk zal ik er via hen een aanschaffen.

In 1e instantie overigens voor de opbouw van een 2e vintage set, zoals sommigen wel weten een sluimerende interesse van me.....

Jumping Jack

Mooi hoor Twani! Ik heb dan nog wel een leuke draaitafel voor je staan  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Vintage spul van Marantz is zeker mooi en voor die tijd klankmatig zeker niet verkeerd  ;)
Heb wel eens foto,s op het web gezien van een die hard Marantz verzamelaar die een heel eigen museum had gemaakt met alle mogelijke types versterkers die uitgebracht zijn, super gaaf :clapping:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 29, 2012, 22:08:01
Omdat ik wel een technisch oké exemplaar wil aanschaffen ben ik vanmiddag "lid" geworden van het Marantz forum alwaar enkele Marantz Vintage goeroes resideren, waarschijnlijk zal ik er via hen een aanschaffen.

Laat ik daar nou ook nog een ''actief'' account hebben..... 8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


twani

In navolging van Nick dan ook maar mijn definitieve aankoop aankondigen....heb gisteren bij de revisiegoeroe van het Marantz forum een geheel gerevideerde Marantz 2270 Receiver aangeschaft. Dit is een vroeg type (1972 tot 1974 gebouwd!) in technisch en optisch uitstekende conditie.
Bijna 18kg zwaar, fabrieksopgave 2x70watt nominaal, gemeten meestal flink hoger.

Zo een dus: http://www.friends-of-audio.de/de/Tipps/18/23/76.html

Volgende week halen :pompom:

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Je geloofd het misschien niet maar voorlopig gaat deze de plaats innemen van de MF, eens kijken wat er gebeurd :music:
De MF gaat uiteraard niet weg.....
Precies zo een als mijn ouders vroeger thuis hadden en waarmee ik zondag s'morgens vroeg als mijn ouders lagen uit te pitten stiekem muziekmzat te luisteren ;D
Zal er sfeervol uitzien vanaf de luisterplaats met diepblauwe verlichting.... :wub:

Dirk

Citaat van: twani op augustus 30, 2012, 17:22:08
In navolging van Nick dan ook maar mijn definitieve aankoop aankondigen....heb gisteren bij de revisiegoeroe van het Marantz forum een geheel gerevideerde Marantz 2270 Receiver aangeschaft. Dit is een vroeg type (1972 tot 1974 gebouwd!) in technisch en optisch uitstekende conditie.
Bijna 18kg zwaar, fabrieksopgave 2x70watt nominaal, gemeten meestal flink hoger.

Zo een dus: http://www.friends-of-audio.de/de/Tipps/18/23/76.html

Volgende week halen :pompom:
mooie oldie  :clapping:
nu enkel nog een woodcase zien te scoren, dan ziet zo'n Marantz er meteen een stuk mooier uit (vind ik)  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Citaat van: Dynky op augustus 30, 2012, 18:37:46
mooie oldie  :clapping:
nu enkel nog een woodcase zien te scoren, dan ziet zo'n Marantz er meteen een stuk mooier uit (vind ik)  ;)
Ik wilde er juist een zónder.... Onze trajecten vertonen wat parallellen ;D