A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: Bas Akkerman op juli 30, 2012, 22:51:13
Garmt heeft ze met blu tack op de stands geplaatst. Simpel en doeltreffend. Lol, mijn vrouw ligt al te slapen, maar ik heb zo'n zin om ff hard muziek te draaien. Morgen weer! Met de akoestiekaanpassingen ga ik zeker beginnen, zodra ik mijn eigen set heb. Althans met het laten meten en daar een plan van aanpak op laten maken. Mijn vrouw had er al geen moeite mee om bass traps in sommige hoeken te zetten. Dat biedt mogelijkheden!
Neeh...ze bedoelt "Bas in de hoek trappen" , dat heb je verkeerd begrepen :D

twani

Citaat van: Onder013 op juli 30, 2012, 22:57:04
Blu Tack is wonderspul: het zet vast, het kan ook weer los en het dempt resonanties. ideaal dus voor allerlei audio-klusjes.
Soms moeilijk / schaars verkrijgbaar, maar via Ebay voor een prikkie
Alan Shaw verbiedt  het gebruik van blutack expliciet op het Harbeth community......  Even zoveel mensen hebber er daar maling aan :D. Blijft ook een rare snuiter die AS.....

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: twani op juli 30, 2012, 23:01:01
Alan Shaw verbiedt  het gebruik van blutack expliciet op het Harbeth community......  Even zoveel mensen hebber er daar maling aan :D. Blijft ook een rare snuiter die AS.....

AS heeft wel een beetje gelijk. Er zijn gekken die alles er mee vol plakken en daarmee het "leven" uit hun component killen. Maar een heel klein bolletje van het spul op het haakje om de arm van een draaitafel te hanteren, heeft wonderen gedaan. Het ding fungeerde als een soort stemvork. Later heb ik uit esthetische redenen de blu tack vervangen door een stukje ventielslang :music: :blink:

twani


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


Deleted Member 2

Citaat van: twani op augustus  1, 2012, 18:14:28
@Bas Henk Jan......ze zijn verstuurd ;)

ik lig al met mijn oor bij de brievenbus...... :)

twani


Bas Akkerman

Tof Theo! Ik ben benieuwd, alhoewel ik wel even moet googlen wat dat ding nou zou moeten doen. :blush: :blush:
Vandaag heb ik trouwens definitief de knoop doorgehakt, gelukkig was er deze keer geen kortsluiting. :P Ik heb de Harbeth Monitor 30.1 en fishtank stands van Custom Design besteld. De Resolution Audio cd-speler en voeding staan hier nog, net als de Velodyne.

Dus hopelijk kan ik over een paar weken gaan luisteren. Nu moet ik nog mijn vader en Linda zo ver krijgen de laminaatvloer er "even" af te halen en een stuk uit het beton freesen. Dan kunnen daar de kabels door lopen naar de andere kant van de kamer.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  1, 2012, 19:23:05
Tof Theo! Ik ben benieuwd, alhoewel ik wel even moet googlen wat dat ding nou zou moeten doen. :blush: :blush:
Vandaag heb ik trouwens definitief de knoop doorgehakt, gelukkig was er deze keer geen kortsluiting. :P Ik heb de Harbeth Monitor 30.1 en fishtank stands van Custom Design besteld. De Resolution Audio cd-speler en voeding staan hier nog, net als de Velodyne.

Dus hopelijk kan ik over een paar weken gaan luisteren. Nu moet ik nog mijn vader en Linda zo ver krijgen de laminaatvloer er "even" af te halen en een stuk uit het beton freesen. Dan kunnen daar de kabels door lopen naar de andere kant van de kamer.
Had ik jou de test niet gemaild Bas?

Bas Akkerman

Ik kan er niets van terugvinden Theo in ieder geval.  :withstupid:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

#1662
Citaat van: twani op augustus  1, 2012, 18:49:43
Met een doffe klap op de mat... ;D

Aankomend weekend zullen we de "Theo tweak" + een hoogwaardige netkabel eens grondig gaan testen..... I am so exited ;) 8)

o,ja en nog eens kijken hoe de n-Stream app werkt op mijn nieuwe iPad 3  :tongue2:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus  2, 2012, 00:24:34
Aankomend weekend zullen we de "Theo tweak" + een hoogwaardige netkabel eens grondig gaan testen..... I am so exited ;) 8)

o,ja en nog eens kijken hoe de n-Stream app werkt op mijn nieuwe iPad 3  :tongue2:
Het is in ieder geval "groenkleurige" stroom ;D

twani

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  1, 2012, 21:17:06
Ik kan er niets van terugvinden Theo in ieder geval.  :withstupid:
Ik heb de scan nog in mijn mail hangen hier op mijn werk, PM even je email adres...

