A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Jumping Jack

Ik heb hier ook nog ergens zoiets liggen van isotek. Nooit een verschil kunnen waarnemen, eerlijk gezegd.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli 24, 2012, 23:02:59
:o :o :crazy:   ;) ;D
Inderdaad had ik al een dergelijk ding warvan ik inderdaad zelfs een reserve exemplaar had. Hiervan wist ik niet helemaal zeker of deze van het gewenste (en noodzakelijke) varisator type was.  Van dit exemplaar weet ik dat heel zeker wel.
De fotois van het internet, de kleur is in het echt eigenlijk best wel Naim groen ;)
Vwb. de kleurstelling nog het volgende. De MF lampjes zijn inderdaad allen blauw maar het stekkerblok met de groene lamp ligt bij mij in het meubel, zie hem dus niet ;) 

En man wat was mijn geluid schoon gisterenavond zeg :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 25, 2012, 15:25:45


En man wat was mijn geluid schoon gisterenavond zeg :D

Dat belooft nog wat te worden..... :pompom:
Ik zit al klaar om de pakketdienst te ontvangen  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Speakerkabels Jan? ik weet zeker dat jij nog lekker aan het dubben bent ;D Volgens mij ben je gelukkig ondanks die "variabele" die zich nog in je set "bevindt" tóch lekker aan het genieten ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 25, 2012, 22:31:07
Speakerkabels Jan? ik weet zeker dat jij nog lekker aan het dubben bent ;D Volgens mij ben je gelukkig ondanks die "variabele" die zich nog in je set "bevindt" tóch lekker aan het genieten ;)

Nee Theo, ik zit niet op speakerkabels te wachten, maar op een cadeautje van een gewaardeerd forum lid  ;) ;D
Ik geniet en ben zeker erg gelukkig met de set zoals hij nu speelt.  Ondanks dat het met de Ocos kabels al lekker klonk ben ik na weer wat uitgebreid testen met een setje gebruikte en ingespeelde Naim NAC A5 tot de conclusie gekomen dat dit toch het klankbeeld geeft wat ik wens te hebben.
Met name het mid en mid-laag zijn nu zoals ik het wil hebben; lekker vol en met een goed fundament in het laag.
Heb nu nog een nieuw stuk Naim kabel liggen van 2,5 m. wat ''via via'' verkregen is, maar moet er nog even een zelfde lengte bijbestellen bij BB&G ;)

Ik moest vanavond nog aan jou denken toen ik een bevriende ex collega aan het helpen was met wat installatie werkzaamheden met een nieuwe NAS en SB Touch.
De persoon in kwestie luistert veel naar Spotify (heeft een Premium abbo) en vroeg zich af of Spotify niet via de SB Touch beluisterd kon worden.....
Ik heb nu bij hem de redelijk recente SB Spotify applicatie geinstalleerd en dat werkt best goed moet ik zeggen  ;)

Kon jij nu op de M1 Clic ook al Spotify beluisteren ? En dan bedoel ik zonder de laptop als streamer ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Helaas heb ik nog niets op het www. kunnen vinden over Spotify integratie op de Clic :devil: En op de SU?   Spotify premium is leuk Jan :pompom: mijn NAS staat (tijdelijk) te verstoffen :(

AbZ


YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 26, 2012, 17:43:07
Helaas heb ik nog niets op het www. kunnen vinden over Spotify integratie op de Clic :devil: En op de SU?   Spotify premium is leuk Jan :pompom: mijn NAS staat (tijdelijk) te verstoffen :(

Theo, voor zover ik weet is er (nog) geen Spotify integratie voor de Superuniti.
Wat ik wel gedaan heb is Spotify gedowload, en ik wil dan (via het account van een kennis) eens gaan testen hoe dit klinkt.
De bedoeling is dan om via de laptop (Asus K Serie) naar de dac van de Superuniti te gaan.
Heb er geen al te hoge verwachtingen van (het blijven toch MP3 bestanden ??), maar ben best wel benieuwd hoe het gaat klinken  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


