A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

twani

Laat ik nu altijd gedacht hebben dat adereindhulzen igv stranded wire, bij NEN verplicht was, vandaar eigenlijk mij vraag :huh2:

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 13, 2012, 21:12:01
Laat ik nu altijd gedacht hebben dat adereindhulzen igv stranded wire, bij NEN verplicht was, vandaar eigenlijk mij vraag :huh2:

;) Hier nog een stukje gekopieerde tekst van Antoine Pouwels van Peacock Audio

Audio kabels: doe-het-zelf tips:

Bij het zelf afmonteren van audio kabels zijn er enkele belangrijke aandachtspunten: zoals het goed
aansolderen van contacten en het aansluiten van schroefverbindingen.
Solderen aan audio kabels: liefst zo min mogelijk, goede schroefverbindingen zijn meestal te
prefereren boven soldeerverbindingen. Bij schroefverbindingen is het belangrijk dat de overgang zo
puur mogelijk is:
- Gestripte aderuiteinden schoonmaken met DeoxIT, wanneer er geen contact conservering gebruikt
wordt zoals Furutech Nano Liquid, of SilClear dan is DeoxIT Gold de beter keuze, deze laat namelijk
en conserverend laagje achter wat heroxidatie voorkomt.
- Gebruik geen adereindhulzen als de connector een goede klem voorziening heeft (figuur rechts)
deze 'Connecting Bridge' is een Furutech patent. Bij een simpele verbinding met een schroefje (zie
foto links) kan het gebruik van adereindhulzen voordelen bieden, dit voorkomt dat de aders bij litze
draad doorgesneden worden.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: twani op augustus 13, 2012, 21:12:01
Laat ik nu altijd gedacht hebben dat adereindhulzen igv stranded wire, bij NEN verplicht was, vandaar eigenlijk mij vraag :huh2:

Naar mijn beste weten is het geen voorschrift of aanbeveling die in NEN1010 voor komt. Installateurs schrijven het meestal wel voor aan hun monteurs.

twani

Over stroomvoorziening gesproken:

twani

Tijdens enig doelloos "audiosurfen" op het www. schiet me het volgende binnen Jan:    http://www.minhembio.com/

Is een site voor interieur/hifi enthousiasten waar ik al geruime tijd af en toe kom.
Heeft veel stijl overeenkomsten met jouw interieursmaak dacht ik ;)


YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 13, 2012, 22:59:10
Tijdens enig doelloos "audiosurfen" op het www. schiet me het volgende binnen Jan:    http://www.minhembio.com/

Is een site voor interieur/hifi enthousiasten waar ik al geruime tijd af en toe kom.
Heeft veel stijl overeenkomsten met jouw interieursmaak dacht ik ;)

:headbanging: :clapping:   Gaaf om te zien zeg; inderdaad wel overeenkomsten qua stijl ;)
Deze site heb ik nu bij de favorieten koppelingen geplaatst  :coffee: :coffee:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2


Zeer informatief boek: Springer Handbook of Acoustics

Geeft een heldere uitwerking van allerlei aspecten van de akoestiek. Hierna een overzicht van het hoofdstuk dat in gaat op geluidsweergave:

The Psychoacoustics of Audio
and Electroacoustics ............................ 747
18.2.1 Frequency Response .................. 747
18.2.2 Amplitude (Loudness) ................ 748
18.2.3 Timing ..................................... 749
18.2.4 Spatial Acuity............................ 750
18.3 Audio Specifications............................. 751
18.3.1 Bandwidth ............................... 752
18.3.2 Amplitude Response Variation .... 753
18.3.3 Phase Response ........................ 753
18.3.4 Harmonic Distortion .................. 754
18.3.5 Intermodulation Distortion......... 755
18.3.6 Speed Accuracy ......................... 755
18.3.7 Noise ....................................... 756
18.3.8 Dynamic Range ......................... 756
18.4 Audio Components............................... 757
18.4.1 Microphones............................. 757
18.4.2 Records
and Phonograph Cartridges ........ 761
18.4.3 Loudspeakers ........................... 763
18.4.4 Amplifiers ................................ 766
18.4.5 Magnetic and Optical Media ....... 767
18.4.6 Radio....................................... 768
18.5 Digital Audio ....................................... 768
18.5.1 Digital Signal Processing ............ 770
18.5.2 Audio Coding ............................ 771
18.6 Complete Audio Systems....................... 775
18.6.1 Monaural ................................. 776
18.6.2 Stereo ...................................... 776
18.6.3 Binaural................................... 777
18.6.4 Ambisonics............................... 777
18.6.5 5.1-Channel Surround................ 777
18.7 Appraisal and Speculation .................... 778