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8


twani

Ik ben wel heel tegenstrijdig bezig op het ogenblik: Old School British Hifi met oa. Harbeth en MF en aan de andere kant ben ik volop de computer als bron aan het "exploren". Het fascineert me enorm (opeens ;))

Bas Akkerman

Mmm, DSD is feitelijk dezelfde bit-rate als SACD als ik goed heb gegoogled. Er zijn hogere bit-rates, dus wat is voor jou de meerwaarde van DSD? Heb je veel SACD's? Een hogere bit-waarde is niet per definitie een mooiere weergave overigens.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  3, 2012, 19:58:20
Mmm, DSD is feitelijk dezelfde bit-rate als SACD als ik goed heb gegoogled. Er zijn hogere bit-rates, dus wat is voor jou de meerwaarde van DSD? Heb je veel SACD's? Een hogere bit-waarde is niet per definitie een mooiere weergave overigens.
't ging me om de link van de site in het algemeen Bas ;)

Bas Akkerman

Citaat van: twani op augustus  3, 2012, 20:12:38
't ging me om de link van de site in het algemeen Bas ;)
Meer de discussie an sich? Ja, is ook heel interessant. Technieken gaan nu steeds sneller wat dat betreft en daarmee de gepaard gaande discussies of dat nu vooruitgang of achteruitgang is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Op zich zijn er best wel een aantal interessante dingen te lezen op die site ;)

@Bas en Theo   Hebben jullie van HDtracks al eens wat high res. muziek gedownload ? (dit vragende terwijl ik uitgebreid een demo netkabel aan het beluisteren ben achter de S.U. ;))
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Hi-res is leuk! Je kan op HD-tracks een aantal test-nummers downloaden, zou ik zeker doen.

Jan, ik ben ten zeerste benieuwd naar jouw netkabel-test! Hou je mij op de hoogte?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

#1673
Citaat van: Jumping Jack op augustus  3, 2012, 20:35:37
Hi-res is leuk! Je kan op HD-tracks een aantal test-nummers downloaden, zou ik zeker doen.

Jan, ik ben ten zeerste benieuwd naar jouw netkabel-test! Hou je mij op de hoogte?

Dat ga ik zeker even proberen  ;)

Wat betreft de netkabel-test wil ik je zeker op de hoogte houden hoor Nick ;)
Het is m.i. zeker de moeite waard om e.e.a. te testen/proberen want de hoorbare verschillen tussen bepaalde kabels zijn m.i. soms niet ''gering''..... :o

Op dit moment heb ik een demo Furutech Alpha 3 met Iego Gold Schuko en IEC connectoren achter de SU hangen. (deze is volkomen gelijk aan de prijzige ''Gold Label'' netkabel van Reference Tweaks)
Ondanks het feit dat de standaard meegeleverde netkabel van Naim vaak geadviseerd wordt vind ik in mijn set deze Furutech beduidend beter presteren dan de standaard netkabel.
T.o.v. de standaard netkabel laat de Furutech Alpha 3 meer detail en een betere plaatsing van stemmen en instrumenten horen.
Aanzetten van stemmen zijn nu nog wat beter (gedetailleerder) te horen.
Met name bij hogere volumes valt het op dat de Furutech meer ''rust'' geeft en veel meer controle in het hoog laat horen zonder enig moment de grenzen te benaderen.
De sterkste kant van deze netkabel vind ik nog de strakke en vloeiende weergave van het mid-laag/laag. Iets wat in mijn ''bass vretende'' ruimte zeker niet ongewenst is  ;)
Deze Furutech is trouwens niet afgeschermd en heel makkelijk te ''meten'' met de zeer gevoelige oplichtende voltmeter van Fluke die ik hier nu in huis heb.

Verder heb ik nog wel de verwachting dat de positieve ervaringen nog wat toenemen doordat de Superuniti een ruime week van de netspanning is geweest.
De hoorbare verschillen tussen een ''koude'' Naim of eentje die al geruime tijd ''opgewarmd'' is zijn best wel groot te noemen vind ik.

Nu nog even afwachten wat de T.T. (Theo-Tweak ;D) gaat geven aan mogelijke verbetering.....
 



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Nou Jan, vwb.  de Theo Tweak kan ik je melden dat er gisteren een paar "godvers" door de winkel zijn gevlogen.......Wat blijkt; al mijn ijver om er mooi pakketjes van te maken hebben ervoor gezorgt dat de (onze) telefoniste/receptioniste de 3 pakketjes niet meer als uitgaande post herkende en deze dus rustig een dag of 2 heeft laten liggen.  :devil: Altijd fijn als je 3 mensen een cadeautje hebt beloofd  :blush: Ik kwam er gisterenmiddag laat pas achter bij het toevallig passeren van deze locatie binnen onze vestiging. Enfin, morgen ochtend doen dus, sorry jongens, ik baal......  Jan, even back on track, heb jij daadwerkelijk een Fluke meter ter beschikking? Serieuze shit toch? Over Igo hoor ik veel goeds trouwens.........