twani

Citaat van: YamahaRXV op juli 26, 2012, 21:02:31
Theo, voor zover ik weet is er (nog) geen Spotify integratie voor de Superuniti.
Wat ik wel gedaan heb is Spotify gedowload, en ik wil dan (via het account van een kennis) eens gaan testen hoe dit klinkt.
De bedoeling is dan om via de laptop (Asus K Serie) naar de dac van de Superuniti te gaan.
Heb er geen al te hoge verwachtingen van (het blijven toch MP3 bestanden ??), maar ben best wel benieuwd hoe het gaat klinken  :angel:
De klank is kwalitatief nogal "af en aan" maar op een of andere manier beleef ik er nogal wat lol aan, kennelijk luister ik momenteel veel naar muziek en weinig naar de componenten. Juist internetradio en Spotify via CliCs eigen DAC vanaf de laptop maar dus via de clic kunnen mij zeer bekoren, is inderdaad mp3, dus waarom het zo is :crazy:
In de pré Spotify periode was internetradioook al een van mijn favo`s op de Clic, dat doet ie gewoon erg lekker denk ik toch :music: 

AbZ

Citaat van: twani op juli 26, 2012, 21:56:18
Hey Abel :pompom: gaat het goed? Ik had je al gemist.....
Yep alles goed  :) 
Lekker rustig hier in de stad.  Iedereen is naar Zandvoort denk ik  :D 

twani

Citaat van: AbZ op juli 26, 2012, 22:59:10
Yep alles goed  :) 
Lekker rustig hier in de stad.  Iedereen is naar Zandvoort denk ik  :D
Graag alleen de mooie vrouwen sturen Ab ;), met dit weer hebben ze de kleren overigens in de trein al bijna uitgetrokken, goh wat rot :D
:ph34r: :ph34r: :ph34r: Oké een enkeling uit geloofsoverweging niet :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 27, 2012, 12:11:34
met dit weer hebben ze de kleren overigens in de trein al bijna uitgetrokken, goh wat rot :D

Hmm, dat klopt ;) Gisteren was het in Scheveningen niet anders  :tongue2: 8) :inlove: ;)
Kan er geen problemen mee hebben hoor  :worship:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Leuk je weer te zien Abel! Ik heb je echt gemist! Potver Jan, dan ben je best in de buurt geweest. Hoewel, ik woon vlakbij Kijkduin.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op juli 27, 2012, 22:36:34Potver Jan, dan ben je best in de buurt geweest. Hoewel, ik woon vlakbij Kijkduin.

Zeker Bas, ondanks dat ik er niet direct in de buurt woon weet ik wel redelijk goed de weg in ''het haagse''  ;)
Ik heb daar vele jaren geleden mijn dienstplicht vervuld en dat was een hele leuke tijd kan ik wel zeggen  8) :P

Hoe speelt de set nu bij jou thuis, had begrepen dat je afgelopen donderdag ''jouw set'' thuis afgeleverd zou krijgen ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Grappig!

Ja, goed. In mijn topic staat het uitgebreider, maar door kortsluiting in de S80 luister ik nu met de S30. Een andere opbouw en minder vermogen, dus het klinkt nu helaas wel anders. De S80 is terug naar de VS ter reparatie. Ik baal er wel van, maar ik kan nu wel luisteren naar de invloed van mijn ruimte op het geluid en met de opstelling "leven". Dat is wat mij betreft in een demo het belangrijkste, waar de set echt toe in staat is, weet ik wel en heb ik donderdag ook in mijn ervaring ook thuis mogen ervaren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juli 28, 2012, 08:59:48
Grappig!

Ja, goed. In mijn topic staat het uitgebreider, maar door kortsluiting in de S80 luister ik nu met de S30. Een andere opbouw en minder vermogen, dus het klinkt nu helaas wel anders. De S80 is terug naar de VS ter reparatie. Ik baal er wel van, maar ik kan nu wel luisteren naar de invloed van mijn ruimte op het geluid en met de opstelling "leven". Dat is wat mij betreft in een demo het belangrijkste, waar de set echt toe in staat is, weet ik wel en heb ik donderdag ook in mijn ervaring ook thuis mogen ervaren.

In de titel van dit topic staat niet voor niets "Nightmare". Wat een pech Bas. De leverancier was "not amused" naar ik aan neem.
Maar alle narigheid terzijde, klinkt het zoals je gehoopt had?

Veel luisterplezier verder met je set met S30.

Henk

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juli 28, 2012, 09:44:31
In de titel van dit topic staat niet voor niets "Nightmare". Wat een pech Bas. De leverancier was "not amused" naar ik aan neem.
Maar alle narigheid terzijde, klinkt het zoals je gehoopt had?

Veel luisterplezier verder met je set met S30.