Voor de ware liefhebber is e.e.a. als pdf beschikbaar

Groet,

Henk

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2


twani


twani

Citaat van: Onder013 op augustus 14, 2012, 20:39:43
Zeer informatief boek: Springer Handbook of Acoustics

Geeft een heldere uitwerking van allerlei aspecten van de akoestiek. Hierna een overzicht van het hoofdstuk dat in gaat op geluidsweergave:

The Psychoacoustics of Audio
and Electroacoustics ............................ 747
18.2.1 Frequency Response .................. 747
18.2.2 Amplitude (Loudness) ................ 748
18.2.3 Timing ..................................... 749
18.2.4 Spatial Acuity............................ 750
18.3 Audio Specifications............................. 751
18.3.1 Bandwidth ............................... 752
18.3.2 Amplitude Response Variation .... 753
18.3.3 Phase Response ........................ 753
18.3.4 Harmonic Distortion .................. 754
18.3.5 Intermodulation Distortion......... 755
18.3.6 Speed Accuracy ......................... 755
18.3.7 Noise ....................................... 756
18.3.8 Dynamic Range ......................... 756
18.4 Audio Components............................... 757
18.4.1 Microphones............................. 757
18.4.2 Records
and Phonograph Cartridges ........ 761
18.4.3 Loudspeakers ........................... 763
18.4.4 Amplifiers ................................ 766
18.4.5 Magnetic and Optical Media ....... 767
18.4.6 Radio....................................... 768
18.5 Digital Audio ....................................... 768
18.5.1 Digital Signal Processing ............ 770
18.5.2 Audio Coding ............................ 771
18.6 Complete Audio Systems....................... 775
18.6.1 Monaural ................................. 776
18.6.2 Stereo ...................................... 776
18.6.3 Binaural................................... 777
18.6.4 Ambisonics............................... 777
18.6.5 5.1-Channel Surround................ 777
18.7 Appraisal and Speculation .................... 778

Voor de ware liefhebber is e.e.a. als pdf beschikbaar

Groet,

Henk
Waar te vinden Henk?

Jumping Jack

Theo, al enig Naim-spul kunnen beluisteren vandaag?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Dat ga ik uitstellen tot na mijn vakantie Nick, ik vertrek vannacht ;) Ben overigens zeer benieuwd naar de verschillen tussen de Qute en de SU..... Het verschil in watts schijnt op een makkelijk aan te sturen speaker ( en die heb ik ;) ) lang niet alles te zeggen.......

Jumping Jack

Dan wens ik je een deugddoende vakantie Theo! We zullen de koffiecorner warm houden voor je terugkomst!  :coffee:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op augustus 14, 2012, 22:02:32
Dan wens ik je een deugddoende vakantie Theo! We zullen de koffiecorner warm houden voor je terugkomst!  :coffee:
Dank je Nick, de iPad overigens gaat mee, kan ik jullie nog een beetje volgen ;)

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op augustus 14, 2012, 22:02:32
Dan wens ik je een deugddoende vakantie Theo! We zullen de koffiecorner warm houden voor je terugkomst!  :coffee:

Van mijn kant ook een zeer fijne en plezierige vakantie toegewenst  :coffee:
Ik heb mijn eerste 2 werkdagen na m,n vakantie er al weer op zitten....zucht  :(
Jij bent een gelukkig mens Theo ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Ik zal maar niet vermelden dat ik de ganse maand verlof heb dan  :-X
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: twani op augustus 14, 2012, 21:47:08
Waar te vinden Henk?