Henk
Nou, zo erg is het nu ook weer niet. Schiet niet zwetend, bevend en met de hart in de keel wakker. Ik slaap überhaupt niet! Lol.
Ja, die was not amused inderdaad, maar vooralsnog is het een te verhelpen mankement.
Hoewel het nog lang niet klinkt zoals het kán, ben ik meer dan tevreden hoe goed het nu al speelt. Wat akoestiek betreft kan en moet het beter, wat losheid, klankkleur en dynamiek betreft vind ik het nu al zo mooi. De S80 doet het op al die punten nog beter.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Bas, ga je de boel nav. het "voorvalletje" nu nog anders invullen, specifiek bedoel ik dan de ligging van de kabels.....Ik ben eerlijk, ik zou het zélf nooit zó hebben durven neerzetten, angsthaas als ik ben  :P
Had jij in alle commotie nu al wel verteld hoe jouw brievenbus eruit ziet ivm. het opsturen van het "Varisatording". Heb je een bus met een klep of een smal sleufje?

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 30, 2012, 09:34:05
Bas, ga je de boel nav. het "voorvalletje" nu nog anders invullen, specifiek bedoel ik dan de ligging van de kabels.....Ik ben eerlijk, ik zou het zélf nooit zó hebben durven neerzetten, angsthaas als ik ben  :P

Haha,dan ben ik net zo,n angsthaas denk ik  ;)  Bij ons thuis ''vliegt'' er ook nog eens een kleine 6 jarige terror door het huis waardoor de situatie van Bas helemaal niet ''verantwoord'' zou zijn...... :hehe:

@Bas  het mooiste zou idd. zijn als je de kabels grotendeels onder de vloer zou kunnen wegwerken  ;)
Die akoestiekmetingen die bij jou zijn gedaan zijn m.i. eigenlijk een wel een must. (dat wil ik ook wel  :tongue2:)
Zeer interessant om de verschillende curves te zien met daarop inderdaad een flinke ''boost'' in het midlaag.
Wat in jouw situatie te veel aanwezig is kan ik in mijn situatie wel weer gebruiken  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: twani op juli 30, 2012, 09:34:05
Bas, ga je de boel nav. het "voorvalletje" nu nog anders invullen, specifiek bedoel ik dan de ligging van de kabels.....Ik ben eerlijk, ik zou het zélf nooit zó hebben durven neerzetten, angsthaas als ik ben  :P
Had jij in alle commotie nu al wel verteld hoe jouw brievenbus eruit ziet ivm. het opsturen van het "Varisatording". Heb je een bus met een klep of een smal sleufje?
Nee, het geluidsbeeld is nu echt heel mooi los en de bas, hoewel teveel aanwezig, nog het minst erg op deze plek. Daardoor ook een mooiere klankbalans, één van de mooiste punten van de set. En tsja, voor mijn vrouw hoef ik niet echt bang te zijn, dus dat scheelt een pak. Omdat het een proefopstelling betreft, vind ik de luidsprekerkabel door het huis ook niet zo erg. Maar onder de vloer is denk ik wel de mooiste oplossing, ook al zal dat wel het één en ander aan werk vragen. :crazy: Dan moeten we wel enorm zeker zijn dat de luidsprekers zo blijven staan, dat lijkt me duidelijk.

Oei, dat berichtje heb ik inderdaad nog niet beantwoord. Ik heb er een met een klep, zo'n 5 centimeter hoog gok ik.

Citaat van: YamahaRXV op juli 30, 2012, 12:41:06
Haha,dan ben ik net zo,n angsthaas denk ik  ;)  Bij ons thuis ''vliegt'' er ook nog eens een kleine 6 jarige terror door het huis waardoor de situatie van Bas helemaal niet ''verantwoord'' zou zijn...... :hehe:

@Bas  het mooiste zou idd. zijn als je de kabels grotendeels onder de vloer zou kunnen wegwerken  ;)
Die akoestiekmetingen die bij jou zijn gedaan zijn m.i. eigenlijk een wel een must. (dat wil ik ook wel  :tongue2:)
Zeer interessant om de verschillende curves te zien met daarop inderdaad een flinke ''boost'' in het midlaag.
Wat in jouw situatie te veel aanwezig is kan ik in mijn situatie wel weer gebruiken  ;)
De luidsprekers staan stevig genoeg, daar ben ik niet zo bang voor. En wat ik zeg, de "dradenzooi" is tijdelijk.
Garmt deed de metingen helemaal uit zichzelf, dat vond ik wel sympathiek. Maar alhoewel er nog veel te verbeteren valt, vind ik het gehoormatig niet heel storend. Ik heb het in luistersessies een heel stuk erger gehoord, om over andere componenten in de set maar te zwijgen. In het tussengedeelte tussen woonkamer en keuken is een gedeelte dat bij het plafond dat wat lager is en waar ik denk ik wel goede basstraps kan plaatsen. Maar daar ben ik me nu flink op aan het inlezen en aan het indenken wie ik het beste kan vragen daar oplossingen voor te verzinnen en hoe het in te passen. Ik neig in ieder geval steeds meer naar het omdraaien van de prioriteiten. Eerst de akoestiek aanpakken, dan de streamer. En wat ik voor de streameroplossing wilde gebruiken, is dan voor de akoestiek: zo'n €2000,-.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op juli 30, 2012, 13:11:06
Nee, het geluidsbeeld is nu echt heel mooi los en de bas, hoewel teveel aanwezig, nog het minst erg op deze plek. Daardoor ook een mooiere klankbalans, één van de mooiste punten van de set. En tsja, voor mijn vrouw hoef ik niet echt bang te zijn, dus dat scheelt een pak. Omdat het een proefopstelling betreft, vind ik de luidsprekerkabel door het huis ook niet zo erg. Maar onder de vloer is denk ik wel de mooiste oplossing, ook al zal dat wel het één en ander aan werk vragen. :crazy: Dan moeten we wel enorm zeker zijn dat de luidsprekers zo blijven staan, dat lijkt me duidelijk.

Oei, dat berichtje heb ik inderdaad nog niet beantwoord. Ik heb er een met een klep, zo'n 5 centimeter hoog gok ik.
De luidsprekers staan stevig genoeg, daar ben ik niet zo bang voor. En wat ik zeg, de "dradenzooi" is tijdelijk.
Garmt deed de metingen helemaal uit zichzelf, dat vond ik wel sympathiek. Maar alhoewel er nog veel te verbeteren valt, vind ik het gehoormatig niet heel storend. Ik heb het in luistersessies een heel stuk erger gehoord, om over andere componenten in de set maar te zwijgen. In het tussengedeelte tussen woonkamer en keuken is een gedeelte dat bij het plafond dat wat lager is en waar ik denk ik wel goede basstraps kan plaatsen. Maar daar ben ik me nu flink op aan het inlezen en aan het indenken wie ik het beste kan vragen daar oplossingen voor te verzinnen en hoe het in te passen. Ik neig in ieder geval steeds meer naar het omdraaien van de prioriteiten. Eerst de akoestiek aanpakken, dan de streamer. En wat ik voor de streameroplossing wilde gebruiken, is dan voor de akoestiek: zo'n €2000,-.
Hoe staan de "harries" bij jou op de stands gefixeerd Bas? Ik heb zelf hele kleine stukjes dubbelzijdig tape gebruikt.....

Bas Akkerman

Citaat van: twani op juli 30, 2012, 21:16:25
Hoe staan de "harries" bij jou op de stands gefixeerd Bas? Ik heb zelf hele kleine stukjes dubbelzijdig tape gebruikt.....
Garmt heeft ze met blu tack op de stands geplaatst. Simpel en doeltreffend. Lol, mijn vrouw ligt al te slapen, maar ik heb zo'n zin om ff hard muziek te draaien. Morgen weer! Met de akoestiekaanpassingen ga ik zeker beginnen, zodra ik mijn eigen set heb. Althans met het laten meten en daar een plan van aanpak op laten maken. Mijn vrouw had er al geen moeite mee om bass traps in sommige hoeken te zetten. Dat biedt mogelijkheden!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juli 30, 2012, 22:51:13
Garmt heeft ze met blu tack op de stands geplaatst. Simpel en doeltreffend. Lol, mijn vrouw ligt al te slapen, maar ik heb zo'n zin om ff hard muziek te draaien. Morgen weer! Met de akoestiekaanpassingen ga ik zeker beginnen, zodra ik mijn eigen set heb. Althans met het laten meten en daar een plan van aanpak op laten maken. Mijn vrouw had er al geen moeite mee om bass traps in sommige hoeken te zetten. Dat biedt mogelijkheden!

Blu Tack is wonderspul: het zet vast, het kan ook weer los en het dempt resonanties. ideaal dus voor allerlei audio-klusjes.
Soms moeilijk / schaars verkrijgbaar, maar via Ebay voor een prikkie