De pdf is onderweg. Als je het niks vindt kan je het altijd nog wissen.

Ik wens je een fijne vakantie. Je hebt genoeg dingen om goed over na te denken en audiolectuur voor onder de boom.

Groet,

Henk

twani

Zojuist nog wat "klein onderhoud" aan mijn redelijk eenvoudige "Audio stroom groep" uitgevoerd. Eea bestond uit het politouren an de Hifituing zekering, schijnt te moeten eens in de zoveel tijd en was nog nooit gedaan. Warempel had het koper een veel lichtere teint na de opwrijfbeurt met het schuursponsje.... ::)
Tevens alle contacten van stekkers even nagetrokken en de aardekabel maar eens netjes aan de aarderail gekoppeld, deze zat namelijk nog altijd iets verderop in de meterkast in een aardblok geschroefd, mag misschien niet eens en zag er ook niet netjes uit

twani


YamahaRXV

Netjes zo Theo, maar waarom nog een extra wandcontactdoos+stekker tussen de zekeringhouder en 20 m. netkabel naar de stekkerdoos in de woonkamer ? :unsure:

Zijn dit foto,s van de audiogroep in je vakantie woning, want je ging toch gisterennacht op vakantie ;);D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Haha, ik dacht ook dat hij op vakantie ging. Audiofiliteit kan je ook overdrijven hoor Theo. ;)
Inmiddels heb ik ook het groene lampje mogen ontvangen. Alleen nog geen set om het op te testen. Misschien dat ik het eens in de HT ga gebruiken. Heeft iemand er nog een handleiding van?

Henk, heb je voor mij ook die PDF? Ben natuurlijk nu vol aan het kijken voor akoestiek, dus ik ben benieuwd of ik er een touw aan vast kan knopen.

Waar ik zeker geen touw aan vast knoop, is stroomvoorziening. Dus ik denk dat jullie in de war zijn met een andere Bas... ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus 15, 2012, 18:06:37
Netjes zo Theo, maar waarom nog een extra wandcontactdoos+stekker tussen de zekeringhouder en 20 m. netkabel naar de stekkerdoos in de woonkamer ? :unsure:

Zijn dit foto,s van de audiogroep in je vakantie woning, want je ging toch gisterennacht op vakantie ;);D
Die stekkerdoos zit daar met een reden ;) Deze zorgt er namelijk voor dat de rest van de kabel niet door een pvc buis hoeft. Deze ligt nu dus ook achter de (indirect verlichte) plint....
Vanacht om 3 uur ga ik rijden jongens ;)

twani

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 15, 2012, 19:07:41
Haha, ik dacht ook dat hij op vakantie ging. Audiofiliteit kan je ook overdrijven hoor Theo. ;)
Inmiddels heb ik ook het groene lampje mogen ontvangen. Alleen nog geen set om het op te testen. Misschien dat ik het eens in de HT ga gebruiken. Heeft iemand er nog een handleiding van?

Henk, heb je voor mij ook die PDF? Ben natuurlijk nu vol aan het kijken voor akoestiek, dus ik ben benieuwd of ik er een touw aan vast kan knopen.

Waar ik zeker geen touw aan vast knoop, is stroomvoorziening. Dus ik denk dat jullie in de war zijn met een andere Bas... ;D
Vergeet je niet het groene (varisator) lampje uit te fasen Bas ;D

twani

Inmiddels heeft het 47Labs virus zich enigszins meester van mij gemaakt. Altijd al vond ik het een intrigerend merk echter de nieuwe MidnightBlue Series maken mij meer dan nieuwsgierig.

Bij terugkomst van vakantie ga ik luisteren naar de MidnightBlue pre/usb 4733 + 4744 poweramp......

Oa. De beschrijving van Bas Akkerman van een aantal 47 labs producten geven mij het laatste zetje.

Eens kijken of deze excentriekelingen mijn zo gewaardeerde MF combi van het podium kan verdringen...... ::)